Olet täällä

Vittumaista tänään?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vittumaista tänään?

ViestiKirjoittaja Korppi » 2.9.2019 13:27:26

Hei Korg, mun serkkuni sairastaa myöskin vakavaa Bipo ykköstä ja on ollut psykiatrisessa hoitolaitoksessa monta kuukautta putkeen. Tapasin hänet eilen kesämökin puutarhatöiden yhteydessä mutta hän ei vastaa kun häntä puhutellaan hän on jotenkin mennyt aivan hiljaiseki ja vaipunut omaan maailmaan.

Kysymykseni on: Onko tämä tyypillistä Bipo käyttäytymistä?

Nimimerkki: huolestunut omainen.
Korppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Niina-94 » 2.9.2019 13:41:53

Hei Korppi. Yleensä syrjään vetäytyminen, puhumattomuus ja omaan maailmaan vetäytyminen viittaa enemmän paranoidiseen-skitsofreniaan. Se on suomalaisten kansantauti, et usko kuinka monta ihmistä sairastaa sitä salassa.
Niina-94
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korppi » 2.9.2019 14:58:34

Kiitos asiallisesta vastauksesta Niina, mutta minun sekkuni diagnoosi on Bipo-ykkönen ei skitsofrenia, tokihan molempi "vaiva" luokitellaan viralliseksi mielisairaudeksi ja usein myös lääkitys on sama "leptihoito" etenkin jos kelakortissa on merkintä 112.
Korppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kong83 » 2.9.2019 18:40:33

Vittumaista tänään: trollit !! :evil: :evil:

En tajua edes, että miksi vastaan tähän mitään, mutta.. Korppi: en sairasta bipo I:stä, enkä ole perehtynyt ko.taudinkuvaan varmaan enempää kuin muutkaan palstailijat täällä, mutta mutta.. Bipoon kuuluu nousu- ja laskukaudet, ja ihan perinteiseen masennukseenkin sairastuneet ihmiset voivat vetäytyä omiin oloihinsa. Eli "normaalia" tavallaan on. Kuka tahansa tätä lukeekin niin suosittelisin yhteydenpitoa ilman painostusta, ja kyläilyä esim.kahvittelun merkeissä ilman neuvo- tai kysymystulvaa. Ihan vain mitä kuuluu ja tiedäthän että olen tukenasi - ovat (mielestäni) hyviä lausahduksia. Ja näin voi tarkkailla myös ettei läheinen vaivu liian syvään masennukseen tai itsetuhoiseen käytökseen.

Vituttaa myös levoton olo; tulin reissulta tänään kotiin, ja kämppä kuin pommin jäljiltä. Energiaa siivoukseen (todellinen kuume on tähän vielä hyvä "tekosyy" :lol: ) ei löydy eikä leffaankaan tms. jaksa keskittyä.

Ja miksi palstalla on niin hiljaista? Olen tietty uusi täällä, mutta lukenut plinkkiä varmaan 10 vuoden ajan enkä ennen ole tällaista hiljaisuutta havainnut :(. Tai siis tuntuu siltä. Vituttaa tämä ilmiö kun juuri sain aikaseksi rekattua itseni (aikanaan siinä meni joku pieleen; muistaakseni ongelmia meiliosoitteessa tai miettimäni nimimerkki oli jo käytössö tms., enkä jaksanut perehtyä tähän ongelmaan). Juuri siis kun on kotona ns.seuraa vailla, ja ihan yleisellä tasollakin valmis käsittelemään ongelmiaan ja jakamaan ajatuksia. Huom.! tämä ei pahalla ketään kohtaan! :cry: Ja sana harmittaa taitaa sopia paremmin, kuin vituttaa.

Edit: oma levoton olo on juuri nyt vitutus numero 1, ja vituttaa hyvänä kakkosena että toistelen asiaa..
Pelätkää meitä, mekin pelätään.
kong83
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 3.9.2019 05:14:28

kong83 kirjoitti:Jos saisin vaihdon tk:n sisällä tähän toiseen lääkäriin, niin oisin ihan tyytyväinen.

Eikös toiselle lääkärille vaihtamisen pitäisi onnistua ihan sillä, että seuraavan kerran aikaa varatessasi ilmoitat, että en halua sille ja sille lääkärille. Onko sille ja sille lääkärille aikoja milloin? Ihmisillä kun voi olla syitä A:sta Ö:hön, miksi homma ei toimi jonkun tietyn lekurin kanssa, eikä ketään voi silloin pakottaa juuri tällä lekurilla asioimaan, jos ja kun siellä TK:ssa kuitenkin valinnan varaa riittää. Sitten jos joku valittaa jokaisesta lääkäristä ja asiasta ja mikään ei koskaan kelpaa, asia voikin olla vähän eri, mutta kyllä lääkärin vaihto kertaalleen on ihan oikeutettua ja perusteltua. Näin siis periaatteessa. Käytännössä en tiedä, miten missäkin TK:ssa asiaan suhtaudutaan.

Joo, hiljaista on, paitsi mitä tuo yksi trolli kyllä melskaa ja näemmä jo useammalla nickillä samaan aikaan :roll: . Sille ei kannata vastailla, vaikka kuinka juttukaverin tarpeessa olisi. Ei johda mihinkään "keskustelu" hänen kanssaan, se on nähty jo monet kerrat :roll: . Aiemmin Heliolle taisin tuumata, että ehkä Päihdelinkin Sauna ei vain ole tällä haavaa muodikas ja suuremmalle yleisölle riittävän tarpeellinen foorumi.

Itselläni ei tänään raportoitavan arvoisia vitutuksen aiheita.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korppi » 3.9.2019 10:20:22

Winston-84 kirjoitti:
kong83 kirjoitti:Jos saisin vaihdon tk:n sisällä tähän toiseen lääkäriin, niin oisin ihan tyytyväinen.

Eikös toiselle lääkärille vaihtamisen pitäisi onnistua ihan sillä, että seuraavan kerran aikaa varatessasi ilmoitat, että en halua sille ja sille lääkärille. Onko sille ja sille lääkärille aikoja milloin? Ihmisillä kun voi olla syitä A:sta Ö:hön, miksi homma ei toimi jonkun tietyn lekurin kanssa, eikä ketään voi silloin pakottaa juuri tällä lekurilla asioimaan, jos ja kun siellä TK:ssa kuitenkin valinnan varaa riittää. Sitten jos joku valittaa jokaisesta lääkäristä ja asiasta ja mikään ei koskaan kelpaa, asia voikin olla vähän eri, mutta kyllä lääkärin vaihto kertaalleen on ihan oikeutettua ja perusteltua. Näin siis periaatteessa. Käytännössä en tiedä, miten missäkin TK:ssa asiaan suhtaudutaan.

Joo, hiljaista on, paitsi mitä tuo yksi trolli kyllä melskaa ja näemmä jo useammalla nickillä samaan aikaan :roll: . Sille ei kannata vastailla, vaikka kuinka juttukaverin tarpeessa olisi. Ei johda mihinkään "keskustelu" hänen kanssaan, se on nähty jo monet kerrat :roll: . Aiemmin Heliolle taisin tuumata, että ehkä Päihdelinkin Sauna ei vain ole tällä haavaa muodikas ja suuremmalle yleisölle riittävän tarpeellinen foorumi.

Itselläni ei tänään raportoitavan arvoisia vitutuksen aiheita.

Trollannut olen se myönnetään mutta tästä foorumista on tullut niin tylsä että se tarvitsee pientä piristystä. Ja se että en olisi saanut keskustelua aikaan ei pidä paikkaansa. Itse et vaan satu niistä pitämään koska olet tosikkomainen.
Korppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korppi » 3.9.2019 10:49:37

Vaikka en itse avannut "politiikka lanka" ketjua niin siitä tuli kaikkien aikojen hitti kiitos minun ja muiden panostuksesta vaikka erimielisyyksiä oli runsaasti. OIit vain itse liian nyrpeä siihen osallistuaksesi.
Korppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korppi » 3.9.2019 10:56:07

Olet myös kertonut sairastavasi maniaa ja olen varma että olet kärsinyt runsaasti vuosien varrella mutta se ei aseta sinua mihinkään erityisasemaan koska monet täällä ovat myös erittäin ongelmaisia.
Korppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korppi » 3.9.2019 11:18:10

kong83 kirjoitti:Vittumaista tänään: trollit !! :evil: :evil:

En tajua edes, että miksi vastaan tähän mitään, mutta.. Korppi: en sairasta bipo I:stä, enkä ole perehtynyt ko.taudinkuvaan varmaan enempää kuin muutkaan palstailijat täällä

No anteeksi sitten erehdys, mielestäni mainitsit jotain biposta edellisessä viestissä joten vedin heti johtopäätöksen että sairastat tautia. En jaksa enään kaivaa kirjoitusta esiin.
Korppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korppi » 3.9.2019 11:39:07

Jos Korg et maininnut sanaa "bipo" aiemmassa viestissä niin se on hyvin todennäköisesti ollut taas Winston. Ei näistä ylipitkistä mössö viesteistä enään saa mitään selvää. Oli miten oli.
Korppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korppi » 4.9.2019 11:47:31

On toki hiljaista mutta jos katsotte kävijämäärää niin se pysyttelee jatkuvasti kahdenkympin tuntumassa välillä jopa lähellä kolmeakymmentä.
Korppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korppi » 4.9.2019 12:11:05

[Poistettu asiatonta - Päihdelinkin mode]
Korppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöljä » 7.9.2019 07:22:26

Yritän tässä lopettaa tupakanpolttoa, eikä hyvin mee, kun heti herätessä kitkutaa :| Keväällä onnistuin lopettamaan 10 päiväksi ja oli jopa helppoa muuten, mutta kaatui sitten jokaöiseen unettomuuteen. Sitä nytkin pelkään, siks oon venyttäny ja venyttäny uutta yritystä :? Kun ei jumalauta edes Mirtazapiinilla tullut silloin uni, normisti kun otan puolikkaan ni se on taju pois 15 minuutissa :!:
Sattuu sattuu, mutta tottuu, kun usein sattuu!
Pöljä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 7.9.2019 08:33:24

Liikkumiskielto jatkuu...

Enkä saanut endometrioosipolilta mitään apua, kun hoitaja psykalta lähti sössöttämään, et mulle on muka tehty tramadolivieroitus. Joo, jalan hermokipuannosta on laskettu, kun tuo kontti on parempi, mut en mä nyt missään saatanan tramadolivieroituksessa ole ollut! Joudun siis kestämään kipuja edelleen 50 mg kapselilla ja Celebralla + Panadolilla. :cry:

Musta tuntuu jo vainoisena, et ne pelaa mulle pakkohoitoa lisää, kun kuulen ääniä, jollen saa nukkua ja se kipu on niin kovaa, niin en nuku.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kong83 » 7.9.2019 09:47:34

Winston-84 kirjoitti:

Eikös toiselle lääkärille vaihtamisen pitäisi onnistua ihan sillä, että seuraavan kerran aikaa varatessasi ilmoitat, että en halua sille ja sille lääkärille.

Kyllä mä uskon että voi vaihtaa. Ja tämä onkin mulla nyt "vaiheessa". Esim. toissapäivänä pääsin toiselle lääkärille, kun vaivanani oli paise pakaravaossa :shock: :mrgreen: Kuulostaa ehkä jokseenkin huvittavalta, mutta pirun kipeä se oli/ on :( Nuori naislääkäri onneksi tuntui tietävän mitä teki, puhkaisi sen samointein kirurginveitsellä (ei ollut muuten mukava operaatio, kun kylmäpuudutus iholle ei toiminut koska alue tulehtunut). Nyt ravaan haavanhoitajalla ja sorbactia + geelilappu päällä. Burana 800 mg, tosin pyytämällä, tähän vaivaan sain. Nyt sitten makoilua kylkiasennossa ja antibiootit yms.

Vittumaista tänään ei paiseen lisäksi mainittavaa, paitsi ehkä yleinen heikko olo, vaikka mieli halajaisi kaikkea tekemistä ja kroppa taasen ei suostu yhteistyöhön :roll:
Pelätkää meitä, mekin pelätään.
kong83
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna