iina kirjoitti:^Väkisinkin nauratti muutama kohta jutussa..![]()
"YK:n päämajassa New Yorkissa asti ihmeteltiin, miten on mahdollista, että neljän miljoonan asukkaan Suomessa kului 40-luvun lopulla heroiinia vuodessa saman verran kuin muissa maissa keskimäärin 25 vuodessa.
Vuonna 1946 Suomessa kulutettiin – reseptilääkkeinä – 99 kiloa heroiinia.
Suomi ei ollut vielä YK:n jäsenmaa. Ehkä siksi vastaus Helsingistä New Yorkiin oli kylmänviileä: Jatkamme heroiinin käyttöä. Sitä tarvittaisiin itse asiassa entistäkin enemmän – kansanterveydellisistä syistä."
Tosta aiheesta tuli joskus vuosia sitten dokumentti (5-10 vuotta sitten), itse en sitä nähny mut kaveri kerto siitä ja kuinka siinä oli joku sodassa polleen koukkuun jäänyt vanha pappa, siis joku 90-v, viimeisiä elossa olevia tuolta ajalta, nykyään jo edesmennyt.
Nii-i, niin sitä voi pollea vetää vaikka kuuskyt vuotta, jos aine on tasalaatuista, enpä usko et kovinkaan monen kroppa kestäis viinan vetämistä samaan tahtiin.
Edit;
Ainiin, piti vielä mainita et mun mielest opiaatit pitäis olla laillisia, valtion maksamia päihteitä/lääkkeitä. Kuka hullu ilman niitä kestäis tätä pohjoimaista kylmyyttä? Onhan alkoholin naukkailukin ollut hyväksyttävää kautta aikojen "lämmikkeeksi".