Olet täällä

Lyrica kokemuksia?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Lyrica kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Turhapuro » 18.1.2009 16:33:05

Lääkkeenä toimii todella hyvin kipuihin yhdessä panacodin ym. kanssa. Lisäksi mieliala on noussut todella tehokkaasti sen jälkeen, kun noin kuukausi sitten aloitin :D

PS:
Kuinkahan pitkä väli pitäisi olla lääkkeen ottamisesta, jos olutta aikoo ottaa, että se ei vaikuttaisi Lyrican kanssa? Syön tällä hetkellä Lyricaa 75mg/2*vrk annoksella. Ainakaan vielä ei viitsisi alkoholin kanssa kombotella...
tulin, näin ja huomasin olevani myöhässä
Turhapuro
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jim Jones » 18.1.2009 22:31:10

malibu kirjoitti:
Chronic kirjoitti:Omakohtaisesti tuli kokeiltua tuota pregabaliinia(Lyrica) 3x300mg(ei kaikkea kerralla vaan kapseli per 1-2h) annoksella eräänä iltana. Mitään muuta en muista pohjille ottaneeni. Aluksi en huomannut mitään. Otti varmaan 30-60min ennenkuin huomasin ylipäänsä mitään vaikutuksia.

Sitten vaikutukset alkoivat melko yllättäen ja tuli vähän samankaltainen olo kuin olisi kännissä ollut. Kyseinen ilmiö johtunee siitä, että pregbaliini vaikuttaa aivoissa osittain samoihin kohteisiin kuin alkoholi, GABA-A & B reseptoreihin.

Jokatapauksessa koordinaatiokyky tuon pregbaliinin vaikutuksen alaisena heitti enemmän tai vähämmän.. Kaikki ikäänkuin "keikkui" ja itsekin suorastaan hoipertelin jalkeilla ollessa. Muuten olo oli ihan hyvä, ahdistuksen tuo poisti mielestäni varsin tehokkaasti ja huomasin myös tulleeni astetta puheliaammaksi.

Kaiken kaikkiaan nuo yllämainitut vaikutukset kestivät joitakin tunteja vaikutusten alkamisesta. Vaikutusten loputtua en itse ainakaaan huomannut mitään "krapulaa". :roll:

Jim Jonesille ja muille, ottakaa oppia Chronicista kuinka kirjoittaa hehkuttamatta! Jos on innokas vetää kännejä ni siitä vaan, ihan hyvät fiilikset ilm. saa; mä en oo näitä kokeillu. Tekstin pitää olla asiallista.. Moni varmaan kokee puheliaisuuden ja koordinaation heikentymisen mukavana mutta tässä kirjoituksessa tekstin sävy on neutraali; ei hehkuttava. Sori Chronic et lainasin sun tekstin tähän, mut täs on muille teksti jossa on asiaa kuinka lääke vaikuttaa, ilman et siit ois mielettömät määrät hehkutusta! En usko plinkin toimituksen tätä tekstiä poistavan, koska täs on vaan vaikutuksia asiallisest, mut jos poistaa ni sit voi syytää natsisensuurista...

Ymmärrän pointtis, mutta olen vielä radikaalisti vapaamielisempi NETTI-SENSUURIN, ei muun "kontrolloidun ja lakien säätelemän" median sensuurista. Kyllä jokainen, joka näitä sivuja tosissaan lukee, tietää, että kaikkea internetin tietoa ei pidä ottaa todesta, kuten ei esim. Wikipediassa. Olisi eri asia, jos tälläistä keskustelua olisi jossain hevoshulun lahdessä tai koulukirjoissa. Enkä nyt tarkoita, että KAIKKI hehkutus tulisi sallia, ihmetyttää vaan miks esim. tässä topikissa niitä ilmoituksia onjoka viestis???????????????

Esimerkiki erilaisten lääke-kombojen yhdistelmä on kielletty puheenaihe. Ei saa sanoa, että yhdistämällä kaksi eri lääkettä, ei molempia tarvitse ottaa yhtä paljon = riippuvuusriski molempiin aineeseen vähenee radikaalisti ym..

ÄÄÄhh, ei nyt saa pointtia esille, mutta kannatan sensuurin kynnyksen nostamista
"Whoa, Did I say that? Or was I just thinking about it?"
Jim Jones
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Turhapuro » 18.1.2009 23:52:22

niin, sinulla.

No muiden puolesta en tietenkään voi sanoa mitään

yli parikymmentä haittavaikutusta kumosi kummasti haluni käyttää tuota kallista seksintappajaa (300mg/vrk).
yksinäinenhän voi vetää itsensä kuinka tuubaan tahansa, mutta suhteessa se on ongelma.

No minulle ei vielä ole mainittavia haittavaikutuksia tullut, vaikka toistaiseksi kaikki tutut ovat sanoneet saaneensa vaikka mitä oireita. Seksin tappamisesta en vielä tiedä mitään, kun ei ole tilaisuutta. Sinäänsä vastakkainen sukupuoli vetää kyllä entiseen malliin puoleensa.

Ei se kyllä ole yksinäisellekään hyvä juttu, jos stondis heikkenee. Tytöt eivät varmaan suoranaisesti riemastu, jos äijällä ei seiso ja se lisää epävarmuutta. Zoloft aiheutti aikanaan mulla erektiovaikeuksia ja se kyllä kieltämättä vähän jännittää tässäkin lääkkeessä. Ei tekisi mieli tukea samaa lääkefirmaa vielä Viagroilla.

siis jos ajatellaan että lyrica ei vaikuttaisi ollenkaan alkoholin kanssa niin eipä sitä kannattaisi ottaa ainakaan pariin päivään ennen alkoholia. toisaalta lyrica säästää kuluissa; 5 olutta on kymppikassi. no joo.

Eipä siis ilmeisesti kannata. Ei viitsi pistää kuuria poikki muutaman kaljan takia. Eikä nyt loppujen lopuksi ole kauheasti väliksikään.

kuulemma tramal + lyrica + alkoholi-komboon on kuoltukin. itse olen kombotellut jykevämminkin ilman kuolemaa.
mieluummin ole ottamatta sitä panacodia sen alkoholin kanssa.

Joo no sehän on nyt sanomattakin selvää, etten parasetamolin paskaa alkoholin kanssa ota. (Enkä kyllä kodeiiniakaan). Muutenkaan en viitsi viihteillä lääkkeillä, joita tarvitsen johonkin vaivaan. En kyllä pistä pahakseni, jos siitä hoidosta aiheutuu mielihyvää, mutten esim. käy ylittämään annoksia sen takia.

Kiitos vastauksesta.
tulin, näin ja huomasin olevani myöhässä
Turhapuro
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja palikka87_ » 19.1.2009 09:18:23

Nii, ja mä käytän tätä puhtaasti viihteilyyn, joten en osaa senkummemmi sen lääkinnällisist vaikutuksist sanoo. Vissiin jonku viikon nappaillu 300mg/vrk, enää ei toimi lähellekkään sillai ku viikko sitte, annoksen nosto tuskin viihteilyssä kannattaa koska silloin jään 99,9% varmuudella koukkuun, joten lopetan urani tähän ja anna muille latua..
Kuva

rikkinäinen ei vissiin toimi.
palikka87_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Maago » 19.1.2009 10:57:09

Itse olen kaksi kertaa Lyricoita kokeillut. Molemmilla kerroilla piripäissäni ja molemmilla kerroilla otin 300mg. Ensimmäisellä kerralla tuli varsin hyvä olo. Lyrica vei pirin negatiivisia puolia (kireyttä, skitsoilua ym.) pois. Tuijotin viisi tuntia tietokoneen mediaplayerin visualisointeja ja olo oli todella euforinen. Muutenkin juttu luisti ja koin kombon erittäin hyväksi. Toisella kerralla menin katkolle valvotun yön jälkeen kombolla piri+Insomin x 10 ja Lyrica 300mg. Olo oli taas mahtava mutta kun laskujen aika tuli, ei ollut enää kivaa. Ei ollut itsari kaukana. Eräs kaverini kombotti viikkotolkulla buprea, bentsoja ja Lyricaa. Siitä tuli aika sietämätön kusipää. Yli-itsevarma ja muutenkin ylimielinen. Ja tällä kaverilla toleranssi Lyricaan nousi niin, että loppuajasta sitä meni jo ainakin 3000mg päivässä. Kaveri jäi aika yksin kusipäisyytensä takia. Muutama viikko myöhemmin sama tyyppi soitti, kuulosti selvältä joten en katkaissut puhelua. Oli kuulemma yliannostellut Lyricaa ym. ja lähes kuollut. Olen myös kuullut viimeaikoina, että Lyrica on paljon vaarallisempi mitä monet luulevat. Siihen voi kuolla ja siihen on kuollut. Joten olkaa varovaisia. Itse käytän enää lääkärin määräämiä aineita (korvaushoito), ja teen kaikkeni, etten sorru oheiskäyttöön. Lyricoita vaan tekee mieli vähän väliä. Mun mielestä ne on aika pirun koukuttavia kun niitä kombottaa oikein.
Ei sillä ole merkitystä mistä tulet, sillä on, mihin olet menossa.
Maago
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Silomat » 16.2.2009 11:44:15

Ei enää näitä, 5x300mg ja eikä hetkeekää toivoo pysyy pystyssä enää omin avuin.
Silomat
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Qosi^ » 16.2.2009 11:48:00

[Poistettu sääntöjenvastainen viesti -Päihdelinkin toimitus]
Qosi^
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja peeäl » 7.5.2009 12:43:33

Ensimmäinen viesti tänne!

Eli eilen otin muutaman bissen ja parin kaljan jälkeen otin ensimmäistä kertaa lyricaa. Otin vaan 150mg ja odottelin että tapahtuuko mitään. Noin tunnin kuluttua alkoi jalka vipattaa ja tuli erittäin sosiaalinen olo.
Ahdistusta on ollut lähiaikoina aikalailla ja siihen toi lyrica kyllä auttoi.
Jossain vaiheessa iltaa kun oli juotu vähän lisää tuli mieleen että ottais vielä toisen 150mg mutta eipä tullut otettua.
Hetkittäin oli jopa hieman pirin kaltaisia viboja mutta ei tietysti läheskään yhtä voimakkaita.
Kipuja ei nyt ollut mutta kai se niihinkin auttaa ja itse en kyllä tollasella "viihdekäytöllä" huomannu mitään sivuvaikutuksia, tosin olihan toi annos melko pieni. Mutta kyllä itse aattelin ehdottaa lekurille jos sais näitä ahdistukseen kun ei vielä hirveetä benzokoukkua oo enkä sellasta myöskään haluis.

Käsittääkseni toi on sellanen lääke että aloitetaan pienillä annoksilla ja sit nostetaan annosta ja lopuks kun on esim 600mg/vrk on lääkkeestä ns. kadonnut viihdearvo :roll:
peeäl

ViestiKirjoittaja kati83... » 10.5.2009 01:15:05

Toissapäivänä ja eilen otin aivan liikaa lyricoita ja olin välil ihan kuutamolla. pumppu hakkas helkutisti :roll: Siihen pääle viel bupree niin oli lähel ettei tarvinnu ampparia soittaa. No tänään päätinki etten enää syö niitä ollenkaan no ehkä joskus pari mut sit ihan tarpeeseen eli hermokipuihin jota aina välil on :?
kati83...

ViestiKirjoittaja jm8k » 10.5.2009 02:53:54

En vaanedelleenkään ymmärrä miten lyricoista itsestään voi saada oloja. 4 liuskaa 150mg lyricaa ei tee mtiään, muita buustaa niin paljon että jos siihen päälle menee ottamaan mitään opiaatTIA, ALKOHLIA, BENTSOA jne. Kaikki buustautuu ja ilta on val is.

Eli kiva lääke buustina, mutta itsessään ihan arvoton. Ehkä siksi juuri määrätään niin pa.ljon.
jm8k
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jermus » 13.5.2009 00:02:37

jm8k kirjoitti:En vaanedelleenkään ymmärrä miten lyricoista itsestään voi saada oloja. 4 liuskaa 150mg lyricaa ei tee mtiään, muita buustaa niin paljon että jos siihen päälle menee ottamaan mitään opiaatTIA, ALKOHLIA, BENTSOA jne. Kaikki buustautuu ja ilta on val is.

Eli kiva lääke buustina, mutta itsessään ihan arvoton. Ehkä siksi juuri määrätään niin pa.ljon.

Vaikka sulla ei toimi, niin äläppäs ´mene yleistämään, nimim. täysin päinvastasia kokemuksia saanut
jermus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jm8k » 15.5.2009 11:45:28

jermus kirjoitti:
jm8k kirjoitti:En vaanedelleenkään ymmärrä miten lyricoista itsestään voi saada oloja. 4 liuskaa 150mg lyricaa ei tee mtiään, muita buustaa niin paljon että jos siihen päälle menee ottamaan mitään opiaatTIA, ALKOHLIA, BENTSOA jne. Kaikki buustautuu ja ilta on val is.

Vaikka sulla ei toimi, niin äläppäs ´mene yleistämään, nimim. täysin päinvastasia kokemuksia saanut

Jaa-a, en oo ihan varma, mutta oisko sitten, että tolet nousee tuohon nopeasti. Vaikka oon sitä buustaamiseen käyttäny viihdekäytössä niin olin pitkään kuitenkin aika kiltin säännöllisesti syönyt myös sen 150 + 150.. on vähentä'ny jonkun verran neuropaattisia kipuja, lähinnä sitä kipupäivien määrää, ei niinkään kipujen voimakkuutta. Mutta vois tosiaan olal toleista kiinni tuo, että iite en saa mitään tuosta irti yksinään. Ehkä.

Tulipa muuten kysymys, että tietääkö joku, kuinka kauan tuolal lyricalla menee poistuessaan elimistöstä ja voiko siitä saada jotain paskaoloja päällensä?
Oon ollu nyt viikon syömättä yhtään lyricaa.. sitä ennen (siis yli viikko sitten) söin kyllä ja bentsoja myös (lähinnä rivaa). Ai niin ja ehkä jonkun ihan pienen murun subua, jotain 0,2mg. .parinakin päivänä) Liekö sitten noista johtuvaa mutta aika paskat olot on ollu tällä viikolla.
Kun tuskin noita lyricoita nyt kannattaa syödä kun ei ole oikein mitään muuta hyvää lääkettä rinnalle ja toisekseen kivut ei ole vaivanneet pahasti -- itseasiassa on tässä tarkoitus pienen fyysisen työn merkeissä testailla ilman lääkitystä, että miten kipeäksi äityy.
jm8k
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja palikka87_ » 15.5.2009 14:28:53

Otin darraan 300mg, ja huomasin et ahdistus poistu, mut ei menny YHTÄÄN se8 noin niinkö muuten.
Ei siis tasapaino onkelmia ollenkaa, niinku normisti. Totesin sen faktan et alkoholilla ja lyricalla
on ristikkäistoleranssi ja tämä on fakta. Kokeilempa 300mg lisää kohta, sit jos ei keinuta ni edellinen
pähkäily on FAKTA.
Kuva

palikka87_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja palikka87_ » 15.5.2009 18:42:21

^Tänks 8) En muistanu ees et oon tollast tänne kirjotellu mut menny vähä hehkutuksen
puolelle ilmeisesti :mrgreen:
Kuva

palikka87_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja palikka87_ » 15.5.2009 19:03:02

dark magus kirjoitti:
palikka87_ kirjoitti:Totesin sen faktan et alkoholilla ja lyricalla
on ristikkäistoleranssi ja tämä on fakta. Kokeilempa 300mg lisää kohta, sit jos ei keinuta ni edellinen
pähkäily on FAKTA.

hei vetäsin joskus reilu 900mg, paljon olutta (jota L kyllä potensoi) ja muutamaa pkv-t + pkv-a-tavaraa... ja heräsin noin tasan vuorokauden päästä... istualtani samasta paikasta johon olin aiemmin jäänyt.

olin siis kadottanut yhden vuorokauden elämästäni. olipa tooosi kivaa. niskat mm. ihan paskana jne. :)

Kaljan tai alkoholin yleensäkki kans jos menee ottaa lyyricaa ni siit ei yleensä hyvää seuraa..
Eilen oltiin kaljottelemas käveltii yht mettä reittii sinne kämpille ni yks kavereist kaatu fillarisa kaa
siel niin, et se peukalo murtu. Ja tää tyyppi oli ottanu useemman 300mg kps, ja juonu tiukkaa
viinaa.. no, toivottavasti muistaa seuraaval kerral et ei noita kahta sekasin. <Mulla on nyt 600mg
alla tässä näin ja päräyttelin sitä parhainta kasvin osaa, kyl täs on tasapainot ja vähän muutki sekasin.
En yksinkertasesti kestäny tajuton darraa ni siks oli pakko ottaa noita kapseleita. No, huomen ei
ole ainakaan alkoholi-darraa.. veikkaan et joku epämääränen pökkyrä aamulla johtuen siitä et lyrical
on tietääkseni pitkä puoliintumisaika ja vaikka se ahdistusta/kipua livittävä vaikutus häviää,
mut se perkeleen pökkyrä kyl jää. on näin. näin onononnnonn :D
Kuva

palikka87_
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna