Olet täällä

Masentaako joulu?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Masentaako joulu?

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 1.11.2018 08:51:57

Winston-84 kirjoitti:^ Se, että jokin tunne on ns. syväkoodattu ihmiseen ja suurin osa ihmisistä sitä tuntee, enemmän tai vähemmän, ei tee ko. tunteesta automaattisesti mitenkään järin hyödyllistä, saati positiivista muutosta poikivaa. Häpeän ohella esimerkkinä mustasukkaisuus. Sillä on varmasti ollut merkityksensä luolamiesaikoina lajin säilymisen kannalta, mutta nykymaailmassa siitä harvemmin seuraa yhtään mitään hyvää. Mitä häpeään tulee, niin näitä ihmisiähän riittää, jotka häpeävät häpeämästä päästyään ja oikein antaumuksella vellovat häpeässä ja syyllisyydessä, mutta kaikki onkin sitten ikään kuin kuitattu sillä, mikään ei konkreettisesti muutu ja sama paska meno jatkuu vuodesta toiseen.

Jos pitää nimetä yhdellä sanalla jokin tietty tunne, niin muutoksen halu voisi kummuta vaikkapa ahneudesta. Antisosiaalinen elämäntapa yleensä aiheuttaa enemmän tai vähemmän hallaa antisosiaaliselle tapaukselle itselleenkin ja tämä kärsii siitä, ellei nyt täysi psykopaatti tai muuten vain aivoton tapaus ole kyseessä. Edes kutakuinkin yhteiskuntakelpoinen käytös tuo usein(Ei välttämättä ja riippuu toki antisosiaalisuuden muodostakin) yksilölle niin aineellisia, kuin aineettomiakin etuja ja näitä kohti toki omasta perseestään kiinnostunut yksilö luonnollisesti pyrkii.

Ei tietenkään tee välttämättä hyödyllistä, mutta väitätkö todella, että pelko kasvojen menettämisestä ei pitäisi ihmisiä ruodussa? Esim. työyhteisöissä monet pohjimmiltaan laiskat hoitavat hommansa kuitenkin jokseenkin säädyllisesti, koska kasvojen menetys ammattiylpeiden kollegoiden silmissä tuottaisi valtavaa häpeää. Sinulla on Winston kummallinen tarve vetää mutkia suoriksi ja viedä asiat aina äärimmäisyyksiin, kukaan tuskin väittää 24/7 häpeämisen olevan hyödyllistä. Toistat tuota samaa kaavaa oli keskustelun aihe mikä hyvänsä.

1970: Siinä pisteessä, kun asiat on ryssitty totaalisesti ei mitään varsinaisia ongelmia ole, koska ei ole menetettävää. Stabiili yhteiskunnan tukiverkko pitää lämpimässä syleilyssään
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 2.11.2018 06:52:00

^ Joo, mä olen ääripäiden ihminen ja kuullut kyllä usein IRL:kin tästä, että vedän jutut aina sinne äärimmäiseen skenaarioon. Se olkoon minun häpeäni :P .

Ja joo, totta, että kasvojen menettämisen pelolla/uhalla onkin jossakin määrin ruodussa pitävää vaikutusta. Monissa muissakin asioissa mahdollinen uhka/pelote tuntuu pahemmalta, kuin itse se tilanne, kun on jo housuissa. Ajattelin, että tässä puhuttiin ns. aktiivisesta häpeämisestä. Aktiivisella en nyt tarkoita mitään 24/7 -vatvomista, vaan siis tilannetta, kun vahinko on jo tapahtunut ja kasvot on menetetty. Jos puhutaan vähän rankemmistakin sössimisistä, kuin siitä, että joskus laiskuuttaan tai huolimattomuuttaan kämmäsi jonkin homman, niin kyllä ne kasvot on auttamatta menetetty, eikä tilannetta enää mikään häpeäminen pelasta. Mietin asiaa siis jonkin suuremman ja konkreettisemman elämänmuutoksen kautta, esim. rikollisesta elämäntavasta luopumisesta ja kaidalle polulle siirtymisestä. Siinä motivaattoreina toiminevat paremmin ihan muut fiilikset ja aatokset, kuin häpeä.

Sinä puhut nyt tuossa viimeisessä pelosta. Se onkin monesti ihan hyödyllinen tunne, kunhan ei aivan neuroottiseksi ja irrrationaaliseksi mene.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 4.12.2018 07:21:55

Jaahas, lähtipä pahasti offiksi tämä ketju, joten JOULU AIHEUTTAA MULLA EPÄSOSIAALISTA KÄYTÖSTÄ JA RISKIN RIKOKSENUUSIMISEEN :twisted: :evil: !

Isännälle ostin joululahjan jo hyvissä ajoin, jotta pääsin siitäkin vaivasta eroon ja muut eivät joululahjoja tarvitsekaan, kuin korkeintaan risuja, jos ovat oikein kunnolla onnistuneet muhun vaikutuksen tekemään.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 4.12.2018 07:40:30

Nythän tilanne on omakohtaisesti erilainen ja tästä tullee erilainen joulunaika.

Pyrin ottamaan tämän kertaisen tekopyhän juhlanajan naiseni viisvuotiaan lapsen kannalta ja
muutoin vain olemaan kärsivällinen ja viettämään kalenterin maanantaita, tiistaita ja keskiviikkoa
ja vetämään mässyjä ehkä viimeisen kerran koskaan, sillä olen niin kova naama ja niska, että karsin nekin vielä menuustani.

Vie liikaa mun körmyisen pantterin peittopainienergiaa kelata jotain jessejalmarijuttuja,
eikä oikein jaksa, sillä => rakkaus on lihaa

kumman kivaa sinänsä, miten ajatusmaailma teki täyskäännöksen,
kun alkoi taas säännölliset aktiiviajan harrasteet
ja elämä on ihan jotain muuta kuin ainaista joulua,
se on ruusuilla tanssimista ja kemuja ja bileitä,
juhlaa toisen perään ja aitoa kokemista ja
rahakkaita diilejä ja unelmista totta-menoa.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 19.12.2018 18:23:23

Joulu ei yhtään masenna, kunhan pidättäydytään faktoissa: https://areena.yle.fi/1-50000166
- 23/7 -

Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 20.12.2018 07:11:19

Joululaulut ovat kyllä niin sairasta settiä, että vähemmästäkin alkaa masentaa.

Se Varpunen jouluaamuna on niin surullinen kappale, ettei sen kuullessaan auta, kuin alkaa ratkoa ranteitaan :cry: . Siitä Tonttu-ukot hyppikää -biisistä tulee mieleen lähinnä delirium tremens :lol: :mrgreen: . Eikös samaisessa biisissä lauleta niinkin, että:"Hetken kestää elämää, sekin synkkää ja ikävää"? No, siinäpä vasta helvetin positiivista elämänasennetta. Sitten jokin sellainenkin joululaulu on, jossa kattojen päällä on lunta, tonttu ei vaan saa unta. On tässä elämässä tullut insomniasta kärsittyä sen verran paljon, ettei siitä enää muistutella tarvitsisi.

En mä tietenkään täällä joululauluja kuuntele päivät pitkät ihan itseäni kiduttaakseni, mutta onhan noita väkisinkin joskus tullut kuultua ja alakoulussa ja päiväkodissa vielä joutunut pakkolaulamaankin moisia.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 21.12.2018 13:12:49

Töissä oli kaksi naista, jotka nimenomaan hakeutuivat työpöytiensä ääressä itsetuotuun
ja toistona soivaan joululaulutunnelmaan ja sitä mä pitäisin jossain muissa olosuhteissa
lähinnä psykoottisena ja mieltäalentavana tekona, mutta tunnen nuokin
ihmiset ja he vain tykkäävät sellasesta paskasta, joten sen heille toki sallin.

Joulu menee tässä kuussa ja tällä kertaa ihan hujauksessa ja se on kuin muutama limainen kullinluikaisu,
näin mä pyrin ajatusmaailmallisesti ja fyysisestikin asennoitumaan. Kaikki on hankittu ja tulen istumaan valmiiseeen pöytään.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Eazy » 24.12.2018 00:56:44

Kysymykseen vastaus: Ei masenna. Monta vuotta masentanut joulun alla tämä topicin kysymys. Jouluhan on parast aikaa, tavata läheisiä ja ottaa oksikodonia lisälämmöksi. Tasan 10 vuotta sitten meni aattona 280mg, nyt tänä aattona vähän hillitymmin tulen ottamaan tuon 20mg. No buustaan sitä läheisten seuralla ja lyricalla. Hyvää joulua kaikille ja "Vittuun masennukset!" Jonttia lainatakseni! :)
Hollywood Holocaust
Eazy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 24.12.2018 09:33:14

Juu ei masenna, mut onkin erilainen elämäntilanne tällä kertaa.

Perhejoulut jäi itsellä 1991 pois kaaviosta, mutta pitäisi muistaa,
että tämä on jessen juhla ja jesse on lapsi, jonka pitää tai joka saa iloita !

vieraspaikkakuntalainen kyseli järven rannassa, että kestääkö tuo jää, jos hän siitä oikaisee saareen ja
paikallinen äijä tuumi aikansa ja virkkosi hämäläisen hitaasti, että kestää,

johon ummikko tyyppi vastasi, että kiitos !
- ei kestä !

joo,

joului vaan tyypeille tännekin ja ens torstaina koittaapi taas arki, joten kyllä kaikille on jotain ja kaikkea kakkaa tälläkin viikolla !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja kimmorantan » 24.12.2018 12:51:07

ei masenna joulu, kun ei masenna mikään muukaan. hyvää joulua itse kullekkin, viettää sitä joulua sitten kukin miten tahansa, tai on viettämättä.
kimmorantan
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 25.12.2018 01:57:37

Hyvää Joulua minunkin puolestani kaikille. Erityisesti Mickille, kun hän täällä enää jaksaa päivystää mun lisäkseni.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 25.12.2018 08:30:25

^ Samoin, siis erityisesti sulle sitä joulua oikein kahmalokaupalla ja onnellista myös !

Eilinen aattopäivä oli paras varmasti moneen vuosikymmeneen, sitten lapsellisten aikojen ja eka
tuonkaltainen aatto kaiken kaikkiaan, etenkin joulupäivällisen myötä ja ansiosta ja vuoksi ja takia ja NÄIN.
Amusella en sitten meinannut mahtua ovenpielestä ja puntari näytti hyvin rajuja lukemia, mutta mähän ne sulattelen
paremmiksi varsin pian ja naulaan tavoitelukemani alkuvuoden puolella, eikä niistä puutukaan kuin parikolme kiloa, jotta sikäli.

Tänään lupasi naiseni mulle yksityiskokata, joten voiko mies paljoa enempää toivoakaan, kun osa-alueet napsuvat suun ohella.

Tällastakin elämää voi viettää, kaikkina vuodenaikoina ja juhlana tai arkena:
Mankeli - Suomalainen mies https://youtu.be/TYyO0zvOPzM
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja kimmorantan » 25.12.2018 10:06:20

hahah. sainpas makosat naurut tosta mankelista. kiitos siitä. :lol:
kimmorantan
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 26.12.2018 09:16:20

^ Hyvä !

Kivutonta aikaa ollut tämän kertainen joulutus ja
sitä onkin enää tää tapsanpäivä jäljellä eli 1/3-osaa.

:arrow:
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 28.12.2018 12:52:44

Joulu lusittu taas vuodeksi eteenpäin, eikä ollut edes kamalaa :D . Päinvastoin; olin jouluaattona oikein itse päivänsäde, kun kävin perheeni luona, eikä tarvinnut edes esittää, vaan hyvä tuuli ja joulumieli, mikäli sellaisesta nyt voi kohdallani puhua sanan varsinaisessa merkityksessä, lähtivät ihan luonnostaan. Joulupäivänä en sitten enää kestänytkään selvinpäin ja tuli kiskottua tärpättiä oikein isolla kädellä eiliseen asti, mutta se oli alunperin tarkoituskin ja eipähän ollut rähinä- ja/tai itkuviinaa. Sitäpaitsi, eikös ryyppääminen kuuluu hyvin vahvasti suomalaisiin jouluperinteisiin ja vielä mieluiten sen rähinän kera :mrgreen: .

Mua lahjottiinkin niin hyvin, että olen tainnut olla kiltti ja nyt mun ei tarvitse ostaa itse pitkään aikaan mitään, poislukien toki ruokaa, alkoholia, reseptilääkkeitä ja sen sellaisia kurkusta alas meneviä hyödykkeitä.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna