Olet täällä

Neuroosit/pakko-oireet

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Neuroosit/pakko-oireet

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.10.2019 06:04:30

Olen tullut oman syömishäiriöni(Muiden vastaaviin häiriöihin en ota kantaa) kanssa siihen tulokseen, että se ei ole mikään erillinen sairaus, vaan kuuluu tähän pakko-oireisen häiriön kirjoon. Toki syömishäiriöni on erittäin äärimmäinen muoto pakko-oireilusta ja vaikuttaa elämään huomattavasti kokonaisvaltaisemmin, kuin jotkin keittiöpyyhkeen asettelu- tai hampaiden pesu -rituaalit tai edes ne raivostuttavasti jauhavat ja typerät pakkoajatuskelat, jotka pärähtävät päälle säännöllisesti milloin mitäkin asiaa koskien :evil: , mutta siis lopulta kyse on ihan samasta problematiikasta, eli ahdistuksen poistamisesta järjettömin ja sangen lyhytvaikutteisin keinoin, sekä jonkinlaisesta epätoivoisesta kontrollin hakemisesta päänsisäiseen ynnä ympäristöstä johtuvaan kaaokseen.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 14.11.2019 06:46:49

Olen pohtinut, että tavallaan tämä OCD:ni on tietynlainen siunaus, jos noin uskonnollista termiä haluaa käyttää. Mä kun olen tällainen hullu ja sen lisäksi päihdeongelmainenkin, niin ilman pohjatonta neuroottisuuttani olisin saattanut lyödä kaiken aivan läskiksi ja menettää elämänhallintani tyystin jo kauan sitten. Nyt mulla on kämppä hohtavan siisti, raha-asiat todella hyvällä tolalla, hoidan aina ne asiat, jotka olen luvannut(vaikka vain itselleni) jne, jne. Totta kai tämä pakko-oireilu on usein hyvin raskasta ja siihen liittyy paljon täysin turhaa sekoilua, mutta jonkin tasapainon se silti pitänee yllä :? .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.12.2019 06:15:32

Voi jösses näitä pakkoajatuksia ja niiden pöhköyttä! Mistä hemmetistä mä näitä aina keksinkin? Hyvä mielikuvitus ei ole siunaus ainakaan tässä asiassa.

Oli puhetta tuossa erään kaveripariskunnan kanssa, että menen luokseen kyläilemään vuoden vaihteen jälkeen. Tällä pariskunnalla on pieni lapsi ja mullehan iski päähän itsepintainen ajatusluuppi, kuinka pudotan sen lapsen sylistäni vakavin seurauksin. Mä en siis ole menossa sinne lapsenpiiaksi, ainoastaan kahvittelemaan niin, että molemmat vanhemmat ovat paikalla ja voivat hoitaa penskansa ihan itse. Lisäksi kyseinen lapsi on jo sen verran iso, että kävelee ihan sujuvasti, joten ei häntä senkään puolesta tarvitse jonkun olla kaiken aikaa sylissä kantelemassa. Mun ei siis tarvitse koskea koko ipanaan pitkällä tikullakaan, joten sikäli skenaario siitä, että pudottaisin hänet sylistäni on sangen epätodennäköinen. Kaiken lisäksi olen pitänyt tätä lasta sylissäni aikoinaan, kun hän oli pienempi, eikä siinä ollut mitään ongelmaa. Silti tuo pakkoajatus nyt vain puskee päähän vähän väliä, vaikka kuinka sitä järkeilisinkin. No, pakkoajatukset harvemmin ovat järkeiltävissä :roll: .

Kyllä mä silti menossa olen tuolle kyläilyreissulle, koska sitten mä ainakin jäisin pakkoajatusteni vangiksi, jos en niiden pelossa uskaltaisi tehdä ikinä mitään :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Sauna