Olet täällä

Ärsyttävät asiat

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ärsyttävät asiat

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 12.9.2018 11:52:01

^Jos noin on, liittyisikö myös lopettamisen jälkeiseen krooniseen kipuun..??? Tai pitääkö korvaushoito kipua poissa??
Jos mielihyväreseptoreja tuhoutuu, liittyykö siis myös kivun tuntemiseen...? Määki taas väitin ihan mitä sattuu tarkistamatta :roll:
Tekevätkö bentsot samaa... :( ? Ainakin bentsot lievittävät kipua... Tai ei tunne jonkin vamman aiheuttamaa kipua tai särkyä, kun se vaimentuu. Eivät varmastikaan poista/turruta todella voimakasta kipua, mut vähemmän pahaa. Talvel "pystyin" treenaamaan, nivelet ei jäykistyneet, ja kun oli kuulokkeet korvil, en ees kuullut siitä saatanallista rahinaa ja rutinaa, jolla polveni protestoivat :x . Kevääl vierotuksen jälkeen treenasin ekaa kertaa, ja siihen loppu. Kävely muuttui todella vaikeaksi, en saanut jalkoja koukkuun ja pälä pälä, vali vali.

Jälkimmäisestä olen samaa mieltä. Tiedän kyl nuoria, jotka o kerran käyny katkasemassa, ja se oli siinä... Riippuisko se myös siitä, mitä ihmisellä ylipäänsä oli ennen ku alkoi käyttää...?? Mä olen käyttänyt miedompaa ainetta, mut eihän mun elämä koskaan ole ollut "normaalia"... Tämä ei ollut mitään säälipistekerjäystä, vaan pohdintaa. Jos ihmisellä on jotain, mihin palata, voisko ns. "vaanlopettamine" olla helpompi....??????? Luin muuten Valviran sivuilta, jos oikein muistan, että nykyisin kuntien pitää järjestää terapiaa, kun bentsoteivätoletarkoitettupitkäaikaseenkäyttöön. Hah!
Pööpää (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Nnaana » 14.9.2018 04:28:00

Ärsyttää, kun ei jaksa pitää itsestään huolta ja on tällainen rasvalettitakkutukka ja naama rasvaamattomana ja hampaat jaksaa harjata vaan illalla. No eipä kai sen väliä, kun nukkuu suurimman osan ajasta.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 14.9.2018 13:11:16

Nnaanushka: Voisiksä hetken vaa olla möllöttää... :? ? Sä nyt olet sentää hoidos...? Uni antaa ainaski jotain helpotusta -oma kokemus. Ei se välinpitämättömyyyskään tai jaksamattomuuskaan kuitenkaan kestä ikuisesti: jossain vaihees kummiski kyllästyy -oma kokemus ainakin tämä... Sä olet varmaan tottunu oleen hyvin tarkka ulkonäöstä, mut kaatuuks maailma, jos vähän aikaa antaa vaan olla...
Vain mun ajatus. Että ois hetken hiukan armollisempi niitte vaatimusten suhteen, mitä ittel o...
JOS se on mahdollista :?

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 14.9.2018 14:19:47

Todella ärsyttää Kuivaushuone ja sen ohjaaja. Onko hän vertaisohjaaja?? Niin perkeleen ympäripyöreetä latteutta, että aina on parempi lopettaa sillä huumeista "eikä" bentsoista eikä viinasta eikä varmaan vittu valkosesta suklaastakaan ikinä seuraa kelleen mitään hyvää kuin ehkä vain sen pienen hetken ja voi että kun se ei kestä. Niinhän se on joka helvetin tapauksessa koko v*tun elämän ajan. Ei mikään kestä.

Onko täysin mahdoton ajatus, että joku jaksaa e l ä ä sen avulla, että käyttää jotain ainetta, joka saattaa vallan olla laissa kielletty tai reseptin takana? Onko se kielletty ajatus tällä foorumilla??? Minä EN jaksaisi elää ilman bentsoja. Miksi helvetissä pitäsi kärsiä??? Mitä v*ttua siinä loppupeleissä voittaa...? Ei kärsimystä palkita missään ja se on täysin turhaa, ei muuta ketään ainakaan paremmaksi.

Vai pitäisikö puhua r a h a s t a sitten, kun aina kerrotaan, että hoito maksaa, kun kaikki päihteiden käyttäjät tietysti ovat joskus jossain hoidossa. Mikä siinä maksaa eniten? Henkilökunnan palkat. Jäädyttäkää ne joskus itte ja vaatikaa lisää virkoja, niin ehkä se hoidon tasokin paranee. "Kyllä kaikki varmasti parhaansa yrittävät". Mistä tuokin suuri totuus tiedetään??? Missään työssä ei koskaan ole niin, että kaikki varmasti parhaansa yrittävät. Sori, Sarisairaanhoitaja kun en sua sääli: sulla on vittu 8h työpäivä, tauot, lomat, kohtuullinen palkka. Entäs Orvokki Omaishoitaja, joka voi saada vaiks 500 miinus verot ja olla 24/7 duunis miinus joku loma kerran tai kaksi vuodessa. Kun lopettaa, pääseepi karenssille, sillä hänhän ei ole Työtä tehnyt.

Vai sairauspoissaolot päihteenkäytön takia...? Tuskin niitä yhteen duunipaikkaan mittaamattomia määriä saa olla, vaikka mitä todistusta roudais...Ja entäpä jos nimenomaan sen käyttönsä takia jaksaa käydä/kykenee käymään duunissa. Ei harvinaista tänä päivänä.

La mia opinione porrrca madonna saattana.

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 14.9.2018 20:27:33

Nyt Pööpää valoja päälle. Omaishoitajana toimiminen on valinta, ei ammatti. Sairaanhoitaja taas on käynyt 3,5v kestävän AMK-koulutuksen, ja on selkeässä palkkakuopassa moniin vastaavan koulutustason ammatteihin nähden.

Jotain tolkkua niihin höpinöihin kiitos
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 15.9.2018 05:17:58

^^ Niin no, Kuivaushuone on kai niitä varten, jotka haluavat lopettaa. Kyllä niitäkin löytyy ja heille oma kanavansa suotakoon. Jos ei halua lopettaa, niin eihän se mikään pakko ole. Jotkut voivat pitää oletuksena, että kaikki haluavat eroon päihteistä/lääkkeistä, mutta antaa niiden pitää. En minäkään valita, että onpas ärsyttävää, kun tuolla on tuo Lopettamo, kun MINUA ei huvita lopettaa viinan juomista. No, olenhan mä valittanut monestikin Lopettamon ärsyttävyydestä :mrgreen: , mutta en sen vuoksi, että mua häiritsisi jonkun pyrkimys raitistua. Kyllä mä voin vetää ihan mitä huvittaa, vaikka kaikenlaisia raittiusseuroja maailmaan mahtuukin. Harvemmin ovat kotiini tunkeutuneet tai mua kadulta väkisin kaapanneet.

Tuomo Seppäsestä olen kyllä sitä mieltä, että harvinaisen turha jätkä. Ovatkohan ketään koskaan auttaneet mitenkään ne sen one-linerit, jotka tosiaan ovat tyyliä: "suattaapi olla, vaan suattaapi olla olemattakin" tai "niin, miten sen nyt ottaa" :roll: . Jos on päihdetyön ammattilainen, niin luulisi löytyvän jotakin muuta sanottavaa. Olen miettinyt monesti, että maksetaanko sille oikein tuosta kiertelystä ja kaartelusta, jossa ei ole päätä, eikä häntää :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 20.9.2018 19:02:11

Winston-84 kirjoitti:... En minäkään valita, että onpas ärsyttävää, kun tuolla on tuo Lopettamo, kun MINUA ei huvita lopettaa viinan juomista. No, olenhan mä valittanut monestikin Lopettamon ärsyttävyydestä :mrgreen: , mutta en sen vuoksi, että mua häiritsisi jonkun pyrkimys raitistua. Kyllä mä voin vetää ihan mitä huvittaa, vaikka kaikenlaisia raittiusseuroja maailmaan mahtuukin. Harvemmin ovat kotiini tunkeutuneet tai mua kadulta väkisin kaapanneet.

En ole "valittanut", että onpas ärsyttävää: tarkoitus oli ilmaista, että minua ärsyttää.
Mitä Vävyyn tulee, en jaksa ilkeyttäsi, lyhkäisiä ylimielisiä kirjoituksia, joissa on vähän sisältöä; olemattomilla argumenteilla toisten aliarvioimista ja lyttäämistä, esim. irvikuvien tekemistä minun "hölinöistä" -mikä tosin on plinkin tapa: strawman argument. Minua itse asiassa ärsyttää koko päihdelinkin haittoihin keskittyvä puhe, joka lienee t ä ä l l ä se ainoa oikea totuus. Bentsot pitävät mut hengissä tällä hetkellä, enkä suostu enää sanomaan niistä yhtä pahaa sanaa.
Ketään ei pakoteta lopettamaan...? Mahtaako oikeasti pitää paikkansa? Kaikki eivät halua, siis ihan tosi sellaisiakin ihmisiä maailmasta löytyy :shock: , tehdä rikoksia. Kaikilla ei ole varaa juosta usealla lääkärillä, jotta saisi edes pienen määrän bentsoja. Niillä saattaa olla, kuten ilmeisesti sulla Winston, pitkäaikainen psykiatri"suhde", jossa toimii sanaton sopimus, että saa bentsoja. J o t k u t lääkärit noudattavat hyvin orjallisesti ja poikkeuksetta Valviran muutaman vuoden takaisia ohjeistuksia, ja minulla ei ole mitään mahdollisuutta saada julkiselta puolelta PKV-lääkkeitä, ennen ku mul o syöpä ja kaks viikkoa elinaikaa :evil: .

En ylipäänsä oikein enää jaksa ymmärtää, miksi aina silloin tällöin, kun kirjoittaa jostain, mikä ärsyttää m i n u a, joku kuuluttaa, kuinka häntäeikylläsittenyhtään ärsytä sama asia. No, ehkä kyseessä on minua parempi ihminen, minä kun ärryn pikkuasioista. Sillon kun on kyse isommista, en käytä sanaa "ärsyttää". Ärtymys nyt yleensä ei ole kovin vakavaa...eikä objektiivista, semmoista, josta on olemassa jokin totuus, että onko tuo nyt totta, että on se kyllä juu vitun ärsyttävää.
Kun ketjun aihe nyt on "ärsyttävät asiat", mikä on subjektiivista, ä r s y t t ä ä sen kuuluttaminen, etteä minä kyllä en valita voi jeesus :roll: . Mä voin "valittaa" vaikka koko päihdelinkin puolesta, pysytelkää muut shine ja happy ja luottakaa koulutuksen autuaaksi tekevään vaikutukseen, siihen, että kaikki varmasti hoitajina ja lääkäreinä ja siivoojina ja trukinkuljettajana ja joka helvetin ammatissa ja työssä ihan varmasti yrittävät parhaansa ja uskokaa auktoriteetteja aina, etenkin argumenttia "on tutkittu" vaatimatta edes tietoa alasta, älkääkä missään nimessä yrittäkökään tajuta kirjoittajan tilasta mitään, muistakaa valita vahvemman puoli ja pitäkää hauskaa, kun ei vaiks tarvi pelätä, että bentsot tai muut elämän edellytykset loppuvat.

En keskity ikinä enää haittoihin ja niistä puhumiseen. Joten ehkä ihan oikeasti on häivyttävä.

No, se ei ärsytä, että pirunsikiöt lienevät peräisin jostain toisesta kämpästä, joten jokunen asia selkenee. Tai sitten ei. V*ttu asunnossa totisesti on vanhan mielisairaalan tunnelmaa... :evil:

T. päihdelinkkiläinen n. vuodesta 2003 tai jotai.. kuka vittu semmoista voi muistaa?????

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 20.9.2018 19:20:01

^Täällä foorumilla on sellainen ignore-toiminto, käytä ihmeessä sitä jos jaksamisessa on ongelmia. Myös minua ärsyttävät sinun tasaisin väliajoin toistuvat erikoiset kannanotot, jotka kielivät totaalisesta vieraantumisesta, syrjäytymisestä ja näköalattomuudesta. Hyvänä esimerkkinä tuo aivan absurdi omaishoitajat-sairaanhoitajat-juttu.

Hyvin harvoin noihin olen mitään kommentoinut, koska olen epäillyt, ettei kanssasi saa aikaan kamalan rakentavaa kanssakäymistä. Voin jatkossa olla kommentoimatta lainkaan, jos se pahaa mieltä aiheuttaa.
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja recklessroad » 20.9.2018 22:09:02

Pööpää kirjoitti:Kaikilla ei ole varaa juosta usealla lääkärillä, jotta saisi edes pienen määrän bentsoja. Niillä saattaa olla, kuten ilmeisesti sulla Winston, pitkäaikainen psykiatri"suhde", jossa toimii sanaton sopimus, että saa bentsoja. J o t k u t lääkärit noudattavat hyvin orjallisesti ja poikkeuksetta Valviran muutaman vuoden takaisia ohjeistuksia, ja minulla ei ole mitään mahdollisuutta saada julkiselta puolelta PKV-lääkkeitä, ennen ku mul o syöpä ja kaks viikkoa elinaikaa :evil: .

En ole niin vanha kävijä että tietäisin, mutta onko sulla siis jotain merkintöjä bentsojen väärinkäytöstä? Julkisella puolella ei nimenomaan tarvitse ravata eri lääkäreillä, vaan kasvattaa luottamusta samalle sen verran että uskovat sun oikeasti tarvitsevan niitä lääkkeitä muuhun kuin sekakäyttöön. Joskus merkintäkään ei haittaa siinä tapauksessa, mutta on kyllä melkein satavarmaa että yhtään mitään reseptiä ei tipu jos pamauttaa ensimmäisellä käynnillä suoraan päin näköä tarvitsevansa PKV-lääkkeitä.

Terv. Käynyt julkisella mt-puolella pari vuotta ja saanut useamman bentsoreseptin. Uusi kirjoitettiin kun osoitin että käytän hyvin satunnaisesti ja vain tarpeeseen, enkä muuten sairasta "virallisesti" edes paniikki/yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä. Tunnen myös ihmisiä jotka ovat tahallisedti ryynikännänneet itsensä sairaalaan useamman kerran, mutta omalääkäri kirjoitti silti lääkkeitä. Tämä ei tosin omalla paikkakunnallani.
Siinä kaikki.
recklessroad
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 21.9.2018 08:26:11

^Merkintä kroonisista sairauksista: "Huume- ja tai lääkeriippuvuus". Sen lisäksi 20 vuoden ajalt merkintöjä Yliopistollisesta keskussairaalasta, kaupunginsairaalasta, psykiatrisesta hoidosta (niitähän ei saa katsoa ilman lupaa, hah), intoksisaatioita n kpl, pää kuvattu epileptisten kohtausten jälkeen, lisäksi muistinmenetyksen takia muistiosastolla tarkkailussa, EEG ennen muinoin otettiin kouristusten jälkeen, enää vain tarkkaillaan, jos sellaista tapahtuu.
Ei mahdollisuutta.

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 21.9.2018 09:11:26

Pahoittelen myös sitä, että kiukuttelin sullekin eilen, Winston, jos satut tämän katsomaan... :(

ViestiKirjoittaja recklessroad » 21.9.2018 10:55:21

^Ok, asia selvä.

Tuossa kohtaa on jo ihan ymmärrettävää että kovin moni lääkäri ei mielellään lähde määräämään, siis jos on vahva epäily että lääkkeet tulee olemaan potilaalle hengenvaarallisia. Voi olla aika äkkiä joku hoitovirhe/virkavelvollisuuden laiminlyöntisyyte niskassa jos saat jonkun tappavan epilepsiakohtauksen.

No, yksityinen saattaakin olla sitten ainoa kanava jos laillisesti haluat. Asun keskisuuressa kaupungissa eikä täällä ainakaan maksa sitä mainittua tonnia yksi käynti, about pari sataa. Ja sähän olet tosiaan vapaa valitsemaan kunnan jossa asioit, anna mennä. Ajattele vaikka ihan investointina.
Siinä kaikki.
recklessroad
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 21.9.2018 14:15:58

Sillä mainitulla tonnilla ei nyt tarkoitettu lääkärikäynnin hintaa.
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 21.9.2018 15:49:18

Minulla on apteekkisopimus laitettu uudestaan voimaan päihdehoidosta. Tai jäihän se viime keväältä vielä voimaan, ilman jakelua, kun päätin vierottautua. Nyt on jakelu jonkin aikaa, siitä vähennetään taas jossain vaiheessa, ikävän pian.
20 vuoden riippuvuuden, yli 25v, noin, käytön jälkeen asia EI totisesti ole helppo. Rahatilanteeni (alle 1000 euron tulonsiirrolla) on monesta syystä melkosen toivoton, mutta sen selvittäminen ei kuulu tähän, tai siis en halua selittää joka hemmetin tyhmää kiemuraa tänne. V*tuttaa veisata virsiä, jotta saan safkaa... :mrgreen: . P.o. ä r s y t t ä ä :mrgreen: .

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 21.9.2018 16:28:41

Minnesotapäihdelääkärit jotka eivät näemmä palveluammatissa osaa käydä edes suihkussa ja puhuvat psykoaktiiveista ihan puuta heinää.
Kaikenlaisia tapauksia sitä kyllä löytyy, huh huh..
Jos et osaa käyttää ni älä vittu käytä.

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna