Olet täällä

Juntttimaisinta mitä tiedät

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Juntttimaisinta mitä tiedät

ViestiKirjoittaja Pohjattoman nuiva » 12.4.2016 10:31:47

^Jep. Näkeehän noita vaikka ihan kaupan kassalla. Tullaan tuijottelemaan naama norsunvitulla, eikä vahingossakaan tervehditä sitä asiakaspalvelijaa. Tilaisuuden tullen avaudutaan helvetin teatraalisti ja kovaan ääneen.

Yksi juttu joka on vituttanut pitkään. Käyn usein ruokkiksella Subwayssa. Ja ihan oikeasti varmaan puolet porukasta jättävät ltarjottimensa ja roskansa pöytään. Tässäkin näyttävät kunnostautuvan erityisesti keski-ikäiset ukot ja akat. Uskomattoman junttia touhua.
Pohjattoman nuiva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.4.2016 03:05:50

^ Roskaaminen ylipäätään on junttimaisinta, mitä tiedän -touhua. Ei kait se niin järkyttävä ympäristörikos olisi, jos heittää mennessään kadulle tupakka-askinsa tai karkkipaperinsa, mutta se vitun ei kiinnosta, ei kuulu mulle, muut siivotkoot mun jälkeni -asenne oksettaa :x .

Vähän ylempiä sivuten: Junttimaisinta, mitä tiedän on (nyky)nuorison päivittely ja kauhistelu. Ei minulla ainakaan ole ollut mitään kummempia ongelmia nuorison kanssa. Pääosin vaikuttavat ihan asiallisilta ja sitä häiriökäyttäytymistä näkyy huomattavasti enemmän ihan muissa ikäryhmissä, niissä, jotka niin mielellään nuorisoa helvettiin toivottelevat :roll: :x . Totta kai jokaisessa ikäryhmässä on häirikkönsä ja ns. mädät omenansa, mutta se, että ihmistä pidetään ihan lähtökohtaisesti potentiaalisena kriminaalina tai vähintään täytenä tollona, joka ei tajua mistään mitään vain siksi, että se on tietyn ikäinen, on käsittämätöntä :roll: . Ja kun tämä nuorison moittiminen(Tiedän kyllä, ettei se ole mikään uusi ilmiö, vaan suorastaan ikiaikainen) vielä tuntuu olevan yleisesti täysin hyväksyttävää. Jos jotain muuta ikäryhmää käytäisiin ylenkatsomaan samalla tavalla, niin johan siitä nousisi meteli.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 13.4.2016 08:05:58

...
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä 7.5.2016 06:58:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Pööpää (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.4.2016 08:17:37

Mä henk.koht. voin ottaa tytöttelyn myös kohteliaisuutena. Tuo riippuu niin hitosti siitä, millaisessa yhteydessä ja kuka sen sanoo. Monesti se on ollut kaikkea muuta, kuin kohteliasta, eli todellakin vähättelyä siihen tyyliin, että "voi tyttöpieni, kun sä et tiedä mistään mitään" :evil: . Tosin useammankin kerran on käynyt niin, että se tytöttelijä on ollutkin mua nuorempi :lol: . Joo, olen aikamoinen babyface, mutta noissa tilanteissa on ollut lopulta hyvin hauskaa, kun olen kysynyt tytöttelijän ikää, on paljastunut, että se onkin paljon vähemmän, kuin mulla, sitten olen kertonut oman ikäni ja tytöttelijä on mennyt noloksi :lol: :P . Joskus tytöttely on tuntunut oikein mukavalta, esim. jokin aikaa sitten, kun eräs vanhempi(Tarkoitan nyt yli seitsemänkymppinen) nainen, jonka kanssa juttelin oikein hyvässä hengessä, sanoi jotakin siihen tyyliin, että "sähän olet vielä nuori tyttö, koko elämä edessä". Tiesi siis kyllä oikean ikäni. En minä tuota osannut loukkauksena/vähättelynä ottaa. En tiedä, olisiko pitänyt :? .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pohjattoman nuiva » 13.4.2016 08:22:56

Tuo pojittelu ja tytöttely on mielestäni aika tapauskohtainen juttu. Paljon riippuu sävystä, enkä tosiaankaan vedä hernettä nenään vaikka jollekkin naapurin mummolle. Duuniyhteyksissä joskus kuulee sellaista ylimielistä pojittelua joltain 10-15-vuotta vanhemmilta ukoilta. Joskus olen sanonut, että älä pojittele kun et kuitenkaan maksa viikkorahaa :roll:
Pohjattoman nuiva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 13.4.2016 08:59:00

...
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä 7.5.2016 07:03:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Pööpää (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja hilbert » 13.4.2016 11:15:09

Lähinnä mua ärsyttää ne pojittelut silloin, jos niitä harrastaa joku sellainen tyyppi, joka on selvästi vähän tipahtanut nykyajan kelkasta ja kuvittelee olevansa pelkän iän ja tuhansien räkälöissä notkuttujen tuntien tuoman vankan "elämänkokemuksen" pohjalta paljon "viisaampi". Yleensä siihen liittyy muutakin umpimielistä ajattelua joka ei ole ihan nykyaikaa. Homofobiaa ynnä muuta.

Jyväskylän murre on junttimaista? Minä en ole jostain syystä oppinut sitä vaikka olen asunut täällä useiden vuosien jaksoja. Tosin Etelä-Suomessakin tulee vierailtua sen verran usein, että se varmaan suojaa tuon murteen tarttumiselta.
hilbert
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.4.2016 12:04:59

^ Niin no, se keskikaljaräkälöistä hankittu elämänkokemus on aika helvetin junttimaista :mrgreen: . Elämäähän sekin toki on ja kokemus siitä elämästä, eikä mulla tässä pahemmin ole varaa ketään vanhoja juoppoja arvostella :oops: , mutta eipä siinä mitään leveiltävää pahemmin ole. Tuohon elämänkokemukseen kuuluu usein myös "vankka tietämys" siitä, kuinka yhteiskunnan, nalkuttavan akan, naapurin ukon, sossun, mamujen ja vaikka niiden homojen vika on kaikki, mikä on elämässä pielessä, kun siellä räkälässä joutuu päivät pitkät keppanaa kittaamaan :mrgreen: :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pohjattoman nuiva » 13.4.2016 12:17:24

Minulla on oikein lämmin ja läheinen suhde tuollaisiin keski-ikäisiin kaljaräkäläukkoihin. Hienoja miehiä. Uniformuun kuuluu yleensä kusen polttamat siniset farkut, 80-luvulta peräisin oleva nahkatakki tai Tarjoustalosta tai Hong Kongista ostettu sininen tai musta farkkutakki. Nämä herrat tykkäävät pojitella, läheisiä harrastuksia ovat myös paini ja kädenvääntö.

Maailma muuttuu, keskikaljamiehet pysyvät.
Pohjattoman nuiva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.4.2016 12:33:35

^ Keskikaljaräkäläukkojen laajaan yleissivistykseen kuuluu myös usein vahva tietämys siitä, kuinka vaarallista ja rappiollista huumeiden käyttö on :lol: :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pohjattoman nuiva » 13.4.2016 13:04:40

^Pitää paikkansa. Notkuin opiskeluaikoina erään keskustan liepeillä sijaitsevan laatutietoisen anniskeluravintolan ovella. Vakio asiakaskuntaa olivat etupäässä kaljaäijät ja raviurheiluun mieltynyt kansanosa. Kerran yksi vakkareista, varsin stereotypinen keskikaljamies tulee raivoamaan kuinka minä en tee työtäni kunnolla. Pienen jututuksen päätteeksi selviää, että Piian puhelin on kadonnut. Syyllisiksi epäilivät aikaisemmin paikalla olleita "huumehörhöjä". Selvisi sitten, että paikalla oli monta tuntia aikaisemmin ollut joitain nuoria kundeja, ja koska nuoret ovat narkkareita, ja narkkarit varkaita selvisi mysteeri kertaheitolla. Ei ollut mahdollista, että ammattijuoppo Piia olisi itse luurinsa hukannut. Hienoja aikoja :lol:
Pohjattoman nuiva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hilbert » 13.4.2016 16:39:29

Meidän yliopiston lehdessä oli kerran oikein osuva sarjakuva, valitettavasti en nyt löydä sitä netistä. Siinä sarjakuvassa nuori opiskelija on baarissa ja sitten joku keskikaljaukko alkaa selittämään viisauksia tyyliin "Minä tiesin jo silloin 90-luvun alussa, että tätä uutta talouden nousukautta tulee seuraamaan uusi taantuma. En näe sinulla mitään syytä jatkaa opintojasi, et sinä kuitenkaan mistään mitään töitä saa". :lol:
hilbert
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja samppa32 » 13.4.2016 23:33:23

Olen täysin samoilla linjoilla sun kanssa Winston-84

Mulla on ihan samat ajatukset, mua kohtaan nuoret(13-20w) on käyttäytynyt erittäin hyvin, vanhemmista ihmisistä en välttämättä samaa voi sanoa. Monet nuoret on tosi fiksuja, voi ne tulla jotain röökiä pummimaan, mutta eivät haistata vittuja vaikken antaskaan. Jotkut teinit on jopa niin kohteliaita että avaavat oven edellä mennessään, vaikken mä mikään vanha setä olekaan :D Tämän päivän teinit/nuoret aikuiset on mun näkemyksen mukaan tosi avoimia ja kivoja...mun kenkiä on monesti ihan tuntemattomat teinit tullut kehumaan kasvotusten ja jotkut hieman ujommat on huudellut perään et "mageet conssit" :D

Vähän ylempiä sivuten: Junttimaisinta, mitä tiedän on (nyky)nuorison päivittely ja kauhistelu. Ei minulla ainakaan ole ollut mitään kummempia ongelmia nuorison kanssa. Pääosin vaikuttavat ihan asiallisilta ja sitä häiriökäyttäytymistä näkyy huomattavasti enemmän ihan muissa ikäryhmissä, niissä, jotka niin mielellään nuorisoa helvettiin toivottelevat :roll: :x . Totta kai jokaisessa ikäryhmässä on häirikkönsä ja ns. mädät omenansa, mutta se, että ihmistä pidetään ihan lähtökohtaisesti potentiaalisena kriminaalina tai vähintään täytenä tollona, joka ei tajua mistään mitään vain siksi, että se on tietyn ikäinen, on käsittämätöntä :roll: . Ja kun tämä nuorison moittiminen(Tiedän kyllä, ettei se ole mikään uusi ilmiö, vaan suorastaan ikiaikainen) vielä tuntuu olevan yleisesti täysin hyväksyttävää. Jos jotain muuta ikäryhmää käytäisiin ylenkatsomaan samalla tavalla, niin johan siitä nousisi meteli.[/quote]
samppa32
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hilbert » 13.4.2016 23:46:15

^ Olen joskus kuullut sellaisen jutun, että jopa jostain muinaisen Egyptin aikaisista hieroglyfikirjoituksista on löytynyt kuvauksia siitä miten "nuoriso on rappiolla".
hilbert
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 14.4.2016 04:39:49

hilbert kirjoitti:^ Olen joskus kuullut sellaisen jutun, että jopa jostain muinaisen Egyptin aikaisista hieroglyfikirjoituksista on löytynyt kuvauksia siitä miten "nuoriso on rappiolla".

Mikäköhän ihmisten keskimääräinen elinikä on ollut siihen aikaan? Riippui toki varmasti myös asemasta yhteiskuntaluokassa, orjilla ei taatusti kovin pitkä. Nuoriso oli varmaan silloin jotain 8v. ikäisiä :lol: .
Chas
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna