Olet täällä

mirtatsapiini sivuvaikutukset?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: mirtatsapiini sivuvaikutukset?

ViestiKirjoittaja LLL » 7.11.2009 19:11:37

Kannattaa heittää alkoholille hyvästit, jos noita popsii. Itselläni meni pää aivan sekasin ja sen lisäksi krapulassa oli niin ahdistunut olo, että halusi kuolla. Jäi ihan traumat tosta lääkityksesta. Ei vissiin sovi juopoille.
LLL
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja DOLO » 7.11.2009 21:00:40

Maha kasvoi ja muutaman ensimmäisen päivän nukahti hyvin, mitään muuta ei oikein tapahtunut.
Aamu alkaa A.lla illan päättää A
DOLO
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja maanikko » 16.11.2010 18:37:30

Tuleeko yhtä paha/pahempi tokkura seuraavana aamuna jos ottaa illalla 30mg 15mg sijasta? Nopia vastaus ois kiva :) Entä 7,5mg tuleeko tokkuraa?
maanikko
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Cvari » 16.11.2010 21:03:46

maanikko kirjoitti:Tuleeko yhtä paha/pahempi tokkura seuraavana aamuna jos ottaa illalla 30mg 15mg sijasta? Nopia vastaus ois kiva :) Entä 7,5mg tuleeko tokkuraa?

Mulla ei ole tullut millään annoksella tokkuraa, koskaan. Lääke väsyttää paremmin pienellä annoksella joten voisi kuvitella, että pökkyräkin tulee pienemmälle annoksella rajumpana jos on tullakseen.
"Ei mitään sellasta, en ikinä opi kerrasta. Pystys en pysy, mut on käsi irti hellasta" -Opaali
"Ei ne mua päästä irti, vaik revin ne ei päästä silti. Yritän yritän, mutta ajatus on päässä silti." -Opaali
Cvari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirta » 12.12.2010 18:50:54

Mirtazapin on tähänastisessa elämässäni ollut ensimmäinen, joka oikeasti, todella ja jo kuukauden ajan on auttanut unettomuuteeni. Nukahdan kuin tukki, nukun kuin lapsi ja herään levänneenä. Tämä on olotila, jota en lakkaa ihmettelemästä. Oikeasti harmittaa, ettei yksikään lääkäri ole kirjoittanut minulle tätä aikaisemmin.

Annokseni on 7,5 mg, joka riittää mainiosti. Neljäsosaakin kokeilin, mutta se ei toiminut. On auttanut krooniseen alakuloonikin ja vuosikymmenet nurkan takana kummitelleeseen masenustaipumukseenikin. Ihmeellistä! En ole lihonut, mutta kieltämättä suklaa on tässä joulua odotellessa maistunut.

Eli minulle Mirtazapin on sopinut niin hyvin, että ainoa pelko jota tunnen on se, etten uskalla siitä enää luopua.
Mirta
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kontrabasso » 13.12.2010 13:33:39

mulla menee 60mg tuota iltaisin ja on ehkä mun maailman pelastaja lääke. on tasannut huomattavasti tuskaisuutta ja masennusta sille tasolle että ees jotenki jaksaa ja pärjää.ruokahaluaha tuo lisää ja ihottumaa mut onneks itse oon liikunta alalla töissä ni en pääse lihomaan. muuten erittäi hyvä lääke masennuksee ja nukkumisee ollut.
kontrabasso
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kontrabasso » 13.12.2010 13:36:37

sen viel sanon että ekaks mulla oli 15mg mut nostettii 60mg viiko jälkee. kurkkuahistus vähentyny.ei vielkää oo hyvä mut näin pärjää jotenki perkele
kontrabasso
Vahvasti panostava jäsen

.

ViestiKirjoittaja hebe__ (poistunut käyttäjä) » 25.12.2010 14:38:28

.
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä 21.4.2019 07:20:59, muokattu yhteensä 1 kerran
hebe__ (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Pölönen » 15.3.2011 22:26:17

Joskus aikojen alussa oli mul masennusläääkkeenä, en ny enää muista oliko annos 30mg vai enämpi. Silloin nousi paino runsaasti, mutta laski takaisin normaaliin, mm. liikunnan avulla. Lisäksi joskus tuli kouristelukohtauksia. Nykyisin otan 15mg unilääkkeeksi yhdessä ketiapiinin kanssa, 100mg sitä. Ei ole tullut haittoja, ei painajaisia tms. Ja uniakin näkyy, mikä hyvä. Lekuri sitä joskus selitti, että eka ois syvä uni ja sit REM-uni. Unennäkö olis siis merkki, että syvä uni on ollut, eli aivot ovat saaneet levätä. Mut lääkkeen oton jälkeen tekee kovin mieli mennä jääkaapil... :wink: Mut eipä sinne p a k k o ole mennä. Ketiapiini mun on otettava yöks, koska päiväl laskee verenpainetta liikaa. Ja nukuttaa mua hyvin, enkä ole kärsinyt haittavaikutuksista. Enemmän kärsin, jos joudun öitä valvoon. Sekin koettu, ja siin menee pidemmän päälle henkiset ja fyysiset voimat, ja masentuu ja ahdistuu pirusti ja turhaan lisää :evil: .
...one of these mornings You´re gonna rise up singing...
Pölönen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja semiss » 11.7.2011 18:20:03

ite syön iltasin 30mg masennukseen ja on kyl auttanu iha hyvi, ei mitää sivuvaikutuksia paitsi iltaisin väsymys mutta sehän meinaakin että nyt nukkumaan :mrgreen:
semiss
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Thornad » 17.7.2011 04:52:21

Mä söin muutama vuosi sitten n.2 kuukautta niitä joka ilta 45mg ja kyllähän se uneen auttoi (aina välillä), mutta kuukauden jälkeen minusta ainakin tuli ihan Zombi.. Kävelin vaan mutta päässä ei liikkunut mitään. Ketipinorinkin kokeilin, mutta ei sekään. Enää en Neuroleptejä syö vaikka maksettais :)

-Shatarnad-
- - Huumeesi saattavat olla jonkun perseestä! Terveisin, YAD - -
Thornad
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja countmecha » 19.7.2011 20:34:49

Mirtzapiini ei mulla vaikuttanu kuin uneen mutta ei tohon ahdistukseen. Eli ahdistukseen huono lääke mutta uniongelmiin hyvä 8)
countmecha
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja CheshireCat » 3.8.2011 13:24:23

Määrättiin 7,5-15 mg annoksella unettomuuteen ja masennukseen. Nappailin tuolla annoksella muutaman viikon, jonka aikana aloin syödä kuin porsas ja ahdistus syveni päivä päivältä siinä määrin että vähäinenkin toimintakyky katosi tyystin. Nukkumisen kannalta vaikutus oli aika lailla ±0, koska tuntui väsyttävän vain osan aivoista samalla kun toinen osa porskutti täysin valveilla ja olo muuttui lähinnä sietämättömäksi, kun jalkeilla ei jaksanut haahuilla, mutta unikaan ei suostunut tulemaan. Silloinkin kun unta lopulta sai, heräsin muutaman tunnin sisällä johonkin villiin uneen. Mitään tokkuraisuutta en havainnut päiväsaikaan esiintyvän, mutta toisaalta olo oli melkoisen yhdentekevä kaiken suhteen. Omien kokemusteni perusteella en suosittelisi kenellekään, mutta ehkäpä joku muu saa tuosta paremman hyödyn irti.
I have often seen a cat without a grin, but I have never seen a grin without a cat before...
CheshireCat
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja masasa » 3.8.2011 18:58:33

meikälläki jokayö oli painajaisia. ylleensä sodan keskellä olin. ei mikää hyvä lääke muutenkaa mun mielestä.
masasa
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja GermanGin » 7.5.2013 15:27:54

Asiallinen ja siksi harvinainen kommentti.
Vika on vain siinä että jos jonkin tapahtuman tai tapahtuman ja samanaikaisen ilmiön yhdessä luoman ihka oman uuden tilanteen, sairaudeksi kutsutun, saat, jossain vaiheessa joudut punnitsemaan lääkkeiden käyttöä. JOS teet valinnan oloa helpottaaksesi lääkkeiden käyttöön, ne toimivat parhaassa tapauksessa niin hyvin että olet valmis perustamaan niille uskonnon.
Jotkin benzot, melkein kaikki vahvat kipulääkkeet, useimmat masennuslääkkeet. Ne on tehty tehostamaan aivojen tiettyjä toimiintoja kuin haulikonlaukaus kun voitaisiin vaan joko häätää kärpänen tai elääsen kanssa. Vahingot on korjattava, joku voi kuolla etc. etc.
Päihdelinkin kautta olen tutustunut mitä fiksuimpien ihmisten mitä moninaisimpiin taisteluihin. Nämä ihmiset eivät roiku hampaat paskana leipäjonoissa, mutta kärsivät taatusti paljon. Koska tulisi esiin joku Iso ökyporho joka näyttäisi kaikki reseptinsä, ja antaisi esimerkkinsä pelotteeksi. Terveysasemien Idefix-asennekin muuttuisi.
Tsemppiä aina kaikille, kukaan ei voita tätä lopulta :)
GM
GermanGin
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna