Olet täällä

seuloista...

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: seuloista...

ViestiKirjoittaja janzku9112 » 24.11.2020 08:25:16

siis mitä veikkaatte näkyykö seuloissa ku vedin yöllä 0.5 piriä ja aamulla 7 oli seulat koitin olla juomatta kovin pqljoo ja ihan satunnaimen käyttäjä olen
janzku9112
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chronic » 17.12.2020 08:32:16

janzku9112 kirjoitti:siis mitä veikkaatte näkyykö seuloissa ku vedin yöllä 0.5 piriä ja aamulla 7 oli seulat koitin olla juomatta kovin pqljoo ja ihan satunnaimen käyttäjä olen

No ihan varmana näkyy, jos vetämäsi aine oli amfetamiinia. Puoliintumisaikaķin on 12h eli ei mitään mahdollisuuksia. Paitsi ehkä sitten, jos aine on ollut poikkeuksellisen huonolaatuista tai jotain tutkimuskemikaalia. :roll:
Every man dies, but not every man really lives.
Chronic
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Auran » 2.2.2021 17:30:12

Jaa ensimmäistä kertaa on tulossa ilmeisesti huumeseulat, kun joku mokasi ja on myöntänyt lähetteneensä minulle pillerin ADHD lääkettä postimyyntinä. Tuon oli poliisi siihen lappuun syyksi kirjoittanut. Ikinä eivät ole mitään laitonta löytäneet

Kyseessä siis päihderiippuvuuden arviointi ja pitäisi toimittaa päihdelääkärin lausunto siitä ettei minulla ole päihderiippuvuutta (vittu rattijuopumuksesta olisi saanut jäädä kiinni vaikka pariin otteeseen eikä tätä silti vaadita). En siis edes käytä noita piristäviä lääkkeitä tai oikeita huumeita että niiden osalta seulat ovat kyllä aina puhtaat.

Bentsoja sensijaan olen käyttänyt reseptillä vuodesta 2008 aina tarvittaessa. Nyt on ollut niin stressaavaa aikaa että lääkärin määrämät ovat lopussa, eikä samaa bentsoa löydy tilalle, joten joutuu turvautumaan nyt, mitä saatavilla on.

Jos bensoja näkyy , kun niitä on reseptillä, niin onko niillä syytä lähteä tutkimaan tarkemmin, että varmasti on löytyy mitä on määrätty.
Miten nopeasti vaikka alprazolaami häviää näkymättömiin?

Mites noista seuloista tulee tieto? Olen kuitenkin duunari, enkä näinollen voi olla aina tavoitettavissa.
Auran
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Parveke » 25.3.2021 03:21:10

Auran kirjoitti:Mites noista seuloista tulee tieto? Olen kuitenkin duunari, enkä näinollen voi olla aina tavoitettavissa.

Kutsu tulee tekstiviestillä seuraavalle päivälle. Olen samassa seurannassa ja joskus on myöskin osunut työpäivälle josta en ole voinut jäädä pois, niin olen sitte saanut siirrettyä päivällä tai kahdella.
Sovittiin että kutsut tulee siitä eteenpäin aina iltapäivälle kun sopii mulle parhaiten
Parveke
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ju55i » 25.5.2021 19:33:43

Itellä seulat päällä duunin ja ajokortin takia. Tossa viime perjantai yönä nappasin yhen 5mg diapamin, kun ei ollut omat opamoxit mukana ja en sitä sen koommin pikku kaljoissa miettinyt. Mut aloin seuraavana päivänä miettiä et vittu sitä voi olla tyhmä. Noi opamoxit ei oo itellä näkynyt koskaan seuloissa vaikka syönyt 2 purkkia kuukauden sisään ja on siis respalla. Mut käsittääkseni pamit voi näkyä pitkäänkin. Meni 6 vk et sain hatsista puhtaaks seulat ja nyt näyttäis vitun pahalta jos siel joku väärä bentso näkyis. Tuli myös tyhmänä vedettyy 1gr pirtsakkaa vklpn aikana, mut sitä en sinänsä stressaa ku suht hyvä aineen vaihdunta ja käyny saunas eilen ja tänään meen vielä, ja vettä juonut paljon. Seulat varmaan loppu viikosta, jos huomen tulee soitto ni sit torstaina, mut toivottavasti perjantai ni ois 5mg pamista viikko ja vikat vauhit lykkäsin kaffin joukkoon sunnuntai aamuna.. Mitä veikkaatte näkyykö mitään?
Ju55i
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Terveppaterve » 15.6.2021 10:04:51

Moikka, tuli viikonloppuna juotua kaks päivää ja nyt keskiviikkona testaavat tuon b-peth testin? Onko mulla mitään toivoa päästä läpi siitä, ts. saada se menemään sinne viiterajan alle (0.3)?
Terveppaterve
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 16.6.2021 06:31:16

Terveppaterve kirjoitti:Moikka, tuli viikonloppuna juotua kaks päivää ja nyt keskiviikkona testaavat tuon b-peth testin? Onko mulla mitään toivoa päästä läpi siitä, ts. saada se menemään sinne viiterajan alle (0.3)?

Kyllä sulla on varsin olemattomat mahikset selvitä tuosta PEth-testistä ns. kuivin jaloin. Kyseinen testi on tosi herkkä ja käytännössä siitä ei voi saada väärää positiivista tulostakaan. Sen kanssa ei siis auta selitellä mitään, kuten perinteisiä maksa-arvoja kytättäessä oli mahdollista. PEth-arvo nousee yli tuon sallitun 0,3:n jo yhden illan/päivän humalajuomisesta ja se puoliintuu 3-5 vrk. Reipas kertaryyppääminenkin saattaa näkyä PEth-testissä jopa lähemmäs 2 viikkoa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Terveppaterve » 16.6.2021 07:59:02

Kuivin jaloin ei tarvitsisi selvitäkään, riittäisi tosiaan tuon viiterajan alle... Netissä löytyy tietoa, että vasta promillen humalatila aiheuttaa tuota pethiä. Pakko tässä on vaan elätellä jotain toivoa, sillä muuten olen aika pulassa. Auttaako se yhtään asiaa, että uskoisin sen arvon olleen noin 0.1 ennen tuota viikonloppua?
Terveppaterve
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 16.6.2021 14:51:39

^ Sehän riippuu ihan siitä PALJONKO joit männä viikonloppuna. Jos oikeasti kohtuudella, eli max. 2 annosta päivässä, niin ei se PEth-arvoa hetkauta yli tuon kriittisen rajan. Jos taas ylitit kohtuukäytön rajat(Ovat oikeasti todella matalat, ainakin mitä PEth:in mittaamiseen tulee), niin luulisin arvon nousseen yli 0,3:n, vaikka olisitkin tissutellut juomasi tasaisesti pitkin päivää niin, ettet varsinaisesti ollut kunnon kännissä. Promillen rajasta kerrotaan, juu, mutta tuskin se on sillä tavoin yksiselitteinen, että PEth nousee vasta, kun se ylittyy, vaan juodun alkoholin määrä lienee se olennainen asia. Eiväthän kaikki ammattilaisjuopotkaan välttämättä mitään kaatokännejä harrasta, mutta suurkulutuksen rajat paukkuvat silti.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Terveppaterve » 16.6.2021 15:56:34

Winston-84 kirjoitti:^ Sehän riippuu ihan siitä PALJONKO joit männä viikonloppuna. Jos oikeasti kohtuudella, eli max. 2 annosta päivässä, niin ei se PEth-arvoa hetkauta yli tuon kriittisen rajan. Jos taas ylitit kohtuukäytön rajat(Ovat oikeasti todella matalat, ainakin mitä PEth:in mittaamiseen tulee), niin luulisin arvon nousseen yli 0,3:n, vaikka olisitkin tissutellut juomasi tasaisesti pitkin päivää niin, ettet varsinaisesti ollut kunnon kännissä. Promillen rajasta kerrotaan, juu, mutta tuskin se on sillä tavoin yksiselitteinen, että PEth nousee vasta, kun se ylittyy, vaan juodun alkoholin määrä lienee se olennainen asia. Eiväthän kaikki ammattilaisjuopotkaan välttämättä mitään kaatokännejä harrasta, mutta suurkulutuksen rajat paukkuvat silti.

Kyllähän sitä ihan kännin puolelle tuli lipsautettua, ei nyt mallia kaato mut kuitenkin. Noh, jos oletetaan että raja menee yli ja seuranta sitä myöten keskeytyisi, niin mitä keinoja mulla vois enää olla? Testin kiistäminen ja uudelleentestaus? Voiko noitten kanssa sopia jotain sopimusta, esimerkiksi vaikka että seuranta jatkuisi, mutta lääkäri kirjoittaisi kuitenkin määräaikaisen ajoluvan...
Terveppaterve
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Sauna