Olet täällä

Propral

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Propral

ViestiKirjoittaja Marihsca » 21.7.2011 21:01:46

Mulle lääkäri määräs propralia suburefloihin kun olin subu-tiputuksessa mut se lopetettiin ekan kerran jälkeen. mua se kyl rentoutti ja sai nukuttua pari tuntia mut syke ja paineet laski niin alas et en enää saanu niitä sen jälkee. mut mulla on kyl luonnostaan alhane verenpaine. Ja on mulle määrättty lääkettä joka vaikuttaa samalla lailla oli vaan eri niminen..en nyt muista sitä nimeä niin paniikkihäiriöön niin kyllä se mulla sen sykkeen laskee ja auttaa vähä mut niistäkin mun paineet laskee et alkaa huippaa inhottavasti..
Marihsca
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 23.8.2012 19:21:56

Monihan noita beetasalpaajia kehuu, ei siis pelkiltään, mutta benzojen ohessa, vieroituslääkkeenä jne.(Tietysti ihan hyvä lääke varmaan sellaisenaankin, jos pelkkään verenpainetautiin syö.), mutta onko muita, jotka kärsivät alhaisesta verenpaineesta, kuten minä, ja saavat noista lähinnä huonon olon. Huimaa niin pirusti, kun veri ei pääse päähän asti, heikottaa, on aivan jäässä ym. mukavaa. Hengenahdistuskin tuntuu vain lisääntyvän. Ihan hyviä nuo lääkekaapissa ovat; krapulavapinoihin, jos olen vetänyt piriä ja sydän meinaa paukata rinnasta ulos, kannabiksen kanssa myös, koska se aiheuttaa mulle välillä jopa lieviä rytmihäiriöitä ja nostaa ainakin mun verenpainetta. Näissäkin tapauksissa riittää 10-20 mg. Joka päivä ja joka hermostuttavassa tilanteessa ei tulisi mieleenikään popsia, vaikka kuinka vapisuttaisi.

Edit: Propralista siis tässä puhuin. Muista beetasalpaajista ei juurikaan kokemusta ole ja eikös tuo kuitenkin se miedoin vaihtoehto ole :? .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 24.8.2012 15:24:46

Itselläni nämä auttoivat melko hyvin lieviin, mutta vittumaisiin refloihin, kuten lievään vapinaan tai sydämentykytykseen..
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 25.8.2012 19:34:53

Millaisia verenpaineita täällä sitten ihmisillä on, kun Propralia syödään kuin karkkia, eikä paljon tunnu hetkauttavan. Mulla on aina korkeimmillaankin yläpaine 90, siis ilman mitään alentavia lääkkeitä, tai no, kai ne benzotkin sitä alentaa ja niitä nyt aina menee enemmän tai vähemmän.

Joskus tyhmempänä olin ottanut jotain neuroleptiä(en nyt yhtään muista mitä) ja sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Menin sitten siihen päälle ottamaan Propralia(en muista senkään määrää, mutta tuskin oli kovin paljoa) ja sen jälkeen en sitten noussutkaan pitkään aikaan sängystä mihinkään ja silmissä musteni heti, jos niitä vähänkään yritti liikutella :shock: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja duudsoni » 25.8.2012 19:37:57

itellä lepopulssi muutamia kertoja ollu 220krt/min. siihen propraalia ja valsalva. + ambulanssi.
toimii, sydän liikaankin.
~HiiOhoi~
duudsoni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 25.8.2012 19:41:49

^ No hui! :shock: Mulla tainnut parhaimmillaan/pahimmillaan lepopulssi olla 160 ja siihenkin jo luulin kuolevani. Rytmihäiriöitä on kyllä ollut alhaisemmallakin pulssilla.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja duudsoni » 25.8.2012 19:45:39

valsalvaa ei saa tehdä kun valvotuissa oloissa, eli sairaalassa.
ennen kun vedin vauhdikasta, niin pysäytin tuolla sydämeni 2sek.
että pystyi taas ottaa lisää.. fiksua :roll:

olin silloin nuori ja tyhmä.!
~HiiOhoi~
duudsoni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja _Aada_ » 25.8.2012 21:51:17

Ainut lääke mitä enää syön. Muut on jätetty taakse. Ilman tätä en pysty olemaan. Mulla on paniikkihäiriö, sekä hyvin vilkas sydän :D 40mg x 2 päivässä on määräys. Mulla tekee hyvin rauhallisen olon ja tärinä, sekä sydämen ylilyönnit rauhottuvat. Paniikkihäiriöstä olen alkanut kärsiä paljon myöhemmin erinäisistä syistä , ennenkuin aloin syödä tätä lääkettä. Lääkäri totesi että tämä auttaa siihenkin. No.. ei aina varsin jos 1 x 40mg ottanut. Mut vie pahimman. Lisäksi määräsi Diapamia myös, mut niitä ei ole aikaan mennyt, eikä mene. Kaikinpuolin Propral on mulla paras, ja toimivin. Kirjottaavat aina sen 100kpl reseptin kerralla,kyselemättä. Varmaan lopunelämää syön, mene ja tiedä.
_Aada_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 25.8.2012 22:07:55

_Aada_ kirjoitti: Lääkäri totesi että tämä auttaa siihenkin.

No kyllähän lääkäri aina tietää :lol: .

_Aada_ kirjoitti: Kirjottaavat aina sen 100kpl reseptin kerralla,kyselemättä.

No totta helvetissä kirjoittavat. Propraliahan ne aivan tyrkyttävät ensimmäisenä kaikille, jotka vähänkin haluavat apua johonkin ahdistukseen.

Eikä sitten auta kyllä mulla ainakaan mihinkään sosiaalisten tilanteiden pelkoon, kun saa pelätä kaiken lisäksi vielä pyörtyvänsä keskellä katua. Siis ihan sen verenpaineen laskun takia, ei paniikkioireiden.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja _Aada_ » 25.8.2012 22:19:56

No mulla Propralia kirjoitettiin alunperin sydämen ylilyönteihin, kun ei paniikkihäiriöstä ollut tietookaan. Paniikkihäiriö tuli sitten jälkeenpäin kun olin vuosia kärsinyt väkivallasta. Mulle toi pyörtyminen on arkipäivää. Vuosia kestänyt huimaus, sekä pyörtyilyt ja tosiaan ei lääkärit tiedä suurimmaksi osaksi mistään mitään. Mulle on todettu vain , että elä sen kanssa. Neurolta todettiin jokuaika sitten että eivät ota enää asiakkaaksi edes. Synnynnäinen huimaus on diagnoosi, joka on tullut siitä kun meinasi henki lähteä äidiltä sekä multa synnytyksessä, happivajaus. Ja kuulemma pahenee vaan oireet mitä vanhemmaksi tulee. On niin monta eri spekulaatiota tästäkin, että en enää usko mihinkään mitä lääkärit sanoo tän suhteen. Mut periksi ei anneta, elän tän kanssa :)
_Aada_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja duudsoni » 25.8.2012 22:28:32

mulle tarjottiin, ensin tambocor-retard kapseleita joita söin puolisen vuotta.
mutta haittavaikutksena hiustenlähtö, joten olen pitkätukka edelleenkiin ja tyydyn kohtalooni.
en siis syö kun propranoLOLia tarpeen mukaan 40-120mg/vrk.
kerranhan täälä vaan "eletään".
Viimeksi muokannut duudsoni päivämäärä 25.8.2012 22:31:01, muokattu yhteensä 1 kerran
~HiiOhoi~
duudsoni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 25.8.2012 22:29:59

Normaalin ylärajoilla.. Olivat normaalin alarajoilla ennen Concertaa. Hetken oli lievästi alapaine koholla pari v aiemmin.. En käytä enää e-pillereitä enkä syö Concertaa, Dexe menee (tosin oli normaalin ylärajoilla myös tämän kanssa alapaine), mutta e-pillereiden jälkeen ala-painekin ollut selkeästi normaalin puolella.. Tupakoinnin jos jättäisin, niin varmasti putoisi vielä.. Kuitenkin ½v:n seuranta adhd-lääkkeiden aloituksen kanssa todisti, että molemmat paineet nousivat lääkkeen vuoksi 20 yksikköä.. :roll: Stressikin vaikuttaa, lisäksi se vähintään 10min istuessa.. Itse tosin olen monesti unohtanut että tulee olla täysin hiljaa.. Edellisessä mittauksessa asian muistin ja normaalit molemmat. Muutenkin ahdistaa tilanne.. Onneksi ainakin aiemmin verenpaine ollut enemmänkin hiukan matala, kuten hemoglobiinikin lähes poikkeuksetta.. :roll:
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Papiaani » 11.4.2020 01:31:54

Itellä kombo proprali,B vitamiini,Sertralin orion ja ketipinor..Väsymys kova mut muuta ei pahaa sanottavaa kombosta..
Papiaani
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 11.4.2020 09:57:49

Papiaani kirjoitti:Itellä kombo proprali,B vitamiini,Sertralin orion ja ketipinor..Väsymys kova mut muuta ei pahaa sanottavaa kombosta..

Se on Ketipinor mikä aiheuttaa väsymystä.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 22.4.2020 13:35:32

Propral ja muut beetasalpaajat voivat laskea pulssia radikaalisti. Siksi se on suosittu itsemurhalääke. Itselläni on Orloc käytössä ja kokeilen aina pulssin ranteesta ennen ottoa, jos se on 75-80 mikä on normi syke miehillä niin jätän ottamatta. Beetasalpaaja yliannostukseen ei ole olemassa vastalääkitystä.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna