Olet täällä

Vittumaista tänään?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vittumaista tänään?

ViestiKirjoittaja Maatiaiskissa » 2.7.2021 21:59:52

Se on todella ikävää ettei pääse Alepaa pidemmälle vaan täytyy jäädä siihen kaupan ulkopuolelle juomaan keppanaa ja syömään roiskeläppejä tai Poprillia.
Maatiaiskissa
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Maatiaiskissa » 2.7.2021 23:17:07

Se on myös säälittävää että yhdellä nuorella miehellä oli "Mellunmäki Forever" t-paita päällä. Mellunmäki kuten Kontula ovat hyvin surullisia alueita ja eivät mikään ylpeyden aihe.
Maatiaiskissa
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 10.7.2021 06:47:49

Helteen lieveilmiöt. Turussa oli viime yönä joukkotappelu, jossa 30 sälliä otti osaa päähänlyöntikisaan Linnakadun kapakissa. Mistäkö tiedän. Naiseni luki uutisen aamupanopöydässä. Onneksi tätä järkytystä lieventää turkkulaisuus. Töissä olen viikottain ottanut tavaralähetystä vastaan vahvasti turun murteella sävytettynä. Varsinais-Suomen demonisointi on alkanut stadilaisten suunnalta. Onhan Turuus vaikka mitä: Pitkä historia, paljon kauniita naisia, upea saaristo, meriyhteys Ruottiin ja Ressu Redford.
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.7.2021 06:07:48

Kissalla on ollut vatsa löysällä jo toissaillasta lähtien. Ei mitään HC-vesiripulia, ei muita oireita, on ikäänsä nähden pirteä oma itsensä ja ruokakin maittaa mainiosti, mutta pistäähän tuollainen huolestumaan, kun katilla alkaa olla jo ikääkin. En kaipaisi just nyt tähän väliin yhtään uutta kuolemantapausta/vakavaa sairastumista :( . Eläinlääkäriä on konsultoitu puhelimitse. Hän sanoi, ettei tuo kuulosta vielä mitenkään hälyyttävältä ja toistaiseksi voi hoitaa kotikonstein. Ollaankin isännän kanssa annettu kissalle Enteromicroa(Sellaista ilman respaa saatavaa kissojen vatsanrauhoitusvalmistetta) eläinlääkärin ohjeiden mukaan. Toivottavasti se alkaa tepsiä ja kyse on vain satunnaisista vatsanpuruista. Niitähän tulee välillä itse kullekin.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 13.7.2021 07:32:41

^Joo, pahoja voi olla noi vatsaongelmat. Toivottavasti kissanne toipuu ja tasaantuu. Voi muuten reagoida sinunkin mielialaasi.

Misellimiselmus saa nykyisin aika ajoin pakkinsa sekaisin. Luiden järsiminen on kokonaan kaput, vaan muutoin se tuntuu olevan jaksottaista, kun pytty hajoo ja on juostava ulos. Tämä on sitä vanhenemista ja kuuluu tähän lopunajan aikaan, ei sille mitään voi. Dementiaa ei ole koiralla vielä, vaan juttelee ihan johdonmukaisesti ja ottaa usein ruuan aiheena puheeksi ja ettei hän ole liikaa syönyt ja vois ottaa lisääkin makkaraa, juustoa ja vaikka kinkkua ja lihapyörykkää. Sitten sitä, mitä mulla ja naisellani on lautasella ja oikeestaan ne kaikki pöperöt heti.

Korva meinaa mennä taas lukkoon. Toinen on jo nitissyt aikansa, joten tarvii varmaan jollekin hoitsulle mennä asioimaan. Kuulen kyl nykyään enempi mukavia juttuja ja hyvää musaa, eikä mitään örinöitä, haistatteluja ole ollut levylautasella moneen, moneen vuoteen... ja lukeahan ei paskaa tarvii, netistä tai plinkistäkään !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.7.2021 18:51:37

^ Jep, mahdollista, että kissa oireilee ihan "myötätunnosta". Ovat herkkiä elukoita vaistoamaan kaikenlaista. Mietin myös, voisiko helle sekoittaa vatsan. Ainakin ihmisillä sellainen on suht tavallista. Kissojen tosin pitäisi sietää lämpöä paremmin. Ovathan ne lähtöisin lähi-idän aavikolta.

Jokatapauksessa kisulle on nyt varattu aika eläinlääkäriin huomiselle. Toivottavasti siellä selviää edes jotakin. Epätietoisuushan se aina pahinta on :x . Kissaparka taisi tosin pelästyä, kun hänelle kerrottiin, että huomenna on sitten meno lekuriin. Vatsa näet rauhoittui huomattavasti heti sen jälkeen :lol: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 13.7.2021 19:25:34

Joo, hellehän se kans tekee kaikenlaista karvaisille ja karvattomille elukoille eli niin kissakoira-osastolle, kuin ihmiseläinsektorille.
Ne vaan on tosi kalliita käyntejä aina pieneläinlekurilla, mitä lie sitten suureläintohtorilla. Käsipäivää vjittu viiskymppiä-periaatteella.
Eihän näistä voi tietää etukäteen ja ihan joka jutusta en ole enää mennyt tai niin herkästi reagoinut jokaiseen kipeilyyn ja ruikuliin.

Muistan, kun aika lailla kymmenen vuotta sitten ja kesäkuumien aikoihin Michellen kohtu melkein sanoi poks ja oli kyllä koira todella kipeä ja oksensi operaatiopäivän aamuna vedenkin ja kuumetta melkein nelkyt astetta ja siinä vaiheessa en tiennyt kummastakaan faktasta mitään. Selventelin silloin ekaa kertaa ekaa vuotta viunasesta ja samoin tein ja heti ratkesin dokaamaan 12 päivää, jolloin laihduinkin about ten kilos. Niinpä laihtui kultsikkanikin, mutta sitkeesti pysyi hengissä ja siitä karmeasta muovikaulurista pääsi eroon. Kohtu ja munasarjat operoitiin ja maksoi maltaita ja kuten viime Elokuussa, ei kyl omat rahat millään piisannut niihin järkyttäviin summiin, jota siihen upposi... Muistan valitettavan hyvin sen tuskan ja kärsimyksen, etenkin kun piti potilas saada juomaan vettä, eikä se tuntunut mitenkään onnistuvan. Meikä aloitteli ravintola-alan keittiöhommia märkätiskissä samoihin aikoihin. Kaikki kääntyi parhain päin sitten myöhemmin ja tuli muutettuakin onnistuneesti sinä kesänä ja niin päin poijes....
noniin, nyt se alkoi vielä oikein muistelemaankin.

^ Olemmeko viimeiset ihmiset näillä nihkeen hikisillä lauteilla ?? Itseasiassa tää näyttää jo vahvasti siltä. En ees muista, koska viimeksi täällä käväisi joku vanhoista saunapieruista mitään kommentoimassa. Tämä pleisi on tulossa tiensä päähän, ihan totaalisesti ! :lol: henkitoreissaan jo... Mehän voitais armon winski testamentata tää bulju, jos siitä ottais kopin vaikkapa joku kovassa iskussa oleva, suuren yleisön suosiossa paistatteleva mielisairas persereikä, joka voi sitten käydä kirjeenvaihtoa itsensä kanssa tai kipeiden
ja hyvin, hyvin raskaiden sivupersooniensa kanssa :lol: :lol: :lol:

Jospa vielä keikkuis vähän aikaa ja ottais kivan numerosarjan haltuunsa.
Post countin lihottelua ja ajankulullista liihottelua. Huomen onneksi taas hani mut noutaa pitoihin.

Joo, mullahan on ihan selkeesti sellanen outo lukemaneuroosi, en kiellä.
On jotain muutakin, mutta ei silleen hallitsevasti.

Mehän kaikki ollaan autistisia jossain määrin ja se on aivan luonnonmukainen totuus.
Suurimmalla osalla vaan näytöt ei riitä diagnoosin asti. Osa osaa hyödyntää erikoisuuksiaan, jne.

Ei se ole syy, vaan selite monesti, että saa minkäkin kirjallisen luonnehdinnan ja ei olemassaoloaan ja itseään tarvii perustella, ellei sitten ole aivan karmea kummitus ja täsmäkeijo, joka vaan vittuilee ympäriinsä ja on ilkeä paska. Siinä onkin perustelijalla tekemistä, ah ah.

Vittumaista ei niinkään ole - täähän on elämää kaikkine toistoineen ja jos jokseenkin näinkin terveenä vielä pysyis, ois se ihan hyvä.
ja onhan tää ollut tavallaan hyvä kesä. Voiton puolelle menee, mutta ketju on näihin asioihin hieman väärä.

Todella hyvä, ettei ns. elämän "vanha loisto" ole enää voimissaan ja menneet on kaukana takana.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 14.7.2021 05:46:15

^ Olisikin "vain" viisikymppiä se kättäpäivää eläinlääkärin kanssa, niin halvalla menisi. Nykyään lähempänä totuutta on n. 80 € siitä hyvästä, että kävelee eläinlääkäriaseman ovesta sisään ja sen jälkeen alkaa mittari vasta raksuttaa todenteolla. Kallista lystiä on, joo, mutta oma valintahan se on lemmikin pitäminen.

Joskus katselimme isännän kanssa lemmikkieläinten vakuutuksia(Sellaisen voi nykyisin saada ihan tavalliselle kotikissallekin) ja tulimme siihen tulokseen, että sellainen vasta kalliiksi tulisikin. Vakuutusmaksut ovat noin miljoonan vuodessa, omavastuut isot ja vakuutus lakkaa olemasta voimassa silloin, kun kissa täyttää 10 vuotta, eli siinä vaiheessa, kun vakuutukselle alkaisi olla enemmän käyttöä :mrgreen: . Joskus voi käydä sellainen säkä, että vakuutuksesta on oikeasti hyötyä, mutta ihan siihen säkään luottaen en kissalle vakuutusta hommaisi.

Ei meilläkään kissaa/kissoja ihan jokaikisestä aivastuksesta ja pieraisusta eläinlääkäriin raahata ja kytätä kissanpaskaa Tikkurilan värikartan ja sekuntikellon kanssa, mutta mieluummin viedään kuitenkin nk. matalalla kynnyksellä, kuin vasta pää kainalossa -vaiheessa. Tulee yleensä halvemmaksikin siten. Tämä edellä mainittu kurapaskominen on sen verran epätyypillistä tuolle katille, että lienee parempi nyt tsekkauttaa, mistä on kyse.

Joo, onhan Plinkin Sauna ja vähän koko Plinkki kuollut pystyyn jo tovi sitten. Ehkä perinteinen keskustelufoorumikulttuuri on kuolemassa pois uudenaikaisempien some-kanavien alta. Minä olen niin auttamattoman vanhanaikainen, että mulla ei ole mitään muita some-juttuja, vaan jaarittelen oman elämäni ei-ketään-kiinnostavat asiat tänne entiselle narkkien keskustelupalstalle :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 14.7.2021 06:46:49

^ Joo, paketin mukana tulee nämä kustannuspoliittiset puolet. Laskin nopeesti, että isommat operaatiot huomioiden
näinä n. viitenätoista vuotena eläintohtorin hintalappu on n. 5 tonnia tai sinnepäin. Voi olla aika oikeinkin, toisaalta.
Oisko siinä sitten vakuutus tullut halvemmaksi, ei välttämättä ja harva osaa ennustaa tulevaisuuden just oikein.

Okei, toivotaan, että menis siitä sukkelaan ohitte ja kissa palais taas entiselleen.

Asiaan liittyen niin vain piti taas ampua ulos hälytysajassa ennen puoltayötä kakkimaan isoa läjää, mutta tää on näitä koiranomistajan iloja. Samalla tuli kauhottua tätä tunkkaisen tönkköä trooppisperäistä ilmaa keuhkot pullolleen. Tästä asunnon edestä kulkee melkoinen nippu koirailijoita jatkuvana virtana koko päivän, onhan keskusta Tampereen ja joukossa on myös yksi kissanainen, mutta silloin ei voi puhua lenkittämisestä, kun kattia kiinnostaa vain esteettiset seikat puistopiirissä ja paikallaanolo.
Oon tuon naisen kaa jutellutkin, mutta oon huomannut vahvana vievän alaa sen piirteen, etten mäkään enää oikein jaksa innostua entiseen malliin aina pamlaamaan kaikkien kaa. Tämä koiran ikääntyminen osaltaan vaikuttaa, että ollaan vaan omissa oloissamme tässä vilkkaan ja kesäisen kaupungin väljässä sylissä. No, tietenkin iso nippu samoja, vuosien varrelta tuttuja tuttuja tulee toisinaan turinoitua tavan takaa, tavallisena tiistaina tai torstaina. Ikkunoitteni ohitte helkkää myös runsaalla kauhalla kesämekkoisia neitoja, tyttöjä ja naisia, jotka eivät mitenkään ole voineet lähteä pirtistään näyttäytymään vain minulle ja olemaan iloksi silmämunalleni, ah
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rakkauden Lähettiläis » 20.7.2021 15:31:27

Mä oon taas ottanut 300 euron pikavipin. Kun ajoin kotiin pankkiautomaatilta niin tiellä makasi kuollut ketunpentu.
Viimeksi muokannut Rakkauden Lähettiläis päivämäärä 21.7.2021 14:20:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakkauden Lähettiläis
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rakkauden Lähettiläis » 21.7.2021 14:12:19

Se on todella sikamaista Suomen lääkäreiltä määrätä jotain neuroleptiä esim. univaikeuksiin. Kelatkaa kun joku ei-psykoottinen työssäkäyvä henkilö tulee lekurin vastaanotolle esim. aviokriisin, huoltajuuskiistan tai ahdistuksen vuoksi ja hänelle määrätään jotain lobotomia-paskaa. Ei varmaan ole työkykyinen enään sen jälkeen, vaan makaa työpaikan taukohuoneessa jossain horkkatilassa kuola valuen.
Rakkauden Lähettiläis
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 23.7.2021 00:00:25

Masentaa. Tai en tiedä, masentaako. Sellaisia tyypillisiä oireita on: Väsyn herkemmin(ei varsinaista fyysistä väsymystä), kaikkeen ryhtyminen tuntuu vähän tahmaiselta(Ei tarvitse olla mitään isoja tai vaikeita juttuja, esim. ihan lenkille lähtö, jonka yleensä teen mielelläni), kognitio tökkii jne. Sikäli jännä tunne, että ajatukseni eivät ole mitenkään erityisen synkkiä ja toivottomia. Suruaikahan mulla tässä on ja luultavasti tämä johtuu siitä. Suru on surua, se on ihan okei ja pelkästään terveenmerkki tässä tilanteessa, enkä mä sitä pelkää. Sitä kyllä pelkään, että tämä kääntyy masennukseksi. Mun päästäni ei voi mennä vannomaan, mihin se lähtee heittämään tällaisissa tilanteissa. Depistä en helvetissä halua :evil: . Se on IMO pahin kaikista mielenterveyden häiriötiloista ja olen ollut tosi onnellinen, että olen näinkin pitkään saanut elää ilman sitä. Kaiken muun vintissä viiraamisen kyllä kestän. Niiden juttujen kanssa olen oppinut pärjäämään ja suhtautumaan niihin paljon ihan huumorilla, mutta depiksen perkele kun on sellainen, mikä vie kaiken elämänilon ja kyvyn nähdä hyvää missään.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Thatspecialsomeone » 24.7.2021 00:43:01

Se että meni hyvät rahat ohi, kun oon liian ylireilu ja hyväntahtoinen. Laskin, et jos olisin pitänyt sen bentso koodin itellä ja myynyt ne tääl stadissa, olisin vuodessa tienannut niistä 2500-3250e, joista voittoa(kun vähentää kustannukset) 1700-2600e. Mut en säädä enää, oon luvannut sen rakkaimmille(jouduin ryöstetyksi törkeällä tavalla vallillassa alku kesästä). Niin olis pitänyt sit pettää lupauskin.

Et kait tää nyt meni, parhaiten, miten tää pysty meneen. Tein hyvän palveluksen, kahdelle ihmiselle(bentsojen myyjä, joka saa nyt vakio ostajan joka osaa asiansa ja jolla on aina rahaa) ja (mun diileri, joka nyt saa halvalla bentsoja jatkuvalla syötöllä riskittömästi, kun kumpikaan ei ole nisti).

Mut vähän nää aina pistää nää menetetyt tilaisuudet. Pitäis kait olla itsekkäämpi. Mun koodi on että luottamus on ensimmäinen, ilman sitä ei ole mitään. Eli ollaan rehellisiä. Toinen on se, että onnistunut kauppa on se, että jokainen osapuoli on tyytyväinen lopputulokseen. Näin homma jatkuu ja kaikki hyötyy. Sen sijaan että kynyttäis kauheet massit aina kun on douppia, sit kukaan ei ota sulta jatkossa kun kynytät ja oot kusipää hyväksikäyttäjä.

Tossa on vaan se riski että tulee hyväksikäytetyksi, kun on ite reilu. Mulle on käynyt näin, mutta mun koodi pätee siihenkin. Jos joku kusettaa mua, hyväksikäyttää tai rikkoo "sääntöjä". Mä vaan leikkaan sen ihmisen pois mun elämästä, vähän kuin leikkais oksan pois puusta. Kerrasta poikki, en anna "toista mahdollisuutta". Näin pitkässä juoksussa, sun kaikki kontaktit on luotettavia, rehellisiä ja reiluja.

Mun puolesta nuo leikatut oksat voi lopuksi kerätä kasaan ja polttaa. Mut ite en ole koskaan lähtenyt periin rahoja tai kostamaan noita ohivetoja/kusisia. En vaan ole enää koskaan ihmisen kanssa tekemisissä ja varoitan kaikkia mun tuttuja että ei kannata olla tekemisissä ko. ihmisen kanssa.
“I had no particular desire to enlighten them, but I had some difficulty in restraining myself from laughing in their faces, so full of stupid importance.”
Thatspecialsomeone
Miedosti panostava jäsen

KaxFenalatt npmcb

ViestiKirjoittaja pharmaceptica » 25.7.2021 19:33:51

[Poistettu kaupallinen linkki -Päihdelinkin moderaattori]
pharmaceptica

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 28.7.2021 06:27:59

Uuden reitittimen kautta tuli haittaohjelma. Virustutka ilmoitti siitä kyllä heti ja se saatiin poistettua ennen kun mitään vahinkoa ehti tapahtua. Kiitos rakkaan kotinörttini, tuollaiset asiat hoituvat kädenkäänteessä :) . Hyvä muistutus kuitenkin, että koskaan ei kannata tuudittautua liialliseen turvallisuuden tunteeseen näissä tietotekniikka-asioissa(kaan), vaikka suojaukset olisivat olevinaan kuinka hyvin kunnossa, eikä koskaan klikkailisi mitään epämääräisiä linkkejä, vierailisi epämääräisillä sivuilla jne.

Nyt tämä masiina on jauhanut jo liki puoli tuntia yhtä ihan peruspäivitystä, jonka asennukseen menee yleensä n. 20 sekuntia. Ei voi johtua siitä, että kone olisi hidas. Tähän vaihdettiin juuri uusi kovalevy, joka toimii mainiosti ja siinä samalla tuli tsekattua, että muutkin koneen sisuskalut ovat vielä oikein hyvässä kunnossa. No, tämä johtunee ihan näistä Windowsin tyypillisistä jumitteluista. Tietyillä tavoin paska käyttis, mutta ihan yhtälailla muissakin käyttöjärjestelmissä on omat vikansa.

Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Ei tarvinnut tällaisten helvetinkoneiden kanssa vääntää :twisted: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna