Olet täällä

Xonen tiputus

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Xonen tiputus

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 13.7.2017 13:24:37

Iina muistat varmaan mitä kirjoiteltiin, olin varma että pääset aineista irti. Paljon onnea ja hyvää..
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 13.7.2017 20:49:33

^
Muistan toki. Kiitos kaunis uskosta muhun. Kaikkea hyvää sullekin. :)
LOVE is kindness, HATE is blindness.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 17.7.2017 07:32:14

Iina Ensinnäkin toivon onnellista loppu tarinaa sun elämäsi loppuun asti joka on todennäköisesti pidempikin verraten aiempaan!
Huumeddikti käytön jälkeen ei ole yhtään sen tyhmempiä ku ketä tahansa eppu normaali(riippuu tietty aineista mitä käyttänyt) vaan päinvastoin mä uskon ainaki et ne on jopa älykkäämpiä ku ne ns. normit, ku kokemusten kautta parhaiten oppii ja toi on aika kova koulu ja voin sanoo intin käyneenä että on tää kovempaa höykytystä mitä siel oli! Nii ja tiiän ettei se yksin helppoo oo mut itel on toi sosiaalistentilanteiden pelko ja on muutenkin vaikee tutustua ihmisiin saatika avautua jollekkin tuiki tuntemattomalle. Enkä mä millään pahalla vaik toi saattoi kuulostaa siltä, ku tiiän kyllä et sä tarkotit meille kaikil vaan hyvää ja kiitos siitä!
Voin olla naiivi mut uskon kyllä vankasti et kyllä se yksinkin onnistuu, vaikka hammasta purren tosin moninkertaisesti enemmän ja nii uskon siihenki ettei me olla yhtään vajaampia normeihin verrattuna ellei satu oleen 20v impannu liuottimii tai 40v litkiny vettä kevyempää vähän raskaammalla sangolla mut, jos kuitenki osaa käyttää nettii ja päässy sil vaik tänne asti ni ei hätää. Nii ja siis muutenki uskon että kaikki tarinat päättyy aina hyvin. Okei oon mä varmaan aika naiivi tai en tiiä... Kai mä vaan haluun pitää jotain toivon kipinää yllä tollaste uskojen voimalla, ku jos se sammahtaa ni sillon on peli menetetty ja kannattaa pitää siitä kiinni viimiseen asti, koska sen tumppaaminen on vääryys itselle, ku täytyy sitä edes joku köysi itelleen tiputtaa ylös nousun mahdollistamiseksi.

Jeih... Zemppiä teille kaikille kovan onnen sotureille ja veteraaneille ja lotille(erityisesti sille yhdelle :wink: ) ja kaikille!

-Iloinen aurinko katseli heitä myönteisesti. Se ei missään tapauksessa ollut heille vihainen vaan tunsi kenties jonkinlaista myötätuntoakin heitä kohtaan. Aika velikultia.-

Lainattu tuntemattomasta sotilaasta enkä muista aivan sanasta sanaan tota
Viimeksi muokannut KRSTR päivämäärä 17.7.2017 11:18:46, muokattu yhteensä 2 kertaa
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 17.7.2017 09:04:35

iina kirjoitti:Heips kaikki taas, ja kiitos lämpöisistä kommenteistanne!

KRSTR ja pussyfart666, mäkin kokeilin hoitaa päihdeongelmaani korvaushoidolla, antabuksella, vaihtamalla ainetta, terapioilla tms. keskusteluilla, vaihtamalla paikkakuntaa, menemällä opiskelee, vaihtamalla laittomat aineet laillisiin, vaihtamalla miestä jne jne. Ylläri ylläri mikään näistä ei auttanut. (No, terapioista toki on ollut oma apunsa henkisen kasvun saralla, mutta kun ne ei oo auttaneet mua pysyy päihteettä, ni eipä se henkinen kasvukaan niin kovin kummoista ole ollut. )

Kun sitte vihdoin ja viimein pääsin koohoosta irti, ja pelotti ihan saatanasti et miten pärjään, hakeuduin vertaistukeen perustuviin toipumiskokouksiin. Niiden avulla mun elämä viimeinkin on muuttunut. Nyt oon täs reilu 2 ja puoli vuotta saanut porskuttaa päihteettä, eikä ees ole tehnyt mieli. Ja kuten tuossa jo kerroin, päihteiden poisjääminen ei ole se ainoa asia joka mun elämässä on muuttunut vaan mun elämä on muuttunut ihan kokonaisuudessaan. Tai siis, nykyään mulla ON sellainen asia, jota voi kutsua Elämäksi. Oon myös huomannut miten mun ihmissuhteet ovat muuttuneet, ja perheenjäseniltäkin oon saanut tästä positiivista palautetta. Mutta ilman tätä yhteisöä johon oon löytänyt, se ei olisi ollut mahdollista. Jos olisin jäänyt yksiööni yksikseni sinnittelee raivoraittiutta, olisi se kaatunut kesän ekaan pussikaljasäähän, siitä ei ole epäilystäkään.

Eli: Pussyfart ja muut, en missään tapauksessa suosittele että yksikseen yrittää koohoota lopettaa, tai mitä tahansa päihteiden käyttöä. Yksinäinen nisti on helvetin huonossa seurassa. Ja yksin ei tarvii! Apua löytyy, kun sitä vaan uskaltaa pyytää ja ottaa vastaan. Ja siis kaikella kunnioituksella ammattiauttajille, mut mun kokemus on, että paras apu löytyy niiltä, jotka tietää mistä mä tuun, koska ne on käyneet saman polun.

Tsemppiä, lopettamien ON mahdollista! <3 <3 <3
Jaa eiku nyt tajusin pointin. Nii ku laitoin joskus 2v tänne et lopetan khoidon minkä juu lopetinkin sillo ja juu oot oikeessa ei kannata. Paskemmin menee ja bupreeki paljon enemmän ku khoidossa. Ihmettelin vaan et kui se on osoitettu mulle ja sille toiselle mutta, ku seki meinaa ny lopettaa mut juu ÄLÄ, ku en tienny et oot khoidossa.
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 17.7.2017 19:44:23

^ Mikä sulla KRSTR on täl hetkellä tilanne sen ongelman kans..? Ootko menny takas kh:n piiriin vai ookko yrittäny ihan ns. kylmiltään lopettaa...?

Anyway, tsemppiä joka tapauksessa ku tiedän omasta kokemuksesta millasta paskaa sen lopetuksen/vähentämisen läpikäyminen on, vaikka nyt en itte siinä onnistunutkaan niinku olis tarkoitus ollu... :oops:
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 18.7.2017 10:29:00

KRSTR, kiitos kommentistasi. Niin siis mä olin korvaushoidossa lähes 10 vuotta, ja lopetin sen muutama vuosi sitten. Nyt oon ollut kokonaan ilman päihteitä, laittomia tai laillisia - mukaanlukien siis keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet.

Olen ihan samaa mieltä siinä, et me ei todellakaan olla keskivertoa tyhmempiä, usein jopa päinvastoin. Mutta kun tää sairaus ja siitä toipuminen ei olekaan älykkyydestä kii. Jos olis, niin useimmilla meistä ei olis mitään hätää - voitais vaan analysoida itsemme raittiiksi. Mutta kun se ei toimi niin. Professorit sun muut nerot sairastuu nekin ihan yhtä lailla. Ei tämä ole kiinni älykkyydestä, sosiaalisesta asemasta, varallisuudesta, sukupuolesta, rodusta tms.

Sen sijaan olen huomannut, et me ollaan usein huomattavasti keskivertoa herkempiä. Tämä vaikuttaa siihen että on vaikea kohdata elämää ja sen eteen tuomia vaikeuksia, joten lähdetään sekoittaa päätämme, ettei tarvitsisi tuntea mitään. Näin ainakin mulla oli. Oon itekin kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta, enkä oo uskaltanut olla "avoin ja vapaa". Päihteethän tuli siihen sitten mitä parhaimmaksi "lääkkeeksi". Nyt oon onneksi saanut opetella ihmisten kanssa olemista selvin päin. Se onnistuu, koska näissä ryhmissä missä käyn, sanoisin et yli 90% (ellei jopa 100%) ihmisistä kertoo kokeneensa ihan samaa. Siellä olen saanut muodostettua ihmissuhteita tavalla, joka ei lähes kahteen vuosikymmeneen ollut mahdollista, koska huomioni keskittyi vain päihteisiin ja/ tai lääkkeisiini. Usein vieläkin ihmisten seurassa jännittää, pelottaa ja ahdistaa, mut ne on vaan tunteita. Ei ne mua tapa. Ja kaikki se hyvä mitä oon heiltä saanut - rakkaus, jaetut ilot ja surut, henkisen yhteyden tuoma turvallisuuden tunne - on ehdottomasti ollut kaiken sen jännityksen kokemisen arvoista.

Sen haluun vielä kertoa, et ainakaan tässä yhteisössä mihin mä oon kiinnittynyt, ei odoteta minkäänlaista avautumista keneltäkään. Kukin kertoo itsestään just sen mitä sillä hetkellä on valmis ja halukas kertoo, tai on kertomatta. Ei siellä painosteta yhtään mihinkään mihin ei itse ole valmis. Siellä vaan tuetaan toinen toisiamme. Me kaikki siellä tiedetään se helvetti mistä toinen on tullut, ei siihen sanoja tarvita. <3

Tsemppiä jatkoon! :)
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 18.7.2017 10:54:58

^Oot joo ihan oikeessa mä ehkä hiukan ylireagoin minkä uskon senkin liittyvän taudin kuvaan. Uskon joo et ne on keskimäärin herkempiä ihmisiä. Tsemppiä sulle kans. Nii ja ZEUS Koukussa killutaan edelleen ilman mitään hoitokontaktia mut se on omaa syytäni se.
Tsemit sullekkin!
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 18.7.2017 11:16:20

Sitä piti vielä sanomani, et toki voi lopetus onnistua yksinkin hammasta purren. Mut mikä mulle tulee mieleen on, et miltä se elämä sitten maistuu, jos se pitää kahlaa läpi hammasta purren? Kun selvin päin olosta voi nauttiakin. En yritä sanoa että tää mun tapani olisi ainoa toimiva, saati ainoa oikea. Kukin etsii ja astelee itse oman polkunsa. Mut tää on toiminut mulle ja tuhansille ja taas tuhansille ympäri maailman, joten se on ihan varteenotettava vaihtoehto. Et jos alkaa pelottaa ettei lopetus onnistu, tai ettei pysy selvin päin, tai muuten vaan yksinäisyys ahdistaa, niin tätä kannattaa kokeilla. Mitään siinä ei ainakaan menetä! :wink:
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 19.7.2017 12:11:25

^No joo eihän mikään tietty mahdotonta ole vaikkakin helvetin vaikeeta kyllä myönnetään ja juu täytyy joskus kokeilla jotain tollasta. Ikävä kyllä ettei tääl päin mis asun oo mitään vertaistuki ryhmää tms.
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 19.7.2017 23:56:15

Nii ja aika lailla itelläki on toi päihdeongelma lähteny tosta itselääkinnästä ku huomasin kans joskus opiaattien olevan täsmälääke vähän kaikkeen vaivaan esim. just tohon sosiaalistentilanteiden pelkoon ja ahdistukseen sedatoivia kun ovat ja joo tiiän et siihen on parempiakin lääkkeitä olemassa. Nii ja mulla on täl hetkellä muutenki aika kehno tilanne ku menny noit luukkuja kiinni kyttien toimesta ja joutunu sen takii täs tiputteleen annosta aika reippaaseen tahtiin ja nyt on enää yks sininen pami ja pieni kikkare subua koko arsenaalissa jäljellä. En tosiaankaan tiiä mitä nyt kuuluis tehä, ku yleensä mulla on aina joku varasuunnitelma mutta nyt niitä ei oo. Se on nyt pakko lakon aika. No mutta tilanteilla on tapana muuttua. Ei parane muuta ku heittää puhelin nurkkaan ja laittaa kädet ristiin ja alkaa rukoileen. :shock:
On se varmaan vapauttavaa päästä ihan kokonaan irti noista.
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 21.7.2017 08:57:24

^
Kyllä vaan, tää päihteettömyys, tää on vapautta. :)

Jos saan antaa neuvon, niin älä heitä puhelinta nurkkaan. Sen sijaan tuhoa siitä SIM-kortti ja hanki uus, jonne laitat vain päihteettömien ihmisten numeroita.

Voit myös asentaa skypen (jos sulla ei sitä jo ole) ja osallistua vertaistukiryhmiin sitä kautta. Suomenkielisiä kokouksia on 2krt/vko sekä lisäksi naisten kokous 1krt/vko. Monet, jotka syystä tai toisesta eivät pääse osallistumaan live-kokouksiin, käyvät juuri näissä skype-ryhmissä.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 21.7.2017 11:15:13

^/^^ Ei muista edes omalla kohdalla sitä olotilaa, et millaista oli olla täysin selvä ilman mitään kitkuja tms.... :|
Sitä kun olis osannu arvostaa ja pysyä siinä, mut eipä sitä olotilaa sillon arvostanu mihkään...
No joo, nää on näitä ku alkaa muistella ja miettiä kaikkee... Eiku eteenpäin, sano mummo lumessa... :wink:
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 21.7.2017 12:40:34

No tota skypeä vois ehkä koittaakkin mutta juu pitää tosiaan asentaa se ekaks. En kyllä itekkää muista millaista on toi selvin päin oleminen. On täs ny menny kans hiukan aikaa kuositellessa. Vai pitäis raittiiden ihmisten numeroita jostain bongata nyt heitit Iina aika pahan. Täällä päin tuskin ketään haluu antaa numeroonsa mulle ku kaikki tietää mun päihteiden käytöstä. Nii ja näkyyhän se tietty muutenki päältä päin. Kaipa niitä sitte aikanaan jostain kertyy. Ois täs muutenki paljon asioita joita pitäis hoitaa mutta ku noi opiaatit pakkaa lamaannuttamaan ja refloissa toimintakyky on täysin nollassa. Oon kyllä aika kuopassa täl hetkellä muutenkin eli kaikki neuvot otetaan kyllä vastaan. On tässä sen verran tosiaan ollut kuoseissa että tästä on tullut jo normaalia ja raittius on jotain tuntematonta. Koko ajatuskin tuntuu vaan jotenki nii vieraalta. Mutta juu eteenpäin!

-Voimasta ja valosta.-
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 22.7.2017 09:27:00

KRSTR kirjoitti: Vai pitäis raittiiden ihmisten numeroita jostain bongata nyt heitit Iina aika pahan.

Ymmärrän! :mrgreen: Mut tuu vaik aluks sinne skypeen ni eiköhän niitä numeroitakin ala pikkuhljaa ilmestyy. :wink:
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KRSTR » 23.7.2017 04:09:43

Nonni! Nyt meni jo läppärikin hajalle ku kaadoin sumpit sen päälle eli ei tarvii sinne skypeenkää mennä :evil: Ellei sitä sovellusta saa ladattuu puhelimeen? Pitää ainakin koittaa tota. No kuitenki... Nyt on menty aika synkissä sfääreissä tässä ku on tosiaan noi einekset päässy loppuun. MUTTA!!! löysin tänää vahingossa n.2mg biitin tota texiä mikä on aika harvinainen löytö, ku yleensä oon aika tietonen siitä paljonko tota on jäljellä ja mihin oon jemmannu mitäkin niinku varmaan kaikki on, vaikka muuten oonki aika hajamielinen. Eli rukouksiin on vastattu. Saa nyt edes hiuka tasoteltuu noita oloja. Oon nyt muutenki saanu jostain enemmän motivaatiota tohon lopetukseen. Oikeestaan täl hetkellä halu vetämiseen perustuu aika pitkälti vaan reflojen helpottamiseen. Eikö sulla Iina tuu mitään kiusauksiakaan enää? Sekin kuulostaa aika oudolta että elämästä voi jopa nauttiikkin ilman mitään substanssia. Itellä ku on se mielikuva et sillon koko elämä on pelkkää väkinnäistä pakkopullaa ja raittiit ihmiset on tylsistyneitä ja vittuuntuneita kaikkeen, mutta ilmeisesti se on vaan pelkkää harhakuvitelmaa. Juontuu varmaan siitä ku reflois se elämä on tollasta. En tiiä mut kuitenki.. Nyt ollaan jännän äärellä mitä tulevan pitää :?: :oops:
KRSTR
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna