Erinäiset euron lempinimet, kuten
ege,
eke,
egu(<- aivan yök!),
erkki,
eukko(<- tuo on melkeinpä ihan symppis, mutta en silti itse käyttäisi) jne. Pahin on kuitenkin
ekkuli. Muuan baarimikko hokee aina "se olis sitten 8 ekkulia". Tekisi mieli pistää koko baari boikottiin moisen ekkulivekkulin vuoksi

.
Ei nyt muistu mieleen, oliko markalla tuollaisia lempinimiä. Luulisi väkisinkin olleen, koska rakkaalla lapsella on monta nimeä ja ihmiset tykkäävät keksiä lempinimiä myös vähemmän rakkaille "lapsille", mutta ehkä aika on pyyhkinyt ne muistot mielestäni, jos olivat yhtä typeriä juttuja, kuin nämä euron lempinimet.
LöhölomaTuosta tulee mieleen möhömahainen, karvainen ukko makaamassa Pattayalla marinoimassa ahkerasti maksaansa. Huorissa käyminen ei tosin tähän mielikuvaan kuulu, koska sellainen toiminta vaatisi aivan liikaa aktiivisuutta löhöäjältä. Toisekseen, olen ymmärtänyt, että löhölomalla tarkoitetaan nimenomaan loma
matkaa. Jos vaivautuu matkustamaan jonnekin ja vieläpä maksaa siitä, miksi ihmeessä tuhlata se pelkkään löhöilyyn? Jos mua ei huvita tehdä mitään muuta, kuin ainoastaan räkiä kattoon, voin tehdä sen kotona ilman lisäkuluja.