Olet täällä

Vortioksetiini

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vortioksetiini

ViestiKirjoittaja Isavela » 10.2.2016 12:00:12

Liotettuja luumuja en olekaan ennen testannut (ellei luumurahkaa lasketa) pelkiltään. Luumuja kyllä olen syönyt silloin tällöin ihan herkkuna, mut en nyt vähään aikaan.
Toilaxeja oon joskus ottanut ihan ronskilla kädellä (nämä on tosi koukuttavia siinä mielessä, että tosiaan ilman niitä ei jaska irtoa enää jos pitempään käyttää, ja pamahtaa niin tukkoon, että pakko ottaa lisää) ja on juoksuttanut vessaan kiireen vilkkaa! Nyt niitä ei lääkekaapissa ole, enkä toisaalta haluis niitä ostaakaan, kun haluisin luonnollisesti saada vatsan toimimaan. Eli luumujen ostoon siis :)
Niin, en tiedä johtuuko tuo mun asioiden reilaan saanti lääkkeistä, vai ihan tympääntymisestä tähän vetelään elämäntyyliin :roll: Kuulemma, lääkärin sanomana, nää pitäisi olla helppo lopettaa seinäänkin, koska puoliintumisaika on niin pitkä. Mahdollisimman vähän aikaa tätä pyrin syömään.
"I've got ice in my veins, blood in my eyes, hate in my heart, love in my mind. I've seen nights full of pain, days of the same, you keep the sunshine, save me the rain.."
Isavela
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Isavela » 6.4.2016 08:59:59

Lopetin Brintellixin n kk sitten. Lopetus oli helppoa, ei mitään lopetusoireita eikä hankaluuksia. Koin vähän turhana tän lääkkeen, kun haittoja oli enemmän, kuin hyötyjä. Mulla ne haitat oli eniten siellä seksin saralla, tulin totaalisesti haluttomaksi ja orgasmin saaminen oli vaikeaa. Sit oli ummetusta ja turvotusta. Hyödyt ehkä lähes placebon luokkaa. Eli hyvin lievää mielialan nousua (saattoi johtua ihan muustakin) ja unirytmin paranemista. Onneksi tää oli helppo aloittaa ja lopettaa, et sinänsä ei harmita tuo kokeilu.
"I've got ice in my veins, blood in my eyes, hate in my heart, love in my mind. I've seen nights full of pain, days of the same, you keep the sunshine, save me the rain.."
Isavela
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja x-one » 9.6.2017 23:01:55

Isavela kirjoitti:No niin, pian kuukauden tätä syönyt ja luulenpa, että jotain edistystä on tapahtunut. Sain aikaiseksi hoitaa aktivointisuunnitelman pois alta, aloittelen kuntouttavaa työtoimintaa piakkoin, ammatinvalinnan psykologille keväällä ym :) . Ja lopetin röökin, aloitin kuntoilun ja olen ruvennut syömään terveellisemmin. Aika paljon kaikkea positiivista ja hyvää tuonut tämä lääkitys mukanaan, paremmat hermot, kärsivällisyyttä, lempeyttä itseäni kohtaan erityisesti, ylipäätään empaattisempi olo kaikinpuolin. Ihmeellistä!

Ainut tuntuva haitta on veemäinen ummetus, mihin ei oikein mikään vaikuta kunnolla auttavan, lisäsin kuituja, vettä, kasviksia, hedelmiä ruokavalioon, mutta silti aika tukkoon on vatsa mennyt. Otan aamuin illoin pegorionia veteen sekoitettuna, auttaa ehkä ihan vähän.
Pitäis varmaan ostaa luumuja ja syödä niitä? Mulla ei koskaan ole yleensä ummetusta, aina on vatsa toiminut hyvin ja säännöllisesti, paitsi joskus oppariummetusta on ollut aikoinaan ja se hellitti aina kaman loppuessa..
Sit lievää väsymystä on ollut iltaisin (ei haittaa yhtään, päinvastoin!), edelleen pientä pupillien laajenemista, lievää kutinaa eri puolilla kehoa ja iho normaalia herkempi mm hankaukselle, karheille materiaaleille tms.

Aion vielä ainakin hetken jatkaa tätä lääkitystä, antaa aikaa sen vaikuttaa kunnolla. Jotenkin tuntuis, että tämä on aika hellävarainen lääke eikä tekis mitään rajuja muutoksia elimistön toimintaan. Ja en tiedä, oon ehkä niin fiksoitunut siihen voxraan ja sen melko raisuihin aloitusoireisiin ja todella tuntuvaan vaikutukseen, niin on hankala suhtautua tämmöiseen "ei tunnu missään"-lääkkeeseen, että se oikeasti toimii, vaikka onhan noita isojakin muutoksia olotilaan tullut tosi lyhyessä ajassa. Varmaan monen asian summa kuitenkin.

Hei! Mainitsit tuon että olet korvaushoidossa. joten oletko pohtinut voisiko bupre itsessään aiheuttaa sinulle ummetusta se kun hyvin yleistä k-hoidossa oleville. Myöskin Jos on paljon eri lääkkeitä voi se edesauttaa ummetusta. Itse olen kanssa k-hoidossa ja olen huomannut omalla kohdalla sekä kuullut monien sanoneen, että liikkumattomuus on suoraanyhteydessä suolen toimintaan, kuten varmaan tiesitkin.. Olen huomannut et kun vähän jaksaa/kykenee ja panostaa liikkumiseen, esim. siivoilu kotona tai pieni kävelylenkki saa helposti ja pienellä vaivalla vatsan toimimaan :) Stressillä on mahdollisesti yllättävän paljon vaikutusta myös tähän ongelmaan. Sanotaan että on suuri määrä ihmisiä jotka stressaa/jännittää vatsalla asioita, vaikka eivät itsekään tätä tiedä/ ymmärrä. Jos olet saanut ummetuksen loppumaan, niin kuulisin mielellään millä konsteilla vai tarvitko konsteja ollenkaan :)
x-one
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hyvääiltaa » 29.1.2018 17:01:30

Hei, oisko kellään kokemusta brintellixistä ja amfetamiinista, onko vaarana serotoniinisyndrooma?
mieluiten vastaa jos olet kokeillut tätä yhdistelmää tai tiedät varmaksi.
En ole mikään vaki käyttäjä amfelle mutta tulossa juhlat joissa ois tarkotus vetää, niin miten reagoi tuon kanssa?
Entä muut päihteet, jos kokemusta.
Kiitos :)
hyvääiltaa
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Odevenks » 1.2.2018 20:15:05

Söin 10mg tosin mukana myös voxra 300mg joka nostaa ton pitoisuutta. Ei tullut mitään sivuvaikutuksia ja jeesas masennukseen. Lopetin seinään(ja pari muutakin lääkettä) eikä tullut siitäkään mitään pireita
Emmä ees jaksa ajatella etten mä jaksa
Odevenks
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kapu » 12.5.2019 19:50:03

Brintellix ja Voxra – onko joku saanut reseptillä näitä molempia? (Minulle lääkäri ei suostunut molempia määräämään, koska yhteisvaikutuksista ei kuulemma ole tietoa.

Voxraa olen kokeillut mutta ei ainakaan yksistään sopinut minulle. Brintellixiä on reseptillä ja yksi pakkaus lääkekaapissa, mutta en ole vielä aloittanut vaan olen yrittänyt sinnitellä lääkkeettömänä. Nyt harkitsen jotakin lääkitystä, sillä a) keskittyminen on vaikeaa; b) semisti masentaa; c) olen ison osan ajasta väsynyt, vaikka nukkuisin tarpeeksi; d) tietyissä tilanteissa ahdistaa tarpeettoman paljon. Olen saanut käsityksen, että monilla Brintellix on auttanut näihin kaikkiin oireisiin/ongelmiin.

Entä jos Brintellix ei sovi minulle ja lopetan sen käytön – kuinka kauan kestää, että aivoni ovat lähtötilanteessa? Vai jääkö päälle joitakin pidempiaikaisia vaikutuksia?

hyvääiltaa kirjoitti:Hei, oisko kellään kokemusta brintellixistä ja amfetamiinista, onko vaarana serotoniinisyndrooma?
En ole mikään vaki käyttäjä amfelle mutta tulossa juhlat joissa ois tarkotus vetää, niin miten reagoi tuon kanssa?

Arvostaisin, jos jollain olisi näkemystä tähänkin ^ tai kokemusta aiheesta? Erityisesti se, miten Brintellix ja psykedeelit sopivat yhteen vai kannattaako moinen unohtaa?
Kapu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Maziz » 30.4.2020 02:30:37

hyvääiltaa kirjoitti:Hei, oisko kellään kokemusta brintellixistä ja amfetamiinista, onko vaarana serotoniinisyndrooma?

Hellou,

Mulla on kokemusta noist kahesta yhessä eli ite syön brintellixiä 20mg annoksella ja oon ottanu amfea myös vaikka ollu tää lääkitys päällä, ei kovin fiksua ku netistä jo nopeella lukasulla esim drugs.com kertoo että niillä voi olla vakaviaki yhteisvaikutuksii. Ite en kuitenkaa huomannu juuri mitään muuta kuin et syke oli normaalii paljon korkeempi. En silti suosittele kellekään ja ittee kans pelottaa et jos tässä joku ilta lipsuu taas. Pyrin ainaki jatkossa jättämään vaikka ees siltä päivältä ottamatta sen brintellixin jos sillä vois ees vähän niitä riskejä minimoida.

Terveyttä kaikille. Ja tsemppiä masennuksen taistelun kanssa.
Maziz
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Firemix » 28.12.2020 23:28:54

Moi! Ois uudenvuoden pirskeet luvassa. Onko kellään tietoa brintellixin ja mdma /extaasi yhdistämisestä? Amfen kanssa en ainakaan huomannut mitään haittavaikutuksia. Mdman kanssa yhdistäminen pelottaa serotoniinisyndrooman vuoksi ( ainakin mahdollinen ssri lääkkeiden kanssa ja eikö tämä periaatteessa ole sellainen.
Firemix
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 29.12.2020 07:07:47

^ Brintellix vaikuttaa serotoniiniin ihan samalla tavoin, kuin perinteisemmätkin SSRI-lääkkeet ja se, että se olisi jotenkin tosi uudenlainen ja erilainen masari on vain lääkefirmojen mainospuheita. Serotoniinisyndrooman riski Brintellixia ja MDMA:ta kombottaessa on siis ihan todellinen ja suosittelen vahvasti jättämään ko. kombon väliin.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 2.1.2021 15:59:21

Mitenkäs on Poreen kanssa?
Olen KOIVIKSESTA, Älä siis rupee VINEE:.???? rupeeks Vinee..? HÄ??
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 12.1.2021 07:14:10

^ Tuskin tuo mikään kovin terveellinen, tyystin vaaraton ja suositeltava kombo on, mutta amfetamiini vaikuttaa ensisijaisesti dopamiiniin, joten serotoniinisyndrooman riskin ei luulisi olevan lainkaan niin suuri, kuin SSRI-lääkkeitä ja MDMA:ta kombottaessa. HUOM!: Tämä on vain maallikon mutuilua.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Sauna