Olet täällä

seuloista...

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: seuloista...

ViestiKirjoittaja Tuuve » 1.12.2015 18:10:25

Olen suorittanut 6kk päihdeseurannan ja saanut ajokorttini takaisin tänä vuonna määräaikaisena. Minun pitäisi käydä vielä kerran labroissa ja saada lääkärinlausunto joka tulee toimittaa Trafille, jotta ajo-oikeuteni säilyy.

Eli saanut tällaisen kirjeen:

http://www.trafi.fi/filebank/a/13901997 ... TRAS33.pdf

Koska olen ollut helvetin saamaton ja muistamaton asian suhteen päivämäärä uhkaa mennä umpeen. Mitä tapahtuu mikäli todistuksen toimittaminen myöhästyy esim. viikolla? Minut määrätään toistaiseksi ajokieltoon ja 6kk seuranta uusiksi?? Ei kai.
Tuuve
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja toivoton31231 » 14.12.2017 12:44:32

.......
Viimeksi muokannut toivoton31231 päivämäärä 25.12.2017 19:15:56, muokattu yhteensä 1 kerran
toivoton31231
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 21.12.2017 05:35:02

^ Gabapentiiniä ei seuloissa tutkita, ainakaan mun tietääkseni. En sitten tiedä, voiko se antaa väärän positiivisen jonkin muun aineen kohdalla. Lyhyt Xanor-kuuri kyllä häviää kusesta n. viikossa, kun on sen verran nopeasti puoliintuva benzo.

Editoitu epämääräistä höpöä...
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja toivoton31231 » 21.12.2017 22:01:39

.................
toivoton31231
Miedosti panostava jäsen

KAIPAAN KIPEÄSTI NEUVOJA!!!

ViestiKirjoittaja Tahdoton_tahti » 9.1.2018 12:35:08

Mulla on ajokorttiseulat tulossa (laajat joissa eritellään kaikki, vastauksen saaminen kestää 2 viikkoa kun lähettävät kotikaupungistani helsinkiin labraan eli tarkimmat mahdolliset ovat) ja olen käyttänyt subua iv:nä 5 vuotta (annos ollut maximissaan 4 mg /vrk) , nyt kohta kolme viikkoa nokittanut, ekalla viikolla meni puolikas tai ylikin kasiainen päivässä mutta nyt saanut vähennettyä annosta, tosin eilen vedin ihan pienet töötit (n. puoli mipaa) ja nokitin toiset puoli mipaa, toissapäivänä taas otin 3-4mg osan iv:nä osan nokkaan kun kuulin että vanhempani hylkäsivät lopullisesti mut juuri nyt kun tarvitsen eniten tukea. :( Mutta nyt loppuu kaikki kemialliset päihteet, en aio käyttää enää muuta kuin ulkomailla missä se ganjakin laillista.
Tilasin netistä kotitestereitä ja tietty eka testaus näytti bubren positiivisena. Kauanko mun pitäis pystyä nyt olemaan ilman bubrea (ihan maksimi aika??) että voin olla varma ettei se näy? Ganja ja bubre näkyivät edellisissä testeissä mutta siitä ilmoitin lekurille (onneksi antoi uuden mahdollisuuden) että ottanut vain yhden teemun kun ollut niin rankkaa ja polttanut paukkua koska mulla on jatkuvia kroonisia kipuja joihin en saa kunnon lääkkeitä hullun papereitteni takia.

Sitten, TÄRKEÄ KYSYMYS!!! en ainakaan löytänyt täältä tietoa mutta tietääkö kukaan/onko kokemuksia kauanko "elvansis" niminen apteekki piri näkyy testissä? ajattelin että otan sitä tänään kun pää niin rikki ja tekee mieli kaikkea, helpottaisi himoja ja auttaisi lopetuksessa, mun ei ikinä piripäissäni (en oo enää vuosiin käyttänyt muuta kuin ihan satunnaisia kertoja) tee mieli polttaa eikä buprellekaan ole tarvetta.

Onko hyviä vinkkejä miten subun kivuista selviäis nyt tuon ajan ennen testejä? Saan lääkitykseksi reseptillä bentsoja ja panacodeja mutta syönyt niitä niin kauan ettei kumpikaan auta. Tänään kipujen takia taas lääkäriin, onko vinkkejä mitä kannattaisi pyytää, vatsakipu ja levottomat kipukoivet pahin ongelma? Mietin itse tramadolia ja sirdaludia, aikoinaan sain sirdaludin ja paukun polton avulla lopetettua 6 vuoden iv piri&subu koukun mut olin silloin 10 v nuorempi kuin nyt (ikää jo yli 30..)
Ja minkälainen ruokavalio vähentää näkymisaikaa? sain kotitesteristä ganjasta jo haalean negaviivan, odottelen saavani siitä viel kunnollisen mutta eniten pelottaa toi subu koska sen lopetus aiheuttaa todella kovaa kipua näin pitkän käyttöhistorian jälkeen (vaikka olen pikkuhiljaa vähentänyt). Lisäksi pää hajoaa niin että haluttaa tehdä itselleen pahoja asioita. Siksi ajattelin että otan tänään tuota elvansista 30-50mg mut en löytänyt mitään tietoa kauanko se näkyy, näkyykö niinkuin normi amfetamiini ja mihin tuota esim 30mg:n kapselia voi verrata? en käytä niitä iv:nä vaan syön, toimii niin erittäin miellyttävästi eikä yhtään liikaa, en halua olla "kunnolla" pireissä.
Kiitos jo etukäteen vastauksista, tiedän että metaboliikka vaikuttaa tosi paljon eli viikonloppuna en voi syödä ja juon pelkkää sitruunaa&vettä... Hajottaa jo nyt, oon pääsemässä kamasta eroon mutta ajokortti on se ainoa joka pitää "miehen tiellä", mulla kuitenkin koulut ja kaikki kesken ja hommat menossa parempaan suuntaan koko ajan. Jos menetän nyt korttini (2014 jääny ratista kii ja vieläki kiusataan) niin en tiedä jaksanko enää jatkaa taistelua. :(
Tahdoton_tahti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JeJkulthu » 13.1.2018 06:29:18

Jos et trollaa nii trollaat, näin sanat menee uusiksi.

Mutta noin pitkällä käyttöhistorialla pubrenorfiini 7-14 päivvää ja hajoamistuote norpubrenorfiini ainakin tuplat, eli jos haluat olla varma niin 2-4 viikkoa. Kolme viikkoa vois olla sun tapauksessa raja. Ei sen aikaisemmin puhtaita seuloja.
JeJkulthu
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JeJkulthu » 13.1.2018 06:42:06

Pubressa on pitkä puoliintumisaika, plus hajoamistuotteissa vielä pidempi, joita seulat etsii, jos on tarkkoja seuloja, kuten yleensä on. Ainoa helpotus on että käytännössä yksittäinen kerta ei näy näin pitkään kuin esitetään, kuin nuo hajoamis.... siis hajoamisajat-
jos näin joutuu kokemaan seuloja- ei näy seuloissa kun puoliintumisajat on laskettu yläkanttiin , ...
JeJkulthu
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JeJkulthu » 13.1.2018 06:48:09

Ja vitut seuloista , se on byrokratiaa ja käytännön valtaa. Tämä herättää ajatuksia.
JeJkulthu
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Soleilnana88 » 1.8.2018 09:54:24

Ite käyn korvaushoidossa ja lähes joka viikko on seulat. Se tosiaa on ihmisestä ja määristä kii, mul itel kertaluonteisia pirin vetoja, yleensä just 1g /ilta.

Ei oo näkyny ku 1-3pv maximissaan. Meta näkyy 5pv...

Kuumotin kun nyt vedin ma yönä n. Gramman ja tänä aamuna oli seulat ni ei näkynyt. Kyl aamun join paljo js kävin 3krt kusella ennen seuloja + sitruuna tiivisteen ni se jeesaa aina. Veikkaan et ois näkyny jos en ois juonu yms...
Soleilnana88
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöljä » 8.9.2018 19:07:12

Sain hyvät naurut, kun näin seulojen tulokset :D olin poltellu budia viikon aamusta iltaan ja vielä samana aamuna kun menin, mut ei muka näkyny kannabis :lol:
Sattuu sattuu, mutta tottuu, kun usein sattuu!
Pöljä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 11.9.2018 06:17:13

^ Tuo kuulostaa kyllä jo vähintäänkin kummalliselta :shock: . Kannabis kun kyllä yleensä näkyy hyvinkin helposti ja varsinkin, jos sitä on juuri pössytellyt tai on aktiivisempikin hitsari. Lisäksi se on niin ikivanha ja paljon käytetty roipe, että luulisi, että se tutkittaisiin aivan järjestäen seuloissa, kuin seuloissa. Herää lähinnä kysymys, että mitähän aivan outoa seulasysteemiä ne siellä teilläpäin käyttävät :lol: ?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöljä » 11.9.2018 09:24:53

^En tosiaan ymmärrä itsekään :D miehen veikkaus oli, että joku olis peittäny sen kannabiksen, mutta muuhun en ollut syyllistynyt kun Diapamiin ja kyllä siellä bentsot näkyikin. Nyt olen kyllä lopettanut polttelunkin, mutta mun tuurilla se alkaa siellä nyt näkymään :mrgreen:
Sattuu sattuu, mutta tottuu, kun usein sattuu!
Pöljä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.9.2018 06:36:39

^ Jäin oikein miettimään, onko mitään sellaista ainetta/asiaa, joka peittäisi kannabiksen, mutta enpä keksinyt mitään, koska eiköhän se silloin olisi ollut yleisesti käytössä jo iät ja ajat. Diapam se ei ainakaan ole, eikä mikään muukaan yleisesti käytetty huumausaine, koska sekakäyttäjät kyllä kuseskelevat useinkin oikein komeita värisuoria :mrgreen: .

Ehkä niillä on ollut siellä sun seulamestassasi käytössä joitakin vanhentuneita/väärin säilytettyjä/valuvikaisia/muuten pilalle menneitä seulatikkuja, jotka eivät sitten sen vuoksi näytä juuri kannabista :? . Tuollainen vaihtoehto tuli vain ihan äkkiseltään mieleen. Sinuna en jatkossa luottaisi tuohon tuuriisi, koska kyllä niitä vääriä negatiivisiakin tuloksia silloin tällöin tulee siinä missä vääriä positiivisiakin.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja parka » 21.9.2018 11:05:59

Kummallinen tilanne, mun mielestä: julkisen puolen psykiatri kaivoi B-lausuntoon tiedon että on ollut päihdetaustaa 2000-luvun alkupuolella, siis yli 15 vuotta sitten. Kelan sairaslomapäätöksessä sitten oli tartuttu tuohon, vaativat maksa-arvoja sekä seuloja JOS ei muuten luotettavasti pystytä osoittamaan janiinpoispäin :shock: . Voiko tuo oikeesti mennä noin???

En ole missään terveydenhuollossa näistä sen koommin puhunut, kuulemma ei musta päällepäin huomaa, kesällä sattumalta otettiin verenkuva muun asian takia ja maksa- yms arvot on todella hyvät. Voinko kieltäytyä seuloista? Puhujanlahjoilla tuosta joku voisi selvitä, mut en usko että minä, en tän lääkärin kanssa. Olen käynyt sillä kolme vuotta rukoilemassa lähetettä ADD-tutkimuksiin - ei lähetä eikä edes perustele miksi. Saikulla olen ollut tammikuusta kun silloin panikoin aktiivimallipskan takia.

Päihteet on kyllä taustalla olleet kaikki nämä vuodet, piriä ja pikkuisen subua (alle puol milliä), bentsoja, kohtuudella mut melko päivittäin, viime aikoina. Suonensisäisesti en mitään. Mieluusti lopettaisin, tuo pubre tässä saattaa jäädäkin, kun olen koettanut varmuuden vuoksi nyt himmata. Jos vaikka yksityiseltä saisi sen lähetteen, mistään ei varmaan kannattais kärytä tai muuten alkaa avautumaan...
Jos ette elää salli mun, niin tappakaa minut vainen:
minä olen vankina vaarallinen ja kelvoton alamainen!
- L. Onerva -
parka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja parka » 21.9.2018 11:12:50

Niin siis tarkennus tuohon: Kela edellyttää lisätietoja seuraavaan lausuntoon jos saikku jatkuu. Muutama päivä aikaa miettiä, voi olla että ahistushäiriö ehtii parantua.
Jos ette elää salli mun, niin tappakaa minut vainen:
minä olen vankina vaarallinen ja kelvoton alamainen!
- L. Onerva -
parka
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna