Olet täällä

överit/horkat? - apua!

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

ViestiKirjoittaja DaBiatch » 30.10.2007 10:31:08

Musta noi kuulostaa ihannormi horkilta,toi oksentelu saattaa tulla sitä itse aineesta,ainakin täällä oli joku aika sitten sellasta tavaraa liikkeessä joka pisti oksentamaan vaikka sitä olis nokittanu...että kaikki paska kannattaa ihan ehdottomasti vetää.
DaBiatch

ViestiKirjoittaja DaBiatch » 30.10.2007 10:34:47

Joku oli näemmä kirjottanu et horkkien pitäis tullaheti vetämisen jälkeen,ite oon yhdet "saanu" ja huippunsa ne tavoitti just vasta 30-40 min päästä?never again...hope so.
DaBiatch

ViestiKirjoittaja westerinen » 30.10.2007 11:04:31

Olo on edelleen suht kehno, mutta parempaan päin ollaan selkeesti menossa. Kuumekkin taitaa olla tiessään.

Mutta hyi vittu noita su-ma oloja! Never again...Saa kyllä rätkimiset jäädä ja toi pirin paska piiitkäks aikaa.
Ei pitänyt edes prkl! vetää, mutta parin oluen jälkeen (ylläriylläri): "josko sitä nyt yhet" ja kun oli kerran hyvää niin... :oops:

Joka tapauksessa mitä suurimmat kiitokset vastanneille!

Mites muuten onko porukalla hyviä kotikonsteja OD, horkka, vastaaviin tilanteisiin?

Itseäni eräs kokeneempi neuvoi OD:eissa ottamaan aspiriinia, juomaan _reilusti_ vettä, jotta veri ohenee
(ja ilmeisesti samalla amfetamiinin konsentraatio veressä),
sekä bentsoja lihaksia ja hermostoa jeesaamaan.
westerinen

ViestiKirjoittaja Optimus-C- » 30.10.2007 11:20:56

Sain myös melkoiset olot pinkistä tahnasta. :shock:
HYI SAATANA!

Oon kuullut samantyylisiä ohjeita noihin övereihin - verta laimeeks.
Kuva
Optimus-C-
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tion- » 30.10.2007 11:56:33

siinä aineesa oli jtn ylimäärästä
itelle kävi kerran just noin
ekä n. tunnin verran mahtavat fiilarit
ja sitte kylmä, joka paikkaa särkee oksennus lentää ja kauheita valveunii..
oli varma et se ois jääny mun viimiseksi piikiksi
mut eipä jääny..
paskaanki tottuu !
tion-

ViestiKirjoittaja velho34 » 30.10.2007 14:47:13

kun mul alkaa horkat aina ninul säryllä n.tunnin kuluttua! mistäköhän tuon opetus filmin sais!?? kerro joku kiltti ja ihana ihminen :?:
velho34

ViestiKirjoittaja DaBiatch » 31.10.2007 03:33:01

Mulla oli kyllä todella pahat ne horkat mutta onneks naapuriin sain itteni raahattua ja siihen olin eteiseen lyyhistyny,ekaks antovat peittoo niskaan ku vatkasin ihan hulluna ku sattu ja kolotti ja kylmäs.Sit sain sanottua et nää on horkat,lämpöö mittailivat koko ajan,ja parhaimmillaan kävilähemmäks 40C!Bentsoja syöttivät,oxamineja,sirkkoja ja santtuja,niistä alko pikkuhiljaa helpottaa olo.Koko yön olin kuiteski pahoissa oloissa hereillä,naapurinmuijavalvo kans ja mittaili lämpöö ajoittain.Ei ole leikin asia toi,jäi vähästä kii ettei tullu pampulanssi keikka...onneksioli niin ihanat naapurit vielä silloin:)Ostin niille joululahjaks enkelikynttilän siitä hyvästä.
DaBiatch

ViestiKirjoittaja DaBiatch » 31.10.2007 03:34:39

Ai niin ja tottakai se nesteytys,paljo nesteitä jaolis varmaan ihan hyvä jossais verensokerit vaikka jotain pikkupurtavaa syömäl kondikseen...niissä tapauksissa joissa siihen kykenee...
DaBiatch

ViestiKirjoittaja mimimi » 31.10.2007 07:47:51

Minuakin kiinnostais tuo "käyttäjiltä käyttäjille" video? mistä kyseisen videon voisi löytää?
mimimi

ViestiKirjoittaja AciD » 1.11.2007 00:11:11

velho34 kirjoitti:kun mul alkaa horkat aina ninul säryllä n.tunnin kuluttua! mistäköhän tuon opetus filmin sais!?? kerro joku kiltti ja ihana ihminen :?:

Juup, kyl siinä menee jonku aikaa et horkka pahimmillaan.. Onneks ei oo ollu pitkään aikaan *koputtaa puuta* hygieniasta
kantsii pitää hyvä huoli, sinne ei tartte mennä ku joku ihan pieni paska niin horkka tulloo..

Mä katoin ton "opetusfilmin" laitoksessa. Ne on suurin piirtein kaikki, mitä oon nähny, ihan shittiä mut kerranki sai yllättyä iloisesti :D Hitsi ku en muista kyseisen pätkän nimeä..ja en tiiä saako sitä mistään.. Ilmoittelen jos saan selville sen :)
AciD

ViestiKirjoittaja avee » 2.11.2007 15:52:16

Opetusfilmi on nimeltä Piikkihuumeet. Kanadalainen vuiodelta 1994. Kertoo haittojen vähentämisestä monipuolisesti ja mm. ruiskun ja neulan puhdistamisen ja huumeannoksen tekemisen + pistämisen hygieenisesti ja "oikea oppisesti". Filmiä saa Helsingin tietovideosta (kallis) ja käytetään opetusmateriaalina mm. vankiloissa ja joissain matalan kynnyksen terveysneuvontapisteiden kurssilla.

"Pumpulikuumeesta" (=horkka) filmillä kerrotaan, että se on katunimi olotilalle, jossa käyttäjä saa aineesta tai esim. likaisesta filtteristä allergisen reaktion sekä bakteeritulehduksen verenkiertoon. Lääketiede tunee asiaa huonohkosti. Horkka ei aina muutu tai tule onneksi verenmyrkytykseksi, mutta todennäköisesti aina ennen verenmyrkytystä käyttäjällä on ollut horkka tuntemuksia. Horkka menee onneksi usein ohi "sairastamalla" ja tulehduskipulääke voi auttaa, mutta jos oksentelee, kuumeilee ja tajunnan taso heikkenee on syytä hakeutua heti päivystykseen (voi soittaa myös ambulanssin) ja kertoa mistä olettaa olevan kysymys, eli mahdollisesta verenmyrkytyksestä.
avee
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja AciD » 3.11.2007 17:55:46

Jee, siellähän oli joku muukin nähny vissiin ton videon :D . Mulla toi muisti tekee välillä tepposet ja asiat unohtuu tai muuttuu ihan muuksi tuol pääkopassa :oops: EI siis ollu tarkoitus antaa väärää tietoa :!: Mut niinhän se horkka-juttu menikin kuten tossa kirjotit.
Filmin näin itse laitos-jaksolla, ainaki siinä paikassa oli se-en tiiä kuin yleinen-onko muissa laitoksissa.. :?
Ois kyl tosi jees nähä se uudestaan, saiskohan kirjastosta.. :?:
AciD

ViestiKirjoittaja avee » 7.11.2007 13:55:48

Piikkihuumeet videoa ei ole kirjastoissa. Video on ainakin Helsingin keskustan Vinkissä toisella linjalla. Sieltä kannattaa kysyä mahdollisuutta katsoa video. Filmin pituus on noin ½ tuntia. Suosittelen, hyvä filmi vaikka jo ikää on. Samalla saattaa saada hyvää terveysneuvontaa henkilökunnalta, ovat juuri tuottaneet hyviä oppaita, jotka liittyvät samoihin teemoihin; turvallisempaan pistämiseen, pistospaikkoihin jne.
avee
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja AciD » 7.11.2007 17:26:06

No voe harmi, siis ettei löydy kirjastosta :( Ja hesaanki on matkaa..
Hyvä filmi joo, mielellään kattos uudestaan :)
AciD

Re: överit/horkat? - apua!

ViestiKirjoittaja eoqeo » 24.11.2010 13:05:30

Olikohan mullaki horkat ? röökifilsun läpi vedettii litkut. Heti ku oli töötänny kaiken sisäään ni tuntu rinnan alueella tosi vittumaiselta. Sitten selkäää pitkin kiipes kylmänkuuma aalto, joka levis muuallekkin. Vitunmoista tärinää ja pahempaa hengenahdistusta ei oo ikinä ollu! Meinasin soittaa ambulanssin, mut kaveri psyyykkas siinä onneks ja imin astmapiippua, join vettä ja vähän ryynejä yms pientä apua. Tää on jo kaks kertaa tapahtunu, mut toisella kerralla kesti vitusti pidempään ja oli 100 x pahempi. Johtuuko jostain bakteerista vai onko mulla joku veritulppa tms. ja osui VARMASTI laskimoon! :(
eoqeo
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna