Olet täällä

Alkoholi(smi)

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Alkoholi(smi)

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 12.3.2020 20:12:57

Se on tosiaan aina varma kevään merkki kun minä marssin katkolle.

Tämä oli avokatko #14 ja nyt ei lipsuta perkele. :x
Maksa kestää koko elämän.

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 17.3.2020 21:05:53

Minä en ole sairastanut yli 10 vuoteen yhtään flunssaa, mutta sitten tulee joku Korona koettelemaan tämän juopon vastustuskykyä. Etonolimarinointikuuri takaisin päälle, niin eihän mitkään pöpöt tässä ruumiissa viihdy.

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 18.3.2020 12:14:25

Etanoli voi hyvinkin olla paras lääke koronaa vastaan. Itse en ole sairastanut virusperäistä kausiflunssaa vuosikausiin. Kaikki sairastumiset ovat olleet baakteriperäisiä keuhkoputken tulehduksia mihin yleensä määrätty Doximycin antibiootti. Tupakointi syynä. :(
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 21.3.2020 14:01:37

^^ Jepjep. Mä en edelleenkään usko etanolin viruksia loitolla pitävään vaikutukseen, kuin ehkä ulkoisesti käsidesin muodossa, mutta eipä tässä surkeassa yhteiskunnan tilanteessa paljoa muuta tekemistä ole, kuin dokata. Kaikki hauskat aktiviteetit on kielletty. Harrastelijateatteritoiminta peruttu, kesän ulkomaan lomareissu peruttu, festarit ja bändikeikat peruttu, lähikuppilan karaoke- ja tietovisaillatkin peruttu, Mayhem peruttu :lol: , joten mitäpä tässä muuta, kuin kalsarikännäämään :mrgreen: .

Paljonkohan tämäkin ihmisten perusoikeuksia rajoittava ja loukkaava poikkeustila kansanterveyttä edistää, kun jengi ryhtyy mökkihöperyyksissään vain juomaan itseään hengiltä ja pieksemään, puukottelemaan ja ammuskelemaan toisiaan :roll: ?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 21.3.2020 19:21:27

Sanna Marin pitää kuulemma huomenna tiedotustilaisuuden alkoholijuomien saatavuudesta kaikissa myymälöissä, ja kalsarikännääminen on todistetusti kaikkein turvallisin ja jaloin juopottelun muoto. :)

Olemme siis kaikki turvassa, nimim. Kokemusta löytyy. 8)

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 22.3.2020 07:25:23

^ Siis tiedotustilaisuuden alkoholijuomien saatavuudesta koskien tarkemmin mitä? Ei kai alkoholijuomien saatavuus ole tavalla tahi toisella uhattuna? Sen tiedän, että Alkossa käy nyt kauppa normaalia paremmin, mutta tämä lienee vain positiivinen asia, siis ihan valtiontalouttakin ajatellen, ei vain juoppojen viihtyvyyttä :mrgreen: .

No, täytyy seurailla uutisia.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 23.3.2020 07:40:07

Joopa joo, huomaa, että olen alkoholisti, kun alkoi tässä koronaepidemiapoikkeustilasekoilussa päällimmäisenä asiana huolettaa se, jos alkoholin myyntiä aletaan rajoittaa :mrgreen: .

Baarit voivat toki mennä sulki tai niiden aukioloaikoja voidaan supistaa, mutta ei baarissa käyminen mulle mikään ehdoton pakko ole, vaikka usein kivaa onkin ja aina sitä voi kotibileet tai salakapakan pistää pystyyn ilman, että viranomaiset voivat tehdä sille vittujakaan, jos sosiaalisemmin tahdon dokata :twisted: . Mutta se, että alkoholia ei myytäisi lainkaan tai sen myyminen menisi ns. viinakorttisysteemiin olisi jo oikeasti hirveää :cry: . Tulikin mieleen, josko pitäisi ryhtyä hamstraamaan Alkosta viinaa oikein koko kuun tilin edestä ja raahata kaupasta kaljaa rullakolla, kuin Viron viinaturisti ikään :lol: . Ruokakaupat toki pysyvät auki vastakin, kuten ovat pysyneet myös näissä hyvin tiukkojen rajoituksien maissa(Espanja, Italia), mutta mistä sitä tässä tyystin hullussa tilanteessa tietää, vaikka keksisivät lopettaa kaljan myynnin niissäkin, jostakin "tosi hyvin" perustellusta syystä. Tällä haavaa mun ei varsinaisesti tee edes mieli dokata, mutta kyllä tuollaiset, edes jotakuinkin mahdolliset ulkoiset pakotteet aiheuttavat sen fiiliksen, että alkoholia on saatava kiireesti ainakin varastoon.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 23.3.2020 19:54:28

Tuo uhkakuva alkoholin saatavuudesta ministeriön toimesta oli toki vaan omaa hassutteluani. :lol:

Prismassa oli vino pino Koff-laatikoita, joten alkoholismi voi täällä jatkossakin hyvin. 8)

Hamsterit olivat sen sijaan vieneet kaikki possulehmät, joten päädyin tekemään lihamakaronilaatikkoa kanan jauhelihasta. :?

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 24.3.2020 12:03:49

Siitä tuli broilerilaatikko. Ihan hyvää mässyä. Kiva että joku sentään jaksaa laittaa kunnon kotiruokaa, tämän kaiken taudin keskellä.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 24.3.2020 21:05:46

Tämä on kyllä kummallinen tunnustus, mutta minä en ole koskaan ennen tehnyt makaronilaatikkoa. :o

Teen kyllä paljon jauhelihapohjaisia ruokia, mutta ne on aina bolognese, chili con carne, kaalilaatikko tai lihapullat. :?

Mitä reseptejä vähän googlasin, niin mihinkään ei laitettu valkosipulia, mutta minähän tuuttaan tuota aina ihan kaikkeen. :twisted:

Munamaidon maustoin currylla, ja lienee sanomattakin selvää että hyvää tuli. 8)

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

Tosi juttu

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 25.3.2020 03:03:56

Parhaat tropit Koronaan on etanoli+käsisaippua (+karanteeni) ja sisäisesti eräs vihreä laillinen kasvi. Ja tämä tarina on tosi!
Jos et osaa käyttää ni älä vittu käytä.

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 25.3.2020 12:12:21

Yritä polttaa paukut kaasunaamari päällä.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 26.3.2020 07:39:03

Korkinkadottaja kirjoitti:Tämä on kyllä kummallinen tunnustus, mutta minä en ole koskaan ennen tehnyt makaronilaatikkoa. :o

Hamstrasitko niitä makaroneja? Kuulemma makaroniteollisuudella menee nyt lujaa, kuten myös vessapaperiteollisuudella, vaikka miltei kaikki muut alat menevätkin nurin. Myös päivittäistavarakauppa kukoistaa. Näin ainakin kehui itse Keskon iso pomo eilen talousuutisissa. Ihmiset ostavat nyt kaiken ruokansa marketeista, kun eivät käy enää niin paljon esim. toreilla tai pienissä erikoisliikkeissä, eivät syö ravintoloissa, koululaiset eivät syö lounasta koulussa(Söivätkö ne ennenkään :mrgreen: ?) jne. Tietenkin hamstrauspiikkikin toi rahaa isoille päivittäistavarakaupoille, vaikka se massapsykoosi taitaa olla jo laantumaan päin. Perusruoan lisäksi suurta menekkiä on kuulemma hygieniatarvikkeilla, sekä totta kai panimotuotteilla :D .

Sitten otsikon aiheeseen: Baarit ja toki myös muut ravintolat menevät nyt kiinni ihan valtiovallan toimesta ja monet puljut laittoivat lapun luukulle jo ihan oma-aloitteisesti. Se on siis kalsarikännäämistä tästä lähin ennalta määräämättömän ajan. No, enköhän mä pärjää, vaikka baareissa tykkäänkin käydä, mutta ravintolayrittäjien ja palkollistensa pärjääminen voikin olla vähän heikompaa. Sellaista väläyteltiin, josko alkoholijuomien ulosmyyntiä ravintoloista voisi helpottaa. Tiedä sitten, kuinka paljon moinen konsti pelastaisi. Ravintoloista ei saa myydä ulos, kuin max. 5,5 %:n juomia, joita saa kaupastakin. Itse ainakin ajattelen, etten ala maksaa ekstraa kalsarikännibisseistäni, kun valikoimat erikoisoluissakin ovat nykyään kaupoissa sangen mittavat. Toki ihan kannatuksen vuoksi voisin ostaa jostakin tykkäämästäni baarista kaljaa ulos, mutta jos mä iltapäiväkävelylläni haen pari bisseä baarista X, niin se tuskin riittää pitämään paikka pystyssä, vaikka useampikin ihminen tekisi noin. Kyllä ne tulot kaljabaareille tulevat pääosin siltä porukalta, joka tykkää päivystää paikan päällä.

Mikko Kärnä ehdotti sellaista, että Alkot suljettaisiin ja ravintoloiden ulosmyyntiä helpotettaisiin ja ravintolat saisivat myydä max. 15 volttisia juomia pihalle, koska yksityisyrittäjien tukeminen on nyt tärkeämpää, kuin valtion monopolin. No, on tuossa ehkä ihan ideaakin, mutta henk.koht. en innostunut yhtään, koska pääasiassa ostan Alkosta vahvempia juomia. Noh, Mikko Kärnä nyt ehdotteleekin usein ja kaikenlaista, mm. naisille :mrgreen: ja vetää muutenkin sitä omaa sooloaan, joten hänen puheistaan en vielä huolestu.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 27.3.2020 06:31:27

Mitäs minä hätiköin? Eivät ravintolat vielä menneetkään kiinni. Tai monet menivät, mutta eivät lakisääteisen velvoitteen vuoksi. Ottamatta kantaa tähän korona-asiaan, niin lähtökohtaisesti hyvä homma, että tässä maassa ei voida puuttua ihmisten elinkeinon harjoittamiseen ja moneen muuhunkaan asiaan/oikeuteen ihan helposti vain sen vuoksi, että nyt tuntuu siltä, että tämä olisi hyvä idea.

Tuossa huudeilla on eräs sellainen oikein kunnon räkälä, jossa oli ainakin eilen täysi meno päällä, kun kuljin siitä ohitse ja tuskin sulkevatkaan oviaan ennen kun ne tullaan kirjaimellisesti naulaamaan kiinni. Asiakaskunta on siellä sen verran uskollista, tuli mitä tuli, että tuskin ainakaan myynnin vähenemisen vuoksi joutuvat lappua luukulle laittamaan :mrgreen: . En mä sinne ihan heti ole menossa. Olen kyllä käynyt useammankin kerran ja ihan okei mesta, jos räkälätunnelmaa kaipaa, enkä pidä itseäni liian hienona sinne, mutta pääasiassa tykkään vähän vähemmän räkälämeiningistä kuitenkin.

Uusimaa sen sijaan meni kiinni. Eipä mulla sinne tosin mitään asiaa tässä tilanteessa ole, kun siellä on yhtä vähän äksöniä nykyään, kuin täällä junttilassa tai missä tahansa muuallakin Suomessa. Asuu siellä kivoja kavereita kyllä, mutta ehkä mä en nyt ihan ikävään kuole.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hilbert » 27.3.2020 22:24:30

Winston-84 kirjoitti:Tuossa huudeilla on eräs sellainen oikein kunnon räkälä, jossa oli ainakin eilen täysi meno päällä, kun kuljin siitä ohitse ja tuskin sulkevatkaan oviaan ennen kun ne tullaan kirjaimellisesti naulaamaan kiinni. Asiakaskunta on siellä sen verran uskollista, tuli mitä tuli, että tuskin ainakaan myynnin vähenemisen vuoksi joutuvat lappua luukulle laittamaan :mrgreen: . En mä sinne ihan heti ole menossa. Olen kyllä käynyt useammankin kerran ja ihan okei mesta, jos räkälätunnelmaa kaipaa, enkä pidä itseäni liian hienona sinne, mutta pääasiassa tykkään vähän vähemmän räkälämeiningistä kuitenkin.

Lahdessa oleva Tirra on kanssa oikein kunnon räkälä. Oon ehkä kahdesti käynyt siellä.
hilbert
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna