Olet täällä

Subutex ensikertalaiselle

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Subutex ensikertalaiselle

ViestiKirjoittaja muumilaakso » 19.8.2013 10:03:40

Subutex on nyt tullut nyt testattua. Otin tosiaan alkuun ~0,3 mg, mikä toimi ihan kiitettävästi. Seuraavana päivänäkin oli vielä vähän hassu olo. Hillitsin itseni ja en ole Subua lisää vedellyt, vaikka melkein kokonainen tabletti olisi vielä jäljellä. Eiköhän se tule kuitenkin tässä menemään, pikkuhiljaa.
muumilaakso
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 19.8.2013 11:14:50

^ Varo vaan kuule! Oot pian piikki hihassa jossain julkisessa pusikossa kyyhöttämässä, ja ne paremmat ihmiset ovat sulle enää pelkkä subun sumentama muisto.

Niinku for real. :|
LOVE is kindness, HATE is blindness.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 19.8.2013 11:18:20

^ :lol:

Joo, mutta ihan oikeasti, noin siinä voi käydä. Hyvin monelle on käynyt, vaikkeivat sitä olisi uskoneetkaan :(.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja muumilaakso » 19.8.2013 11:45:21

iina kirjoitti:^ Varo vaan kuule! Oot pian piikki hihassa jossain julkisessa pusikossa kyyhöttämässä, ja ne paremmat ihmiset ovat sulle enää pelkkä subun sumentama muisto.

Huomaan ironiasi ja viittauksesi keskustelunavaukseeni julkisilla paikoilla piikittämisestä. :D Esittämäsi kehityskulku on mahdollinen, jossain määrin ehkä jopa todennäköinen. Piikeistä en tosin ole varma, taipumuksenani on pyörtyä verikokeissakin. Ajatus neuloista ei (tällä hetkellä) houkuta.

On sitä oltu niin kannabis- kuin bentsokoukussakin, mutta kaikki riippuvuudet olen saanut katkaistua. Tai jos rehellisiä ollaan, en ole katkaissut riippuvuuksia, olen vain pitänyt taukoa. Tämähän ei tarkoita, että olisin immuuni addiktiolle, päinvastoin. Jos olen em. aineisiin muodostanut riippuvuuden, on todennäköistä että voisin muodostaa koukun muihinkin aineisiin. Varovainen täytyy olla, mutta sekään ei suojaa kaikilta riskeiltä. Mutta kuten näkyy, olen arvioinut hyödyt (euforia) suuremmiksi kuin mahdolliset haitat (riippuvuus). Ehkä riskien tiedostaminen kuitenkin tarjoaa edes jonkinlaista (vähäistä?) suojaa.
muumilaakso
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 19.8.2013 18:48:32

^
Hyvähän se on että riskit tiedostaa. Muuten niitä ei vois edes yrittää vältellä. Tiedostamisen lisäksi vaaditaan myös kovaa päättäväisyyttä ja itsekuria, jotta kykenee välttelyyn.

Jos suinkin mahdollista, niin pysyttele niistä piikeistä ainakin erossa! Vaikka subuun jo narahditkin. Piikittämisestä kun tulee sit taas ihan oma koukkunsa. Niihin tutustuttua ei muut nautiskelutavat (yleensä) enää oikein maistukaan.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja haudattu » 20.8.2013 01:18:27

!
haudattu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hailioquel » 20.8.2013 12:09:08

OIkeesti, se yks nappiki saattaa saaha sut tajuu et tää on sun juttu, jos onnistut annostelemaan sopivan määrän, siis ei laattauksii sun muuta, saat kipeen hyvät valveunet ja nuokkuminen hauskuuttaa... niinpä sitten on mahdollista just se, mitä täs on puhuttu. Mut hyvä et näytät vaan kokeilevan, ja uskon, ettet jatka.

Kun mulla oli aika kauan sitten teemuja paljon ympärilläni, vetelin meneään lätkän ja toisen ja kolmannen. Jne. Vuosii kului..
Sit vuosien pääst totesin siinä vaihessa itselleni, kun istuin lähiokirjaston sinilamppuisessa vessassa vetämässä kädet täristen pelastusvetoja, että ei saatana.

Niin kävi allekirjoittaneen tapauksessa, no ei midist, jatketaan, aina suunnitelma eteenpäin... Nyt vähennysvaihesssa. 2vk ilman..
*tuuletus*
Hailioquel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nasaalisti » 21.8.2013 10:56:22

Itse aloitin silloin bupre-uran teemuilla, joista en silloin aluksi edes pitänyt. Sit subuihin siirryin ja niihin totuin. Ikinä en bupresta oksennellut, mut muuten tuli huono olo. Yllättävän vaikea sitä käyttöä oli silti pitää kurissa, eli olis ihan eri asia käyttää yksi subu tietäen, ettei lisää saisi, mut kaikkiallahan sitä nykyään pyörii, eikä oo vaikea tutustua ihmisiin, vaikkei ketään diilaavaa tuntisikaan.

Eli muumilaakso mieti tarkkaan, haluutko ottaa riskin parin kivan illan takia! Kauheesti oloja kun bupresta ei ainakaan mulle säännöllisessä käytössä tullut!
Läppää asiasta ja asian vierestä

nasaalisti@hotmail.com
nasaalisti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Petri687 » 23.8.2013 16:07:27

muumilaakso kirjoitti: Ehkä riskien tiedostaminen kuitenkin tarjoaa edes jonkinlaista (vähäistä?) suojaa.

Riskien tiedostaminen on tietysti parempi kuin tiedostamatta jättäminen, mutta lähes jokainen opioidiaddikti on ajatellut, että on tarpeeksi tiedostava, kurinalainen ja vahva välttääkseen addiktion. Äärimmäisen harva, jos kukaan siihen on kuitenkaan pystynyt, kun katsotaan oikeasti todella pitkälla aikavälillä. Tähän ryhmään voin laskea nykyisin myös itseni. Olen nyt käyttänyt opioideja noin 4,5 vuotta, ja niihin olen koukuttunut oikeastaan vasta tämän vuoden puolella, kun subua alkoi olla koko ajan halvalla saatavilla ja olen muiden päihteiden käytön lopettanut lähes kokonaan sekä muu sisältö elämässä on vähentynyt. Ennen pidin tai ainakin yritin pitää opidien käytön 1 kerta/2 viikoa syklissä (viimeinen pidempi tauko 2011 joulun aikoihin 5vko), nyt se on kääntynyt päälaelleen noin 2krt/vko välillä tiheämmin ja välillä vähemmän tiheästi. Tällä käyttötiheydellä saa jo jonkinlaisia fyysisiä tai ainakin psykofyysisiä vieroitusoireita.

En todellakaan voi suositella opiodien käyttöä kenellekään, toisaalta ilman niitä luultavasti käyttäisin edelleen alkoholia, joka minulle henkilökohtaisesti on paljon huonompi vaihtoehto (join itseni viime viikonloppuna humalaan ensimmäistä kertaa 8 kuukauteen, heti meni kolme päivää putkeen plus hävinneet silmälasit).
Se on sellasta "fly high" huumeidenkäyttöä, kun on matot lattialla.

"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Petri687
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Henry » 23.8.2013 16:18:43

Muistan että kalevi kalsari suuttui häneen kohdistetusta todenmukaisesta kritiikistä ja lähti loukkaantuneena pois uhoten jotain järjettömyyksiä.Good old golden times. Kultasuihku naamalle ja liiviunelmat sikseen.

:D :D

Anteeksi off topic!!
Henry
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 23.8.2013 19:18:18

Muumilaakso kirjoitti:Tämähän ei tarkoita, että olisin immuuni addiktiolle, päinvastoin. Jos olen em. aineisiin muodostanut riippuvuuden, on todennäköistä että voisin muodostaa koukun muihinkin aineisiin. Varovainen täytyy olla, mutta sekään ei suojaa kaikilta riskeiltä. Mutta kuten näkyy, olen arvioinut hyödyt (euforia) suuremmiksi kuin mahdolliset haitat (riippuvuus). Ehkä riskien tiedostaminen kuitenkin tarjoaa edes jonkinlaista (vähäistä?) suojaa.

Itse olen "tiedostanut" riskit sekä lopettanut lähes päihteen kuin päihteen lopulta omalla päätöksellä (laittomat). Subustakin kärsinyt useat viekkarit, (myös töissä käyden ja selkeästi sairaana; huumetestissä ei tuolloin näkynyt niin ei ollut todisteita); ilman iv-käyttöä ja todella pienilläkin määrillä! Joka kerta itselläni ne viekkarit iskivät vain helpommin ja vuorokausien vaikutusaika lopulta vuosien jälkeen (kuukausien taukoja vetäen toisia päihteitä) oli pakko myöntää tuon olevan ainoa päihde, jota en kyennyt itse lopettamaan..

Vielä kh:n alettuakin epäilin; voinko oikeasti olla riippuvainen aineesta? Pärjäsin kk:n melko hyvin pienellä määrällä.. Vielä vähentäessäkin voin olla 3vkoa täysin(?) kunnossa, tämän jälkeen alkaa järjetön kylmyys, silmät vuotavat; olen yhtäkkiä kuin flunssassa.. Tämän jälkeen tajuan, että lieviä oireita on ollut jo useamman pv:n, mutta vähentämisen halun tähden ilm kiellän niiden olemassaolon..

Jälkeenpäin ajateltuna +3vkon putket olivat idioottimaisia; itse sain viekkarit, toinen saman määrän ja ajan vetänyt ei.. Yhteen aikaan se 3vkoa oli max pituus, jonka aikana käytin tuota. Herskaa otin vain 3-4vrk putkeen max.. En ymmärtänyt että välipäivät eivät oikeasti tarkoita muutamaa päivää ja ne korvasin muilla aineilla.. En ollut koukussa mihinkään, halusin vain olla jonkin aineiden vaikutuksen alaisena . En edes tunnistanut kaikkia viekkareita, vaan uskoin homman olevan hanskassa todella kauan! Jopa aikana jolloin käytin piriä ja subua vuoronperään (tietenkin myös muita aineita meni); uskoin handlaavani molempien käytön. 3kk pääaineena subu/piri, tämän jälkeen vaihdoin toiseen aineeseen 3kk:ksi ja jälleen toisinpäin.. Lopulta pirin lopetin, subun yritin lopettaa :evil: :evil: .. Tuolloin oli vielä respalla santut, pamit ja kumit suurilla annoksilla, niin köyhääkin köyhemmän miehen snowballeja tuli harrastettua piri-bupre-kumi kombona..

Todella moni tuttu on tuon vaikutusajan tähden jäänyt koukkuun, osa lopettanut seinään ja myöhemmin jatkanut käyttöä.. Alusta asti olen oppareista saanut kunnon laskut ja luonnontoleranssi on korkea.. :o Oletin tässäkin aineessa riittävän, että kärsin laskut.. Alussa ts laattasin kun vaikutukset hävisivät..

Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ymmärtää myös se, että mikäli kk:n käytön (pari välipäivää) n. 25mg:n jälkeen on vkon niin kipeä; ettei kykene nukkumaan, särkee, etoo sekä tipahtelee hereillä ollessa viekkareiden tähden; kyseinen aine kenties voi koukuttaa joskus.. :? En kuitenkaan nähnyt mitään syy-seuraus-suhdetta asiaan, koska lopetin useaan kertaan useaksi kk:ksi.. Ts koin olevani niskan päällä aineen kanssa.. Korvaten hitaan nopealla benejen, ganjan ja holin kera..

Nyt kh:ssa on tullut esiin erittäin nopea aineenvaihdunta, sekä jatkuva opioidi/oppari-lääkitys ilm ylläpiti riippuvuutta.. Usea (ei iv:sti käyttävä) ihminen on sanonut, että alusta asti aine sopi heille töihin, biletykseen sekä mielialaa kohottamaan. Alun minimiannokset nousevat muutamassa kk:ssa moninkertaisiksi; samoin päivät subun kanssa lisääntyvät nopean salakavalasti.. Itse koen kyseisen aineen yhtä petolliseksi kuin bentsot.. Vaikea edes miettiä, kuinka usein tuota voi käyttää; kun biologialla on pelissä osuutensa!

Ts ei ole mitään tietoa koska oppareihin olen koukuttunut. Mikäli en buprea ottanut, otin järjettömiä annoksia kodea/+tramboja ja kuvittelin pitäväni addiktion loitolla.. Jatkuvasti sai vain pettyä itseensä kun yleensä 5. pv ilman subua (säästin lääkkeeni jos otin subua), retkahdin! Sen jälkeen taas "hallittu kuuri" ja yritys päästä eroon.. :roll:

Joker kirjoitti:
malibu kirjoitti:Juuri näin.. :shock: Eli ei todellakaan, 0,5mg-1mg ja tunnin jälkeen sama määrä mikäli ei toimi!

Huomaan että sun käyttösi on ollut aika humalahakuista! [Poistettu haitallisen käyttötavan suosittelua -Päihdelinkin moderaattori] . Yx tuttu otti ekalla kertaa 0,4mg->laatat. Sit tokalla kertaa 0,4mg->laatat. Kolmatta kertaa ei enää viittinyt edes kokeilla.

En itse ottanut Jokeri noin pieniä määriä ekalla kerralla, 2mg otin.. Kyllä olin sitä mieltä että ennemmin överit kuin vajarit.. :?

Hetken pysyin pienissä määrissä, pienemmissä kuin nuo, mutta pian otin alkuun 4-8mg.. :shock: Putken jälkeen hain täristen piriä, joka kyllä jeesasi; "sillä se lähtee millä on tullutkin" kuittailu vain vitutti, miten joku voi nähdä että olisin viekkareissa kun halusin vain ottaa "jotakin".. :o Uskoin myös että valitsemalla piripussin, en jää subuun koukkuun.. :shock: Kyllä sai ottaa muutamat päivät suuret määrät bentsoja, blossia ja piriä/essoja ja silti paska fiilis.. Tuolloin tärinät, kohtaukset ja etovat olot tosin kertoivat vain "lääkkeiden vähästä määrästä" tms. Kun ei vain ole koukussa ja jos on, niin aineen nimi on tuntematon.. :roll: Tuohon aikaan tuli paljon heroiiniäkin vastaan, en muista korvasiko sillä bupreviekut, mutta buprea välillä "lieventämään" kylmyyttä ja pään hajoamista, kun herskaa oli otettu 2-3vkon aikana useampi 1-3pv:n putki.. Meillä ei ollut mitään aikakäsitystä välien pituudesta; 2pv oli jo tooosi piitkä aika.. :shock: Pääasia oli ettei vain koukutu herskaan, muu pysyi kyllä käsissä. :oops:
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja anajuhani » 24.8.2013 08:36:14

Sitä itekki alotti 2 millil + bissee pohjal.. :lol: :mrgreen: Ei tarvinnu paljoo miettii miks jengi vauhkoo bupre + alkomaholi-combosta... Hahhhaaa :oops: :mrgreen: Ei pitäs repeillä mut... :lol: :lol:
Liian pitkällä, kaikki tapahtunu enne.
anajuhani
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja irtokarkki » 24.8.2013 09:27:56

Ihan offia mut Mieto kannabiksen käyttö auttaa ainakin minua subu refloissa. Mielellään siis lehteä.
Hikoilut ja mahakivut häipyvät.
luulin että tulin hulluksi
irtokarkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 24.8.2013 10:16:22

^ Hmm! Enpä oo koskaan ees kokeillut! (Kannabis jäi aikalailla entiseen elämään, ku siirryin opiaatteihin.) (Joo eli pilvinuokkuja ei o mun huume-elämässäni montaa kappaletta ollut! :o :) ) Mutta voin kyllä hyvin kuvitella, et se auttaa siihen jatkuvaan hermoiluun, ja niin mielen kuin lihastenkin kireyteen. Mitenköhän suhtautuisivat klinikalla, jos ihan mun hoidon loppuvaiheessa, kun on vikat tiputukset vaikka 4 - 0mg, mun seuloihin yhtäkkiä ilmestyisikin kannabis - aine, joka ei oo näkynyt mulla koskaan. :mrgreen: Aika rankkaa olis, jos siinä vaihessa ottaisivat kotilääkkeet pois, ja joutuisin ravaa joka aamu klinikalla sulattamassa - enkä sen takia sais edes jaettua lääkkeenottoa useampaan osaan vuorokaudessa. Ja tokihan ne sen tekisivät. Suostuisivatkohan edes tiputtaa sitä enää kokonaan pois? Tai kait se sentään viime kädessä on ihan vaan mun päätettävissä. Mut joo, pitänee unohtaa se lääkitysvaihtoehto.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jopasjota » 24.8.2013 22:55:18

Heitä pois se loppu nappi vielä ku se on helppoa.

menee muutama vuosi ni huomaat et olis kannattanu.

Kakki ne aina takoo toisille, että ei tässä koukkuun jäädä. Eipä vittu vissiin.

Sano minun sanoneen, ei oo miestä jonka selkäranka olis opiaatteja vahvempi.
Se on joko (uskonto tai kuolema) / (linna tai korvaushoito).

Näin vaan on! ^Noin se menee^

Siinä on yhtälö.
jopasjota
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna