Olet täällä

Inhokkisanoja ja -sanontoja

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Inhokkisanoja ja -sanontoja

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.12.2019 14:16:54

Valitettavasti täytyy olla eri mieltä.

Mitä valitettavaa ja täytymistä siinä on, jos on eri mieltä jonkun kanssa? Tuo kuulostaa siltä, kuin pyytelisi anteeksi eriävää mielipidettään. Ei eriävän mielipiteen esittämisessä ole mitään anteeksipyydeltävää. Ei se ole mikään henkilökohtainen loukkaus olla eri mieltä ja sanoa se ääneenkin, vaikka jotkut typerykset kyllä tuntuvat niin ajattelevan :roll: .

Pakko kommentoida/sanoa/kysyä/kertoa.

Ei ole mikään pakko muuta, kuin kerran kuolla. Kaikin mokomin kyllä SAA kommentoida ja sanoa ja kysyä ja kertoa, jos siltä tuntuu.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.1.2020 17:37:46

Muikkeli ja muidu

Muidu on vielä sata kertaa pahempi :x . Kuka itseään arvostava aikuinen, tai vaikka nuorempikin, nainen kutsuu itseään muiduksi/muikkeliksi? Niin no, tyhmä kysymys. Ei TIETENKÄÄN kukaan itseään arvostava. Mä en kutsuisi edes pahinta vihanaistani muikkeliksi, muidusta nyt puhumattakaan :roll: :x .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 29.1.2020 06:59:51

Mä en kuulu massaan.

Näin sanovat kaikki. No, kaikki ja kaikki, mutta meinaan, että enpä ole koskaan kuullut kenenkään mainostavan kuuluvansa massaan. Mistä hemmetistä se massa sitten koostuu, jos siihen ei kerran kukaan kuulu? Taitaa ihmisillä olla vähän turhan suuret luulot omasta erikoisuudestaan :roll: . Se on toki ihan ymmärrettävää, ettei sopeudu johonkin tiettyyn porukkaan X, mutta ei se ihmisestä noin suuremmassa mittakaavassa niin perkeleen uniikkia yksilöä tee.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 29.1.2020 17:44:21

Se on niin mainstreamia.

Tämän lauseen olen kuullut lähinnä musiikista puhuttaessa, mutta miksei voisi toki päteä muihinkin asioihin. "Se on niin mainstreamia" on siis perustelu sille, miksi EI voi tykätä jostakin. En mä ainakaan luokittele musiikkia huonoksi tai hyväksi pelkästään sen perusteella, onko se mainstreamia vai marginaalimusiikkia. Jos biisi on hyvä, ts. toimii mulle, niin se on silloin hyvä, olipa sitten kaikkien listojen soitetuin hitti maailmanlaajuisesti tai jokin vain mun yksinoikeudella kuulemani pläjäys.

Toki mä sen ymmärrän, jos joku bändi on ollut hyvä aikoinaan ennen suurta kuuluisuutta ja sitten kun se sai enemmän nimeä ja suuren levy-yhtiön taakseen, musiikki muuttui olennaisesti ja uusi tyyli on aivan paskaa. Näin on itsellenikin käynyt joidenkin artistien/bändien kohdalla. Kuitenkin pelkästään se, että jokin musiikki on valtavirtaa ei tee siitä automaattisesti huonoa ja tuo "se on niin mainstreamia" -nillitys lienee vain jotakin typerää pätemistä :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 15.2.2020 07:09:54

Erinäiset euron lempinimet, kuten ege, eke, egu(<- aivan yök!), erkki, eukko(<- tuo on melkeinpä ihan symppis, mutta en silti itse käyttäisi) jne. Pahin on kuitenkin ekkuli. Muuan baarimikko hokee aina "se olis sitten 8 ekkulia". Tekisi mieli pistää koko baari boikottiin moisen ekkulivekkulin vuoksi :twisted: .

Ei nyt muistu mieleen, oliko markalla tuollaisia lempinimiä. Luulisi väkisinkin olleen, koska rakkaalla lapsella on monta nimeä ja ihmiset tykkäävät keksiä lempinimiä myös vähemmän rakkaille "lapsille", mutta ehkä aika on pyyhkinyt ne muistot mielestäni, jos olivat yhtä typeriä juttuja, kuin nämä euron lempinimet.

Löhöloma

Tuosta tulee mieleen möhömahainen, karvainen ukko makaamassa Pattayalla marinoimassa ahkerasti maksaansa. Huorissa käyminen ei tosin tähän mielikuvaan kuulu, koska sellainen toiminta vaatisi aivan liikaa aktiivisuutta löhöäjältä. Toisekseen, olen ymmärtänyt, että löhölomalla tarkoitetaan nimenomaan lomamatkaa. Jos vaivautuu matkustamaan jonnekin ja vieläpä maksaa siitä, miksi ihmeessä tuhlata se pelkkään löhöilyyn? Jos mua ei huvita tehdä mitään muuta, kuin ainoastaan räkiä kattoon, voin tehdä sen kotona ilman lisäkuluja.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 27.2.2020 07:05:31

Kaupallisia tiedotteita

Kai tuo ihan hauska oli silloin joskus, kun joku(Kukahan se ensimmäisenä mahtoi olla?) tuon ekaa kertaa lohkaisi, mutta on sittemmin kärsinyt aikamoisen inflaation jokapaikan läppänä aina, kun mainoksista puhutaan.

Taapero

Ällöttävän alentuva lässynlässyntermi kuvaamaan tietyn ikäistä/kehitysvaiheista lasta. Ei lapsista/lapsille saa lässyttää ja puhua alentuvasti. Ihan ihmisiä ne lapsetkin ovat.

Murrosikäinen ei ärsytä, mutta olen miettinyt, onko se nykyään jotenkin epäkorrekti ja "kielletty" sana. Nykyisin puhutaan/kirjoitetaan aina teineistä, kun viitataan murrosikäisiin(Puberteetti-ikäistä saa varmaankin käyttää lääketieteellisissä yhteyksissä edelleen), vaikka eiväthän nuo ole synonyymeja. Toki moni teini on myös murrosikäinen, mutta teini voi olla myös jo murrosiän ohittanut ja murrosikä alkaa useinkin jo ennen teini-ikää. Ikävuosia 13-19:han teini-ikä tarkoittaa. No, onhan nykyään käytössä myös sana esiteini, joka on taas näitä typeriä uussanoja :x :roll:
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 29.2.2020 21:17:44

Tästä varmasti oli jo mainintaa, mutta erästä nimeltä mainitsematonta nettideittisovellusta käyttäessä törmää jatkuvasti termiin HUUMORINTAJUINEN.

Minulle huumori merkitsee sitä, että selviytyy elämän vastoinkäymisistä.

Hymyilen hyvin harvoin enkä naura käytännössä koskaan.

Olen erittäin vähäeleinen enkä koskaan näytä tunteitani, joten sarkasmi on ainoa sallittu huumori.
Sydän ei tunne, mutta jalat vielä kantaa.
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 1.3.2020 07:25:48

^ On mainittu (ainakin) minun toimestani.

En yhtään ymmärrä, miten joku voi mainostaa itseään huumorintajuisena. Sille kun ei ole mitään sellaista selkeää määrettä, kuten vaikkapa matemaattiselle lahjakkuudelle, tanssitaidolle tai 100000 € vuosituloille. Huumoria on tosiaan moneen lähtöön(Ei se mitään päivät pitkät hekottelua vaadi) ja eri ihmisiin iskee erilainen huumori/huumorintajuisuus, joten se on tyystin vastapuolen päätettävissä, onko joku huumorintajuinen vai ei.

Ihan sama juttu, kun joku mainostaa olevansa mukava. Eihän sitä nyt voi itse päättää, onko jonkun toisen mielestä mukava vai ei :roll: . Mä(kin) olen jonkun mielestä tosi mukava ja huumorintajuinen huipputyyppi ja jonkun toisen mielestä taas aivan täysi tosikko ja kusipää, eikä kumpikaan mitenkään väärässä ole. Heillä on vain oma makunsa ihmisten suhteen ja katselevat maailmaa/ihmisiä omasta vinkkelistään.

Toki tiettyjä sosiaalisia normeja noudattamalla yleensä tulee ihmisten kanssa paremmin toimeen esim. työyhteisössä tai taloyhtiössä, mutta jos mennään vähänkin syvempiin ja läheisempiin ihmissuhteisiin, niin ei niissä pitkälle pötki sillä, että osaa hymyillä ja tervehtiä kohteliaasti, avaa aina mummoille oven ja leipoo piparkakkuja pikkujouluihin.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 10.3.2020 07:18:15

Kuolinpesä

Hiukan puistattavan kuuloinen sana. Tuosta tulee ensisijaisesti mieleen jokin pesäkolo, johon joku vetäytyy kuolemaan/on kuollut, ei suinkaan vainajan materiaalinen jäämistö.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 10.3.2020 18:08:01

Myydä itseään prostituutiosta puhuttaessa.

Kertoo "hieman" patavanhoillisista ja moralisoivista asenteista kyseistä työtä kohtaan. Palveluitahan prostituoitu myy ja ko. alalla ne nyt sattuvat olemaan seksipalveluita. Ihan yhtä hyvin voisi sanoa kaikista palvelualojen työntekijöistä, ainakin oman toiminimensä alla toimivista sellaisista, että siinäpä se ravintoloitsija/valokuvaaja/taksikuski/hieroja/siivooja/psykoterapeutti/fysioterapeutti/whatever myy itseään :roll: :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 11.3.2020 06:51:01

En tunne olevani yhtään tämän ja tämän[tähän sanojan ikä] ikäinen.

Tätäkin hokevat "kaikki". En mä ainakaan ajattele, että musta pitäisi tuntua jotenkin erityisesti joltakin, koska olen 39 tai että on olemassa joitain tyypillisiä ja ei-tyypillisiä nelikymppisiä ja ensimmäiset tuntevat olevansa ikäisiään ja jälkimmäiset eivät. Liittyneekö tämä sitten jotenkin nykylänsimaiseen ikuisen nuoruuden ihannointiin, että pitää sanoa/ajatella olevansa jotenkin henkisesti nuorempi, kuin on :? .

Ja käsi sydämelle: Kuinka moni muka oikeasti on ajatuksiltaan ja arvomaailmaltaan tyystin samanlainen keski-ikäisenä tai vanhana, kuin teininä tai parikymppisenä? Joku toki voi ollakin, mutta siinä tapauksessa ei ole pahemmin kehittynyt henkisesti ja tuollaista asiaa en välttämättä hirveästi ääneen mainostaisi :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 23.3.2020 14:37:06

Koronavirus ja Covid-19

Pursuavat jo korvista ja kaikista muistakin ruumiinaukoista, kun uutiset ovat täynnä noita ja vain noita. Pitäisi varmaan siirtää itsensä suosiolla uutispimentoon.

Poikkeustila

Jo pelkkä sana saa karvat pystyyn, kun ihmisten perusoikeuksia loukataan ja monen tulevaisuus tuhotaan jonkin fucking flunssan vuoksi :evil: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 14.4.2020 06:02:21

Ja arkistoon.

Muuan vakkarikassa vakkarikaupassani sanoo AINA noin, kun tarjoaa kuittia ja asiakas sanoo, että ei kiitos, en tarvitse. Jos olisi heittänyt tuon joskus kerran tai kaksi, niin se olisi mennyt vielä ihan neutraalina small talkina, joskaan tuskin olisi mitenkään naurattanut silloinkaan, mutta kun hän hokee sitä joka halvatun kerta jokaiselle kuitista kieltäytyvälle asiakkaalle(Ainakin minun kuulteni ja luonnollisestikin minulle) ja on tehnyt tätä jo vuosia, niin kyseinen läppä on kärsinyt aika pahan inflaation. Muuten kyseinen kassa on kyllä ihan mukava ja varmaankin siksi niin usein menenkin aivan vapaaehtoisesti kassalleen kuuntelemaan tuota "ja arkistoon" -hokemaa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 14.4.2020 13:35:51

Asiakas-sanan käyttö, kun puhutaan potilaasta.

Kai tuokin on olevinaan jotakin muka-korrektia uuskieltä :roll: .

Mulle ei ainakaan tule tippaakaan luottavainen ja turvallinen olo, jos mua kutsutaan asiakkaaksi ollessani POTILAS. Asiakkaasta tulee mieleen ns. maksava asiakas, joka "on aina oikeassa" ja saa näin ollen pitkälti itse päättää millaista palvelua, vaikka kuinka pöhköäkin, haluaa. Jos mä tarvitsen lääkärin/sairaalahoitoa, toivon hartaasti, että se hoitotaho on pääasiassa puikoissa ja osaa hommansa ihan ilman mun päällepäsmäröintiäni. En suinkaan tarkoita, etteikö potilaalla olisi mitään sananvaltaa hoitoonsa tai että lääkäri olisi aina oikeassa, mutta kyse on kuitenkin hieman erilaisesta tilanteesta, kuin renkaiden potkimisesta autokaupassa tai hiusmallin ja -värin valinnasta kampaajalla.

Puhutaanhan sitä tosin ihan yleisesti mm. poliisin tai sossun asiakkaistakin, vaikka harvempi kai ihan huvikseen kyseisiin asiakassuhteisiin hankkiutuu, saati maksaa niistä :lol: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pia » 22.4.2020 06:02:18

Winston-84 kirjoitti:Myydä itseään prostituutiosta puhuttaessa.

Kertoo "hieman" patavanhoillisista ja moralisoivista asenteista kyseistä työtä kohtaan. Palveluitahan prostituoitu myy ja ko. alalla ne nyt sattuvat olemaan seksipalveluita. Ihan yhtä hyvin voisi sanoa kaikista palvelualojen työntekijöistä, ainakin oman toiminimensä alla toimivista sellaisista, että siinäpä se ravintoloitsija/valokuvaaja/taksikuski/hieroja/siivooja/psykoterapeutti/fysioterapeutti/whatever myy itseään :roll: :mrgreen: .

Tästä oon niin samaa mieltä! Hyvin sanottu. :)

Mutta mun inhokkisanontoja on:
Lomalle lompsis, Jätän tän vaan tähän, Masuasukki, Liian hapokasta, Palataan astialle, Ota lääkkees.
Tuohon viimesimpään vastaan yleensä että kiitos kun muistutit. :)

Lisäksi mua on alkanu ärsyttää verbit halpuuttaa ja kokoustaa.
Pia
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna