Olet täällä

Neuroosit/pakko-oireet

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Neuroosit/pakko-oireet

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.3.2013 11:05:47

Niin, rakkaat plinkkiläiset, onko teillä joitakin "outoja" pakkotoimintoja/-ajatuksia? Voivat olla ihan hauskoja ja harmittomia juttuja tai sitten todella vaikeita ja elämää haittaavia asioita.

Mitäpä mä äkkiseltään itsestäni keksisin?

-asunnon ulko-oven lukitus pitää tarkastaa usein. Joskus vain muutaman kerran päivässä, mutta pahimmillaan siellä ovella on juostava viiden minuutin välein ja ympäri vuorokauden. Hulluinta tässä on se, että teen tätä vain silloin, kun olen itse sisällä asunnossa. Jos poistun kotoani, en jää sen kummemmin varmistelemaan, menikö ovi lukkoon. Riittää, että se jotenkin kolahtaa takanani kiinni ja sitten vain menoksi. Onpa joskus jäänyt aukikin, mutta silti mulla ei ole tarvetta jäädä ihmettelemään lukitusta lähtiessäni ulos :roll: .

-hampaat pitää harjata tietyssä, tarkassa järjestyksessä. Joskus, esim. aivan benzohuuruissani, olen harjannut ne "väärin". Sillä hetkellä se ei haittaa, mutta kun jälkeenpäin olen tajunnut asian laidan, se on aiheuttanut hirveää ahdistusta ja joskus melkein maailmani romahtamisen :roll: .

-kahvinkeittoprosessissa on myös tarkka järjestyksensä. Mitallisia en laske, pääasia, että kahvista tulee ennemmin liian vahvaa, kuin liian laihaa, mutta muuten kaikki on tehtävä sotilaallisen tarkasti ja aina tismalleen samassa järjestyksessä. Jos lipsun tästä jostakin syystä, se parhaimmillaan aiheuttaa vain sen, että aloitan homman alusta ja pahimmillaan tunteja kestävät hysteeriset itkupotkuraivarit :oops: .

-ennen nukkumaan menoa mun on mielessäni listattava jotakin asioita(voivat olla melkein mitä vain, esim. USA:n osavaltioita) ja saatava nämä asiat aakkosjärjestykseen. Joskus on noustava ylös, haettava kynä ja paperia, jos pelkästään mielessäni listaaminen ei ota onnistuakseen. Tämä saattaa toisaalta häiritä nukahtamistani, mutta ellen sitä tee, ei unista taida olla toivoakaan.

Ehkä mieleeni tulee vielä lisää joitakin kummallisuuksia, kunhan jaksan taas enemmän ajatella. Hassua näissä on myös se, etten noin yleisesti ole todellakaan mikään kontrollifriikki, mutta jotkut pikkuasiat vain on hoidettava tietyllä tavalla tai muuten elämästäni ei tule mitään :roll: :lol: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Re: Neuroosit/pakko-oireet

ViestiKirjoittaja facsimile » 17.3.2013 11:59:25

Musta on tullu aika bakteerikammonen. Mut se on kyl yleensä ihan tervettä: vältän julkisissa paikoissa tangoista kiinni ottamista, vessoissa avaan ovet jollain muulla ku sillä vastapestyllä kädellä jne. Vähän nolottaa lähinnä, jos joku tarjoaa limpparia tms ja en viitsi juoda samasta pullon suusta ku pelkään flunssaa.
The heart has its reasons of which reason knows nothing. -Blaise Pascal
facsimile@windowslive.com
facsimile
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja anajuhani » 17.3.2013 12:06:58

facsimile kirjoitti:Musta on tullu aika bakteerikammonen. Mut se on kyl yleensä ihan tervettä: vältän julkisissa paikoissa tangoista kiinni ottamista, vessoissa avaan ovet jollain muulla ku sillä vastapestyllä kädellä jne. Vähän nolottaa lähinnä, jos joku tarjoaa limpparia tms ja en viitsi juoda samasta pullon suusta ku pelkään flunssaa.

Tossa voi olla myöhemmi se ongelma et sairastut paljon helpommin, koska keho ei totu pöpöihin tarpeeksi. Ja se vessa juttu. Miten vedät vessan. Meinaa se pöntön nuppi on YLEENSÄ aina wc:n likasin kohta. Kyllä mä ymmärrän ton bakteeri kammon. Ite välttelen aina ku muistaa kaikki epämääräset pöpöpippalot.
Liian pitkällä, kaikki tapahtunu enne.
anajuhani
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hermovaurio » 17.3.2013 12:18:46

Avaan turvavyön aina n:150metriä ennen kotipihaan saapumista,siitä on ja tullut sellanen tapa että käsi käy ihan itsestään :)
Toinen autoon liittyvä pakonomainen juttu on sellanen että joka hemmetin kerta kun lähden liikkeelle niin aika ajoin napsutan käsijarrun päässä olevaa namiskuukkelia varmistaakseni että se on varmasti ylhäällä :)
No aika harmittomia tapoja enkä koe tuosta mitään harmia paitsi jos nyt sitten sattuu just naapuri kaahaamaan keulaan kun olen turvavyön irroittanut :)
kylläpä panettaa........
hermovaurio
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja grip » 17.3.2013 12:28:34

Ulos lähtiessäni tsekkaan yleensä ainakin 10 kertaa että avaimet on mukana ja pari-kolme kertaa vielä ennen ulko-oven kiinni laittamista, vaikka pidän niitä aina saman takin taskussa :roll: Eipä tosta sen kummemmin haittaa ole, juontaa varmaan juurensa niihin lukuisiin kertoihin kun avaimet on jääneet himaan ja sit on pitänyt soittaa joku helvetin kallis ovenavauspalvelu mestoille aamuyöstä :oops:
grip

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.3.2013 16:30:16

facsimile kirjoitti:Musta on tullu aika bakteerikammonen. Mut se on kyl yleensä ihan tervettä: vältän julkisissa paikoissa tangoista kiinni ottamista, vessoissa avaan ovet jollain muulla ku sillä vastapestyllä kädellä jne. Vähän nolottaa lähinnä, jos joku tarjoaa limpparia tms ja en viitsi juoda samasta pullon suusta ku pelkään flunssaa.

Mulla on tuollaista kausittain. Joskus en välitä tippaakaan, vaikka liikkeellä olisi mikä hirveä flunssa- tai vatsatautiepidemia, vaan voin siitä huolimatta suunnilleen nuoleskella julkisen vessan paskaista lattiaa jossain räkälässä tai vaikkapa linja-autoasemalla(No, en mä oikeasti sellaista harrasta :lol: , kärjistetty esimerkki vain), mutta joskus pelottaa ja inhottaa ihan tosissaan koskea yhtään mihinkään missään julkisella paikalla ja esim. pelkään laittaa kauppaostoksia jääkaappiin, kun niistä voi tulla sinne joitakin kamalia pöpöjä, pesen käsiäni vähän väliä etc.

anajuhani kirjoitti:Tossa voi olla myöhemmi se ongelma et sairastut paljon helpommin, koska keho ei totu pöpöihin tarpeeksi.

Mä tiedostan tämän kyllä ja siksi yritänkin olla niin kovasti välttelemättä kaikkea mahdollista paskaa silloin, kun mulla on bakteerikammovaihe päällä, mutta aina se järki ei vain ole se, jonka mukaan ensimmäisenä mennään.

grip kirjoitti:Ulos lähtiessäni tsekkaan yleensä ainakin 10 kertaa että avaimet on mukana ja pari-kolme kertaa vielä ennen ulko-oven kiinni laittamista, vaikka pidän niitä aina saman takin taskussa :roll: Eipä tosta sen kummemmin haittaa ole, juontaa varmaan juurensa niihin lukuisiin kertoihin kun avaimet on jääneet himaan ja sit on pitänyt soittaa joku helvetin kallis ovenavauspalvelu mestoille aamuyöstä :oops:

Onhan tuo avainten tsekkaaminen ihan ymmärrettävää, kunhan se ei mene niin sairaaksi, ettei lopulta pääse poistumaan kotoaan, ainakaan moneen tuntiin, kun pitää vain tarkistaa ja tarkistaa ja tarkistaa ja..., että ovatko ne avaimet varmasti mukana. Itsekin tarkistan avaimet välillä, kun muistan, mutta mulle tuosta avaintentarkistusjutusta tekee vinksahtaneen ja täysin hyödyttömän se, että teen sen vasta siinä vaiheessa, kun olen jo lähtenyt ovesta ulos ja toivon mukaan sulkenut sen oven :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pölönen » 18.3.2013 13:52:08

Mun neuroosit lienevät "vain" hillitöntä päättämisvaikeutta... Karseeta jahkailua...liittyy myös epävarmuteen, avuttomuuteen, pelkoon siitä, että TAAS tulee jottai sanomista kun ainahan mä teen, ajattelen, tunnen väärin :evil: . Noh, liedentarkistelua tietty on, mut kyl ihan aiheestakin: joskus o jääny tarkistamati, kun puhuin pitkään puhelimes ja aloin haistaan käryä noin tunnin ajan "keittyneistä" perunoista. Toistu viel kerran :? . Pisin matka,josta olen lähteny liettä tarkistaan tais olla n.100m päästä kotoa...Ei kovin kummonen ongelma. Joskus kun olin poies kotoa pidemmän ajan, aattelin, että jos se liesi ny jäi pääl, jo se jo palanut, joten päästiinpähän siitäkin :roll: . Enkä lähteny tarkistaan... Aattelin, että eiköhän joku ilmotus olis tullut... :| .

En tiedä pdetäänks mieleen uudestaan ja uudestaan tunkevia viha-ajatuksia, kaunaa, raivoa pakko-oireena, ei kai... Koetan taistella niitä vastaan. Jos en ilmaise niitä muil, minä itse niistä kärsin. Luultavasti pikemminkin osa muuta sairautta. Mut v*ttumaista, kun silloin en pysty keskittymään yhtään mihinkään...Bentsot auttaa niihin... Siilloin, kun taas pyrin vähentämällä pikkuhiljaa lopettamaan, ne voimistuvat... Mut mä haluan uskoa ja toivoa, että ne helpottuvat :!:
...one of these mornings You´re gonna rise up singing...
Pölönen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 18.3.2013 14:27:16

Pölönen kirjoitti:En tiedä pdetäänks mieleen uudestaan ja uudestaan tunkevia viha-ajatuksia, kaunaa, raivoa pakko-oireena, ei kai...

Jaa'a, enpä tiedä, joten en sano juuta, enkä jaata, mutta hieman asiaa sivuten; mulle on monesti benzorefloissa tullut todella ahdistavia pakkoajatuksia, esim. teen kohta jotakin aivan hirveää, mitä en kuunaan oikeasti voisi tehdä(esim. kidutan rakkaita kissojani, petän aviomiestäni ym. ym.) tai jollekin rakkaalle läheiselleni tapahtuu pian jotain aivan kauheaa(Voi toki oikeasti tapahtuakin, eihän sitä ikinä voi tietää ja kaikki on mahdollista, mutta ei asia sillä parane, että pyörittelen sitä koko ajan päässäni aivan hulluuden rajamailla) ja kaikkea muuta "mukavaa" :roll: . Siinä tilanteessa ei auta tippaakaan, että järjelläni vakuuttelen itselleni, että mitään tuollaista ei tule tapahtumaan ja nuo ajatukset johtuvat vain vieroitusoireista. Tiedän toki kaiken aikaa, että ne ovat vain ajatuksia, mutta kun ne eivät jätä rauhaan, eivät sitten millään ja niitä ei lopulta jaksa enää kelata. Mieli on aivan uuvuksissa. No, benzorefloista on aina tähänkin asti selvitty benzoilla :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pölönen » 18.3.2013 14:33:17

^sillähän se lähtee, millon tullukki.... :roll: :mrgreen: :wink:
...one of these mornings You´re gonna rise up singing...
Pölönen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja anajuhani » 27.3.2013 22:17:34

Pakko oire tai neuroosi, ite jumittelen äänii mitä kuulen, myös niitä jotka kuulen oikeesti. Oma ajattelu antaa tilaa vain omille vaiheille. Pakko-oireista että jokainen ufo duunaa niit. Ei kukaan voi olla reagoimatta ulkopuoliseen informaatioon miettimättä itseään edes hetkee.Ego ON jännä juttu. Henki sisällä mikä pyrkii väkisin ulos pääsemättä sisään. Neurooseja ei kykene jumittaan yksin jos oosin kykenemättömyys on yksin muissa PISTE :D
Liian pitkällä, kaikki tapahtunu enne.
anajuhani
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Joker » 27.3.2013 23:54:51

Voi vi..u te olette ihan kajahtaneita. Vaikka olen ite HC nisti, niin en silti tunnista mitään tässä ketjussa mainittuja oireita tai edes mitään vastaavaa. Hakeutukaa hoitoon!

Jokeri
Troubles?
Joker
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 28.3.2013 06:55:16

Joker kirjoitti:Voi vi..u te olette ihan kajahtaneita. Vaikka olen ite HC nisti, niin en silti tunnista mitään tässä ketjussa mainittuja oireita tai edes mitään vastaavaa. Hakeutukaa hoitoon!

Katokato, jokeri myöntää jo olevansa nisti! Hyvä poika, oot päässy elämässäs iso askeleen eteenpäin. :wink:

Mut voi vi..u sä olet urpo. Väittikö joku pakko-oireiden johtuvan nisteydestä?? En lukenu ketjua kovin yksityiskohtaisesti, mut itse ainakin ymmärrän neuroosien ja nisteyden olevan kaks ihan eri asiaa... :roll:

Mitä hoitoon hakeutumisen tulee, ni puhu sä vaan omasta puolestasi. Tyyppi on jo hoidossa, eikä se ees auta! :lol: Tosin nyt kun sä tiedostat oman nisteytesi, ois asiaan pikkuhiljaa mahdollista tulla jo jotain muutostakin. Vaatii tosi yhä intensiivisempää itsetutkiskelua, eli taitaapi kaatua siihen.
LOVE is kindness, HATE is blindness.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja facsimile » 28.3.2013 07:17:13

Huh, ku näit lukee, ni onneks ei oo noita vakavampia.
The heart has its reasons of which reason knows nothing. -Blaise Pascal
facsimile@windowslive.com
facsimile
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja huumeetonmunjuttu » 28.3.2013 15:26:14

Iltasin ku mennee nukkumaa nii pitää rämpätä 10min sitä kellon herätsynappia ylös ja alas, samalla hokien "herättää, ei herätä".. :roll:
huumeetonmunjuttu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Joker » 28.3.2013 22:05:35

iina kirjoitti:Hyvä poika, oot päässy elämässäs iso askeleen eteenpäin.

Hemmetin ritsa-p! Älä sä kuule yhtään pojittele mua! Sinä olet myös täys kahjo. Hetkenkin juttujasi seurattuaan jokainen huomaa sulla olevan impulssikontrollihäiriö ja olet todella äkkipikainen/arvaamaton hullu. :!:
Pelkään suo oikeasti :cry:!

Jokeri
Troubles?
Joker
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna