Olet täällä

Millanen lääkitys?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Millanen lääkitys?

ViestiKirjoittaja Nnaana » 24.3.2017 08:38:02

^ Mulla on kaikki noi bentsot ihan julkiselta, ollut monta vuotta. On mulla vaihtunut lääkäri tässä kolme-neljä kertaa ja sit vielä päivystyslääkärit ja osastolla eri lääkärit. Ei mulle oo ikinä valitettu. :? Toki ei ne niitä samalla kertaa koskaan kaikkia määrää. :mrgreen: Virallisesti mun tiedoissa lukee, että vuorotellen käytän uneen milloin mitäkin. Ja sit kun olen allerginen useille lääkkeille, niin eivät onneksi ole lepteillä korvanneet noita. :lol: Muuten ihan tasan varmana olisivat.

Varmasti myös uusille potilaille hankalampi homma noita enää saada, näin olen kyllä kuullut. Onkohan sit niin, että tarpeeksi kun on kroonisesti hullu ja tarpeeksi kauan käyttänyt, niin ei niitä jaksa enää ihan liikaa kiinnostaa. Paitsi tietty virkaintoisia paskiaisia.

Joop, ihme homma tuo Tramalin ohje.

Edit: Eikun onpas valittanut, yks sellainen sadisti, joka katko kaikilta bentsot seinään. :twisted: Mut se nyt koski kaikenmaailman Risolideja ja Opamoxejakin. Muut ei kyllä oo koskaan sanoneet mitään tohon hommaan. Parempi niin. :mrgreen:
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helio Jacques » 24.3.2017 09:27:25

^Näinhän se on, että ihmisille joille on määrätty aikasemmin näitä lääkkeitä, niin ei ne jaksa alkaa välttämättä edes kyselemään sen kummemmin. Uusille potilaille mm. bentsoja ei enää määrätä kovin helposti verrattuna miten niitä on aiemmin määrätty.

Minullakin on iso kasa julkiselta puolelta bentsoja ja opioideja, sekä stilnoct ja lyrica. Eipä näistä ole koskaan pahemmin joutunu vääntää. Ollut vaan asiallisesti ja keskustellut asioista Basic jutut. Neuroleptejä ja SSRI SNRI lääkkeitä ei ole edes tyrkytetty. Sanottu vaan, että mainitse, jos tarviit jotain mielialalääkettä.
heliotropicum@luukku.com
Helio Jacques
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jokeriKPO » 28.3.2017 00:40:05

Rivatril 4mg / pv
Tramal 200mg / pv
Lyrica 600mg / pv
Miettinyt, et vaihtaisi/yrittäisi noi rivat johonkin toiseen... kenties xanoriin? Kun ei tunnu olevan enää mitään hyötyä...
Kanssa, jos lyricat ja tramalit ottais pois, ja vaihtais johonkin tujuun kipulääkkeeseen, mutta mihinkä...? Ovat noi lyricat aivan helvetin kalliita....
jokeriKPO
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 28.3.2017 01:26:09

Tervetuloa mun puolesta! Lyricalle on tullut nyt niitä halvempia versioita, joihin sen voi vaihtaa. Kalliita ne on silti, mutta huomattavasti lyricaa halvempia.

Tramalin jälkeen käytännössä seuraaksi vahvempi lääkehän on bupre, eli joutuisit samaan pyöritykseen. En usko, että kukaan lääkäri hyppäis bupren yli suoraan mihinkään vahvempaan. :?
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja röyhmies » 28.3.2017 04:36:39

Noh !! mun lääkelista riippuu siitä käynkö Tallinnassa vai jossain muualla.
Harvoin tulee käytyä muualla kun Tallinassa, kun siellä pystyy pyörähtämään
niin nopeesti. Mutta hyvät bentsosetit sieltä saa..
Tallinnassa tulee käytyä n. 2 kertaa/kk ja sit tietenki lääkkeet mitä
täältä Suomesta saan ja ne ei kovin kummoset ole, mitä nyt tietenki
K-Hoidon lääkkeet, mitkä on mulle elintärkeät.
röyhmies
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helio Jacques » 28.3.2017 09:56:12

jokeriKPO kirjoitti: jos lyricat ja tramalit ottais pois, ja vaihtais johonkin tujuun kipulääkkeeseen, mutta mihinkä...? Ovat noi lyricat aivan helvetin kalliita....

Riippuu kivunhoitosi tarpeellisuudesta. En usko, että kovin moni lääkäri tekisi kyseistä vaihtoa kovin helposti. Seuraava tramalista on bubrenorfiini, mutta pelkiltään se ei välttämättä ole kovin paljon tehokkaampi, ja oksikodonia ei määrätä todellakaan helposti, ellei kärsi selkeästi todella voimakkaasta kivusta.
heliotropicum@luukku.com
Helio Jacques
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nappi1968 » 31.3.2017 16:06:30

Helio Jacques kirjoitti:Huhhuh aikamoisia lääkityksiä ihmisillä on täällä päällekkän... :roll:

Ihan terveyskeskus mulle noi määrää ja ne ei saa poistaa ensimmäistäkään pilleriä ilman psykiatrin lupaa, alussa oli toi lääkitys toki vaikee saada mut onneksi löyty papereita sen verta et uusi paikkakunta määräsi heti mulle kyseiset lääkkeet, jos pärjäisin ilman niin olisin mielelläni, mut tällä hetkellä tilanne on vaan tämä :(
nappi1968
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Helio Jacques » 3.4.2017 09:12:18

nappi1968 kirjoitti:
Helio Jacques kirjoitti:Huhhuh aikamoisia lääkityksiä ihmisillä on täällä päällekkän... :roll:

Ihan terveyskeskus mulle noi määrää ja ne ei saa poistaa ensimmäistäkään pilleriä ilman psykiatrin lupaa, alussa oli toi lääkitys toki vaikee saada mut onneksi löyty papereita sen verta et uusi paikkakunta määräsi heti mulle kyseiset lääkkeet, jos pärjäisin ilman niin olisin mielelläni, mut tällä hetkellä tilanne on vaan tämä :(

Tilanteen mukaan elettevä toki. Minäkin lopettaisin kipulääkkeen käytön erittäin mielelläni, mutta kokeillessani lopettaa sen olen huomannut etteivät riippuvuus ja vieroitusoireet ole lopettamisessani se ongelma, vaan on ollut pakko hyväksyä todellisen kivun erittäin vaikea luontoiseen sellaisen olevan syy miksei lopettaminen tule kyseeseen. Alkaa pikku hiljaa vasta tajuamaan, että kipu jota koen joka päivä hallitsee elämääni aika voimakkaasti. Sen kanssa on vaan pakko oppia elämään, koska pakoonkaan sitä ei pääse.
heliotropicum@luukku.com
Helio Jacques
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 3.4.2017 14:58:28

Helio: Tollaista muutosta on oikeasti lopullisesti aika vaikea hyväksyä, eikä sulla ole kovin kauan aikaa siitä, kun elämä ei ollut pelkkää kipua. Tämä on huono vertaus, mutta esim. mulla on ollut yli 15 vuotta aikaa hyväksyä oma sairauteni (siis masennus) sekä sen tuomat muut rajoitteet. Sä olet kuitenkin koko tohon tilanteeseen astisen elämäsi tottunut, että voit käyttää kehoasi, eikä kipu hallitse sua. Nyt pikkuhiljaa uskon että tuo avautuu sulle enemmän ja enemmän. Siis se mitä elämä on tulevaisuudessa. Älä kuitenkaan vaivu epätoivoon, koska sä olet elossa se on kaikkein tärkeintä. Noiden muiden rajotteiden kanssa elämiseen kyllä tottuu. Se vaatii vaan aikaa, loppujen lopuksi suuri osa ihmisistä on käytännössä sidottu johonkin lääkeaineeseen loppuelämänsä ajan. Kipu on nyt osa sua, mutta onneksi sulla on hyvä lääkitys ja uskon, että sä tulet hyväksymään ton tilanteen. Elämä on siinä mielessä vittumaista, että mitään muuta ei voi tehdä. Toivon sulle todella paljon voimia kultaseni <3.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 4.4.2017 10:48:51

Mun kivunhoidollinen tilanne on täysin mahdotonton tällä hetkellä.
Mulla on pe lääkäri, aioin valittaa ihan kaikestesta. Otan ihan lunttilapun mitä kaikkea korjattavaa on. Toivottavasti se lekuri uskoo ettei en pärjää näin.
Toivottavasti saan kipulaastareita ja codit lopetettas kokonaan. Tramalit ei sovi thtään, eikä lyrica, venla toimii joteskin ok.
Minä olen läsnä aina. Minä olen kaikkialla. Jokaisessa hetkessä on minun varjoni paino. Hengitä minua. Taistele minua vastan. Taistele turhaan.

Sillä minä olen kipu. Minä olen kaikki.
Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 4.4.2017 11:43:30

Lyrika on myrkkyä, mulla vaihdettiin Gapapentiiniin niin sai annoksen puolittaa.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 4.4.2017 15:15:07

Mullakin toimii gaba jokseenkin hyvin. Mut ei se millään riitä..
Minä olen läsnä aina. Minä olen kaikkialla. Jokaisessa hetkessä on minun varjoni paino. Hengitä minua. Taistele minua vastan. Taistele turhaan.

Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 4.4.2017 16:40:18

Joo ei yksin, mulla kipulaastari ja pameja+neurotol slow lisäksi niin kituuttamalla menee.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helio Jacques » 18.4.2017 06:28:13

Chas kirjoitti:Helio: Tollaista muutosta on oikeasti lopullisesti aika vaikea hyväksyä, eikä sulla ole kovin kauan aikaa siitä, kun elämä ei ollut pelkkää kipua. Tämä on huono vertaus, mutta esim. mulla on ollut yli 15 vuotta aikaa hyväksyä oma sairauteni (siis masennus) sekä sen tuomat muut rajoitteet. Sä olet kuitenkin koko tohon tilanteeseen astisen elämäsi tottunut, että voit käyttää kehoasi, eikä kipu hallitse sua. Nyt pikkuhiljaa uskon että tuo avautuu sulle enemmän ja enemmän. Siis se mitä elämä on tulevaisuudessa. Älä kuitenkaan vaivu epätoivoon, koska sä olet elossa se on kaikkein tärkeintä. Noiden muiden rajotteiden kanssa elämiseen kyllä tottuu. Se vaatii vaan aikaa, loppujen lopuksi suuri osa ihmisistä on käytännössä sidottu johonkin lääkeaineeseen loppuelämänsä ajan. Kipu on nyt osa sua, mutta onneksi sulla on hyvä lääkitys ja uskon, että sä tulet hyväksymään ton tilanteen. Elämä on siinä mielessä vittumaista, että mitään muuta ei voi tehdä. Toivon sulle todella paljon voimia kultaseni <3.

Kiitos ja voimia sinullekin ihanaiseni <3

Tämä menee juurikin näin, että kokoajan avautuu parempaan suuntaan tilanteet elämässä, kun vaan työstää asioita parhaansa mukaan, eikä jää makaamaan ainakaan mihinkään itsesääliin, vaan koittaa hyväksyä asiat sellaisina kuin ne ovat. Pitää muistaa, että huonomminkin voi aina mennä. Ehkä suurin ongelma lääkkeissäni on etten ala ahdistuksissani väärinkäyttämään niitä, mutta onneksi sen on oppinut, että kunhan kivun saan poistumaan kehosta ja mielestä, niin se on jo melkeinpä itsessään tavallaan viihteellistä, jos näin haluaa määrittää sen. Paljon tässä on prosessissa ollaan menty eteenpäin ja kohtuullisen positiivinen fiilis tässä tällä hetkellä onneksi on. Välillä vaan ahdistaa kyllä ihan tavattoman paljon ja meinaa silloin jäädä liikaa kiinni negatiivisuuteen. Toisaalta niistä mielentiloista selvittyä osaa arvostaa elämää aina hieman enemmän.
heliotropicum@luukku.com
Helio Jacques
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 18.4.2017 06:43:12

Oon tosi pitkälti samaa mieltä Chasin kanssa. Elämään kivun kanssa menee ihan pirun kauan. Nyt kun aikaa on kulunu jo ihan hirveesti, ei enää muista mitä on kun ei satu. Ja se on aivan uskomattoman armeliasta. On olemassa vaan tää hetki, ei menneisyyttä ja tulevaisuutta ei uskalla ajatellakkaan.
Mutta kivun ja kivun kanssa elämisen hyväksyminen vie ihan hirveesti aikaa.

Koita Helio kulta jaksaa! Ajan kanssa, vaikka se pahalta kuulostaakin. ❤️

Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna