Olet täällä

Mitä oonkaan mennyt tekemään..

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Mitä oonkaan mennyt tekemään..

ViestiKirjoittaja PieniKuolema » 2.12.2013 22:00:17

No joo ja sitten tuli subu mukaan kuvioon. Olihan se jees. Elämä tuntui onnelliselta. Oli ihana tän kaverin kans vaan rötvätä ja valvoa ja jauhaa asioista. Hän siis mies ja ite oon nainen, muttei meillä mitään "semmosta" ole ollut. Hän on ihan aikusten oikeesti alan miehiä ja kuulemma mun tykönä on ihan ku turvasatama jossa voi hengähtää ja olla rauhassa. Ite oon ollut aika ummikkona näiden asioiden suhteen mutta nyt on tullut enemmän tietoa mitä haluaisin edes tietää, siis tuosta elämästä mitä se on, kun "ammatti" oon huumeitten diilaaminen.

Mutta ei tätä näin voi jatkuakaan kyllä.. vaikka hän on mennyt kauppoja ja kaikenlaisia asioita hoitamaan aina muualle eikä meille ole vedetty mitään jengiä niin silti varmasti joku saa tietää minusta ja tästä kaikesta. Koska kukaan mun kavereista eikä läheisistä tiedä tästä asiasta. En haluais että kylällä alkaa pyöriä mitään juttuja.

Tää homma on ihan hanskassa, en käyttele mitään näin muuten. Enhän mä kehtaa mennä edes värkkejä ostamaan :D Nyt saa taas mennä useampi viikko ennenku otan edes yhteyttä ko. tyyppiin.

Mulla on työ ja lapsi ja ne pitää mut silleen irti. Ja tyhmähän mä olenkin. Tälle tyypille sanoinkin että hitto vie ei kukaan alota huumeita eikä piikittelyjä 26-vuotiaana että tähän ikään mennessä olis jo pitänyt vähän viisastuakin.
I wanna hold you but my senses tell me to stop.
PieniKuolema
Vahvasti panostava jäsen

Ollut savuton

ViestiKirjoittaja malibu » 3.12.2013 21:07:12

^Ei sun tarvitse varmastikaan ottaa yhteyttä kyseiseen tyyppiin.. Jos se ihastu suhun, se voi olettaa että "melko raitis leidi, mä pääsen jaloilleni sen avulla". Sä taas mietit et, "tietää kyllä mistä puhuu, ollaa samoil leveleil" ja oot ihastunut vetämiseen! Ei siinä alkuvaiheessa halua toista loukata olemalla antamatta kamaa, mikäli se sitä vaatii! Oikeasti!

Subust alkaa viekkarit vasta 3. pv:nä, että vko-pari voi olla normia vittumaisempi psyykkinen & fyysinenkin olo.. On helppo luvata kun vielä kama toimii! Tiedän useamman ihmisen, ketkä ovat aloittaneet 30 kybän paikkeilla.. :roll: Joko se on menoa, tai tajuat ottaa itseäsi niskasta kiinni.. :roll: Aivan kuten eka känni, aluksi on hauskaa, mutta pian ei edes ymmärrä ajatusten pyörivän vain vklopun ympärillä! Älä silti ITSEÄSI kuseta! Viihdekäyttöä ei ole määritelty, epävirallinen määritelmä on "pari-kolme krt/v ja ajatukset eivät pyöri kamassa". Selkeästi kyse ei ole viihdekäytöstä.. :?

Luepa omat viestisi ekasta postauksesta, näet kuinka aineisiin ihastuu! Ei pahalla! :shock: :o
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PieniKuolema » 16.12.2013 00:40:13

Joo se on totta. Tyyliin ekassa viestissä jo uhoan ettei ikinä enää.

Metaa tuli tossa kans testattua ja olihan se.. melkosta :roll: joo ei täällä saa alkaa hehkuttamaan.

Rahoja/korttia en anna enää kenellekään.. seki tuli karvaasti koettua ettei kantsi luottaa. Niinpä pakotinki ottaan itteni mukaan "asioita hoitamaan" ja tehtiin hyvin selväksi että mut tyyliin tapetaan jos meen sinne paikkaan enää/itekseni. Joo ei oo pelkoa..

Mutta toissapäivänä en tiedä mitä hittoa se oikeasti muka oli. Erinäköistä piriä kun aiemmin ollut. Tulin ihan hullun sairaaksi enkä yli vuorokauteen päässyt sängystä ylös. Alkuvibat oli suht normit mutta olo muuttui nopeasti kuumeiseksi ja sairaaksi. Ja pääkipu jotain ihan tajutonta. Silleen nyt kyllä säikäytti. Onneks mulla ei siis lapsi oo nyt ollut viikonloppuna kotona. En sen läsnäollessa "harrastele".

Kai sitä luulee ettivänsä jotain samalla tavalla ajattelevaa ihmistä elämäänsä.. itelläki ollu kaikkea paskaa ja välillä pään sekottaminen on ollut ainoa keino paeta. Joskus vaan tuntuu ettei vaan ole enää muuta. Oon aika herkkä ja ahdistun helposti ja mun on vaikea kestää sitä ahdistusta. Murehdin omat ja toisten asiat. Pelkään onnellisuutta vaikka haluaisinkin olla onnellinen, ja kyllähän mä olenkin. Kyllästyn ykstoikkoseen elämään myös helposti ja oon aina hakeutunut joihinkin vaaroihin ja muka-jänniin juttuihin. Plus että ihastun vääriin ja mahdottomiin ihmisiin ja kuitenkin lopulta pelkään päästää ketään lähelle kun ne katoaa kuiteski johonkin sitten.

No joo, uus työviikko tekee tuloaan ja joulussa on hommaamista vielä vaikken mikään joulustressaaja olekaan :)

muok. Hups tosiaan.. edellisessä sanon etten ota yhteyttä useampaan viikkoon. Eipä menny ku vajaa pari viikkoa. Enkä oikeastaan tiedä kumpi otti yhteyttä. Ollaan vähä niinku koko ajan pidetty yhteyttä, siis pääosin ihan tavallisissa merkeissä. Mitä kuuluu? jne.
PieniKuolema
Vahvasti panostava jäsen

Ollut savuton

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 16.12.2013 13:27:46

PieniKuolema kirjoitti:Mutta toissapäivänä en tiedä mitä hittoa se oikeasti muka oli. Erinäköistä piriä kun aiemmin ollut. Tulin ihan hullun sairaaksi enkä yli vuorokauteen päässyt sängystä ylös. Alkuvibat oli suht normit mutta olo muuttui nopeasti kuumeiseksi ja sairaaksi. Ja pääkipu jotain ihan tajutonta. Silleen nyt kyllä säikäytti. Onneks mulla ei siis lapsi oo nyt ollut viikonloppuna kotona. En sen läsnäollessa "harrastele".

Löitkö sä ne pirit hihaasi ja kestikö tuo huono olo pitkäänkin? Jos näin, niin veikkaisin jonkinasteisia horkkia. Yhhyh :x . Horkat voivat tulla, jos aineessa itsessään on jo valmiiksi jotakin epämääräistä paskaa jatkeena tai jos onnistuu siinä väsätessään sotkemaan niihin töötteihinsä jotakin roskaa.

Ja muuten sanon sulle sellaisia terveisiä, että LOPETA TUO TOUHUSI NYT VIELÄ SUHTEELLISEN HYVÄN SÄÄN VALLITESSA, PERKELE!!!. Näin mä sanoisin kaikille, mutta eritoten mä sanon näin ihmisille, joilla on lapsi/lapsia. Aikuinen ihminen nyt saa halutessaan tuhota oman elämänsä, vaikka toki sekin aina surullista on, mutta sitä mä en hyväksy, että lapset sotketaan tuollaiseen :evil: :evil: :evil: . Ja turha selittää, ettei lapsi ole ollut paikalla. No, onneksi ja toivon mukaan ei ole, mutta kyllä se nyt, jumalauta, tajuaa muutenkin, ettei äitinsä ole ihan kunnossa, ja jos sä jatkat tuota meininkiäsi samaan malliin, niin eipä se sun lapsesikaan siltä pian säästy tuonkaan vertaa. Sen verran jyrkkää alamäkeä tunnut nyt laskevan :( .

Vitut, mä jaksa aina raivota ja rutista tästä samasta asiasta, kun ei siitä mitään hyötyä kuitenkaan ole :roll: . Saan vain niskaani jotakin kitinää siitä, kuinka mä en tajua. No, en tajuakaan, vittu! Mä tajusin nimittäin jättää lapset tekemättä, kun kerran "aikojen alusta asti" mulle oli selvää, etten mä mihinkään äitiyteen kykene kaikkine ongelmineni.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PieniKuolema » 16.12.2013 17:14:40

Löin pirit hihaan ja kesti noin vuorokauden. Tai se oksentaminen n. 12 tuntia ja se armoton väsy ja yleinen huono vointisuus n. vuorokauden. Nyt olen jo töissä parasta aikaa.

Ja kyllä mulle saa saarnata.. tiedän itekin miten typerä ääliö olen. Olen tosiaan käyttänyt piriä vaan silleen esim. yhden yön ja valvonut seuraavan päivän ja neurolepteillä sitten nukkunut ja palauttanut normaalin rytmin. Leptit on mulle ihan reseptillä. Kerran mennyt pidemmäksi putkeksi.

Mutta kyllä tuo kamala horkka vai mikä olikaan, säikäytti.
Jos mulla ei olisi lasta, niin käyttö varmaan oliskin hallitsematonta. Lapsi on mulle kuitenkin tärkein.. tuskin sitä kyllä kukaan uskoo koska käyttäydyn näin. :(

Mä ihan oikeasti haluan nyt jotain rajaa tähän koska mulla on vielä mahiksia siihen. Mutta valehtelisin jos sanoisin ettei yhtään tekis mieli vetää. Noina öinä olen kotona lähinnä siivonnut ja tehnyt kotiaskareita, hoitanut paperiasioita jne. Käyttöä on ollut siis silloin tällöin, n. parin viikon välein.

Kyllä nuo jutut pyörii mun mielessä, täytyy myöntää.

Kertokaa, jos te ootte ajautuneet ongelmakäyttöön, miten se tapahtui? Huomaamatta, vai oliko "tietoista" päätöstä?
PieniKuolema
Vahvasti panostava jäsen

Ollut savuton

ViestiKirjoittaja malibu » 16.12.2013 18:02:14

Itselläni pirin kanssa ei ainakaan ollut selkeää rajaa! En edes käyttänyt iv, kun olin jo koukussa.. Frendit kehoittivat lopettamaan sen "jatkuvan vetämisen".. Pysyin 5kk töissä, ottaen (ilman iv) alkuun 2krt/kk, tuon jälkeen vklopun ja pian vedin vkollakin! Otin buprea (ei tuolloin testattu); jotta kykenin käymään töissä! Kotia itsekin siivosin!

Vasta työt menetettyä, aloin vetää iv:sti.. :roll: Mikäli ajatukset pyörivät seuraavan kerran ympärillä, psyykkisesti olet jo koukussa! Fyysisesti, hmm helpommin piri koukuttaa masiksella ja ettei saa raittiina tehtyä mitään; alkuun! Tod näk vasta kun työt ja lapsi ovat lähteneet; "saat" kunnon syyn vetää! Todellakin, LOPETA KUN VIELÄ KYKENET TAI ILMOITA PERHEELLE & A-KLINIKALLE; että tarvitset terapiaa ja seulat!

Mikäli jäät koukkuun KUN/&ja kärähdät, on hemmetin vaikeaa yrittää lasta takaisin saada! Hän kärsii sun refloista, koska et ole palautunut sekoiluistasi! Arvaa vain montako äitiä tunnen, kenen lasta EI ole huostaanotettu? Tasan yhden.. Yli 20 äitiä taas on menettänyt lasten huoltajuuden kaman tähden; lähemmäs 30 tuttua! Osa hakee takaisin huoltajuutta, 2 soitti itse sossuun! Usealla käyttäjällä on lapsi, tosin kun ei koskaan itse ole lasta nähnyt; ei edes muista kuinka monella! Velvollisuus todistaa raittius on vanhemmalla!
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PieniKuolema » 16.12.2013 19:00:42

Malibu; tuo kyllä ihan kolahti.. siis että jos lapsen menettää. Ja eihän tuo vetäminen sen arvoista ole, todellakaan!! Ja siis olenhan minä sen tiennyt että jos käry käy niin lapsi lähtee.
Terapiakeskuksessa käyn jo, mutta en ole terapeutille/psykiatrille kertonut mitään. Ja en uskalla tästäkään koska nimenomaan pelkään että lapsi otetaan pois. Eli siis katon että parempi selvitä omin voimin.
Ja eihän mulla siis silleen koukkua (vielä) ole. Siis joo, olisi ihan kiva vetää ja näin mutta ei mikään pakkomielle. Ja mitään kamaahan mä en edes saa jos en vaan ole siihen yhteen tyyppiin yhteydessä. Enkä nyt ole viikonlopun jälkeen ollutkaan. Tuosta oletetusta piristä puhuttiin, hälle kans oli tullut outoja oloja, taisi olla paskaa tai mitä lie.

Itelle piikki heti oli jotenkin "itsestäänselvyys". Ja se johtunee siitä koska olen sairaalassa saanut iv:sti opiaatteja ja ne ovat kolahtaneet niin ei ole jaksanut muuta käyttötapaa edes miettiä. Tämä tyyppi mulle kyllä sanoi että älä piikillä ja oli jopa vihoissaan siitä kun olin itse opetellut väsäämisen yms. Että kukaan mua ei todellakaan ole yllyttänyt saatika pakottanut.. Ja piikit tms. ei ole mua koskaan ällöttäneet.

Ja nyt viimeksi tosiaan yksinäni olin kun väsäilin mutta mielestäni tein kaiken "oikein".
PieniKuolema
Vahvasti panostava jäsen

Ollut savuton

ViestiKirjoittaja Nyyty » 16.12.2013 20:54:10

^ Oo varovainen ton touhus kanssa, etenkin sen lapses takia. Ymmärrän ihan hyvin, että päihteitä tekee mieli (jopa vanhempien, hui kauheeta...), joten kokeile olla tiukka ja tarkka ittes kanssa. Tee vaikka joku ns. kalenterisuunnitelma päihdepuuhilles. Tyylin että esimerkiksi kuun vika vkloppu on "lupa" sitä ja tätä, mutta ei muullon. Lähinnä meinaan tällä sitä, että yritä kartottaa itelles kuinka koukussa jo kiemurrat ja/tai kuinka kohtuullisesti todella pystyt päihteitten kanssa touhuamaan. Ei ne himot lopu, joten mieti todella (eikä vaan täysin päivä kerrallaan kuljeskelemalla), miten aiot arkesi elää, lapsesi kasvattaa ja toimintakykyisenä pysyä sen ohella, että aiot käyttää päihteitä. Useimpien alamäki kai kun on ainakin sitä, että aika huomaamatta päihteiden käyttö kasvaa ja kasvaa - sitä riskiä voi minimoida olemalla hyvin tiukka sen asian suhteen jo mahdollisimman alusta lähtien. Melkosen nipoa juu, mutta ehkä sun tilanteessa hyödyllistä?
Do Be Do Be Do
(Frank Sinatra)
Nyyty
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.12.2013 03:22:08

^ Ymmärrän kyllä osittain Nyytyn pointtia, ts. totaalikieltäytyminen ei välttämättä aina ole se paras ratkaisu päihteidenkään kohdalla. Tämä asiakin tosin riippuu niin pitkälti siitä, kuinka addiktoituva ihminen on kyseessä ja minä ja Nyyty taidamme edustaa hieman eri "koulukuntia", eli Nyyty on ennemmin ehta viihdekäyttäjä(?) ja mä taas kuulun siihen porukkaan, että kokeilin kerran jotakin ja mikäli se tuntui hyvältä, niin se oli sitten menoa melkeinpä samantien. PieniKuolema, sun tapauksessasi vaikuttaa siltä, että sä edustat tätä jälkimmäistä "kastia", joten siksi suosittelisin sua pitäytymään päihteistä kokonaan, jollei muuten, niin sen lapsesi vuoksi :( .

Toki myös pienten lasten vanhemmilla on oikeus käydä viihteellä ja myös päihdyttää itsensä silloin, olipa päihteenä sitten viina, piri tai pilvi, jos lapset ovat tällöin jossakin muualla hyvässä ja luotettavassa hoidossa, ja se päihteily on tosiaankin vain satunnaista viihdettä, josta ei seuraa sen suurempia ongelmia, jälkioloja tai jatkuvaa päihteen himoa. Eihän pelkkä päihtymys joskus ole itsessään mikään kovin paha asia, etenkin, jos ei päihtyneenä kohella mitään typerää, mutta päihdeaddiktio ja siihen luisuminen veturiporukoineen, sun muine lieveilmiöineen onkin sitten jo paha, paha juttu :( .

Edit: PieniKuolema, horkilta tuo sun huono olosi tosiaan kuulosti, joten kannattaa olla pirun tarkkana siitä, mitä ja miten sinne suoniinsa lykkii. Jollei tiedä tarkalleen, mitä on tekemässä tai minkälaatuinen roipe on kyseessä, niin seuraukset saattavat olla horkkiakin pahemmat :wink: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PieniKuolema » 17.12.2013 07:59:40

No niin, kun nimenomaan musta tuntuu siltä, että miksi vanhemmilla on "oikeus" vetää kännit vaikka joka viikonloppu, mutta jos vaikka kerran kuussa päihdyttää itsensä muuten niin on ihan paska vanhempi ja lapsi pitäs ottaa huostaan. Toki siinä on nämä laillisuusasiat ja yleinen mielipide jne. Viinan kanssa läträämisestä en tykkää yhtään ja se onkin mulla tosiaan jäänyt lähes kokonaan pois.

Ite kyllä tunnen olevani sitä tyyppiä joka koukuttuu helposti. Mutta toisaalta ajatus siitä että ei koskaan enää, tuntuu aika paskalta. Joo en halua ryypätä ja hillua baareissa, vaan vähän eri tavalla "nollata" ja viihteillä.

Mutta joka tapauksessa nyt on rahatilannekin sellainen että ei edes pysty oikein mitään. Mutta kyllä mua tavallaan helpottaa se ajatus että jos joskus edes voisi. En tiedä. Nyt ei ainakaan tänä vuonna mitään enää.

Onkohan mulle sitten lisäksi myyty jotain paskaakin vielä. Tää tyyppi otti kyllä koevedot siitä. Voihan se olla että ite oon jotain sössinyt kun tosiaan yksikseni olin jne. Tuohon en ainakaan rahoja enää tuhlaile.

Joulukin tulossa :) Ite en niin välitä mutta lapselle tärkeä juttu. Ja lapselle annan raittiin joulun, se on ihan itestäänselvää :)
PieniKuolema
Vahvasti panostava jäsen

Ollut savuton

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 18.12.2013 12:18:02

PieniKuolema kirjoitti:No niin, kun nimenomaan musta tuntuu siltä, että miksi vanhemmilla on "oikeus" vetää kännit vaikka joka viikonloppu, mutta jos vaikka kerran kuussa päihdyttää itsensä muuten niin on ihan paska vanhempi ja lapsi pitäs ottaa huostaan. Toki siinä on nämä laillisuusasiat ja yleinen mielipide jne. Viinan kanssa läträämisestä en tykkää yhtään ja se onkin mulla tosiaan jäänyt lähes kokonaan pois.

Piri, pilvi, punkku tai polle. Mä en omasta puolestani ota nyt mitään kantaa mihinkään laillisuuskysymyksiin tai yleisiin mielipiteisiin/-kuviin, vaan siihen, että jokin vitun ongelma on oltava, jos pienten lasten vanhempien on pakko joka saatanan viikonloppu vetää kuuppansa sekaisin jollakin :evil: . Etenkin, jos ne lapset ovat viikot päivähoidossa tai koulussa, niin eikö silloin viikonloppujen pitäisi olla sitä perheen yhteistä aikaa :? . Vittuako niitä lapsia sitten tekemään lainkaan, jos niitä ei sen vertaa jaksa katsella, ainakaan selvinpäin. Ja vaikka lapset olisivatkin joka kerta, kun vanhemmat sekoilevat, jossakin turvallisessa hoitopaikassa, niin silti tuossa em. tilanteessa päihteet menevät lasten edelle :evil: :cry: .

Edelleenkään en vastusta sitä, että lasten vanhemmat joskus ottavat ns. viihdelinjan ja päihdyttävät itsensä, kunhan lasten ei vain tarvitse nähdä sitä. Tuohon pätee juuri se sama juttu, kuin päihteilyyn yleensä. Joillekin se on oikeasti satunnaista viihdettä, mutta mikäli se kovasti hallitsee ajatuksia myös selvinpäin ollessa ja menee sinne tärkeysjärjestyksen alkupäähän kaikissa elämän asioissa, niin silloin se on ongelma, vaikkei kaiken aikaa olisikaan jonkin substanssin vaikutuksen alaisena tai fyysisesti riippuvainen.

Selvää ja rauhallista joulua sulle, PieniKuolema, ja ennen kaikkea Hyvää Ja Rauhallista Joulua sun lapsellesi :) .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PieniKuolema » 18.12.2013 23:38:33

Winston, olen samaa mieltä. En itsekään hyväksy sitä että vanhempien on jatkuvasti oltava sekaisin, oli aine mikä hyvänsä. Nimenomaan itse tykkään viettää lapsen kanssa vapaa-aikaa, ja siis ihan selvistä päin. Itselläni on ollut ns. lasinen lapsuus. Mulla on tarkka kontrolli ettei mun lapsi joudu katteleen mua päihtyneenä. Hän ei ole koskaan nähnyt mulla edes kaljapulloa. Eikä sitä piikkiäkään. En varmaan ole kyllä tässä paras puhumaan. Joskus vaan huvittaa olla päihtynyt ja ei kai mullakaan sen kummempaa syytä ole mitä muillakaan ihmisillä ja vanhemmilla.

Tässä nämä päivät menee.. välillä vituttaa ja välillä ei. Nyt olen yövuorossa töissä.
PieniKuolema
Vahvasti panostava jäsen

Ollut savuton

ViestiKirjoittaja PieniKuolema » 13.1.2014 12:04:19

Homma vissiin hanskassa.

Tuon edellisen kirjoituksen jälkeen oon käyttänyt yhen parin päivän kuurin piriä, ja kaks päivää subua. Mitään bentsoja tai muutakaan en siinä välissä.

Oon kyllä sitä mieltä, että jos kerran jotenkin haluan päätä vähän sekottaa niin parempi istua yksin himassa ja douppailla, kun ördätä hulluna humalassa jossain kapakassa. Mutta tästähän olikin jo puhetta.. :) Piti elää liki kolmekymppiseksi ennenku tajusin ettei viina todellakaan ole se mun juttu. Huonompi juttu noissa aineissa että paljo kalliimmaksi tulee kuin joku kaljan lipittäminen..

Joulu meni mukavasti, samoin uusivuosi työn merkeissä.
PieniKuolema
Vahvasti panostava jäsen

Ollut savuton

ViestiKirjoittaja aikamoine » 13.1.2014 16:51:01

Homma hanskassa ku viikossa vedät vaan pari vuorokautta piriä ja loput subua.. kuulostaa hyvältä! Oikeastihan sua ei edes harmita että rännäsit ja ihan vapaaehtoisesti ja pienellä jännitykselläkin liusut vähän kerrassaan kohti kokopäiväistä säätämistä aineiden parissa. Pientä moraalikrapulaa tietenkin lieventää, ku heittää tämmösen "mitä meninkään tekemään!!!" höpöhomman plinkkiin.. lieventää just sen verran, et voi taas antaa itelle luvan vetää vähän lisää douppinkia.
aikamoine
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hailioquel » 13.1.2014 21:07:01

Mun mielestä on rohkeaa aloittajalta tuoda tällainen huumeiden käytön alkamisen meininki esiin kaikille. Sitä tietää et asia on kaikilta kanteilta väärin mut... silti. Ja sit kelaa et parempi kuin esim. juoppoputka versus kerran viikossa rännit jotain tavaraa.

Vaarallisen addiktoivaa... kuten sanoin, tämä ketju on rohkea, sillä uskoisin et harva uskaltaisi ikään kuin julkisesti pohtia asiaa. Uskon, et tällainen aloittajan kuvaama ns. (hiha)viihdekäyttö on yleisempää kuin luullaan, ja koskee perheitä ympäri Suomen.

Kun kerran olet näin tiedostava ihminen, ja huomaat (hyvin) potentiaalisen addiktio-sinäsi tulevan esiin enemmän ja enemmän, niin hyvä ihminen lopeta nyt, eikä sitten kun lapsi on menetetty ja sitä myöten kaikki.
Hailioquel
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna