Olet täällä

Subutex ensikertalaiselle

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Subutex ensikertalaiselle

ViestiKirjoittaja muumilaakso » 9.8.2013 10:47:13

Mikä on sopiva annos, jos ottaa Subutexia ensimmäistä kertaa? Olen joskus aikaisemmin ottanut viivan Xonea, mutta ei hajuakaan paljonko siinä oli. Nyt olis yksi tabletti Subutexia pöydällä ja ajattelin sen käyttää. Niin, paljonko henkilön, jolla ei ole opiaattitoleranssia, pitäisi tätä ottaa?
muumilaakso
Vahvasti panostava jäsen

Re: Subutex ensikertalaiselle

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 9.8.2013 11:02:46

^ Ei yhtään. Säästyt paljolta kärsimykseltä, kun jätät opparit kokonaan koskematta, ellei sulla sitten ole niin pahoja kipuja, että tarvitset niihin voimakasta lääkitystä. Tässä tapauksessa ei taida kuitenkaan olla sellaisesta kyse. Sori, jos pilasin fiiliksesi, mutta moni on joutunut helvetinmoiseen kuseen tuonKIN roippeen kanssa, vaikka kenenkään ei pitänyt jäädä koukkuun. Siihen koukkuun vain luiskahtaa äärettömän salakavalasti, jos sattuu vähänkin pitämään bupren vaikutuksesta :( . No, sä otat sitä kuitenkin, joten aloita aivan pikkiriikkisellä murusella(mä en osaa tarkalleen sanoa, kuinka paljon buprea on juuri täsmälleen jonkin kokoisessa murusessa, varsinkaan, kun en tiedä, minkä kokoinen se murunen on, mutta jos sulla on fikti, niin saat annoksen selville laskemalla: 1 Xone-nappi painaa 40 mg(?) ja buprenorfiinia siinä on siis 8 mg). 0,1-0,2 mg on aloittelijalle aivan riittävä annos, toki ihmisestä riippuen. Jos se ei tunnu missään, niin sitten voit buustata annosta myöhemmin, mutta tee sekin hyvin varovasti. Muista myös olla kärsivällinen sen buustaamisen suhteen. Buprenorfiini ei toimi välittömästi nasaalisesti nautittuna.

T: Subu-nisti, joka on toistaiseksi ko. aineesta irti, mutta ei tiedä, kuinka pitkään :? .

Edit: Se olikin Texiä, mitä sulla on. No, eipä noilla juuri ole eroa, jos ne nokkaansa vetää, kuten varmaankin aiot tehdä.

Edit: Muista myös se, etenkin noin tolettomana, että muita PKV-lääkkeitä ja/tai alkoholia ei kannata nauttia yhdessä buprenorfiinin kera.
Viimeksi muokannut Winston-84 päivämäärä 9.8.2013 11:40:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Petri687 » 9.8.2013 11:23:43

Ei yhtään on tietysti paras neuvo, mutta kun tosiaan joka tapauksessa otat, niin itse ottaisin 0,5mg. Hieman saattaa tulla huono olo tuolla annoksella, mutta kyllä se oksentamalla lähtee.
Se on sellasta "fly high" huumeidenkäyttöä, kun on matot lattialla.

"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Petri687
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja muumilaakso » 9.8.2013 14:25:10

Lähinnä uusi tuttavuus tämä buprenorfiini. Oma opiaattien käyttö on rajoittunut Tramaleihin ja kodeiiniin, ja niitäkin todella satunnaisesti. Mutta pakkohan se on ottaa, kun tuota nyt kerran tuossa on. Siinä olette oikeassa, että olen jo tehnyt päätöksen, että aion tuota ottaa. 8)

Koukkuuntumisriski on kaikissa aineissa, mutta onhan buprenorfiini sentään sieltä turvallisemmasta päästä kun opioideista puhutaan. Kunhan ei sakoita muihin aineisiin.
muumilaakso
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 9.8.2013 14:56:24

muumilaakso kirjoitti:
Koukkuuntumisriski on kaikissa aineissa, mutta onhan buprenorfiini sentään sieltä turvallisemmasta päästä kun opioideista puhutaan. Kunhan ei sakoita muihin aineisiin.

Mitä tarkoitat tuolla turvallisuudella? Onhan buprenorfiini toki siinä mielessä turvallinen verrattuna muihin oppareihin(tai moneen muuhun aineeseen), että siihen ei yksistään voi kuolla. Yliannostuksesta tulee vain mahdollisesti helvetin huono olo, joka saattaa kestää pitkäänkin. No, toki oksennukseen tukehtuminen nuokuissa on aina mahdollista, mutta enpä mä ainakaan tiedä yhtään tapausta, että joku olisi kuollut bupreen, jos mitään muita substansseja ei ole käytetty siinä ohessa.

Koukkuuntumisriskin vuoksi bupre taas on mun mielestäni hyvinkin petollista. Varsinkin aloittelijalla saattaa joissakin tapauksissa kestää jopa viikon ennen kuin saa refloja ja näin ollen monet kuvittelevatkin aikansa, että tätähän voi mukavasti vedellä ihan viikonloppuviihteeseen, kun eihän tähän jää edes (fyysiseen)koukkuun. No, tarpeeksi pitkään kun sitä viihteilyä harrastaa, niin karu totuus alkaakin paljastua :( :wink: .

Ota nyt ilo irti Subusta, kun kerran päätöksesi olet tehnyt, mutta muista, että sua on varoitettu. Hyvää viikonloppua joka tapauksessa :) .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 9.8.2013 17:43:42

0,2-0,3mg toimi itellä jo hyvin, ota vähän ja jos ei toimi tunnin päästä niin vähän lisää.
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 9.8.2013 18:52:50

Lisäksi reflat pahenevat, mitä useammat on kärsinyt.. Itsellä ekat reflat about kk:den käytöstä reilu 10v aiemmin.. Kestivät reilun vkon.. Vielä 5v aiemmin kun meni artut 6/vrk; otin 4/5pv buprea yli kk:en tauon jälkeen.. Viekkarit olivat yhtä pahat kuin monen kk:en käytön jälkeen.. :shock: :o

Aiemmin uskoin että on vain hemmetin herkkä oksennusreflekti, mutta olikin jatkuvasti viekkareita bupresta.. En myöskään osannut yhdistää silmien vuotamista tai kylmä-kuuma hikoilua refloiksi.. :shock: Todella monta kertaa sain aineen lopetetuksi useammaksi kk:ksi.. Vaihtamalla ainetta tietenkin..

Aluksi kesti 2vrk:tta ettei viekkareita ilmaantunut.. Aina olen laittanut viekkarit pillereiden piikkiin... :o :shock:
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kalevi_Kalsari » 9.8.2013 18:55:32

Pari 8mg taplettia on ihan sopiva aloitusannos mun mielestä..otin sen tapletin kerran kepardin kans ja 3viikkoa olin päissäänm
Kirjoitukseni loppuvat tähän kirjoitukseen - hyvää jatkoa
Kalevi_Kalsari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 9.8.2013 18:58:59

Kalevi_Kalsari kirjoitti:Pari 8mg taplettia on ihan sopiva aloitusannos mun mielestä..otin sen tapletin kerran kepardin kans ja 3viikkoa olin päissäänm

Juuri näin.. :shock: Eli ei todellakaan, 0,5mg-1mg ja tunnin jälkeen sama määrä mikäli ei toimi!
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja haudattu » 9.8.2013 19:09:35

Elä ota sitä.
haudattu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Petri687 » 10.8.2013 05:22:49

Winston-84 kirjoitti:Koukkuuntumisriskin vuoksi bupre taas on mun mielestäni hyvinkin petollista. Varsinkin aloittelijalla saattaa joissakin tapauksissa kestää jopa viikon ennen kuin saa refloja ja näin ollen monet kuvittelevatkin aikansa, että tätähän voi mukavasti vedellä ihan viikonloppuviihteeseen, kun eihän tähän jää edes (fyysiseen)koukkuun. No, tarpeeksi pitkään kun sitä viihteilyä harrastaa, niin karu totuus alkaakin paljastua :( :wink: .

Juuri tuo pitkä puoliintumisaika tekee fyysisen koukkuuntumisen riskistä ehkä jopa suuremman kuin monella "vahvemmalla" opioidilla.
Se on sellasta "fly high" huumeidenkäyttöä, kun on matot lattialla.

"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Petri687
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jopasjota » 14.8.2013 13:05:11

Halkaiset sen tabletin, saat kaks 4mg palaa. Sitten halkaiset toisen niistä, saat 2mg palan, sitten vetäset puukolla siitä palasta vajaan puolikkaan, jauhat sen ja imaset nokkaan.

Mutta suosittelen kuitenkin jättämään ottamatta, vaikka tää nappi on kai menny jo, ja taitaa olla menossa koko ajan lisää... :evil: :evil: :evil:
jopasjota
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hailioquel » 15.8.2013 09:54:45

Jos ei mitään tolei, niin kyllä mä alottaisin 0,4-0,5mg, just tolla puolittamismenetelmällä. Nappi puoliks, taas puoliks, jne jne, menee näperrykseks lopussa, mut alota varoen, tai laattaat reippaat 3h kunnon paineel :D

Jos vakavoidun, niin ethän enää tuon napin jälkeen hommaa uusia. Toivon ettet tajua tai piittaa subun vaikutuksesta ollenkaan.
Hailioquel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Joker » 17.8.2013 13:51:17

malibu kirjoitti:Juuri näin.. :shock: Eli ei todellakaan, 0,5mg-1mg ja tunnin jälkeen sama määrä mikäli ei toimi!

Huomaan että sun käyttösi on ollut aika humalahakuista! [Poistettu haitallisen käyttötavan suosittelua -Päihdelinkin moderaattori] . Yx tuttu otti ekalla kertaa 0,4mg->laatat. Sit tokalla kertaa 0,4mg->laatat. Kolmatta kertaa ei enää viittinyt edes kokeilla.
Troubles?
Joker
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.8.2013 13:57:19

^ No, eikös se sitten ollut vain hyvä asia, että kaverisi veti heti kättelyssä liikaa, alkoi vain voida pahoin ja totesi Subutexin ja toivottavasti/luultavasti muutkin opparit aivan turhiksi ja paskoiksi aineiksi :? . Säästyipä tuon överöintinsä ja oksentelunsa vuoksi paljolta pahalta :wink: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna