Olet täällä

Inhokkisanoja ja -sanontoja

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Inhokkisanoja ja -sanontoja

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 29.4.2020 06:16:14

Tupakointi/liiallinen suolan käyttö/ylipaino/liian vähäinen liikunta/liiallinen istuminen/liika punaisen lihan syönti/alkoholin suurkulustus/ pessimistinen elämänasenne/whatever tappaa/aiheuttaa niin ja niin monen suomalaisen/ihmisen kuoleman vuodessa.

Elämä tappaa/aiheuttaa kuoleman ennemmin tai myöhemmin ihan jokaiselle, vaikka kuinka purisi porkkanaa, joogaisi, lenkkeilisi, streittaisi ja ajattelisi positiivisesti. En mä suinkaan terveellisiä elämän tapoja ja niihin kannustamista vastusta. Tuo kuolemaan vetoaminen ja sillä pelottelu on vain helkkarin typerää, kun sitä nyt ei voi kukaan välttää yhtään millään tavalla. Mielestäni ennemmin pitäisi vedota siihen, että terveelliset elämäntavat kohentavat elämänlaatua.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 2.5.2020 06:04:35

Pia kirjoitti:kokoustaa.

Kokoustaminen ärsytti ennen muakin, mutta nykyään se vain huvittaa. Siitä tulee mieleen lähinnä pikkulapset käkkimässä hiekkalaatikolla pölisemässä lasten juttuja tai mummojen ja pappojen juorukerhon torikokous tai vanhukset jossakin vanhusten askartelukerhossa. Ei ole tarkoitus tässä mollata sen enempää lapsia, kuin vanhuksiakaan, mutta siis tuollaisia mielikuvia kokoustaa-verbi herättää. Siitä ei tule yhtään mieleen mikään vakavasti otettava asioiden puiminen ja päätösten teko jossakin hallituksen kokouksessa. No joo, siinä mielessä ehkä juuri sopiikin niihin hallitusten kokouksiin :mrgreen: .

Itseäni on alkanut ärsyttää valitettava/valitettavasti. Sitä kun usein käytetään tilanteissa, joissa A) puhuja ei pidä puheena olevaa asiaa itse kovinkaan valitettavana, mutta käyttää tuota pehmitelläkseen sanomaansa tai B) tilanteissa, joissa asia on kyllä hyvin ikävä, mutta ei se valittamalla siitä parane. Toki tuo sana ihan paikallaan joskus on, mutta aika turhana täytesanana sitä nykyään paljon viljellään ja etenkin vähän virallisemmassa puheessa. Se nyt on aika sama, mitä täytesanoja joku tuoppiinsa itkevä tai rähjäävä maailmanparantaja puheessaan jankkaa.

Valitettavasti itsekin tuota tungen vähän sinne sun tänne :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.5.2020 06:11:05

Pullamössösukupolvi, kun puhutaan nykynuorisosta tai vaikka parin-kolmenkymmenen vuoden takaisesta nuorisostakin, joka "on tyystin piloilla, eikä osaa, eikä tiedä mitään".

Nykynuoriso tai vaikkapa ysärinuoriso, jota itse edustan/edustin ei paljoa pullamössöllä ole mässäillyt. Sehän on pula-ajan herkkua, jota söivät ne 40-50-lukujen nuoret, jotka nykyään nykynuorisoa haukkuvat. Toki nämä oikeat pullamössösukupolven edustajat, eli nykyiset vanhukset olivat myös nuoruudessaan ihan hirveitä ja auttamatta pilalla, kuten nuoriso on ollut aina :mrgreen: .

Jos nykynuorisoon on jokin syötävä liitettävä, niin paremmin sopisi sitten vaikka sipsi- roskaruoka- tai irtokarkkisukupolvi.

Nuorison haukkuminen noin yleensäkin jonakin homogeenisena ryhmänä on IMO niin perseestä, kuin olla ja saattaa :x . Eihän iälleen nyt mitään voi ja suuri osa nuorista on ihan yhteiskuntakelpoista ja fiksua sakkia. Toki tämä ilmiö on ikiaikainen ja tulee kestämään varmasti niin kauan, kuin ylipäätään on ihmisiä ja nuorisoa. Olen tullut siihen tulokseen, että tuo johtuu jonkin sortin kateudesta nuoruutta kohtaan :? .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 14.5.2020 10:32:27

Tän ketjun vois kans siirtää olohuoneen puolelle. :arrow:
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 26.5.2020 17:25:56

Ikoninen

Kaikki on nykyään niin perkeleen ikonista, ihan auton etupuskureista, juoksukengistä, sähköhammasharjoista ja jäätelöpuikon muotoilusta lähtien. Mitä helevettiä tuo oikein meinaa? Tiedän kyllä mitä sana ikoninen tarkoittaa, mutta en mitenkään osaa yhdistää sitä lenkkareihin ja hammasharjoihin :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 31.5.2020 05:16:31

Lievästi ärsyttää tai lähinnä hämää, kun moni, minä mukaanlukien, sanoo usein, että laitan pyykit kaappiin, kun tarkoittaa sitä, että viikkaa pestyt ja kuivuneet vaatteet/petivaatteet kaappiin. Eiväthän ne enää siinä vaiheessa pyykkejä ole.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 8.6.2020 05:52:14

Ärsyttää, kun nykyään sana kriittinen tuntuu olevan synonyymi vastaiselle. Esim. maahanmuuttokriittinen, lääkekriittinen, rokotekriittinen, EU-kriittinen jne. tarkoittavat käytännössä sitä, että vastustaa täysin näitä asioita. Sen verran hyvin nämä erinäisten asioiden vastustajat ovat omineet kriittinen-sanan itselleen mukamas hienompana ja korrektimpana.

Itse olen esim. varsin lääkekriittinen, ts. vastustan tätä nykyistä medikalisaatiota, että jokaikiseen pikkuvaivaan on määrättävä/saatavilla lääke, joita lääkefirmat toki puskevat markkinoille aivan liukuhihnalta ja markkinoivat varsin aggressiivisesti(No, bisnes on toki bisnestä) ja lääkkeiden todelliset haitatkin tulevat tietoon vasta sitten, kun niitä on käytetty suurilla ihmisjoukoilla vähintään 10 vuotta. Monet vaivat hoituisivat kyllä ihan ilman lääkkeitä, esim. verenpaineongelmat ruokavaliota rukkaamalla ja liikuntaa lisäämällä, selkävaivat jumpalla ja fysioterapialla, keskivaikea masennus psykoterapialla jne. Ja vaikka lääkkeitä tarvittaisiinkin, niin niitä voitaisiin tarvita vähemmän, mikäli nämä muut konstit olisivat ahkerasti käytössä. Mä en silti suinkaan vastusta lääkkeitä, vaan olen sitä mieltä, että on hiton hyvä asia, että niitä on olemassa, koska välillä niitä nyt vain tarvitaan, kun mikään muu ei kerta kaikkiaan auta.

EU:hun kuulumista kannatan ehdottomasti, mutta olenpa silti aika monta kertaa todennut siitäkin systeemistä, että VMP.

Ja vaikka olen tällainen suvakki ja lähtökohtaisesti pidän maahanmuuttoa hyvänä asiana, niin ei sitä 2015-2016 -invaasiota ihan putkeen hoidettu noin muun muassa.

Yleensäkin asioihin kannattaa suhtautua ainakin jossakin määrin kriittisesti, vaikka niitä kannattaisikin, koska kaikilla asioilla on puolensa ja puolensa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.6.2020 04:04:11

Tempparit

En edes tiennyt, mitä se tarkoittaa ja mulle piti selittää. Sitten mulle piti selittää, mikä on Temptation Island ja sen jälkeen totesinkin, että voi jessus, kaikkea ne keksivät. Pahinta tässä oli se, että Temppareista puhui oma ukkokultani, jota olen aina pitänyt ihan fiksuna ihmisenä :| :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 17.6.2020 10:58:23

Mulla oli nainen jnka piti katsoa tuota sarjaa.. Mä en katso TRENDISINKKU-parisuhdesoppasarjoja.. teen soppani itse, en katso niitä televisiosta :D :D :D
Olen EX-ALKOHOLISTI kuulit OIKEIN.. EX..
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 17.6.2020 18:48:40

Iso W ilmeisesti lähtee ukkonsa kanssa TEMPPAREIHINseuraavalle kaudelle testaamaan parisuhteensa lujuutta. :twisted:

Yhtä lailla minä lähden myös oitis BB-taloon koheltamaan, kunhan tuo HC-versio laitetaan tulille, kirves on jo teroitettu. 8)
Sydän ei tunne, mutta jalat vielä kantaa.
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JK1 » 26.6.2020 18:58:29

Palttiarallaa ja pauttiarallaa. Pahin mitä olen nähnyt on pauttia rallaa. Yäk
JK1
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.6.2020 06:08:52

Lapset selviävät kyllä aina./Lapset kyllä selviävät kaikesta.

Noita kuulee joskus käytettävän kriisitilanteissa, joissa aikuiset eivät jaksa/viitsi keskittyä huolehtimaan lapsen pahasta olosta ja ei jumalauta, em. sanonnat saavat karvani pystyyn :twisted: . No, jos noilla tarkoitetaan sitä, että ne lapset selviävät hengissä ja ilman pysyvämpiä fyysisiä vaurioita, niin sitten, mutta eivät ne lapset kaikesta selviä, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, vaikkeivat akuutisti mitenkään liian häiritsevästi oireilisikaan. Sitten ihmetellään, että mitenkäs siitä tuli isona narkki ja linnavenkula ja vaikkei nyt noin raflaavasta kohtalosta olisikaan kyse, niin herkästi ne "kaikesta selvinneet" lapset sitten aikuisina ravaavat terapioissa itkemässä traumojaan ja mahdollisesti sairastuvat pahemminkin psyykkisesti. Että se siitä iisistä selviämisestä :roll: :x .

Tämä ei ärsytä, mutta on usein mietityttänyt: Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.

Mikä se papukaijamerkki on? Onko se jokin korkea-arvoinenkin kunniamerkki tai kierto-/slangi-ilmaus sellaiselle?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 1.7.2020 05:53:26

Et voi tietää, jos et ole kokeillut.

Tuo on ihan okei, jos se on tsemppausta henkilölle, joka itse on ajatellut tehdä jotakin uutta/harkitsee muutosta elämäänsä, mutta empii riittävätkö rahkeet ja uskallus. Silloin kun tuo sanotaan siinä yhteydessä, että tyyppi X on kovasti innoissaan jostakin omasta jutustaan ja tyrkyttää sitä muille ns. oikeana tapana elää, se on ihan perseestä. Kyllä sitä nyt vain voi tietää ihan kokeilemattakin, jos jokin asia ei kiinnosta pätkääkään ja aiheuttaa jo ajatuksena pelkkää vastenmielisyyttä.

Jos piiskaaminen ei ajatuksen tasollakaan kiihota ja kiinnosta mua yhtään, laskuvarjohyppy aiheuttaa jo silkkana mielikuvana hyytävää puistatusta tai Turkin pippurit suklaassa kuulostavat erittäin oudolta ja vastenmieliseltä makuyhdistelmältä, niin eiköhän siinä jo ihan intuitioni sano, etteivät ne ole mun juttuni, eikä mun tarvitse niitä väkisin kokeilla vain todetakseni, että olipa vielä hirveämpää, kuin kuvittelinkaan :roll: .

Enkä muutenkaan ymmärrä, miksi sitä omaa juttuaan on niin tärkeää tuputtaa kaikelle kansalle. Jääpähän enemmän Turkin pippuri -suklaalevyjä ja laskuvarjohyppyvuoroja näille niistä innostuneilla, kun kaikki eivät ole kahmimassa niitä itselleen :mrgreen: .

En ole koskaan pöllinyt kaupasta tai hakannut kuuden tuuman rautanaulaa päähäni. Pitäisi varmaan kokeilla noitakin, jotta tiedän, miltä tuntuvat, enkä vahingossakaan missaa mitään tärkeää ja hienoa kokemusta elämässäni :mrgreen: :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Sauna