Olet täällä

Askarruttavat asiat

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Askarruttavat asiat

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 19.10.2020 05:00:29

^/^^^ Pjotr on aina, jos ei harrastanut(En voi tietää), niin ainakin ihaillut voimistelua.

Joo, ihan harmittomiahan jehovat ovat, ainakin näin sivullisille. Siitä en tiedä, kuinka harmillisia ovat omiensa kesken. Lähinnä huvittuneisuutta heidän lähestymisyrityksensä ovat mussa aina herättäneet, joskaan en kaipaa yhtään mitään roskaa postiluukustani yhtään miltään porukalta.

En ihan ymmärrä rasistikortin heiluttelusta meuhkaamista, jos tuomitsee ääri-islamin/jihadismin. Toki näitä jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan -vastakkainasettelijoita riittää, mutta lähinnä siellä äärijengeissä ja heidän sympatiseeraajissaan, joita tosin on valitettavan paljon. Minulla ja muilla tolkun ihmisillä on, luojan kiitos, kokolailla muitakin vaihtoehtoja, kuin ääri-islam tai äärioikeisto. Samanlaista paskasakkiahan nuo ovat molemmat. Itseasissa molemmilla porukoilla on sen verran samankaltaisia aatteita ja arvoja, että olen ihmetellyt, mikseivät yhdistä voimiaan. Se tuskin tosin olisi välttämättä hyvä asia :? .

Rasisti voi tietenkin olla kannattamatta ääri-mitään.

Pjotr-77 kirjoitti:On se karua joutua liittymään johonkin sellaiseen missä varsinkin joku harmaahapsinen ruutupaitainen kangasliivimies alkaisi OPETTAMAAN =(=( jos täällä on KeittiöPsykologeja paikalla, mikä aiheuttaa mussa sen vastenmielisyyden tunteen vanhempia miehiä kohtaan? se ei ole "isäjuttu" sillä mä tuun hyvin juttuun senkanssa ja kotona ollessa on aina ihan rentoa ja kivaa

Jos trauman taustalla onkin joku muu harmaahapsi-ruutupaita-kangasliivimies. Esim. isoisä, naapurin ukko tai vahtimestari alakouluajoiltasi. Tai sitten kyse on vain siitä, että kaikki eivät vain pidä kaikista ihmistyypeistä. Muakin ärsyttävät monetkin ihmiset ilman, että tiedän siihen syytä, enkä ole katsonut tarpeelliseksi sitä alkaa selvittämäänkään. Tosin se ärsytys ei ole mitenkään elämää häiritsevää.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 21.10.2020 22:58:31

Milloinhan tulee ensimmäinen ihminen joka vetää kännit/vedot/hatsit toisella planeetalla? avaruudessa? kuussa? :D :D :D :D
Vääjämättömän 3-Askeleen Mies
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 22.10.2020 02:33:59

^ Mistäpä sitä tietää, mitä kaikkea avaruudessa on jo vedetty? Ei varmaankaan kännejä. Uskoisin, että kunnon känniin tarvittavan alkoholimäärän kuljettaminen avaruuteen olisi turhan tilaa vievää ja muutenkin hankalaa, mutta muuta roipetta astronautit ovat hyvinkin voineet nappailla. Onhan se raskas työ ainakin fyysisesti ja varmaan psyykkisestikin, joten siinä voi tarvita jonkinlaista douppinkia. Lisäksi ne tutkivat muutenkin koko ajan, miten se ja se asia vaikuttaa ihmiseen avaruudessa, joten mikseivät myös huumaus-/lääkeaineiden vaikutuksia. Näistä ei vain puhuta. Ehkä astronautitkin halutaan esittää sellaisina suurina sankareina ja yli-ihmisinä, kuten urheilijat ja siihen kuvaan ei sovi päihteiden käyttö, vaikka todellisuudessa niitä menisi paljonkin. Muutenkin nämä huumausaineihmiskokeet ovat vähän sellaisia, mistä ei tykätä niin suureen ääneen yleisölle huudella, vaikka ne ihan luvan kanssa tehtäisiinkin ja sitten jälkeenpäin tuloksista kaikille raportoitaisiin. Se ei ole yhtä salonkikelpoista tutkimustyötä, kuin vaikkapa koronarokotteen tai uuden, ympäristöä kuormittamattoman pakkausmateriaalin kehittely.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Avaruuskukat 2013

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 22.10.2020 12:23:39

Pjotr-77 kirjoitti:Milloinhan tulee ensimmäinen ihminen joka vetää kännit/vedot/hatsit toisella planeetalla? avaruudessa? kuussa? :D :D :D :D

NASA astronaut Chris Hadfield
Kuva
International Space Station
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 22.10.2020 13:17:16

Winston-84 kirjoitti:^^ Olen miettinyt, saavatko ne ovelta ovelle kiertävät ja ständiensä kanssa kylillä notkuvat(ja korona-aikana puhelimitse ja kirjeellä häiriköivät) jehovan todistajat koskaan käännytettyä ketään?

Muistaakseni erään tutkijan mukaan keskimäärin yhden jehovantodistajan tulee käydä n. 5000-6000 eri ihmisen ovella saadakseen käännytettyä pysyvästi yhden uuden ihmisen noihin lopunajan huruiluihinsa.
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 24.10.2020 11:09:04

Mua askarruttaa MIKSI tää PK-seutu on niin LÖYSÄ mesta??? :shock: :shock: :shock: eihän täällä ole kun USKONLAHKOLAISIA joka paikassa :shock: :shock: toista on Tampere, Oulu, ja Kotka.. kunnon menoa ja RappioTubetusta. pk-seudulla ei ole kuin SNOBI-tubettajiakaan :shock: :shock: :shock: joka paikassa vastaan tulee savuttomia, TÄYS-raittiita Filosofeja ja Etiikka ja tiukkis hörhöjä..
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 24.10.2020 21:45:38

Mä oon miettiyt myös yhtä seikkaa ja eroavaisuutta pelkän viinan litkijöiden ja douppaajien välillä.. Viinanlitkijät eivät koskaan tunnu pääsevän sitä OstariKapakkaa kauemmaksi kun taas douppaajat tuntuvat osaavan vaeltaa laajalti ympäri pk-seutua.. :roll: Vaikka suora juna-yhteys olisi pienen kävelyn päässä ja kapakan ulkopuolelle se näkyy hyvin - eivät ne vaan osaa lähteä siitä samasta baarista minnekään.. onko alkoholilla jumittava ja puuduttava vaikutus verrattuna douppin?

Itse olen VaeltelevaaSorttia vaikka ottaisin vain viinaa, mutta vaellan myös otettuani oheistuotteita
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Varpushauki » 26.10.2020 14:51:06

Se voi olla että saan INVA-luvan autoon. Mun selkä on niin kipee että tarvitsen INVA parkkis ruudun heti kaupan viereen.
Varpushauki
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 28.10.2020 07:56:09

Olen aina ihmetellyt, kun jenkkiläisissä TV-sarjoissa porukka on pääsääntöisesti hoikassa ja timmissä kunnossa. Jos johonkin sarjaan joskus onkin ympätty se yksi kiintiöläski, se on useimmiten joku luuserireppana, konna tahi muu ei-tarinan sankari. Todellisuudessahan 90 % amerikkalaisista on ylipainoisia ja niitä TODELLA lihaviakin siinä maassa riittää pilvin pimein. Myös muita todellisuuden vastaisuuksia em. sarjoissa riittää. Esim. joku matalapalkkatavis sairastuu ja pääsee tuosta noin vain huippusairaalaan huippulekureiden tutkittavaksi ja hutkittavaksi ja tälle annetaan kaikki uusimmat ja hienoimmat hoidot. Tuollaisesta ei tavisjenkki voi oikeasti haaveillakaan, vaikkei siis olisi edes mikään köyhin mahdollinen tapaus. Tavanomainen vakuutuskaan ei mitään sydämensiirtoja tai uusimpia syöpähoitoja kata. Kai noissa muitakin ei-totuutta-vastaavia juttuja riittää, mutta en ole niin kovin tarkoin jenkkisarjoja katsellut.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 30.10.2020 21:05:01

Mutta Suomessa ollaan oikeasti hoikkia ja tiukkavartaloisia.. Suomessa on nyt ennätysmäärä savuttomia ja täysraittiita - tuntuu kuin koko kansamme ois HELLUNTALAISTUMASSA..
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 1.11.2020 06:28:49

^ Eikä olla, höpönassuseni :D . Suomalaisista, yli kolmekymppisistä naisista 60% ja miehistä 70% on ylipainoisia. Vai oliko se keskivartalolihavia? No, se onkin parempi mittari yksilön lihavuuden määrittämiseksi, kuin BMI-pykälien tuijottelu.

Alkoholin kokonaiskulutus Suomessa on kyllä vähentynyt jo viimeiset kymmenisen vuotta ja on laskussa edelleen. Sen sijaan viimeisimmän jätevesitutkimuksen mukaan amfetamiinia käytetään Suomessa enemmän, kuin koskaan ennen näiden jätevesitutkimusten aikana. Myös muita huumeita jätevesistä löytyi enenevissä määrin(Sitä en nyt tähän hätään muista paljonko mitäkin ja missä, kun noissa oli paikkakuntakohtaista vaihtelua, mutta amfetamiinin käyttö on yhtäkaikki lisääntynyt ympäri Suomen)+mitä kaikkea muuta käytetään pään sekoittamiseen ja kuinka paljon. Jätevesitutkimushan ei luotettavasti paljasta, kuin muutaman hassun aineen. Että se siitä täysraitistumisen trendistä. En tosin tiedä, saavatko helluntailaiset käyttää muita huumausaineita ja ainoastaan alkoholi on syntiä. Vähän tällaista ajattelua on joissakin uskisten piireissä, mutta sen yleisyydestä en arvaa sanoa :? .

Säännöllisesti tupakoivien määrä on vähentynyt roimasti ja yleinen asenne tupakkaan on ihan hyiyök, mutta nuuskaaminen lisääntyy nuorison keskuudessa. Eipä se sen parempi juttu ole, vaikkei niin keuhkoihin käykään, eikä haise muiden ihmisten nenään. Sähkötupakasta ei kuitenkaan tullut koko nuorison turmioon suistavaa kansanvitsausta, kuten jotkut tuomiopäivän julistajat lähes varmana asiana povasivat. Se on pysynyt suht marginaalisen porukan harrasteena ja sekin porukka on pääasiassa ihan aikuisia.

Edit: Vähän sivujuonteena tuli tuosta mieleen, että tavallaan kannatan tietynlaista holhousyhteiskuntaa, tällainen kommari kun olen. Ihmisten omaan järjen käyttöön ei oikeasti ole hirveästi luottamista, korkeasta moraalista nyt puhumattakaan. Toisaalta kuitenkin ärsyttää, että eikö yksilöllä muka ole mitään vastuuta omista valinnoistaan.

Vielä enemmän ärsyttää se, kun tässä maassa keskustelu tuntuu olevan usein tosi ongelmalähtöistä olipa kyseessä mikä asia/ihmisryhmä tahansa: nuoriso, vanhukset, lapsiperheet, alkoholin käyttö, lottorivin tekeminen... Puhutaan kuinka nuoriso voi huonosti, vanhukset kärsivät siitä ja tästä, pikkulapset oireilevat, koska vanhemmillaan on vanhemmuus hukassa ja siinä sivussa jengi ryyppää itsensä hengiltä, kun ei kestä selvinpäin ikään kuin homogeenisena ryhmänä. Todellisuudessa suurin osa ihmisistä pärjää ihan hyvin tai niin, kuin nyt tavalliset ihmiset tavallisessa arjessaan pärjäävät iloineen ja suruineen ja arkisine ongelmineen, jotka osaavat ihan itse ratkaista. Totta kai ongelmaisen vähemmistön ongelmat ovat ihan oikeita ja niille tarttis tehrä jotain. En kuitenkaan usko, että ongelmat ratkeavat sillä yleistyksellä, että kaikki nuoret, vanhat, lapset perheineen, alkoholin käyttäjät ja sipsinsyöjät ovat tyystin hukassa elämässään ja avun tarpeessa.

Poikkeuksena sitten tuo ylipaino ja liian vähäinen liikkuminen, joka koskettaa reipasta enemmistöä suomalaisista. En tosin ole siitäkään sitä mieltä, että kaikki ylipainoiset sohvaperunat olisivat jotenkin terapian tarpeessa tjsp.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 1.11.2020 10:46:42

Myös TOSIKKOUS ja VAKAVA-mielisyys on lisääntymässä.. se johtunee liiasta TOSITV:n tuijottamisesta :shock: :shock: Milloin viimeksi olet kuullut jonkun lohkaisevan oikein naurunremakan synnyttävän kaskun? Oi niitä aikoja kun televisiossa oli Spede Show, PulttiBois,Manitbois,Kummeli,.. nykyään vaan kilpaillaan siitä,kuka on se SUURIN ja VALAISTUNEIN GURU..
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Projekti 0 » 1.11.2020 17:06:08

” Edit: Vähän sivujuonteena tuli tuosta mieleen, että tavallaan kannatan tietynlaista holhousyhteiskuntaa, tällainen kommari kun olen.”

Jokainen aidosti utilitaristinen ja muista paskaa nakkaava henkilö on vasemmalla. Kommunismi realistisilla ja edistyksellisillä prinsiipeillä on edelleen utopia, utopian perinteisessä merkityksessä.
Projekti 0
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 2.11.2020 05:36:20

^/^^ Tarkoitin ylempänä kommarilla suomalaisen, paljolti(ei tietenkään kokonaan) sosialidemokraattiseen järjestelmään pohjaavan hyvinvointiyhteiskunnan ja sosiaalivaltion kannattajaa, joita tavataan kommareiksikin haukkua. Mitään marxistia en suinkaan tarkoittanut. Käytännössä toimiva kommunismi on totta vie täyttä utopiaa, kuten hyvin moni muukin ismi, mm. siksi, että ne edellyttäisivät ihmisiltä korkeaa moraalia, solidaarisuutta ja sen sellaisia asioita, jotka eivät ihmislajin ominaisuuksiin kuulu. Omassa pienessä kuplassa toki(tai ehkä), mutta sen laajemmalle ihmisen käsityskyky ei vain yksinkertaisesti veny.

Utilitaristiksi voinkin tunnustautua, mutta eipä se sen kummempi ismi ole, kuin muutkaan, joten mistään aitouksista en tiedä. Aniharva ihminen elää niin kuin opettaa ja minä en ainakaan niihin aniharvoihin lukeudu.

Joo, ennen oli paljon parempaa huumoria telkkarissa. Spede ei ole meikäläiseen koskaan iskenyt. Peteliuksen&Kallialan jutut olivat ihan jees, mutta eivät mitään suuria lemppareita. Kummeli sen sijaan oli hiton hyvä ja Tankki täyteen ja Reinikainen :D . Varsinkin 2 jälkimmäistä olivat sellaista mukavan hidastempoista settiä tällaiselle hitaalla kävijälle. Nykyään kaikki mitä tulee televisioista on sellaista helevetin ADHD-diskoa, ettei sitä pysty seuraamaan ja jos siinä onkin jokin hauska tai muuten vain hyvä pointti, niin se hukkuu sinne kaiken sähellyksen ja kohelluksen alle. Siitä en tiedä, onko se tosi-TV:tä vai muuten vain TV:tä, kun kaikki se ihan samalta näyttää ja kuulostaa :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 3.11.2020 05:35:20

Pjotr-77 kirjoitti:Mä oon miettiyt myös yhtä seikkaa ja eroavaisuutta pelkän viinan litkijöiden ja douppaajien välillä.. Viinanlitkijät eivät koskaan tunnu pääsevän sitä OstariKapakkaa kauemmaksi kun taas douppaajat tuntuvat osaavan vaeltaa laajalti ympäri pk-seutua.. :roll: Vaikka suora juna-yhteys olisi pienen kävelyn päässä ja kapakan ulkopuolelle se näkyy hyvin - eivät ne vaan osaa lähteä siitä samasta baarista minnekään.. onko alkoholilla jumittava ja puuduttava vaikutus verrattuna douppin?

Itse olen VaeltelevaaSorttia vaikka ottaisin vain viinaa, mutta vaellan myös otettuani oheistuotteita

Mä en ole käyttänyt enää useampaan vuoteen muuta päihdettä, kuin alkoholia ja mä kyllä liikun ja vaellan kännipäissäni paljonkin. Harrastan sellaista pienimuotoista maaseutumatkailua jalan ja julkisilla ja joskus innostun lähtemään vähän Kymenlaaksoa kauemmaskin. Kalsarikännäämisen osaan kyllä myös ja paljon riippuu vuodenajasta ja säästä, kuinka paljon olen liikkeellä. Onhan se hitosti kivampaa kauniina kesäpäivänä heilua pussikaljojensa kanssa pitkin maita ja mantuja, kuin pakkasessa tai räntäsateessa. Kuppiloissa käyn säännöllisesti, mutta en jää asumaan niihin.

Joitain alkoholi passivoi ja siinä vaiheessa, kun se on jokapäiväistä nestemäistä leipää, tapahtuu toki helposti tietty kaavoihin kangistuminen ja elämänpiirin pieneneminen. En usko, että kyse on kuitenkaan pelkästään substanssista. Päivittäinen narkkaaminen aiheuttaa ihan samanlaista uraan jämähtämistä, vaikka lieveilmiöt vähän erilaisia ovatkin. Sosiaaliset suhteet vaikuttanevat taustalla. Lähiräkälässä ovat ystävät, jotka ymmärtävät, eivätkä nalkuta juomisesta. Eivätkä kaikki Suomen juopot suinkaan räkälöissä istu, eivät edes ne pitkälle alkoholisoituneet.

Narkkaria ei taas välttämättä hyvällä katsota jossakin peruslähiökeskikaljakuppilassa. Monet vanhat juopot eivät suhtaudu kovin liberaalisti muiden huumeiden käyttäjiin. Toisekseen; mitä se narkkari siellä keskikaljaräkälässä päivystäisi, jos on ensisijaisesti kiinnostunut muista aineista. Narkomaanien suurempaan liikkuvuuteen voi usein vaikuttaa myös se, että laittomia aineita pitää hakea kauempaa ja vaihtevista paikoista, mutta ei välttämättä. Kyllä Subua ja piriä voi saada myös siltä iänikuiselta lähiostarilta tai vaikka kotiovelle kuljetettuna. Ja onhan monessa kaupungissa nisteilläkin ne vakkarimestansa, missä kokoontuvat ja päivystävät. Ja paljon on niitä nistejä, jotka eivät juuri kotisohvaltaan nouse, jollei ole pakko.

Ihan tällaisia simppeleitä selityksiä. Ei se narkkaaminen edelleenkään noin yleisesti ottaen sen hohdokkaampaa ole, kuin dokaaminen, vaikka ensin mainittua kovasti tunnutkin ihailevan :D .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna