Olet täällä

Askarruttavat asiat

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Askarruttavat asiat

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 30.12.2020 07:32:43

Kyllä Winston tuo on hyvä idea, koita varovasti alkaa muuttamaan päivärytmiä. Ei isoilla hypyillä koska ne ei onnistu keltään, tossa koulun käynnissä ei ole tärkeää se koulu vaan mielekäs tekeminen ja itsensä voittaminen. Näin korona aikana kotona opiskelu veisi ajatukset pois siittä et pitää kotona nyhjöttää. Rohkeuttahan sulta pitäis löytyä.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.12.2020 07:47:56

^ Kiitos kannustuksesta, Neuro. Kyllä mä ihan vakavissani olen tuon kanssa, että ensi vuoden puolella aloittaisin lukion ainakin joillain järjestelyillä. Ne vuorokausirytmihommat toivottavasti saa sitten selkenemään, kunhan sen aika on, ja ehkei se asia lopulta kynnyskysymykseksi muodostu, kun iltalukiossa opiskelu kuitenkin lienee vapaamuotoisempaa, kuin ns. oikeassa koulussa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 30.12.2020 07:59:31

Rupea vaan jo nyt heti hiomaan vuorokausi rytmiä ihan vähän kerrallaan, menee niin ettet huomaakkaa. Aatteleppa kolmivuoro työläisiä, itse en moiseen pystyis. Tuli kokeiltua nuoruudessa, työ oli huvittavaa kun päivä ja ilta vuorossa ei tarvinnut tehdä mitään. Vaasan näkkileipä tehtaalla olin ja silloin naiset ei saanu olla yö työssä.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 11.1.2021 23:06:50

Edelleenkin askarruttaa NETTI-deittailijat.. KAIKKI ovat savuttomia,alko-ongelmattomia,jokaisella on HYVÄ-palkkainen työ, omistus-asunto, kroppa Fitness ja PuoliMaraton-kunnossa, VÄHINTÄÄN, lisäksi henkisiltä kyvyiltään he ovat ties mitä tasoa..

Kun astun ULOS, vastaan tulee joka toinen nainen sätkä huulessa,kaljapullo kädessä, työttömänä ja ilman autoa ja jopa polkupyörääkin..
on vain kaupungin vuokraluukku ja sininen HSL:n bussikortti..

JOKIN EI VAAN TÄSMÄÄ
Olen KOIVIKSESTA, Älä siis rupee VINEE:.???? rupeeks Vinee..? HÄ??
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 20.1.2021 23:16:16

Kuinkahan moni on KUOLLUT kuorma-auto-miehen(naisen) STRESSIIN??? kun katsoo Rahtarit -lehden takakantta - EI HYVÄLTÄ NÄYTÄ!
Siis Lasol-ukkonakin elää luultavasti pidemmän ja vaiherikkaamman elämän kuin tuossa ammattienHELVETISSÄ :cry: :cry: :cry: vm 77 eli mun ikänen jannu samalta kylältä hiljattain KUOLI tuon ammatin stresseihin ja sai sydärin.. siis oikeasti tuosta ammatista pitää varoittaa. ÄLÄ ALA siihen.. elämästäsi tulee HELVETTIÄ!!
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 21.1.2021 03:05:23

^^ Jos sä liikut enimmäkseen sellaisilla alueilla, joissa asuu näitä sosioekonomisesti heikompiosaisia. Olen pannut merkille, että eroja kyllä huomaa eri asuinalueiden väestön välillä, vaikka toki Suomessa siinä mielessä on hyvin tasa-arvoista, että kaikki käyvät ostoksilla siellä samassa marketissa ja näyttävät siellä samanlaisilta heikkolahjaisilta haahuilijoilta, olipa sitten rikas, köyhä, terve, sairas, savuton, tupakoitsija, juoppo, raitis tai itse presidentti.

Ettei olisi kyse kuitenkin siitä, että itsestä pyritään antamaan todellisuutta parempi kuva, jos mielii edes alustavasti löytää seuraa? Useimmat ajattelevat, että silloin ei kannata ekana mainostaa olevansa köyhä ja röökaava juoppoläskijuntti. Netissä tämä paremman tai aivan täysin väärän kuvan antaminen käy vieläpä varsin näppärästi. Kyllähän sitä IRL:kin aikansa onnistuu esittämään sitä parempaa versiota itsestään ja useimmat eivät heti ensitreffeillä kerro ja näytä auliisti kaikkia vikojaan ja huonoja puoliaan. Oletko sitten koskaan tavannut livenä näitä nettideittailijanaisia? Jospa sieltä löytyisikin se huikaisevan älykäs ja kaunis fitness-missi ja terveysguru. Ne kaljapullon ja röökin kanssa HSL:n kyydillä ajelevat naiset eivät olekaan siellä Tinderissä :? .

Edit: Tuli tuosta mieleen, että mua on askarruttanut tämä somen demonisointi, jota puskee säännöllisesti monesta tuutista. Itse olen niin vanhanaikainen, etten jaa mitään asioitani omalla nimelläni ja naamallani millään netin alustalla, enkä siihen mitään tarvetta koe, mutta en silti ihan ymmärrä tätä puhetta, että somessa notkuminen johtaa lähes väistämättä huijatuksi tulemiseen, lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön ja vähintään siihen, että saa ja annetaan valheellinen ja kovasti kiillotettu kuva toisista ihmisistä/itsestä. Riskinsä tietysti somessaKIN ja netin kautta on näppärämpi ja nopeampi operoida, kuin perinteisin keinoin, mutta aina ihmisiä on huijattu, lapsia raiskattu, esitetty muille, että menee paremmin, kuin oikeasti menee ja kadehdittu naapureita. Ei tässä sinänsä mitään askarruttavaa ole. Jatkumoa sille ikiaikaiselle ilmiölle, kun milloin tanssiminen, rock 'n' roll, televisio, lauantai-illan toivotut, metallimusiikki, tietokonepelit ja pyörän keksiminen johtaa kansakunnan tai vähintään nuorison täystuhoon. Niin ja kyllä siellä vanhanajan tansseissakin usein esitettiin fiinimpää, kuin oltiinkaan ja moni oli siellä ihan lihallisten nautintojen perässä, vaikka pukille päästäkseen piti lirkutella tuubaa romanttisesta rakkaudesta ja yhteisestä tulevaisuudesta.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pallogrilli » 2.2.2021 18:20:34

Näkeekö päihdeklinikan työntekijä Kannasta yhtään mitään tietoja? En ole koskaan mitään tietojen luovutusta ainakaan kieltänyt. Kun oma työntekijäni oli lomalla ja tapasin sen sijaisen, se oli ihan kujalla asioistani. Tuntui että se ei ole mistään lukenut sanallakaan yhtään mitään tilanteestani. Millähän tavalla nuo järjestelmät toimivat? Jos kannan tiedot eivät näy, luulisi, että se nyt olisi edes lukenut joitakin kirjauksia talon sisäisestä järjestelmästä, olettaen että sellainen sentään on olemassa. Ja pystyi se työntekijä ainakin labrat määräämään.

Tai sitten se oli vain minä ja epäluuloinen asenteeni. Tuntuu, että nuo tämän kaupungin päihdeklinikan tyypit ovat vähän järjestäen kujalla. Tai sitten sekin olen vain minä :)
Pallogrilli
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 4.2.2021 04:05:06

^ Eivät kaikkien terveydenhuollon(johon myös päihdehuolto lasketaan, vaikka ihan monien ammattilaistenkin mielestä nämä ovat tyystin toisistaan erillisiä toimijoita) puljujen järjestelmät keskustele Kannan kanssa edelleenkään. Ainakin vielä muutama vuosi sitten oli ihan yleistä, että päihdepalvelut eivät käyttäneet Kantaa. Lopulta se on aikalailla instanssin X itsensä päätettävissä, haluavatko käyttää Kantaa ja kuinka paljon. Jos sun tietojasi on kirjattu johonkin talon sisäiseen järjestelmään, niin silloin kyseistä työntekijää ei vain kiinnostanut katsoa niitä. Jos labrat pystyi määräämään, ei voi olla kyse siitäkään, että hänellä ei jostakin syystä olisi pääsyä potilastietojärjestelmään.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 14.2.2021 18:48:50

Jos kannabiksen käytön dekriminalisointi on hieno ratkaisu, miksei alkoholinkin kieltolakia korvattu käytön dekriminalisoinnilla?

Eikös vaan olisikin mahtavaa hakea viinipullot sekä oluet mafialta ja sitten saisi ihan ilman rangaistuksia juoda ne?
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 16.2.2021 06:36:34

^ Kyllä mä haen mieluummin viinit ja oluet ihan Alkosta ja marketista/lähikaupasta. Gangstereiden tai edes wannabe-gangstereiden kanssa en halua olla missään tekemisissä. Pimeän pullon ostaminen onnistuu edelleen tässä maassa, jos välttämättä kaipaa elämäänsä jännitystä :mrgreen: .

Kannabiksen voi minun puolestani laillistaa, mutta eipä se taida heti huomenna tapahtua Suomessa, vaikka minä olisin mitä mieltä. KAIKKIEN HUUMEIDEN käytön dekriminalisointi olisi tärkeä askel siihen suuntaan, että päihdeongelma ja ylipäätään päihtymystila(Mikäli se ei siis aiheuta mitään häiriötä) ei ole poliisi- ja rikosasia, vaan kuuluu lähinnä terveydenhuollolle, jos ihminen päihdeongelmaansa apua haluaa. Eihän alkoholipäihtymyksestä ja juoppoudestakaan rangaista, vaikka Kuningas A aiheuttaa Suomessa edelleen ylivoimaisesti suurimman osan kaikista päihdehaitoista.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

rannelaaki-petteri

ViestiKirjoittaja 1970 » 23.3.2021 08:01:28

Rannemurtumasta polautuminen kestää ½ veetä - vuoden. Mietin tässä, että kauankohan menee, että saan sormet täysin mukaan ja oikeesti nyrkkiin, kun tapahtumasta tapaturmasta on tänään vasta 52 päivää.

Näissä asioissa fysioterapeutit tietää enemmän, kuin lääkärit. Vaikuttaa siltä, että tapaturmaklinikalla suurin osa potilaista kuvataan muutaman kerran ja seuranta loppuu kipsin poistoon viikolla viisi. Joillain sitten joudutaan leikkaamaan, kun ei vaan luudu tms. shittiä.

Tässähän on helppo menettää hermot ja tuskaisesti turhautua. Niin käy koko ajan, mutta ehkä harvemmin iskee enää täysepätoivo.

Veri ei kierrä kunnolla ja on tunnottomuutta ja liikeradat on suppeat ja tulee vaan mieleen, että tällanenkö siitä muuta entisaikojen hienomekaanikkohandusta sitten tulee. Tää siis on tilanne juuri nakkisormien kohdalla tai ne on oikeestaan makkarasormet.
Kirjoittaminen kymmensorkkajärjestelmällä skulas aika pian sittenkin, mutta onhan ihminen osatoimintakyvytön aika pitkään.

Eniten kaipaan reenaamista ja ikävissäni pitelin yhtä viidestä tangostani eilen sylissäin, mutten sentään jutellut sille mitään pehmosia, vaan lauleskelin kulmatangolle jotain verssuvirsiä. Asun salilla. Se on siis osa tätä huoneistoa, jota budjaan, joten.

Täähän on kesken vielä ja olen melko malttamaton luonne ja kova hosumaan ja häsläämään, siitähän tää vjitun vamma tulikin. Luolamiesaikoina olin se tyyppi, joka ekana putos solaan ja sodassa mut ammutaan ennenkuin kunnon rähinät on ees alkaneet.

No, joissain asioissa mua on onnistanutkin tämäisen elämän aikana ja tässä loppuvaiheessa, vähän ennen terminaalivaihetta.
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Parveke » 25.3.2021 03:24:49

Päihdeseuranta ajokortin edellytyksenä, niin tyrinkö homman jos myönnän käyttäneeni yhden kerran subutexia? Tottakai voisin myös olla kertomatta asiasta, mutta kovasti tahtoisin olla rehellinen ja kertominen hyödyttäisi enemmän siinä ettei toistuisi
Parveke
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 26.3.2021 17:50:37

Kun tsekkaillin ja mittailin Saunaa n. 2013, niin täällä oli kolme naista ruorissa eli Chas, Iina ja Winstoni.
Oiskohan Iina ollut heistä se aktiivisin ja eniten ehkä johti jengiä ja kaikki kyl osas skriivata hyvin ja erinomaisesti.
Missä lienevät nuo kaksi muuta ja miten heillä siellä meneepi. Toivottavasti hyvin, tietenkin.

Naiset on niin paljon parempaa seuraa kuin miehet. Tämän olen just viime vuosikymmellä lopullisesti tajunnut. Yli kymmenen vuotta sitten pyörin jonkin verran puhtaasti kaveripohjalta poliisin vaimon kanssa, vaikkei he niinkään virallinen (avio)pari olleet, eivätkä varmaan ainakaan enää, muttei se meikästä suinkaan johtunut. Taitaa olla tohtorisopissa tai jo valmistunut tuo nainen, joka ei ole pääministerimmekään ikäinen, vaan vuoden siitä vajaa iällisesti siis. Akateemiset nuoret naiset eivät ole vielä lannistuneet ja musertuneet henkisen painolastin alle ja onnettomin aika tulee yleensä meille kaikille jostain syystä ikäryhmässä 42.

No, selvempänä ollessa ja pitkän usvan jälkeen tuli enempi juteltua naisten kanssa muutenkin, sillä karvapalliset ja rumat ja näköalattomat ja näkemyksiltään vjitun tylsät miehet on melkosen dorkia tapauksia, enkä kyl ymmärrä,
miksi nainenkaan sellasten kaa viitti aikaansa tuhlata, ellei kyse ole ihan suoraan mulkusta.

Iskät ei hevin kattele nuoren kollin lähestymisaikeita tyttäriinsä, sillä ne harmaantuneet papat tietävät.

Jos pelkää naisia tai naisena pelkää miehiä, on todella vaikea elämässä mitään muutosta elätellä suhteiden tai muunkaan suhteen.

Naiset on keskimäärin parempia kirjoittajiakin ja useimmat tajuaa laajemmin elämän skaaloja. Oisin varmaan itekin voinut eri olosuhteissa (eli syntymän kautta) alkaa naiseksi ja viimesen päälle tehnyt täyslumppuna isoa tiliä vastakkaisesta pääsukupuolesta.

Asiaan: oon saanut rohkasevia, vaikkakin vaatimattomia tuloksia selkäni takana olevalla himasalilla.
Rannemurtumasta tulee huomenna kahdeksan viikkoa ja nyt olen lasten painoilla tehnyt joitain perusliikesarjoja.
Joka kerta sisäpinnan ranne alkaa turpoomaan, muttei mainittavaa kipua säteile paikallisesti tai häiritsevästi korvien väliin.
On täs silti turha luulla, että vois alkaa paiskomaan viidellä tangolla (kulma, lyhyt ja pitkä suora, ojentaja ja supertanko)
aivan täysillä. Ei puhettakaan, mutta jotain pientä ohjelmaa voinee kehitellä Pääsiäisen kohdalle ja siitä sitten rakentaa eteenpäin.

Fysioterapeuteista parhaat tietäis sanoa aivan satavarmasti, mitä mun kannattais duunata ja millä aikataululla. Nyt taitaa niillä parhaillakin olla paljon vapaa-aikaa, kun tää rutån perkele on kieltänyt välillisesti kaiken äksönin. Ei ole henk.koht. niin suurta merkitystä, mutta tiedän tässäkin onnen jakautuvan epätasaisesti ja varmasti syyttömätkin joutuu kärsimään.

Kehon toipumisprosessi on uskomaton tapahtuma. On keissejä, joissa täysin pohjakuntoinen tyyppi on palautunut sadoista murtumista. No, kehomme on temppeli ja sitä ei pidä saastuttaman tai se ei voi hyvin ja muutenkin tarvii varoa aina liikenteessä.
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 18.4.2021 15:14:22

[Poistettu asiatonta - Päihdelinkin mode]
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 18.4.2021 15:17:36

[Poistettu asiatonta - Päihdelinkin mode]
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Sauna