Olet täällä

Kohta Subutexia ekaa kertaa

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kohta Subutexia ekaa kertaa

ViestiKirjoittaja nasaalisti » 30.1.2010 11:43:26

Kai täällä nyt helvetti vie saa mielipiteensä kirjoittaa! Ei kaikista tule päihdeongelmaisia!! On ihmisiä, jotka pystyvät käyttämään lääkkeensä asiallisesti, suurin osa ihmisistä on sellaisia. On myös paljon ihmisiä, jotka satunnaisesti kokeilevat eri päihteitä, eivätkä jää koukkuun. Täällä on kuitenkin pääasiassa vain addikteja tai ei-addikteja, joten voi tulla harhaluulo, ettei päihteitä voisi käyttää ongelmitta.
Läppää asiasta ja asian vierestä

nasaalisti@hotmail.com
nasaalisti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hammeri » 30.1.2010 12:40:35

Sitä minäkin. Alkaa meno muistuttaa ala-koulun huumevalistusta. "Ensimmäinen kannabispiikki tappaa"
Miksei voi vaan kertoa aineesta ja vaikutuksista, vaan alkaa heti kuumottelemaan HIV:llä sunmuulla paskalla :D
Tunnen kyllä itseni, ja tiedän koukkuni. Nautin suuresti selvinpäin olosta, ja aineet kuuluvat vapaa-aikaan. Olen kokeilijatyyppiä.
No, pilveä poltin monta vuotta nuorempana, ja välillä meni kuukausiakin niin, että päivittäin sauhuteltiin. Siihen tuli vaan stoppi. Yksi normaali sauhuilta, vähän "äly-ämpäriä" ja melkein psykoosin partaalla. No kyllä siitä selvittiin mutta käteen jäi paniikkihäiriö ----> ensimmäiset bentsot käteen :) Paniikkikohtauksia ei ole tullut vuosiin, mutta pieniä ahdistuksia.
Että MINULLE vaarallisin huume on ollut kannabis :lol:

[Poistettu käytön suosittelua. -Päihdelinkin toimitus]Pilvipäät ovat keskimäärin mukavia ihmisinä. Ehkä katse on jotenkin avartunut, mene ja tiedä...
hammeri
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 30.1.2010 12:48:22

^Nii eli suomeksi olet onnistunu ryssiin kannabiksenkin käytön ja sit väität ylimielisenä, että oot niin vahva, ettei bupre pysty suhun. Sepä mielenkiintoista. No toivon todella, että muutat sitä suhtautumistas, ennenkö pilaat elämäs.
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hammeri » 30.1.2010 13:08:09

Tipi81 kirjoitti:^Nii eli suomeksi olet onnistunu ryssiin kannabiksenkin käytön ja sit väität ylimielisenä, että oot niin vahva, ettei bupre pysty suhun. Sepä mielenkiintoista. No toivon todella, että muutat sitä suhtautumistas, ennenkö pilaat elämäs.

Mitävittua? Ryssin kannabiksenkäytön? Kyllä sitä ihan omasta tahdosta vedettiin :o
Ja siihen nyt ei mitään riippuvuutta todellakaan ollut :D
Ja kyllä, olen sen verran vahva etten heti ensimmäisissä viekkareissa ala itkemään ja stereoitani myymään uuden satsin toivossa.

Ja paniikkihäriö ei ollut kannabiksen vika, tai minun vika. Geeneissä kun on mielisairaustaipumusta niin tarvitsi vain pienet kermasavut laukaisemaan sen :lol:

Niin ja KERRAN olen päihteiden takia joutunut koulusta tai töistä olemaan poissa. Ja silloinkin vain yhden päivän.
Ja kaikennäköistä on kokeiltu..
hammeri
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja gepacod » 30.1.2010 16:29:51

Ihan oikeasti,jos kaveri asuu jossain korvessa,josta saa buprea kerran kuussa yliylihintaan,kuinka mahdollista on ,että jää koukkuun n.0.2mg viivasta? Itse olen käyttänyt Oxycontinia ja buprenorfiinia(Temgesic) lääkärin määräyksestä kotioloissa,ja saanut sairaalassa mm. Oxanestia ja morfiinia suoneen lukuisia kertoja(selkä totaalisen paskana,jälleen lääkäri lähetti b-lausunnon;ei kykene töihin,koulutus mahdollista ainoastaan makuuasennossa) ja ainoan kerran kun olen piikkiin tarttunut on lihakseen, joka ei auttanut ja olin 2 vkoa sairaalassa sen jälkeen.Olen lopettanut bupren käytön omatahtoisesti tolen laskemiseksi n.5 kertaa 3-5viikon ajaksi,ja silloin joutunut lievittämään kipujani panacodilla tai tramalilla,mutta ollut joka kerralla väh. viikon buranan tai panadol forten voimin.En edelleenkään ole käyttänyt kotioloissa kertaakaan IV,ja sortunut "säälittäväksi nistiksi"...Ja tätä on jatkunut vuosia.Myönnän toki,että olen ottanut yli lääkärin määräämän annoksen Temgesiciä,koska toleranssi kyseiseen aineeseen nousee todella nopeasti.On tarjottu nenän eteen isoa H:ta,en ottanut.Kyllä ihminen pystyy olemaan ns. sortumatta rappionistiksi,vaikka vtäisisikin sen viivan buprea.Toinen asia on tietysti se,että jos on itsetunto nolla,hirveä hinku päihteisiin,ja ei mitään väliä elämällä-asenne :!: Ps.Tipi,5-6 Panacodia tuo suuremman euforian kuin 0.2mg:n viiva buprea..
gepacod
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hps80 » 30.1.2010 17:14:33

Joku pystyy kohtuukäyttöön ja kokeiluihin, joku ei. Ongelmallista on, ettei etukäteen voi tietää kumpaan ryhmään kuuluu. Totean siis, toistaiseksi olen pystynyt käyttämään kaikkea vain hyvin satunnaisesti. En voi ikinä tietää, jos joskus tulee eteen se aine jonka kanssa ei onnistukaan. Epävarmuuden vuoksi ainakin piristeistä pysyn erossa, ne koukuttavat minua helposti.
hps80
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja palikka87_ » 30.1.2010 18:36:01

gepacod kirjoitti:5-6 Panacodia tuo suuremman euforian kuin 0.2mg:n viiva buprea..

Todellakin. mä saan jo 4kpl panacodeja saman (tai siis paljon kirkkaamman euphorian) ku subusta.
(0,2mg viiva)!

Ja mä saan aina ainakin codeista ja/tai ramboista kevyemmän paremman olon (kivunlievitys) :wink:
ja bupresta en saa millään annoksil vastaavii oloja. bupre on aikalailla perustylsääpaskaa.
Kuva

rikkinäinen ei vissiin toimi.
palikka87_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Junkie » 30.1.2010 19:16:43

Ihmekös tuo, kun kodeiinin vaikuttava metaboliitti on morfiini.
Mä meen ensin, vaikka tuleen.
Junkie
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 1.2.2010 12:26:27

Joo kyllä mä tiedän, et verattuna kodeiiniin, bupre on todellakin vaikutuksiltaan aika surkeeta pikkuannoksilla. Mulla kodeiini alkoi todellakin vierotuksessa toimiin jotenki ihan mystisesti ja 2-3 codia toimii paremmin, kun 2x0.4mg temgesic, jota koitin selkäkipuuni. Olen sen kerran siis tota koittanu ja totesin, et se oli ihan typerä kokeilu, joka ois voinu viedä turmioon jos aine oliskin toiminu mulla. Mut kun sitä buprekoukkua on täälä nettimaailmassa nyt muutaman vuoden sivusta seurannu ni täytyy sanoo, et perkeleen vaarallinen ainehan se on. Siihen syntyy selkeesti ihan järkky koukku ja siks suosittelen todella välttään kyseisen aineen kokeilua. Onneks oon aina tiedostanu sen aineen haitat siinämäärin, et koskaan en sortunu ostaan subua, vaik sitä mulle A:n odotustilassa kaupattiinki muutamaan otteeseen vierotukseni aikana. Onneks mun aivot sentään toimi refloista huolimatta sen verran, et kieltäydyin aina ja sanoin, et joo, en todellakaan käytä, koska olen kodeiini VIEROTUKSESSA.
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja thisnuty » 1.2.2010 13:03:27

Moikka malibu (:

Alleviivaan tästä kyllä joka sanan, koska mulle kävi just näin =

"Ja tuo on aivan totta mitä monet sano, et älä ota! Se ei aluks oo oikee mitää mut sit se on kivaa ja koht huomaaki olevasa koukus. Kaikki massit menee siihen ja viekkarit niin karseet ettei voi lopettaa. Sit jonotat korvaushoitoo vuosikaudet tai kuten mul kävi säkäl, pääset johonkii laitoksee jossa sun riippuvuutes arvioidaa ja pääset "jonon ohi". En kokeilis enää lainkaa jos nyt saisin valita. Muutaman kerran kärsin siitä sellaset viekkarit et huh huh! Ja kävin viäl töissä. "

Ei kivaa :(
The MuShr00m is GOD!
thisnuty
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jopasjota » 2.2.2010 18:14:46

Minä, suht. hyväkuntoisena kertakokeilijana en uskonut saavani "refloja" eikä niin myös käynyt. Ne ovat heikompia varten.

Tuus lukeen tää 5 vuoden päästä.

Tai siis, jos asut jossain korvessa, etkä saa sitä ainetta siihen tahtiin, et riippuvuutes kasvaa, ni sit ton voi lukee hymyillen.

Mutta se, että asuu korvessa ei välttämättä vaikuta aineen saatavuuteen, sillon tällön ku otat aina, ni "ystävä"-piirisi laajentuu ja kohta huomaatki, et perskeles, täältä saaki subua/contteja yms. joka helvetin 200-asukkaan pikkukylästä lähtien, ja noin se meneekin.

Mut toi heikompia varten on kuule addiktille suoranaista vittuilua, kaikki, siis kaikki, ajattelee aluks noin. Mutta sitte vuosien jälkeen huomaakin, et perskeles mähän oon ollu koukussa koko ajan, en oo vaan itte sitä tajunnu.
Eikä siitä sit todellakaan pääse millään lääkärikäynnillä ees katkolle tai et todellakaan pääse heti mihkää korvaushoitoon. Ja se koukussa oleminen on äärimmäisen vittumaista ja rasittavaa, eikä siinä välttämättä auta se, että "ottaa itteesä niskasta kiinni". :mrgreen: 1 on liikaa ja 1000 liika vähän, semmosta.

Noin niin ku varotuksen sanoiksi!
jopasjota
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja gepacod » 2.2.2010 18:41:10

Mut toi heikompia varten on kuule addiktille suoranaista vittuilua, kaikki, siis kaikki, ajattelee aluks noin. Mutta sitte vuosien jälkeen huomaakin, et perskeles mähän oon ollu koukussa koko ajan, en oo vaan itte sitä tajunnu.

Jos toi oli mulle,nii en todellakaa tarkottanu mitään"heikompia ihmisiä",totesin vaan miten asia omalla kohdallani on,ja sen ,että vaikka opiaatteja/opioideja olen saanut ("joutunut" saamaan,väkisinkinhän siitä tulee hyvä olo) vähän liiankin paljon,ei meistä kaikista silti tule ongelmakäyttäjiä.Annoksenikin on jo hinattu sic-merkinnällä 2mg/vrk,joka alkaa olla jo vähän turhaa,Oxycontit olis määrätty,mutta kieltäydyin kun huomasin niiden liiallisen huumaavan ja koukuttavan vaikutuksen.
gepacod
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja gepacod » 2.2.2010 19:00:24

Tipi81 kirjoitti:[color=#BF00BF Mut kun sitä buprekoukkua on täälä nettimaailmassa nyt muutaman vuoden sivusta seurannu ni täytyy sanoo, et perkeleen vaarallinen ainehan se on. Siihen syntyy selkeesti ihan järkky koukku ja siks suosittelen todella välttään kyseisen aineen kokeilu.[/color]

Tottahan toi on,kerroin vain oman kokemukseni..Ja yritin sanoa sen väittämän vääräksi,että ei ole kuin kahta eri ihmistyyppiä,NISTI tai normaali ihminen.Kyllä meitä välimaastossa liikkuvia on aika paljon.
gepacod
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 3.2.2010 04:56:37

gepacod kirjoitti:
Tipi81 kirjoitti:[color=#BF00BF Mut kun sitä buprekoukkua on täälä nettimaailmassa nyt muutaman vuoden sivusta seurannu ni täytyy sanoo, et perkeleen vaarallinen ainehan se on. Siihen syntyy selkeesti ihan järkky koukku ja siks suosittelen todella välttään kyseisen aineen kokeilu.[/color]

Tottahan toi on,kerroin vain oman kokemukseni..Ja yritin sanoa sen väittämän vääräksi,että ei ole kuin kahta eri ihmistyyppiä,NISTI tai normaali ihminen.Kyllä meitä välimaastossa liikkuvia on aika paljon.

Mutta kyse onkin siitä, kauanko olette välimaastossa? Mä pystyin käyttään sentään panacodiakin 2-3 vuotta ilman, et huomasin niiden tuovan mitään oloja ja silti musta tuli mitä tuli. Eli vaikka en ees saanu kodeiinista hitaan annoksen noston vuoksi ekoina käyttövuosinani mitään ni silti musta tuli riippuvainen. Sitä voi varmasti vuosiakin veivata siinä viihdekäytön puolella ja sit eräänä päivänä sitä vaan huomaa homman karanneen lapasesta. Ei voi luottaa siihen, et pystyis koko loppuelämän hallitseen huumeiden käyttöään. Liian luottavainen asenne on varmasti se, joka johtaa nopeimpaan tuhoon. Kantsii pelätä ja kunnioittaa itseään kovempia aineita, jotta niiden koukutusvoiman tajuaa.
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja gepacod » 3.2.2010 05:30:01

Tipi81 kirjoitti:
gepacod kirjoitti:

Mutta kyse onkin siitä, kauanko olette välimaastossa? Mä pystyin käyttään sentään panacodiakin 2-3 vuotta ilman, et huomasin niiden tuovan mitään oloja ja silti musta tuli mitä tuli. Eli vaikka en ees saanu kodeiinista hitaan annoksen noston vuoksi ekoina käyttövuosinani mitään ni silti musta tuli riippuvainen. Sitä voi varmasti vuosiakin veivata siinä viihdekäytön puolella ja sit eräänä päivänä sitä vaan huomaa homman karanneen lapasesta. Ei voi luottaa siihen, et pystyis koko loppuelämän hallitseen huumeiden käyttöään. Liian luottavainen asenne on varmasti se, joka johtaa nopeimpaan tuhoon. Kantsii pelätä ja kunnioittaa itseään kovempia aineita, jotta niiden koukutusvoiman tajuaa.

Sen takiahan mä vaihdoin Oxycontit teemuihin,olisin varmasti joutunut ajan myötä ongelmiin,kun saatavuus on taattu respalla.Ja fakta on se,että syön opiaatteja väh. leikkaukseen asti,jos siihen pääsen.Kyllä tässä ollaan tarkkoja,kipu on välillä 7-9.5,ja annokset pitää riittää respan uusimiseen.Eli omalla kohdallani ei ole muuta mahdollisuutta kuin sinnitellä välillä tehottoman bupren kanssa,koska testeissä eivät muut kuin opiaatit tuoneet kivulle vastinetta.Koukussa olen,halusin tai en :cry: sori off topic.btw bupre ei ole maineensa veroinen.
gepacod
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna