Olet täällä

Lyrica kokemuksia?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Lyrica kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 25.9.2015 18:18:53

^^Parhaita hoitajia/neuvojia on ne joilla on jonkulainen päihdetausta itselläkin takana. Esim. siellä katko-paikassa jossa olin itte vuosi sitten, niin noin puolella hoitajista oli itselläänkin päihdetausta.(ja muutamalla oli tosi rankka polku takana...)
Mut onhan se selvää, et sun on paljon helpompi ymmärtää asiakasta päihdeasioissa, jos itte tiedät niistä jotain ja varsinkin niistä paskoista oloista ym. joita esim. läheskään kaikki lääkärit ei tunnu oikein ymmärtävän. :?
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sideburns » 26.9.2015 10:24:28

No niin. Selvitin päätäni aamulla 225mg satsilla, niin pystyy kirjoitella kokemuksesta.

Ei tule päivää, että lähden uudelleen noin rankkaan pudotus leikkiin ja lekuri varmaan (toivottavasti) tietää sen koska lääkettä on määrännyt takaoveksi riittävästi. kuvittelisin niin.

Meinaan kyllä vaipua taas epätoivoon tämän kirjoituksen jälkeen tappotiputus annostuksella, mutta lieventäviä meinaan ottaa kylkeen. Sama lääke tarvittaessa

Sen verran vielä, että aikoinaan kovilla Anafranil satseilla minuun saatiin eloa vakavan masennuksen keskellä, niin osaa luovia näitten lääkkeitten kanssa. kai : ) ja toivottavasti.
Sideburns
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja torpanäijä55 » 26.9.2015 14:58:18

Zeus76 kirjoitti:^^Parhaita hoitajia/neuvojia on ne joilla on jonkulainen päihdetausta itselläkin takana. Esim. siellä katko-paikassa jossa olin itte vuosi sitten, niin noin puolella hoitajista oli itselläänkin päihdetausta.(ja muutamalla oli tosi rankka polku takana...)
Mut onhan se selvää, et sun on paljon helpompi ymmärtää asiakasta päihdeasioissa, jos itte tiedät niistä jotain ja varsinkin niistä paskoista oloista ym. joita esim. läheskään kaikki lääkärit ei tunnu oikein ymmärtävän. :?

Juuri näin ja sitten hyvä piirre tuki(opetushommissakin) ettei saa tietää liikaa ettei tule sitä liian tiedon sokeutta
asettua toisen asemaan ja just kuten lääkäräít "Kunneluuleetietävänsäkaikestakaikentoistentilanteenkin" niiin metsään menee usein ja jää just se hoito tuki tieto välittymättä kun eri "aaltopituuksilla".

Mut tukihommat erikseen tosi kuluttavia kuten Luc sanoi!

t. nimerkki kokemusta on aidan molemmin puolin ;-)

...
Mut asiaa taas väliin:

Mietin josko uskaltais pitää Lyricaa "hengissä" jonkin aikaa että näkis parantaako se yöunia eli ottaisin vain iltaisin esim klo 21 sen 75 mg, liekö oikeesti vaikutusta näin pienillä ja onko syytä olettaa et auttaa pari yötä ja sitten vaatikiin annoksen nostoa ja kohta huoman olevani 300 mg tasossa ja koukussa? :-)
torpanäijä55
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 26.9.2015 17:29:49

Kuten olen sanonut jo aikaisemmin niin mun Lyrika aloitettiin 2* 3 300Mg kapselia ja lääkäri sanoi että varovasti olutta, hitto että laiva keinui kaksi ekaa päivää, tramalia oli 400Mg ja pamit päälle. Lopetus niin sain 4 150Mg kapselia ja tamalit seinään. Saakeli vie mä tiedän mikä on helvetti, sitten tuli gapapentiin samalla annostuksella, osasin varoa ja otim yhden aamulla ja kaksi yöksi. Nytten on OxyNorm 10Mg jota en ole avannut, toinen neurologi kirjoitti 1-3 päivässä läpilynti kipuun kaiken tämän paskan lisäksi, Siltä neurologilta sais vaikka mitä lääkkeitä ja paljon. En ole edes avannut lootaa vielä vaan odotan sitä yötä jolloin nukkumatti ei tule.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja grip » 26.9.2015 22:22:16

^Jaa että maksimissaan 1800mg eli 1,8 grammaa pregabaliinia (Lyricaa) päivässä? Tuollaiseen määrään voi aika helposti kuolla kouristusriskin takia, ja sä vedät siihen päälle bisseä ja pameja. Joko tekstisi on täynnä kirjoitusvirheitä tai juttusi täynnä... no, sitä itseään. Mikäli puhut totta, niin pysy helvetissä loitolla siitä oksikodonista eli Oxynormista mitä sulle on ilmeisesti määrätty, sen kanssa jos dokaat ja vedät rauhoittavia niin hengenlähtö voi olla hyvinkin lähellä.
grip

ViestiKirjoittaja Chas » 26.9.2015 23:34:49

torpanäijä55 kirjoitti:
Zeus76 kirjoitti:^^Parhaita hoitajia/neuvojia on ne joilla on jonkulainen päihdetausta itselläkin takana. Esim. siellä katko-paikassa jossa olin itte vuosi sitten, niin noin puolella hoitajista oli itselläänkin päihdetausta.(ja muutamalla oli tosi rankka polku takana...)

Juuri näin ja sitten hyvä piirre tuki(opetushommissakin) ettei saa tietää liikaa ettei tule sitä liian tiedon sokeutta
asettua toisen asemaan ja just kuten lääkäräít "Kunneluuleetietävänsäkaikestakaikentoistentilanteenkin" niiin metsään menee usein ja jää just se hoito tuki tieto välittymättä kun eri "aaltopituuksilla".

Mut tukihommat erikseen tosi kuluttavia kuten Luc sanoi!

t. nimerkki kokemusta on aidan molemmin puolin ;-)

...
Mut asiaa taas väliin:

Mietin josko uskaltais pitää Lyricaa "hengissä" jonkin aikaa että näkis parantaako se yöunia eli ottaisin vain iltaisin esim klo 21 sen 75 mg, liekö oikeesti vaikutusta näin pienillä ja onko syytä olettaa et auttaa pari yötä ja sitten vaatikiin annoksen nostoa ja kohta huoman olevani 300 mg tasossa ja koukussa? :-)

Tohon on vaikea sanoa mitään, kun ollaan niin yksilöllisiä, mutta siinä ei ole järkeä alkaa nostamaan sitä pelkkää ilta-annosta. Eli jos pidät sen Lyrican käytön hengissä niin ota 75 mg iltaisin ja jos rupeat annosta nostamaan niin nosta se 75 mg aamuin illoin. Kyllä se voi jollain lievittää kipua jo tolla annostuksella, joskin epäilen sitä. Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos tosiaan aiot yrittää vielä Lyricaa niin syö sitä aamuin illoin että se auttais siihen mihin on määrättykin. Eikä menis väärinkäytöksi, siitä et kostu loppupeleissä yhtään mitään.

Tosi moni päihdetyöntekijä omaa sen taustan ja toki siksi myös ovat parempia omien kokemustensa kautta työssään. Mä vaan en omaa sitä taustaa vaan elän sen kanssa, eli olen edelleen päihdeongelmainen. Siten en voisi sen alan töitä hakeakaan ja vaatihan se koulutuksen. Eikä se siis kiinnostakaan mua työnä.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja torpanäijä55 » 27.9.2015 01:01:02

Torpanäijä55 kirjoitti:Mietin josko uskaltais pitää Lyricaa "hengissä" jonkin aikaa että näkis parantaako se yöunia eli ottaisin vain iltaisin esim klo 21 sen 75 mg, liekö oikeesti vaikutusta näin pienillä ja onko syytä olettaa et auttaa pari yötä ja sitten vaatikiin annoksen nostoa ja kohta huoman olevani 300 mg tasossa ja koukussa? :-)

Lucrezia kirjoitti:Tohon on vaikea sanoa mitään, kun ollaan niin yksilöllisiä, mutta siinä ei ole järkeä alkaa nostamaan sitä pelkkää ilta-annosta. Eli jos pidät sen Lyrican käytön hengissä niin ota 75 mg iltaisin ja jos rupeat annosta nostamaan niin nosta se 75 mg aamuin illoin. Kyllä se voi jollain lievittää kipua jo tolla annostuksella, joskin epäilen sitä. Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos tosiaan aiot yrittää vielä Lyricaa niin syö sitä aamuin illoin että se auttais siihen mihin on määrättykin. Eikä menis väärinkäytöksi, siitä et kostu loppupeleissä yhtään mitään.

Otin lopetus relaxit eli tramal + lyrica ja tunnin ajan oli tosi syvärento sohvalla "upposin varmaan 20 cm syvälle"
ja kyllä hävisi kaikki kolotuksen ja torkuin, mut sitten 2 h kaikki palasi jo ärtyneempänä ?! mut sain maistaa
mitä se ehkä voisi olla täysillä annoksin esim muutama kuukausi?! :-) No tähtääm selän syyn poistoon ja kipujen kanssa siedä eloa kun tramal ja bentsot, eli täs oli lyrican loppu nyt

Kiitoksia Lucrezia vaivannöstäsi, tuestasi taas!

Lucrezia kirjoitti:Tosi moni päihdetyöntekijä omaa sen taustan ja toki siksi myös ovat parempia omien kokemustensa kautta työssään. Mä vaan en omaa sitä taustaa vaan elän sen kanssa, eli olen edelleen päihdeongelmainen. Siten en voisi sen alan töitä hakeakaan ja vaatihan se koulutuksen. Eikä se siis kiinnostakaan mua työnä.
[/quote]

Tossahan se lähtökohtapointt on elii mikä kiinnosta, siis sellaista työtä etsimään ja jos työhön liittyy myös kirjallisia raportteja, asiakaskontakteja jne olet kuin työnantajan unelma kun pääset rytmiis kiinni, kyllä se tos nurkan takana odottaa

Sitä odotellessa pirteää syksyn alkua ja liikuntaa!
torpanäijä55
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 27.9.2015 17:44:33

OxyNorm paketti on avaamatta ja jos olen juonut olutta pysyy avaamatta, mulla ei ole onneksi tullut vielä niin pahaa yötä, toivon ettei tulekkaan. Mä vihaan lääkkeitä, ainut hyvä on Diapam. Siinäkin mulla lukee kipuun.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sideburns » 20.10.2015 09:19:17

Jatkan siitä mihin jäin kuukausi sitten ja muutama viesti taaksepäin, sillä jaksan taas lääkkeen ansiosta eleillä : )

Eli lääke nostettiin pikkuhiljaa 450mg annokseen kun silloin päästiin auttavaan vasteeseen. Siitä sitten lekuri halusi heti pudottaa 225mg annokseen kokeillakseen miten äijän käy. No eihän siitä mitään tullut tietenkään vaikka olisi päällään seissyt. Nostelin jälleen omatoimisesti pikkuhiljaa annosta siihen pisteeseen, että pystyi töissä käymään.

On ollut hyvä lekuri vaikka kokeili jostain syystä tappotiputusta heti kun vaste saatiin 450mg kohdilla. Sain omanpään mukaan kuitenkin nostella ja tiputella annoksia ja lääkettä on aina kaapissa vaikka toiselle jalalle : )

450mg oli sittenkin pitkänaikaa se oikea minimi millä pärjäsi jotenkuten. Sitten tehot loppuivat seinään ja tipuin takaisin pohjalle mistä nostin annoksen 600mg/päivä. Nyt pitkästä aikaa olo kuin joskus vuosia ennen kuin sairastuin masikseen/ jumalattomaan ahdistukseen. Nyt voi taas tehdä rastiin jääneitä jutskia vuosientakaa ja tämä normi olotila on kestänyt jo pitkään ja toivottavasti kestääkin.

Eli lääke futaa toistaiseksi hyvin ja olen onnellinen siitä, että pahan rauhoittavien/rentouttavien väärinkäytön sai loppumaan kokonaan kuin myös alkon.

Tilasinpa jopa kuntosalille kausilipun jotta pääsee rantapallosta eroon kun kesäkin jo meni : )
Sideburns
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kirkas » 29.10.2015 16:35:45

Tunti sitten otin 150mg lyricaa ja en tykkää, tästä tulee suorastaan huono olo mulle fyysisesti. Vanhemmat kokemukset on jostain 2007 vai 2008 vuodelta jolloin oli melko uus lääke ja lääkärini silloin tyrkytti suorastaan näitä. Samat kokemukset silloin, tai muistan ainakin et kun koitti jotain 450-600mg annoksia se huimaus ja "kännissä" olo ei tuntunut yhtään kivalta.

Eikä tää pienempi annos nytkään, isompaa taida viittiä edes koittaa, tää kemikaali ei vaan taida sopia mulle mitenkään, vaikka moni taitaa saada apua opparirefloissa jne.

Eikös tätä ahdistukseenkin määrätä? Itsellä lisää oikeastaan sitäkin. Hyi, ehkäpä never again. :roll:
thats it!
kirkas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 29.10.2015 17:32:56

Lyrica on myrkkyä jota ei saisi määrätä kenellekkään.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helio Jacques » 30.10.2015 14:16:55

Minulle lyrica on osoittautunut tähän mennessä kaikista tehokkaimmaksi ahdistus lääkkeeksi. Koen tämän lääkkeen parantaneen elämänlaatua toisinaan huomattavasti.

Olen kokeillut monilla eri annoksilla ja kaikki tehoavat omalla tavallaan, mutta parhaaksi olen kokenut omalle kohdalleni 2x300mg päivässä.

Toisille tämä tuntuu sopivan ja toisille taas ei. No shit sherlock!

Pidän välillä taukoja lyrican käytöstä, niin ei pääse muodostumaan riippuvuutta ja vieroitusoireita.
heliotropicum@luukku.com
Helio Jacques
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helio Jacques » 2.11.2015 13:17:22

Palaan vielä tähän sen verran että on pakko kummastella, miksi pregabaliinista puhutaan usein niin negatiiviseen sävyyn?

Jos tätä vertaa ahdistuksen hoidossa bentsoihin, niin mielestäni bentsot eivät kilpaile tehokkuudessaan ahdistuksen poistamiseen edes samassa sarjassa lyrican kanssa. Lyrica on ihan omaa luokkaansa.

On kyllä kehitetty tehokas lääke. Erittäin hyvä asia. Joillekin ainakin :wink:

Euforia ei haittaa, vaikka se lukee tämän lääkkeen haittavaikutuksissa. Ohjeah.
heliotropicum@luukku.com
Helio Jacques
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helio Jacques » 6.11.2015 13:17:43

Kyllähän tämä kovasti koukuttaa. Sitten kun lääkkeet loppuu kesken ja niitä ei ole niin tajuaa kuinka merkittävä sen vaikutus on.

Antaisin vaikka kultaketjun kaulastani parista lyricasta kun saisin niitä nyt.

On tää vaikeeta välillä.
heliotropicum@luukku.com
Helio Jacques
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tsemppi » 12.11.2015 12:27:46

Laitetaanpa tämä tännekin... Moni muu pvk-lääkkeiden väärinkäyttäjä kamppailee nyt varmasti saman ongelman kanssa. E-resepti on tullut käyttöön, niinpä lääkkeiden hakeminen eri lääkäriasemilla ei oo enää mahdollista vaan käry käy heti :shock: itse onnistuin vierottautumaan kodeiinista aika kivuttomasti. Pari päivää hikoilua ja mahaoireita - se oli sitten siinä :) Työssä kävin siinä samalla.
Bentsot käy uhkaavan vähiin. Aloitin rinnalle Lyrican jotta relat ei olis niin hirveät kestää :evil: Mutta aikanaan Lyricakin on alas ajettava... Onkohan kokemuksia sen viekkareista :?:
Tsemppi
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna