Olet täällä

Paras bentso? (mielipiteitä)

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

ViestiKirjoittaja O.J » 19.11.2006 13:57:59

valium lienee latinaa ja tarkoittanee jotain 'elää terveesti' tjsp. Apo?
näin muistan näin lukeneeni. Diatsepaamia olis oikeestaan kiva pitkästä aikaa kokeilla ongelmaani..
O.J

ViestiKirjoittaja durak » 19.11.2006 14:04:23

Xanor baari-illaks. Ne tekee musta ihan tajuttoman naisten miehen. Mä oon oikeesti iskeny naisen narikasta xanoripäissään kun en päässyt sisälle porttikiellon takia.

Dormicum 15 mg iv. käyttöön kotona fiilistelyyn.
durak

ViestiKirjoittaja Wookieblaster » 19.11.2006 15:30:37

durak kirjoitti:Xanor baari-illaks. Ne tekee musta ihan tajuttoman naisten miehen. Mä oon oikeesti iskeny naisen narikasta xanoripäissään kun en päässyt sisälle porttikiellon takia.

Dormicum 15 mg iv. käyttöön kotona fiilistelyyn.

Tuli vaan mieleen, että tossa bentsojen rännittämisessä ei ole mitään järkeä, menee kaikki sidosaineet, väriaineet ja jatkeet mitä niissä tabuissa on, sinne suoniin myös. Miksei niitä vaan voi napsia suun kautta?

Paras bentso on kait sit Oxamin/Oxepam/Oxazepam kun en oo muuta käyttäny.
Wookieblaster

Re: Paras bentso? (mielipiteitä)

ViestiKirjoittaja Shadow91 » 28.10.2016 07:01:55

Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella foorumille, viimeksi olen kai kirjoittanut joskus 2012-2013 vaihteessa.

Kolmea bentsoa olen syönyt ja laittaisin ne seuraavaan järjestykseen:

1. Rivatril. Lempeä, pehmeä, auttaa nopeasti, vaikutuksen lakkaamista ei juurikaan huomaa, ei väsytä. Auttaa paniikkioireiden lisäksi myös kramppeihin ja rentouttaa lihaksia. Omalla kohdallani en ole huomannut toleranssin kasvua, päinvastoin, näiden avulla olen laskenut bentsoannosta pitkällä aikavälillä. Reseptillä on 0,5mg 1-3 x päivässä, mutta yleensä pärjään kahdella jotka otan aamupäivällä kerta-annoksena. Joskus pitää ottaa toiset kaksi ennen nukkumaanmenoa, lähinnä jos on tullut juotua yli kahtena iltana peräkkäin ja liskojen yö lihaskramppeineen uhkaa.

2. Temesta. Viime marraskuussa Opamoxit vaihdettiin näihin ja alkuun 1 x 1mg tabletti tarvittaessa toi suuren avun ahdistus- tai paniikkikohtaukseen. Maaliskuussa oltiin siinä pisteessä että 5 tablettia päivän mittaan ei auttanut. Nostaa toleranssin todella helposti, jos erehtyy syömään ilman välipäiviä. Aiheutti myös paradoksaalista aggressiivisuutta ja muistinmenetystä. Heitin psykiatrin vastaanotolle mukaan tunkenutta kandia pipolla ja hanskoilla ja huusin että mene ulos tallomaan ne loskaan, niinhän koulussakin aina tehtiin. Joskus olin myös raivostunut äidilleni ja heitellyt hänen laukkua niin että metallinen hihna oli hajonnut. Tästä on tosi huonot muistikuvat vaikka en ollut ottanut alkoholia samalla. Toisinaan olin aloittelemassa ruuan laittamista, kunnes hämmästyin että jääkaapissahan on lähes täysi ruokakattila. Itsehän sen olin edeltävänä päivänä tehnyt Temestan vaikutuksen alaisena. Eli alkuun todella tehokas lääke, joka ei aiheuta väsymystä, mutta tämän kanssa kannattaa oikeasti olla varovainen.

3. Opamox. Ensirakkautta ei koskaan unohda, kuten en minäkään sitä kun söin ekan kerran kaksi 15mg Opamoxia täysin ilman toleranssia ja lähtökohtaisesti hyvällä mielellä, eli ei ollut mikään paniikkikohtaus päällä. Ei huolet painaneet mieltä, nauroin lähes kaksinkertaisena Karvinen-sarjakuvan vitseille, ja nukuin seuraavana yönä kuin tukki. Myöhemmin hidas vaikutus alkoi hankaloittamaan paniikkikohtausten pysäyttämistä ja aloin kärsiä myös rebound-oireista, eli lyhyen puoliintumisajan takia vaikutus lakkasi kuin seinään ja taas ahdisti kahta kauheammin. Sitten se vaihdettiin Temestaan, josta kerroinkin ylempänä. Muutamia kertoja viihdekäytin tätä pienen alkoholimäärän kanssa, tyyliin 45mg Opamoxia ja 4 olutta. Ihan rento fiilis siitä tuli, mutta aloin saamaan öisiä paniikkikohtauksia kun promillet alkoivat olla nollassa ja samaan aikaan Opamoxin vaikutus alkoi loppumaan.
Shadow91
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 28.10.2016 12:10:04

Mun mielestä Diapam on ehdoton ykkönen. Pitkävaikutteinen, mut vaikuttaa suht nopeasti, eli on siitä hyötyä paniikkikohtauksiinkin kuin myös pitempiluontoiseen ahdistukseen. Kyllähän tuo nukuttaakin, jos ei nyt aivan kiipeile seinille niin, että on jo vahvemman hypnoottisen bentson tarpeessa. Toimii myös ihan ok lihasrelaksanttina.

Xanor ja Temestakin on tullut testattua, mutta jostain syystä ei sano ahdistukseen oikein mitään noi mulla. Ehkä Diapam sopii mulle tuskaisuustiloihin nimenomaan siks, että se unettaa enemmän kuin Temesta tai Xanor. Niin joo ja Opamox on ollut joskus teininä käytössä, se tais olla pari ekaa kertaa ihan jees, mutta sen vaikutukset on arvaamattomia, joskus alkaa väsyttää vitusti monen tunnin päästä ja joskus se on sama kuin söis kalkkitabletteja. Lisäksi vaikutus alkaa liian hitaasti.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pohjattoman nuiva » 28.10.2016 12:21:41

Minun mielestä taas Xanor ja Temesta ovat juurikin selkeästi parhaat bentsot. Tuntee selvästi nousun ja laskun. Riippuu tietysti mihin tarkoitukseen noita rouhii.
Pohjattoman nuiva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja punamaa » 28.10.2016 14:21:34

1. diapam. Ensi rakastuminen vuonna 2001. Riippuvuus eri bentsoihin vuonna 2006. Monta kuivaa/nappi kautta vuoteen 2013 ja silloin viimein onnistunut diapamilla vieroitus.
Hyvä lääke ahdistukseen, lihasrelaksantiksi, bentsojen lopettamiseen, anestesian esilääkitykseen, kouristeluun (suppo) jne.

2. risodil. Ei viihdekkäyttö arvoa, mut ahdistukseen ok.

2. Xanor/rivatril Jos ei omaa addiktio potentiaalia, niin erinomaisia lääkkeitä viihdekäyttöön. Voi mennä baariin ja juoda vettä, silti itseluottamus 2olutta potenssin kolme.
punamaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 31.10.2016 14:01:56

1. Rivatril on IMO järkevin vaihtoehto, jos joutuu käyttämään jatkuvaa bentsodiatsepiinilääkitystä, kuten allekirjoittanut. Pitkä ja tasainen vaikutus, joten ei aiheuta reboundeja, eivätkä vieroitusoireet pääse iskemään päälle häiritsevissä määrin, vaikka lääkkeet jäisivät ottamatta päivältä tai pariltakin. Myöskään toleranssi ei pääse kovinkaan helposti nousemaan, ellei tahallaan tuon kanssa hölmöile ja kuten jo tuossa ylempänä mainittiin, annoksiaan saa myös vähennettyä verrattain helposti, vaikkei tyystin vieroittautumassa olisikaan. Lisäksi viihdearvo on melko surkea, mikä ehkäisee huvikseen överöintejä. Olen toki Rivojenkin kanssa "viihteillyt" aivan liikaa, mutta kyllä sen lopulta huomaa, että aika paskaa roipetta tuo siihen hommaan on :roll: . Suuremmilla määrillä toimii hyvänä lihasrelaksanttina, eikä väsytä ja passivoi niin paljon, kuin Diapam, joka on muuten toinen varteenotettava vaihtoehto säännölliseksi benzolääkitykseksi.

2. Diapam, ainakin tällä hetkellä, eli aivan paras krapulalääke :mrgreen: . Myöskin pitkä ja tasainen vaikutus, nousee välittömästi ja auttaa suurilla annoksilla nukkumaankin varsin makoisasti. Alkoholistin ykkösbenzo :mrgreen: :wink: .

3. Insomin. Paras unilääke. Takaa hyvälaatuiset 8-10 h unet jo ihan normaalilla 5-10 mg annoksella ilman mitään häiritseviä sivuvaikutuksia. Mahdollisesta viihdekäyttöpotentiaalista en tiedä, koska tuo on ainut benzo, jota en ole koskaan yrittänytkään väärinkäyttää.

Xanor ja Temesta toimivat mulla turhankin hyvin siihen viihteeseen ja siksi välttelenkin niitä nykyisin, koska siinä touhussa upotan itseni syvälle kuseen alta aikayksikön ja lopulta ahdistaa vain kahta kauheammin :| . Tuohon rebound-ahdistukseen ja nopeaan toleranssin nousuun vaikuttaa toki myös ko. lääkkeiden lyhyt puoliintumisaika.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kirkas » 1.11.2016 19:48:01

Aikalailla samat mielipiteet kun winstonilla.

1. Rivatril (pitkä vaikutus, tasanen, ei huvita edes ottaa "turhaan", tosin kyllä näidenkin lopetus kokonaan oli karmeeta, mutta taitaa olla kaikkien bentsojen jos niitä kiskoo +10v päivittäin ja liikaa).

2. Diapam (tai jos yks bentso olisi mahdollista vain saada lääkitykseksi, valitsisin Diatsepaamin, myös kohtalaisen pitkä vaikutus, nopea vaikutus pahaan ahdistukseen yms, great ja toimii myös unilääkkeenä, vähän joka vaivaan).

Muita nyt sit edes jaksa alkaa listailla, Tenoxit on satunnaisesti itselle sopiva nukahtamiseen ja insominilla muistaakseni pysyin myös pitkään unessa, mutta niin pitkä aika kun insomineita syönyt, että enpä varmaksi mene sanomaan).

Nopeet xanorit on toki myös hyvä jos on äkkiä saatava apu paniikkiin, ahditukseen. Paljon muitakin on syöty, mutta tässä nää mistä itse eniten apua saan.
thats it!
kirkas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SoiKannel » 1.11.2016 19:52:47

1. Diapam
2. Dormicum
3. Xanor
4. Temesta
SoiKannel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 1.11.2016 23:42:23

Riippuu vähän mihin tarkoitukseen, paniikkikohtauksen taltuttamiseen nopeasti on Xanor paras. Diapam on turhan pitkävaikutteinen tarvittaessa otettavaksi. Kenties jatkuvassa käytössä paras olisi Diapam ja siihen lisäksi tarvittaessa Xanor.
Rivatril ei vakuuttanut mua, eikä sopinut mulle. Opamox/Oxamin ovat aivan hanurista, teho oli olematon, vaikka ei ollut edes toleja mihinkään bentsoon vielä.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 2.11.2016 11:02:01

Tää on muuten jännä, että miten eri lailla ihmisten kehot ja aivot reagoi eri bentsoihin. Siis, että esimerkiksi Temesta ei oikeasti toimi mulla mitenkään, vaikka se on potentimpi kuin diatsepaami. Tosin jostain joskus luin jonkin tutkimuksen, missä todettiin, ettei loratsepaami välttämättä olekaan kaikissa tilanteissa diatsepaamia potentimpaa ja käyttökelpoisempaa. En muista, miksi, enkä edes lähde arvailemaan, etten puhu läpiä päähäni. Hilbertillä jos on omasta takaa selitys/tietämystä, niin mielenkiinnolla ainakin minä luen. :D

Sit toi, että toiset vannoo rivojen nimeen ja useammankin olen kuullut tuolla osastomaailmassakin parjaavan, että ei se auta.

Samoin Insomin on musta vähän... Outo bentso. Jotkut sanoo, että se ois halolla päähän, erittäin vahva bentso, mutta mua itseäni nukuttaa välittömästi kyllä enemmän 40 mg Tenoxia kuin 5 mg Insominia. Tosin Tenox alkaa kyllä vaikuttaa nopeammin kuin Insomin, että sikäli se on käyttökelpoisempi, jos ei akuutin huonon olon vuoksi saa unta. Mä tarvitsen kyllä ihan tosissaan 7.5 mg - 10 mg Insominia ylipäänsä nukahtaakseni sen kanssa, siis ihan alusta asti näin, MUTTA se nukuttava vaikutus kyllä kestää pitempään kuin Tenoxissa. Joka nyt kans tietty on ihan sen aineen ominaisuuksista johtuvaa. Kehittelispä joku Insomin versio 2.0:n, joka nukuttais yhtä nopeasti kuin Tenox ja myös pitäisi unessa yhtä kauan kuin Insomin.

Toisaalta on ton tematsepaaminkin kanssa vaihtelua ihmisten kesken, mä en tolettomanakaan koskaan nukahtanut 20 mg Tenoxilla. Että alun alkaenkin olen tarvinnut 40 mg. Jotkut sit taas sanoo, että 10 mg yöksi, niin johan menee jalat alta. Tolettomia ovat tietysti, mutta ei mulle tolettomanakaan olis noin käynyt.

Tsolpideemi taasen tuntuu toimivan mulla vuodesta toiseen, kunhan en pelleile liiaksi. Nyt se on kyllä tauolla, koska teho alkoi hiipua, mutta huomaan, että se teho kyllä aina palautuu taas, kun pitää 2-12kk taukoa. Viime kesän häröilyjen takia aivot vaati sen 12kk taukoa, että toimi, mutta toimiipahan taas.

Opamoxista en oo kuullut kenenkään sanovan mitään hyvää koskaan, eikä sen tehokaan enää ekan käyttökerran jälkeen palaudu. :roll:
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 2.11.2016 15:22:34

^ Kyllä mulla oksatsepaami on toiminut aina, siis siten, että olen vaikutuksen huomannut, jos toki näillä toleilla sitä joutuu kiskomaan aikamoisia annoksia :mrgreen: . En mä tosin ole nyt moneen vuoteen tainnut edes nähdä yhtäkään Opamox-/sen rinnakkaisvalmistetabua, joten juuri tämän hetkisestä tilanteesta en osaa sanoa mitään, mutta kyllä tuo päähän meni tarpeeksi suurella annoksella silloinkin, kun benzotoleni olivat vielä nykyistä korkeammat. Täyttä paskaa se silti IMO on, koska ei sovellu jatkuvaan käyttöön riippuvaiselle sahaavan vaikutuksensa vuoksi -> rebound-ahdistus -> annosten/toleranssin huima kasvu, ja mahdollisiin läpilyöntipaniikkeihin pitkävaikutteisten ohella tuo on tyystin turhaa hitaasti alkavan vaikutuksensa tähden. Eipä mulle tosin yleensä mitään läpilyöntipaniikkeja nykyisin iskekään, koska Rivatril pitää ne loitolla, kunhan sen muistaa edes suht säännöllisesti ottaa. Lisäksi saattaa toki vaikuttaa sekin, että olen oppinut hallitsemaan paniikkiolojani muilla keinoin, kuin lääkkeillä, eli saan itseni rauhoittumaan verrattain helposti ihan luomukonstein, jos paniikkia joskus uhkaakin puskea.

Olen mä Opamoxia kuullut monen sellaisen kehuvan, jotka eivät jatkuvaa benzolääkitystä tarvitse, eivätkä omaa korkeaa toleranssia, saati riippuvuutta, ja uskonkin ihan suosiolla, että oksatsepaami sellaisissa tapauksissa toimii, jos suinkin toimiakseen on.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 3.11.2016 07:58:18

Lucrezia kirjoitti:Riippuu vähän mihin tarkoitukseen, paniikkikohtauksen taltuttamiseen nopeasti on Xanor paras. Diapam on turhan pitkävaikutteinen tarvittaessa otettavaksi. Kenties jatkuvassa käytössä paras olisi Diapam ja siihen lisäksi tarvittaessa Xanor.
Rivatril ei vakuuttanut mua, eikä sopinut mulle.

Olen siinä käsityksessä, että sulla menisi ainoana benzona Xanor ja se siis ihan päivittäisessä käytössä? Eikö olisi fiksumpaa käyttää pitkävaikutteista benzoa(Sitä Diapamia siis käytännössä, jos Rivatril ei sovi) ja sitten tarvittaessa Xanoria, jos läpilyöntejä tulee Diapamista huolimatta? Mietin vain, kun valittelet usein, että olet pirun ahdistunut lääkityksestäsi huolimatta, niin siihen saattaa osaltaan vaikuttaa tuon alpratsolaamin sahaaminen :? . HUOM!: En suinkaan väitä, että ahdistuksesi sun muu paska olosi johtuisi vain lääkityksestäsi, vaan uskon, että sulla on ihan oikeitakin ongelmia vaikka muille jakaa :( , mutta oloasi voisi mahdollisesti hieman helpottaa se, jos ahdistuslääkkeesi vaikutus olisi tasaisempi. Ja saat toki käyttää ihan mitä lääkitystä lystäät, eikä asia minulle kuulu, mutta ihan lämpimikseni vain pohdin.

Olen miettinyt myös tuota, kun Rivatril jakaa niin paljon mielipiteitä, että joidenkin ihmisten kohdalla sen "toimimattomuus" perustunee ihan siihen, että se ei humahda yläkertaan sillä tavoin, kuin esim. Diapam, jonka vaikutuksen alkamisen tuntee selkeästi suunnilleen heti, kun on ehtinyt napin nielaista. Sitten Rivatril ei muka "tunnu missään", kun vaikutus alkaa ilman nopeita nousuja, vaikka todellisuudessa se vaikuttaa varsinkin tehokkaasti. Enkä viittaa tässä edes mihinkään väärinkäyttöön, vaan ihan silkkaan ahdistukseen ja oikeilla(Mitä se sitten kenenkin kohdalla tarkoittaa) annoksilla. Jos on hiton paha ahdistuskohtaus päällä, niin toki se täsmähumahdus antaa vaikutelman paremmasta toimivuudesta, vaikka lopputulos olisi aivan sama tai jopa parempikin Rivatrilin kanssa. Joo, ja uskon kyllä ihan suosiolla, että niitäkin ihmisiä on, joilla Rivatril ei ihan oikeasti auta, koska yksilöllisiähän nämä vaikutukset ovat, eikä esim. Insominkaan nukuta kaikkia, vaikka mulle se on paras mahdollinen unilääke, ellen aivan psykoosissa ole.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Eazy » 3.11.2016 18:11:44

1) Rivatril. Se on tässä jo kerrottu miksi.

2) Dormicum, oikeesti voi nukahtaa, joka on aika hienoa kun normaalisti pyörii 2-3h sängyssä ennenkun nukahtaa.

3) Insomin, tää on härö, tosi nopsaa nousee toleranssi univaikutukseen mihin tää nimensä mukaisesti on.

4) Diatsepaami. Tässä komppaan kirkasta. jos yks bentso jäi niin tää, joka paikan höylä.

Ja sitten kun on tämä bentsohysteria menny aika mittaviin suhteisiin, kellään ei ole tyyliin reseptiä bentsoihin. Ihan "normi" menoa että 3€ maksaa 2mg rivatril. Vitun älytöntä. Onneksi on resepti. :roll:
Hollywood Holocaust
Eazy
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna