Olet täällä

"RAKKAUS-topic"

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: "RAKKAUS-topic"

ViestiKirjoittaja jms89 » 23.1.2018 16:02:31

Ei se ole ollenkaan hänen harteillaan vaan kyllä siitä itse pidän huolen. Tarkoitan, että jos seurustelisin sellaisen kanssa, joka vetää aineita kun aineita niin en varmaan voisi vastustaa kiusausta. Koska hän ei mitään käytä niin ei minunkaan ole "syytä". Nyyti vedät itse jotai ihme johtopäätöksiä ja tuomitset. Mitä jos huolehtisit omista asioistasi.
En ole koskaan ollut heavy user enkä tule olemaankaan. Ja varmaan teksteistäni kävi ilmi, etten sitä harrasta päivittäin, viikottain taikka kuukausittain. Ihan kuin tuomitsisit siitäkin, etten käytä sitä heroiinia, mistä satuin mainitsemaan. Tämä ei ole paikka tuomitseville.

Ja se, että onko se minun oikeus päättää, kerronko tai salailenko, niin kuten kerroin, minut on jo tuomittu samaisesta asiasta, hän tietää kyllä, ei vaan tämän hetkisestä tilanteesta. Tämähän on toki minun häpeäni, että laitan suhteen vaaraan jatkamalla jo kerran lopetettuani. En vastannut tähän ketjuun saadakseni paskaa niskaa, joten kiitos lopettakaa.
jms89
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nyyty » 23.1.2018 17:17:06

Takapöydän vävyehdokas kirjoitti:
Nyyty kirjoitti:
Takapöydän vävyehdokas kirjoitti: Itse en ole eläissäni tavannut huumeita käyttävää, tai edes niihin mitenkään myönteisesti suhtautuvaa naista, jolla olisi oma elämä hanskassa ja siinä jonkinlainen järkevä suunta ja tavoitteita. Eikä ole moni muukaan.

Itse en ole tavannut kovinkaan montaa tuollaista naista ENKÄ miestä. Osa käyttäjistä tosin itse kuvittelee, että hienosti on hanskassa asiat, mutta ulkopuolisen silmiin homma kyllä kusee ja pahasti.

Sitten sinulla on melko suppea näkemys ja kokemus käyttäjistä.

Jaa, suppeampana pitäisin sinun sukupuolittunutta näkemystäsi. Laidasta laitaan viikonloppuviihteilijöistä jokapäivän käyttäjään on tullut tavattua, mutta se on totta, että vähemmän tulee enää aikaa vietettyä elämäntapakuosaajien kanssa. Nuorempana hiukan enemmän sitäkin. Harvemmalla käyttäjällä vaikutti olevan mainitsemaasi suuntaa, tavoitteita ja elämä hanskassa, oli sitten nainen tai mies. Varmasti on poikkeuksiakin, niinhän aina!
Do Be Do Be Do
(Frank Sinatra)
Nyyty
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nyyty » 23.1.2018 17:26:29

jms89 kirjoitti:Ei se ole ollenkaan hänen harteillaan vaan kyllä siitä itse pidän huolen. Tarkoitan, että jos seurustelisin sellaisen kanssa, joka vetää aineita kun aineita niin en varmaan voisi vastustaa kiusausta. Koska hän ei mitään käytä niin ei minunkaan ole "syytä". Nyyti vedät itse jotai ihme johtopäätöksiä ja tuomitset. Mitä jos huolehtisit omista asioistasi.
En ole koskaan ollut heavy user enkä tule olemaankaan. Ja varmaan teksteistäni kävi ilmi, etten sitä harrasta päivittäin, viikottain taikka kuukausittain. Ihan kuin tuomitsisit siitäkin, etten käytä sitä heroiinia, mistä satuin mainitsemaan. Tämä ei ole paikka tuomitseville.

Ja se, että onko se minun oikeus päättää, kerronko tai salailenko, niin kuten kerroin, minut on jo tuomittu samaisesta asiasta, hän tietää kyllä, ei vaan tämän hetkisestä tilanteesta. Tämähän on toki minun häpeäni, että laitan suhteen vaaraan jatkamalla jo kerran lopetettuani. En vastannut tähän ketjuun saadakseni paskaa niskaa, joten kiitos lopettakaa.

Heh, nyt tuntuu siltä että osui kipeään paikkaan! Älä huoli, ei sinua kukaan tuomitse. Foorumit toimivat niin, että kun jostain asiasta kertoo oman kantansa, voi joku toinen ollakin hyvin erimieltä kanssasi ja siitä syntyy keskustelua. Ei sen tarkoitus ole elämääsi tuomita eikä määrätä millään tavalla tekemisiäsi. Kommentti voi olla myös jatkopohdintaa johonkin esittämääsi tilanteeseen -- en esimerkiksi usko, että kukaan ajatteli juuri sinun olevan tämä Lasol-Arska tai Henoiini-Seppo, ne olivat täysin fiktiivisiä heittoja ja kärjistyksiä. Omista asioistaan toivottavasti jokainen pitää parhaansa mukaan huolen, ja sinä kuten muutkin elävät toki juuri sellaisessa suhteessa ja sellaisilla pelisäännöillä kuin itse parhaaksi kokevat. Tämä olikin juuri se viestini pointti, että _itse_ en pitäisi siitä, että joku päättää suhteessa minun puolestani, millaisilla pelisäännöillä ja korteilla sitä suhdetta joutuisin pelaamaan. Se ei siis ollut _sinun_ suhdettasi sen kummemmin halveksiva kommentti ja pahoittelut että tulkitsit sen niin. Ei tosiaan ole tarkoitus sinua arvostella. Peace!
Do Be Do Be Do
(Frank Sinatra)
Nyyty
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 23.1.2018 17:41:09

^^Tietysti vähän riippuu kuinka määrittelet elämäntapakuosaajan. Jos se tarkoittaa jotain ylä-asteen jälkeen kelkasta pudonnutta moniongelmaista, niin varmasti olet oikeassa. Omasta ystäväpiiristä löytyy aikamoinen määrä 30-40 vuotiaita miehiä, joilla on takana huumeiden käyttöä teini-iästä asti, kutsuisin heitä elämäntapakuosaajiksi. Porukassa on monenlaista yrittäjää, ensihoitaja, rakennusmies, järjestyksenvalvojia, luokanopettaja, upseeri, logistiikkatyöntekijä, muutamia mainitakseni. Tavallisia suomalaisia miehiä, joilla aivan takuulla on suunta elämässään. En tunne ainuttakaan tuollaista naista, en väitä etteikö heitä olisi, mutta jos 20 vuodessa ei ole ainuttakaan vastaan tullut, vedän siitä johtopäätöksen, että heitä on hyvin vähän.
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 23.1.2018 17:42:00

Noel Gallagher - 'Everybody just fucking calm down, this is lovechain :lol: ' - https://youtu.be/tM5IXPX8yzk
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Nyyty » 23.1.2018 17:48:11

^^ Totta, omiin kokemuksiinhan tässä jokainen peilaa, ja varmasti sekin vaikuttaa että kumman sukupuolisten ihmisten kanssa noin yleensäkin viettää enemmän aikaa. Väitän, että moni sellainen käyttäjä, jolla on se elämä hallinnassa, niin ei välttämättä kovin avoimesti huutele päihde-elämästään ennen kuin aika vankka luottamus toiseen on saavutettu. Näin ehkä vielä korostetummin naisten kohdalla, koska esim. pärjääminen äitinä tai perheen kanssa kyseenalaistetaan tosi nopeasti, jos menee paljastamaan että käyttää päihteitä.

Nyt kun tarkemmin mietin, niin kyllähän itselläkin on mm. pilvenpolttelijaystäviä, jotka ovat sieltä teini-iästä saakka aktiivisesti poltelleet ja silti on ammatit, kodit ja perheet ja elämä ihan mallillaan (ainakin, mitä nyt ulkopuolelta katsoen vaikuttaisi). Näitä tunnen sekä miehiä että naisia. Muutenkin varmasti värittää käsitystä se, että esim. opiaateja tai piristeitä säännöllisesti käyttäviä ihmisiä ei enää juurikaan omaan lähipiiriin kuulu. Ne, jotka aikanaan kuuluivat tuntuivat olevan kyllä aika hukassa.

^ Ja älä 1970 nyt yritä himmata, kun täällä kerrankin vähän meinaa olla keskusteluntynkää! Aika hiljaista tuppaa foorumeilla olemaan tänäpänä.
Do Be Do Be Do
(Frank Sinatra)
Nyyty
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jms89 » 23.1.2018 19:17:54

Nyyty kirjoitti: Hyh hyh mitä hyväksikäyttöä, mieluummin se rehellinen Lasoli-Arska tänne kiitos petiä lämmittämään kun kaksnaamainen kaappi-heroinisti.

Tuo nyt kuulosti aika henkilökohtaiselta tuomitsemiselta. :lol:
Kyllähän se kipeään paikkaan osuu jos toinen dumppaa hyvin toimivan ja rakkauden täytteisen suhteen vain minun tekstien perusteella. Ei siinä sen kummempaa.

^^
1970

Ajattelin ihan samaa! :lol: "it was supposed to be about love"

muoks muoks muoks, ei oikein lainailut pelitä .
jms89
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 23.1.2018 19:22:35

^^ Nydis ja kumppanit. Voin tässä nyt sanoa, että Saunassa ei ole koskaan ollut mitään mainittavia ns. riitoja.

Olen Lopettamosta, jossa vietin lapsuuteni ja teini-iän. Olen selvinnyt Tarharyhmästä ja monista nickeistään.

Te olette kaikki aivan munattomia siihen nähden, mitä tulee riitelyyn, ettekä ole kokeneet mitään vastaavaa.

:lol:

mut lovea ja lisää lovea

and peace by forces, if so
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Nyyty » 23.1.2018 19:40:45

jms89 kirjoitti:
Nyyty kirjoitti: Hyh hyh mitä hyväksikäyttöä, mieluummin se rehellinen Lasoli-Arska tänne kiitos petiä lämmittämään kun kaksnaamainen kaappi-heroinisti.

Tuo nyt kuulosti aika henkilökohtaiselta tuomitsemiselta. :lol:
Kyllähän se kipeään paikkaan osuu jos toinen dumppaa hyvin toimivan ja rakkauden täytteisen suhteen vain minun tekstien perusteella. Ei siinä sen kummempaa.

Varmasti kuulostaa, jos irrottaa viimoisen virkkeen asiayhteydestään joka oli:

Nyyty kirjoitti:Ja hyvin vastenmielisenä kokisin, kuten Winston tuossa ylempänä sanoo, myös sen, että mun harteilleni sälytettäisiin vastuuta jonkun toisen raitistelemisesta. Hyh hyh mitä hyväksikäyttöä, mieluummin se rehellinen Lasoli-Arska tänne kiitos petiä lämmittämään kun kaksnaamainen kaappi-heroinisti.

Kuten sanottua, en usko että kukaan oletti, että sinuun viitataan Lasoli-Arkana tai heroinistina. Jos käsitit asian niin, niin sorppeli eli sorgeni eli anteeksi! Ei viitattu sinuun, vaan Winstonin aiempaan kommenttiin siitä, ettei haluaisi olla vastuussa jonkun toisen raitistelusta. Eipä tahtoisi meitsikään.

Enkä tiedä kuka oli dumppaamassa suhdettaan sinun tekstiesi perusteella, toivottavasti ei kuitenkaan kukaan!

^^ Joo Lopettamon kähinöille ei pärjää kukaan. Saunassa onkin aina ollut lepposampi hikoilla ja vähän kipakoitaki löylyjä heitellä.
Do Be Do Be Do
(Frank Sinatra)
Nyyty
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 23.1.2018 19:57:07

^ Joo mutta tilanne on siis nyt ollut jo ihan rauhallinen ehkä jo pari-kolme vuotta. Miltei rakkaudellinen...

Mutta asiaan vaikuttaa paitsi substanssin aggressiivisuus, niin myös ikäjakauma ja isot kävijämäärät.

Oasis - Who Feels Love? - https://youtu.be/0v2pAIgFJGM
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 23.1.2018 20:58:15

Sorkitaan nyt vielä aihetta naiset huumeidenkäyttäjinä. Naiset ottavat keskimäärin miehiä vähemmän riskejä elämässä, naiset myös syyllistyvät vähemmän rikoksiin kuin miehet. Narkkaavia naisia on paljon paljon vähemmän kuin miehiä. Väitän, että nuoret naiset eivät niinkään ajaudu huumeiden pariin jännituksen haun takia. Kokemukseni mukaan vetävät naiset tulevat lähes aina hyvin heikoista lähtökohdista. Surkea perhetausta, hyväksikäyttöä, väkivaltaa, syömishäiriöitä, mielenterveysongelmia, perheessä päihdeongelmia ties kuinka monennessa polvessa, surkeat parisuhteet jne. Yhdistelmä kaikkea tuollaista paskaa. Puhun siis oikeista vetureista, en mistään hippitytöistä, jotka opiskeluaikoina vähän polttivat pilveä ja kokeilivat ehkä mämmiä tai jotain. Toki miehilläkin on taustalla samoja ongelmia, mutta ei samoissa määrin.

Itse myin parikymppisenä useamman vuoden yhtäjaksoisesti poretta. Mielestäni lähes kaikki piriä poistavat naiset olivat täysiä nistejä, ja suurilta osin aivan umpihulluja. Siinä määrin hulluja, että asiaa ei voinut olla huomaamatta. Toki kundeissa on myös tuota osastoa, mutta paljon vähemmän. Seassa on kaikenlaista viihde-Villeä, sportti-Perttiä ja reivi-Ristoa, perusjannuja, jotka sattuvat viikonloppuisin nykimään nopeaa.

Tämä ei ole hyökkäys ketään kohtaan, vaan ainoastaan henkilökohtaisia huomiota erään etelä-suomalaisen kaupungin nuorista amfetamiinin käyttäjistä 10-15 vuotta sitten.
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jms89 » 23.1.2018 21:41:24

Lähinnä se Nyyty kuulosti siltä, että minun suhde ei ole sinulle mitään ja teen jotain hirveää toista kohtaan, koska käytän silloin tällöin lääkkeitäni väärin, ja suurin ongelma tässä asiassa on se, etten jaa sitä sen toisen
kanssa, koska hän ei käytä päihteitä. Ei edes se, mitä teen. :D
Ja se olisi kamalan väärin, että hän läsnäolollaan saa minut elämään elämääni ilman huumeita. Se ei millään
tavalla ole hänen vastuullaan eikä edes tiedä asiasta. En ymmärrä miksi kukaan näin ajattelisi... Kuulostaa samalta, että hän tekee minut iloiseksi, joten se on hänen vastuullaan, että olen iloinen.
No, en tee tikusta asiaa. Näitä voi käsittää niin eri tavoin. :)
En tosiaan koskaan pahastunut enkä ajatellutkaan, että minua tarkoitettaisiin Lasoli-Arskana, that's not the case.

Asian vierestä, olenko ainut, jolla pätkii tänne kirjoittaminen? Meni varmaan 30min tämän kirjoittamisessa koska tekstinsyöttö ei pysy perässä ja ehdin kirjoittaa monta riviä ennen kun teksti tulee. :shock:
jms89
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 23.1.2018 23:06:45

^Just tänä aamuna plinkki tökki ja vei viestit ja vielä päälle heitti pihalle asti. Kai sillä on jokin vierotus menossa tai haluaa vähentää kävijöitä. Tämä tapahtui kaikilla laitteilla.

Halpa keino on kopsata teksti hiireen, niin ei tarvii kaikkea uusiksikirjoittaa.
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja jms89 » 24.1.2018 15:18:08

1970 kirjoitti:Halpa keino on kopsata teksti hiireen, niin ei tarvii kaikkea uusiksikirjoittaa.

Itse kirjoitin tekstin lopulta Wordiin kun ei siitä tullut tähän kenttään kirjoittaessa yhtään mitään. Monta riviä tekstiä tuli perässä ja sitten piti alkaa katsomaan mihin tuli hutilyönti kun ei voinut jo heti kirjoittaessa sitä tarkistaa.
Nyt vaikuttaisi normaalilta, mutta virheistä oppineena nykyään kopion kyllä kaikkialla tekstin hiireen ennen kun lähetän mitään. :lol:
jms89
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja recklessroad » 24.1.2018 15:34:47

Takapöydän vävyehdokas kirjoitti:Väitän, että nuoret naiset eivät niinkään ajaudu huumeiden pariin jännituksen haun takia. Kokemukseni mukaan vetävät naiset tulevat lähes aina hyvin heikoista lähtökohdista. Surkea perhetausta, hyväksikäyttöä, väkivaltaa, syömishäiriöitä, mielenterveysongelmia, perheessä päihdeongelmia ties kuinka monennessa polvessa, surkeat parisuhteet jne. Yhdistelmä kaikkea tuollaista paskaa.

Jännä heitto, oon miettinyt joskus samaa. Toisaalta olen tavannut myös monia ns. "Hyvän perheen tyttöjä" joiden elämä on mennyt suht mallikkaasti parikymppiseksi asti jonka jälkeen douppi alkaa maistumaan ja viedä. Tosin useimpien kohdalla epäilen että kyse on jonkinlaisesta itsentunto-ongelmasta, haetaan rappioromantiikasta "egonnostetta" ja näin poispäin. Kaippa tuokin jonkinnäköiseksi elämänhallintaongelmaksi lasketaan, en usko että henkisesti tasapainoisella ihmisellä on tarvetta hankkia elämään sisältöä narkkaamisesta. Huom, ei koske mainitsemaasi satunnaisviihteilyä vaan oikeaa ongelmakäyttöä.

Menipäs offiksi.
Siinä kaikki.
recklessroad
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna