Olet täällä

Alkoholi(smi)

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Alkoholi(smi)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 25.10.2018 11:02:21

Pööpää kirjoitti:Mikä o punanen ja makea juoma...?

En minä tiedä. Sun pitää kysyä Pate Mustajärveltä tai kuka sen biisin nyt onkaan sanoittanut. Popeda ei kuulu suosikkeihini, joten en tiedä tuosta enempää.

Kippis 8) .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 29.10.2018 07:20:12

Onnistuikohan Korkkis loiventamaan korkin kiinni?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 29.10.2018 14:37:53

18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 12, 12, 12, 12 ja katkolle. :lol:

Siellä vähän kuumottelin että onko promillet sallituissa rajoissa kun tuo supermaksa ei taida toimia enää entiseen malliin. :?

Vaan nollat minä puhkuin ja puhisin, ja päästyäni kotiin puhkuin ja puhisin omaan alkometriini: 0,5. :shock:

"Sinä olet valehdellut minulle kaikki nämä kuukaudet!" :cry:

Supermaksassani ei ole mitään vikaa ja olen TÄYSIN SYYTTÄ kuivatellut ja vähennellyt. :x

Kolmantena kuivana päivänä istuin kirjastossa ja luin Hyvä terveys -lehteä. :o

Kelasin että mitä vitun järkeä tässä on ja seuraavana hetkenä oli taas kaljalaatikko kassahihnalla. :lol:

Ilman päiväkännejä pystyn vielä olemaan, mutta iltaisin on saatava levottomuuden hiipiessä puseroon nuo 12 keskikeijoa. :)

Korkki on nyt siis puoliksi auki, mutta kyllä se jossain vaiheessa taas kokonaan aukeaa. :P
Maksa kestää koko elämän.

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 29.10.2018 16:09:47

Korkinkadottaja kirjoitti:18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 12, 12, 12, 12 ja katkolle. :lol:

Siellä vähän kuumottelin että onko promillet sallituissa rajoissa kun tuo supermaksa ei taida toimia enää entiseen malliin. :?

Vaan nollat minä puhkuin ja puhisin, ja päästyäni kotiin puhkuin ja puhisin omaan alkometriini: 0,5. :shock:

"Sinä olet valehdellut minulle kaikki nämä kuukaudet!" :cry:

Supermaksassani ei ole mitään vikaa ja olen TÄYSIN SYYTTÄ kuivatellut ja vähennellyt. :x

Kolmantena kuivana päivänä istuin kirjastossa ja luin Hyvä terveys -lehteä. :o

Kelasin että mitä vitun järkeä tässä on ja seuraavana hetkenä oli taas kaljalaatikko kassahihnalla. :lol:

Ilman päiväkännejä pystyn vielä olemaan, mutta iltaisin on saatava levottomuuden hiipiessä puseroon nuo 12 keskikeijoa. :)

Korkki on nyt siis puoliksi auki, mutta kyllä se jossain vaiheessa taas kokonaan aukeaa. :P

Aika kellonsepän tarkkaa työtä tuo elimistön etanolin laskeminen päiväpäivältä alemmaksi vaikka kyllä se 12 annostakin on aika runsaasti.
Laitas Korkkis joskus tiskiin labra-arvojakin esim:

P-ALAT
GT-CDT-Ind
P-GT
S-CDT
P-AFOS

ja kokoverenkuva niin nähdään mikä on Supermaksasi oikea tila :D Saitko muuten katkolla kunnon vieroitustropit, Risolidit ovat hävinneet ilmeisesti markkinoilta? Vai tuliko vain ketiapiinia, olantsapiinia, ataraxia tai mirtatsapiinia joka jossain päin Suomea on tapana?

Ps. Ne kotikäyttöiset halvat alkometrit voi heittää suoraan roskiin tai sitten panostaa kunnon vehkeeseen sekä ostaa niitä kertakäyttöisiä puhalluspillejä laatikollinen.
Jos et osaa käyttää ni älä vittu käytä.

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.10.2018 08:17:46

^ Avokatkoilla voidaankin joskus jättää benzot antamatta ja heittää potilaalle vain Propralit, Ataraxit, Mirtat ja Ketipinorit, mikäli vieroitusoireet ovat suht lievät. Laitoskatkolla ja kunnon viekkareiden ollessa kyseessä niiden on kyllä annettava Mansikkakiisseliä, jolleivat tahdo potilasta tappaa :mrgreen: . No, toki sekin olisi yhdenlainen ratkaisu alkoholiongelmaan ja lopullinen sellainen :mrgreen: . Tietty oikein pahan delirium tremensin ollessa päällä, voidaan joutua turvautumaan myös haloperidoliin, mutta se tulee antaa siis diatsepaamin lisäksi, ei pelkiltään.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 3.12.2018 13:56:49

Tuli pidettyä tuossa "vähän" pikkujouluja ja jos tästä joulunalusajasta jotakin hyvää pitää repiä, niin se on glögi. Terästettynä TIETENKIN. Ei missään tosin kai kielletä juomasta glögiä muinakin vuodenaikoina(Kesähelteellä tuo tuskin maittaisi...) ja vaikka se sesonkituote onkin, niin eiköhän sitä aina jostakin löytäisi. Ainakin niitä glögimausteseospusseja voisi hamstrata varastoon. Vaan mahtaisiko siinä käydä niin, että ko. juomasta menisi maku, jos sitä ympäri vuoden lipittäisi :? . Eipä tosin ole mennyt maku vielä tähän päivään mennessä kaljasta, punkusta, rommista, Jallusta tai vodkastakaan, vaikka niitä on tullut kiskottua isolla kädellä vuosikaudet vuodenajasta ja tilanteesta riippumatta :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 24.2.2019 14:01:48

Tulipa taas dokattua isolla kädellä(Eihän sitä Postin pelleilyä selvinpäin kestänyt :mrgreen: ) ja kyllä se alkoholi vain on kaamea myrkky. Tämä ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen alkoholin haitoista puhuttaessa, mutta mulla tinaaminen provosoi piriformis-oireyhtymää.

Joskus 25-vuotiaana mulla oli kyseinen vaiva aika pirun pahana(Ei tosin silloin varmaankaan johtunut yksinomaan ryyppäämisestä) ja istuminen ja eteenpäin kumartuminen olivat sen verran tuskallisia, että niitä asentoja pyrki välttelemään parhaansa mukaan, nukkumaan käydessä piti valita asentonsa erittäin tarkkaan, että kesti maata ja nukkua ilman hirveää kipua ja oikeastaan ainut, mikä auttoi, oli kävely ja normaali liikkeessä oleminen pystyasennossa, mutta eipä sitä ihminen kaiken aikaa kävelläkään voi. Oppareilla sain toki kivun turruttettua, mutta eivätpä ne itse vaivaan mitään auttaneet ja toisekseen olin tuolloin paljon mielisairaalassa, jossa ei tietenkään voinut harrastaa itselääkintää ihan mielinmäärin. Kun sitten olin kolmannen kerran valittanut lääkärille, että nyt mä en enää kestä tätä kipua, vittusaatana, niin iski hirmuisella harppuunalla mulle kortisonia kankkuun ja sillä lähti tuo vaiva, kuin kuppa Töölöstä, eikä ole sen koommin takaisin tullut. Joskus harvoin saattaa tuntua hyvin lievänä sensuuntaista kipua(Runsas istuminen provosoi mulla kyseistä vaivaa), mutta sitten teen heti kuuliaisesti fysioterapeutin neuvomat venytykset ihan ennaltaehkäisymielessä ja se auttaa mainiosti.

Nyt jo viime keväästä lähtien mulla on AINA dokatessa alkanut piriformis oireilla. Ei sentään onneksi niin pahasti, kuin silloin nuorena, mutta selkeästi kuitenkin. Kipu alkaa jo vajaan vuorokauden tinttaamisesta, mutta kunhan olen sulkenut korkin, hoidellut krapulani ja siitä toennut, kivusta ei ole enää tietoakaan, kunnes taas sitten, kun korkki seuraavan kerran narahtaa. Mietinkin, olisiko tuolla jotakin tekemistä sen kanssa, että ryyppääminen kuivattaa elimistöä ja pistää elektrolyyttitasapainon päin vittuja ja tämähän aiheuttaa muutenkin lihasten kolotuksia, nykimisiä yms. Mä kun vielä unohdan sen veden(tai muun alkoholittoman juoman) juomisen aika lahjakkaasti kaataessani ja syömisen vielä lahjakkaammin :oops: . Ylenmääräisestä istuskelusta tuo ei nyt voi johtua, koska mulla on dokatessani tapana riekkua varsin aktiivisesti pitkin kyliä, tanssia ja muutenkin pysyä liikkeessä, vaikka koordinaatio onkin, mitä on :mrgreen: .

Editoitu ainakin sata typoa. Enempää en kyllä korjaa, vaikka tekstini olisi täyttä siansaksaa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 10.3.2019 13:17:24

Olen usein ennenkin askartunut morkkiksen ns. satunnaisuudesta ja arvaamattomuudesta, mutta askarrunpa taas. Tarkoitan nyt siis sitä morkkista, joka johtuu ihan siitä, että dokaamisen jälkeen dopamiini-, serotoniini- ym. välittäjäainevarastot ovat tyhjillään ja sen vuoksi tuntee itsensä huonoksi ihmiseksi. En tietenkään mitään sellaista, että on jurrissa tehnyt jotakin oikeasti pahaa/väärää. Sellaisesta toki seuraa kurja olo, jonka dokaamisen jälkeinen välittäjäainepuutos buustaa moninkertaiseksi.

Joskus iskee varsin pahakin morkkis ja toisinaan se loistaa lähes tyystin poissaolollaan ja ainakaan omakohtaisesti en ole huomannut tuon korreloivan mitenkään minkään ulkoisen tekijän kanssa. Aivan sama, kuinka paljon on juonut(No, mä en annoslaskuissani pysy perässä, mutta ainahan mä vedän kaksin käsin vähintään pari vrk. ja keikun suunnilleen alkoholimyrkytyksen partaalla, kun korkin päälle tallaan) tai mitä on kännipäissään tehnyt. Joskus voi olla paljon pahempi morkkis, vaikka olisi istunut vain hiljaa neljän seinän sisällä kalsarikännäämässä ja joskus ei taas ole morkkiksesta tietoakaan, vaikka olisi örveltänyt varsin huomiotaherättävästi pitkin kyliä, tanssinut pöydillä baarissa, huudellut jotakin omasta mielestään kovinkin hauskaa ympäriinsä ja muutenkin nolannut itsensä :oops: :mrgreen: . Myöskään yleisellä vallitsevalla mielialalla ei vaikuttaisi olevan mitään tekemistä sen kanssa, kummoinenko morkkis ryyppäämisen jälkeen iskee. Kaipa tuokin on sitten vain tähtien asennosta kiinni :? .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 14.4.2019 01:26:14

Winston-84 kirjoitti:Myöskään yleisellä vallitsevalla mielialalla ei vaikuttaisi olevan mitään tekemistä sen kanssa, kummoinenko morkkis ryyppäämisen jälkeen iskee. Kaipa tuokin on sitten vain tähtien asennosta kiinni :? .

Etanolillallahan on kyky rikkoa ne tietyt oleelliset välittäjäaneet/rakenteet pysyväsi päästä/elimistöstä eikä siihen tarvita ojanpohjalla möyrimistä ja aamusta iltaan läträämistä. Eikä niitä ei useemmiten lääkefirmojen taikanapeilla korjata suuntaan tai toiseen, kuumottavaa.
Jos et osaa käyttää ni älä vittu käytä.

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 16.4.2019 12:07:56

Lopettamon ja etenkin vähättelijöiden puolta lukiessani olen usein törmännyt siihen, että joku kirjoittaja kovasti kuumottelee sitä, kun on tulossa jokin tilaisuus, jossa on alkoholia tarjolla, että miten kehtaa kieltäytyä siitä, kun on tarkoitus kuivatella/lopettaa ryyppääminen. Sitä olen ihmetellyt, että mitä kehtaamista tuossakin muka on :roll: . Luulisi dokaamisen ja kännissä örveltämisen olevan huomattavasti streittaamista nolompaa, eikä mun ainakaan ole koskaan tarvinnut mitenkään selitellä juomattomuuttani, kun välillä käyn selvinpäin esim. musakeikoilla ymv. tilaisuuksissa, joissa mulla yleensä on tapana ottaa häppää. Jos joku tuttu ihmettelee, että onko tuohon vanhaan happoon mennyt haimatulehdus vai Jeesus, kun se ei nyt läträäkään, niin ihmetelköön ihan itsensä kanssa kaikin mokomin. Minä en ole kenellekään tilivelvollinen juomisistani, saati juomattomuuksistani.

No joo, tulipa tuossa sitten törmättyä sangen mielenkiintoiseen suhtautumiseen raitistunutta alkoholistia kohtaan ihan oman äitini toimesta. Juttelin kanssaan, kun oli järjestämässä vähän suurempiakin sukukekkereitä ja hössötti sitten siinä, että pitääkin muistaa ostaa alkoholitonta juotavaakin, kun kyseisiin juhliin tulee se yksi alkoholisti. Mä olin, että täh? Kuka hiton alkoholisti? No, tarkoitti sitten erästä sukulaismiestä, joka oli aikoinaan erittäin pahanlaatuinen tuurijuoppo, mutta pisti korkin kiinni toistaiseksi viimeistä kertaa jo parisenkymmentä vuotta sitten, on ollut raittiina siitä lähtien ja kuulemma nykyään elämä rullaa hienosti. Kyseinen henkilö tietää varsin hyvin itsekin, ettei hänen parane ottaa sitä kuuluisaa yhtäkään, jollei tahdo riskeerata ja löytää itseään ojanpohjalta ja osaa kyllä jättää viinat juomatta ihan ilman erillistä holhoamista ja alkoholittomien juominen tyrkyttämistä. Noihin bileisiin oli tulossa muitakin, jotka eivät juo; yksi sukulainen ei koskaan uskonnollisen vakaumuksen vuoksi ja toinen ei tällä kertaa siksi, että oli tulossa autolla suunnilleen toiselta puolen Suomea. Äitinikin käyttää alkoholia todella vähän, eli joskus harvoin juhlan kunniaksi ottaa sen yhden, max. 2 lasia viiniä ruoan kera, joten luulisi, että niitä alkoholittomia juomia olisi hommattava muutenkin, jottei porukan ihan janoon tarvitse nääntyä :mrgreen: . Mutta mitäs noista. Tämä raitistunut alkoholisti vain oli niin merkittävä ja mainitsemisen arvoinen tapaus, että hänen vuokseen piti nostaa isompikin meteli niistä alkoholittomista juomista :roll: :mrgreen: .

Niin, ja kyseiseen sukukokoukseen oli tulossa kyllä koko joukko edelleen dokaavia alkoholisteja, joiden alkoholismista lienisi olla akuutimmin huolissaan :mrgreen: . Kuittailinkin siinä äidilleni, että muistaa nyt sitten varmasti touhottaessaan ostaa alkoholipitoiset juomatkin niille kaikille juopoille :mrgreen: .

Ratkesin ryyppäämään minäkin(Nyt kyllä olen jo pistänyt korkin kiinni ja selvittelen tässä päätäni ja hoitelen krapulaani), mutta en noissa em. sukujuhlissa. Niistä pysyin kaukana, jos toki niitä nyt ei ainakaan olisi selvinpäin kestänyt :mrgreen: :shock: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.4.2019 16:41:30

Jepjep. Sain tänään tiedon, että eräs tuttu vanha juoppo(Kaverin äitipuoli) potkaisi sitten tyhjää. En ole tässä hänen vuokseen surupukuun pukeutumassa, koska ei ollut mulle mitenkään rakas ja tärkeä ihminen ja jos nyt aivan suoraan ja rumasti sanon, niin aika vittupäinen ämmä oli. Siksipä kirjoitankin tämän tälle puolen, enkä Vittumaisiin.

Sitä tässä lähinnä ihmettelen, että pihisi hengissä näinkin pitkään :o . Naisilla kun nuo alkoholihaitat ilmaantuvat usein nopeammin, kuin miehillä ihan fysiologista syistä johtuen, jos toki yksilöllisiä eroja tässäKIN on ja jotkut ihmiset ovat vain aika helevetin sitkeitä tapauksia. Ikää hänellä oli pitkälti päälle viidenkympin ja hapan oli maittanut jo parikymppisestä saakka isolla kädellä, aina enenevissä määrin ja täysin ammattimaisesti jo useita vuosia. Viinakramppeja oli kokenut varmaankin sellaiset 100 elämänsä aikana ja käynyt katkolla ottamassa uutta vauhtia armaaseen harrastukseensa kutakuinkin yhtä monta kertaa. Pahoja haimatulehduksia oli sairastanut useamman, alkoholidementia oli jo loistavalla alulla ja nyt pari viimeistä vuottaan istui pyörätuolissa, koska alkoholipolyneuropatia vei jalat alta.

Mikään ei riittänyt korkin sulkemiseksi ja luonnollisesti sitten kuolikin noihin viinan aiheuttamiin vaivoihin ja komplikaatioihin. En mä tokikaan ole tarkkaa kuolinsyyraporttiaan lukenut, mutta eipä mun tuon tarkemmin ole tarvis tietääkään.

On se vain sellaista myrkkyä, vaikkei mulla itselläni tokikaan juoppona paljoa varaa ole taivastella :? :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hilbert » 17.4.2019 19:37:22

En ollut n. 6 kuukauteen juonut alkoholia, mutta viime perjantaina tuli ostettua sixpäkki kaljaa, jota aloin litkimään kodeiinin päälle. Jostain syystä jo kolmannen tölkin jälkeen tuli sellainen vitutus että piti mennä nukkumaan. Seuraavana päivänä ei tullut enää juotua lisää. Ehkä alkoholin liikkeelle saamat endorfiinit ei enää tunnukaan missään kun on käyttänyt opiaatteja viime aikoina melko säännöllisesti (ei tosin niin paljon että olisi merkittäviä toleja tai ikinä mitään vieroitusoireita).
hilbert
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 18.4.2019 06:14:05

^ Voi olla noin ja onhan monikin vaihtanut alkoholin parempaan ja myöskin toisinpäin, eli laittomat huumeet ovat vaihtuneet alkoholiin, kun ei jaksa enää niihin liittyvää säätöä, mutta ei myöskään hotsita olla selvinpäin. Itselläni alkoholi on pysynyt aina vahvasti mukana kuvioissa, vaikka löysin ja myös aikani varsin ammattimaisesti käytin muita huumeita, joista alkuun ajattelin, että ovat parempia, kuin viinanpaska. Aikalailla sekakäyttelyllä olen siis aina mennyt, paitsi nykyään, kun olen enää "pelkkä" (tuuri)juoppo. Mulle alkoholi vain on se nro. 1 päihteistä, vaikka mitä muuta olisi saatavilla ja suorastaan hopealautasella eteen kannettaisiin. Tokikaan en ole kaikkia maailman huumeita kokeillut, enkä edes lähelle, mutta luulenpa silti, että mua vain on siunattu/kirottu juopon aivokemioilla :? .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 19.4.2019 06:10:48

Kodeiinista piti vielä sanomani: Se on sellaista tavaraa, että sen kanssa mikään sekakäyttö minkään aineen kanssa ei kannata. Ei siksi, että kombottelu jotenkin äärimmäisen vaarallista olisi, vaan siksi, että kodeiinin aiheuttama euforia on niin mieto ja lyhytkestoinen, että muut aineet, mitkä tahansa ja pieninäkin määrinä, peittävät sen tehokkaasti alleen ja siinä menevät kodeiiniolot tyystin hukkaan. Sikäli en siis lainkaan ihmettele, että sua alkoi vain vituttaa ja katsoit nukkumaan menemisen parhaaksi vaihtoehdoksi, hilbert.

Silloin ammoisina aikoina, kun itse kodeiinista vielä oloja sain, sain myös pilattua ne, jos join siihen päälle vain parikin bisseä, joista vähistä en toki muuten päihdy, eivätkä tunnu missään. Kodeiinilla kuosatessani otin benzojakin vain sen verran, että niiden vieroitusoireet pysyvät poissa, koska benzopöhnäkin olisi aiheuttanut kodeiiniolon lässähtämisen. Tosin mä en mennyt vittuunnuksissani nukkumaan parin bissen jälkeen, vaan ajattelin, että dokataan nyt sitten kunnolla, saatana, että jossakin tuntuu ja kun alkuun pääsin :mrgreen: . Minä en tokikaan ole koskaan muutenkaan ollut mikään parin kaljan ottaja, että sinänsä tuo kodeiini tuossa hommassa oli ihan se ja sama, mutta tulipa silti yllämainittu havainto tehtyä.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hilbert » 19.4.2019 07:40:30

Muistan että joskus yli 10 vuotta sitten, kun ei ollut vielä alkoholiongelmaakaan, pari kaljaa tehosti kodeiinia aika hyvin.

Kun ottaa väsyttäviä antihistamiineja (jopa ketiapiinia) riittävästi alle, niin melko pienikin määrä kodeiinia saattaa saada pään todella sekaisin. Siis sellainen määrä mikä on jossain Katapekt-pullossa (ja jonka pystyy erottelemaankin siitä jos ei halua mahaa sekaisin).
hilbert
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna