Olet täällä

Ärsyttävät asiat

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ärsyttävät asiat

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 21.9.2018 21:27:23

Kyllä tuossa Pööpään tilanteessa homma kannattaisi ottaa omiin käsiin, ja sanoutua irti tuollaisesta pelleilystä
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 22.9.2018 11:55:11

^tuo on tietysti erittäin järkevä neuvo, vaan kun menneisyys on niin vaarallisen holtitonta aikaa, että liekö nuo "omat kädet" muuttuneet järkevämmiksi kuin aikoinansa...ööök.
Tietty vois heittäytyä ja o t t a a vihdoin vastuun tekemisistään -ja puheistaan :wink: :!:

(mutku mää ole tämmöne rapanhapakko... :oops: )
Pööpää (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 25.9.2018 06:38:39

Pööpää kirjoitti:Pahoittelen myös sitä, että kiukuttelin sullekin eilen, Winston, jos satut tämän katsomaan... :(

Älä suotta pahoittele. Et sä niin pahasti kiukutellut, että mä mitenkään mieltäni olisin pahoittanut :) . Saahan sitä tietenkin ihmistä ärsyttää ihan mikä vain, jos toki saa sitä ihminen myös ihmetellä ihan mitä vain muiden ärsytyksen aiheita.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 25.9.2018 09:52:48

Jess :) !

Mut aatelkaas laaja lukijakuntamme, ett jos ei olis minkäänlaista sananvapautta, siis ei edes sellaista kuin nykyisessä plinkissä, hah, miten monilta turhilta riidoilta maailma voisi säästyä :roll: . Olis vaan Yksi Ainoa Oikea mielipide, se siitä ja loput kirjeesä!
Toisaalta se ois v*tun ärsyttävää, kun ei voi vois kinastella koskaan kenenkään kanssa. "Kinastella" on muuten vanhaa suomea ja "muuten" meinaa BTW. Aika kiva sana, siis "kinastella". "Kanssakinastelu" on kans kiva, tosin ei sitäkään ehkä ollut äsken, siis sanaa.

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 26.9.2018 06:54:58

Pööpää kirjoitti: Niillä saattaa olla, kuten ilmeisesti sulla Winston, pitkäaikainen psykiatri"suhde", jossa toimii sanaton sopimus, että saa bentsoja.

Mulla ei ole mitään sanatonta sopimusta yhden psykiatrin kanssa, vaan kolmen eri lääkärin(2 psykiatria ja 1 päihdepsykiatri) kirjoittamat viralliset lausunnot siitä, että potilaan bentsodiatsepiinilääkitys on elinikäinen, eikä sitä saa lopettaa. Nämä lääkärit ovat myös kyllä tietoisia siitä, että mulla on taustalla niin benzojen, kuin myös erinäisten muiden roippeiden väärinkäyttöä. Perusteina lausunnoissa on mm., että muut kuuppalääkkeet eivät sovi mulle sitten alkuunkaan, kuten eivät sovikaan(Testattu on vaikka mitä A:sta Ö:hön ja sain sivareita, jotka tekivät musta lähinnä vaarallisen niin itselleni, kuin ympäristöllekin :shock: :x ), poislukien toki neuroleptit, mikäli mulla sattuu psykoosi pärähtämään päälle.

Tietty tämä yksi psykiatri hoitaa respojen uusimisen, koska hänen luonaan käyn muutenkin säännöllisesti ihan keskusteluavun vuoksi, jota tarvitsen. Aika automaatilla se respojen uusiminen tosin pyörii, kuten useimmiten tapana onkin silloin, kun kyse on jatkuvasta lääkityksestä, mutta ainahan resepteihin sen määräävän lääkärin nimi tarvitaan, luonnollisestikin.

Toki tuollaisten lausuntojen eteen jonkin verran vaivaa joutui näkemään, mutta mieluummin näen sen vaivan, kuin elän jatkuvassa epätietoisuudessa siitä, määrääkö joku ystävällinen lekuri mulle nyt hyvää hyvyyttään kerran 30 kpl. Opamoxeja tai ostelen kadulta ties mitä ulkomaan lääkkeitä, joiden laadusta ei ole takeita ja maksankin niistä itseni kipeäksi, kun suomalaisesta apteekista benzot saa ainakin suunnilleen tasalaatuisina ja ovat siellä puoli-ilmaisia.

Tietenkään mikään ei ole varmaa tässä maailmassa, mutta kyllä nuo lausunnot aikalailla varmuutta ja turvaa jatkuvaan benzojen saantiin tuovat, eikä tarvitse luottaa vain yhteen lääkäriin, joka nyt sattui olemaan höveli tapaus.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 26.9.2018 10:57:54

Aa, emmä tiedä, mistä muistin poimuista tommonen virheellinen väite singahti, höh.

Enivei, toihan o hel-ve-tin hyvä tsydeemi :o .
Mä olen "nyt" päihdepuolel "hoidos"; multa lopetettiin psykiatrinen hoito vuosia sitten julkisel puolel, kun tuli eläkepäätös, missä kenties on jotain logiikkaa tai sitten ei :roll: . No, onhan se tietysti rahakysymys, niinku niin helvetin moni asia loppujen lopuksi on.

Monta vuotta oon ollu päihepuolel, ja siel aikoinaan oli erittäin fiksu lekuri, joka kenties katsoi munkin kuuluvan siihen ryhmään potskuja, joita ei (enää..) kannata painostaa vieroitukseen, kerta haitat voivat olla suuremmat kuin hyödyt. Vitsit, jos sil lekuril olis yksityisvastaanotto, pentele. Nykylekurit o tuol sit Valviran ohjeiden orjallisia noudattajia. Jossei suostu ylläpitoannokseen, sit ku viikkojen päästä on aika, mun täytyy sit lopettaa siel vissiin kokonansa.

Mut mietinpä vaan, kandeisko siinä tapaukses hakea uudestaan psykiatrisel julkisel puolel lähete...syytä totta vieköön olis muuten... Siellä on ne merkinnät kyllä, vaan eipä tuo ota, jos ei annakaan.
Kolmas vaihtoehto on sit yksityinen, mut rahatilanne on päin v*ttua, mm. kiitos eräiden pirunsikiöiden.
Neljäs on. Voi olla jopa halvempikin, mut muuten, voi perse. En haluis palata vanhaan, voe voe.
Mietin vain vaihtoehtoja. Kyl mää vaivan olisin valmis näkemään, mut rahhaa uupuu ja pirusti uupuukin. Toinen juttu on se, että sen psykiatrin, jonka vastaannotolle päätyisin vaiks ny ensin julkisel puolel, pitäis osata ajatella asiaa potilaan edun kannalta. Vaikka ennen sekoilin ja päihteilin, nyt on kyse sekä riippuvuudesta, että siitä, ett oikeasti tarvin, huolimatta aiemmasta väärinkäytöstä, mihin muuten lipsahtaa paljon helpommin, jos lääkemäärää ei mikään virallinen taho kontrolloi... :? .
Saako lähettää terveisiä. Kuule sie Valvira, asialliset hommat vois hoitaa sillee oikeesti haittoja minimoiden. Haittoja minimoi se, että ihmisel on vaikka ylläpitoannos, jota kontrolloidaan apteekis ja lekuri kanssa, tietenkin. Vs.moni muu ikävä asia.

Mähän olin noin kolme kuukautta kokonaan ilman toukokuun alusta etiäpäin, ja herrankiesus se oli hirviää :shock: . Siis yritin oikeasti lopettaa, ei "käsketty". En suosittele. Mahtaako se päihdelinkin Suuri Pyyhekumi nyt tulla poistamaan tuon epäsuosittelun.

Eniten ärsyttää kaikki.

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 10.10.2018 07:22:16

Ärsyttää niin pirusti ihmiset, jotka eivät saa suutaan auki ja sitten valittavat jälkeenpäin tai pahimmassa tapauksessa selän takana, kun en kuuntele heitä, enkä ymmärrä. Mitä mä muka sitten kuuntelisin? Sitä hiljaisuutta ja korkeintaan myötäileviä sanan tai parin lauseita, häh? Ja ajatustenlukijan kyvyillänikön mun pitäisi ymmärtää. Paljon pahempaa henkistä väkivaltaa IMO tuollainen on, kuin vittuilu ihan suoraan ja täysillä ja mieluummin otan vaikka ihan reippaasti turpiinikin, kun katselen enää yhtään passiivis-aggressiivista marttyyrihuokailijaa :evil: :twisted: .

Reippaasti suu auki vain. Ei tässä maailmassa yleensä kukaan saa muuten asioitaan selväksi tehtyä ja jos se suoraan puhuminen ei syystä tahi toisesta onnistu, niin saa syyttää vain itseään :twisted: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 16.1.2019 07:50:27

Meillä on uusi palovaroitin, joka onkin varsin yliherkkä tapaus :o . AINA kun paistaa pannulla jotakin tai valmistaa jotakin uunissa ja avaa uunin luukun, niin tuo pirulainen alkaa kiljua sadan desibelin voimalla ja oikein sellaisella vihlovan korkealla äänellä, kuten palovaroittimet pruukaavat tehdä. Ei siis tarvitse käräyttää mitään. Ihan pikainen sipulin kuullotus, munakkaan paisto tai sämpylöiden leipominen kaikkien taiteen sääntöjen mukaan riittää. Kokeilimme ratkaista tilanteen siirtämällä palovaroittimen kauemmas keittiön välittömästä läheisyydestä ja sulkemalla keittiön oven ruoanlaiton ajaksi, mutta eipä sillä ollut sen kummempaa vaikutusta, kuin että palovaroitin reagoi vain paria sekuntia hitaammin. Kohtahan tässä naapuritkin hermostuvat ja palokunta hyökkää karmit kaulassa sisään. Ilmeisesti ainut toimiva ratkaisu onkin ottaa palovaroitin alas seinältä ja tunkea se ilman patteria laatikkoon aina siksi aikaa, kun operoi keittiössä jotakin veden keittämistä kummempaa. Hyvä juttu toki, että palovaroitin toimii ja varmasti, jos sille tulee oikea tarvis, mutta olisi se nyt kiva voida edes pieraista kotonaan ilman, että se laukaisee välittömästi maailmanlopun hälytyksen :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 16.1.2019 09:28:43

Kun Winstoni ei koskaan vastaa mun yksityisviesteihin !! :lol: :lol:
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 16.1.2019 14:26:50

^ Täh? Nyt mun pitkillä piuhoillani kyllä kestää tajuta vitsi.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 16.1.2019 16:20:44

Niinkö. Pyrykeijo ja Elämän spede kehui meidän "vakkareiden" lähettävän "yksityisviestejä" toisillemme.

Sen toiminnon kun vaan jostain löytäisi :lol:

Ja vitsi on siinä, ettei plinkissä moisia ole. Siis ollenkaan. At all.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.1.2019 07:32:18

^ Jaajoo, kyllähän mä Varpusparvi-Elämäm koulun yksityisviestijutut ja muut mielikuvitussekoilut olen merkille pistänyt. Hetken jo luulin, että Plinkkiin on uudistuksen myötä sallittu yksityisviestit, eli huumekaupan käyminen, enkä ole vain tajunnut. Piti käydä oikein omasta profiilista tsekkaamassa, onko mulle tullut postia :lol: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 17.1.2019 07:39:29

^ Juu, ainahan on privaattia elämässä oltava, eikösjuu.

Ei mua tavallista enemmän ärsytä, mikään tai kekäänkään. Kantsiiko kaikkeen reagoidakaan, mitenkään.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 18.1.2019 07:29:58

^ Ei pidä provosoitua, jos provosoidaan, sanoi eräskin kuuluisa valtiomies. Ei sentään sellainen AA-valtiomies. Tai mistäs minä voin varmasti tietää, vaikka olisi ollut sellainenkin :? .

Ei ärsytä, mutta on useasti mietityttänyt, mikä se AA:n valtiomies on. Onko se vain joku ex-alkoholisti Kalen mielikuvituskaveri? Kalelta en jaksa enää kysyä. Vastaus olisi kuitenkin se sama iänikuinen 30-luvulla syntynyt Mersu-Rolex-helluntailaisukko -litania ja se ei ole tiedonjanoani sammuttanut.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 18.1.2019 07:33:20

^ Ainakin se on yksi käytössä ollut nimmari lopettajissa.

Joo, vanhemmiten oon koittanut opetella takertumatta liikaa yksittäisiin jutskiin. Välillä onnistuenkin.

Ja välissä viihtyen.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna