Olet täällä

Juntttimaisinta mitä tiedät

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Juntttimaisinta mitä tiedät

ViestiKirjoittaja Pohjattoman nuiva » 19.4.2016 17:14:14

^Luc, eihän tuo ollut kellekkään plinkkiläiselle suunnattu. Kunhan vaan avaudun asiasta, joka turhauttaa aivan jumalattomasti. Eikä tuo tekstini liity sinun tilanteeseen mitenkään.

En nyt viitta Luc sinuun mitenkään. Tuntuu että monelta plinkkiläiseltä puuttuu juurikin samat ominaisuudet, kuin mistä minua on täällä syytelty. Kyky samaistua toisen tilanteeseen. Ei ole järin mieltä ylentävää tämä pienyrittäminen tässä maassa. Maksat veroja verojen päälle ilman sosiaaliturvaa, teet töitä usein 7pv/vk. Juuri mitään ei silti jää käteen, koska sosialistinen rosvovaltio vie kaiken. Siihen päälle joudut vielä kuuntelemaan kaikenlaisten ulinaa ja taivastelua, kuten tässäkin ketjussa on nähtävissä. Ymmärrän sen, että teidän mielestänne suomalainen syrjäytynyt on korkean moraalin ja sorron ruumiillistuma, mutta jotain suhteellisuudentajua tuohon pöyristelyyn ja kauhisteluun.
Pohjattoman nuiva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hilbert » 19.4.2016 17:15:35

Nnaana kirjoitti:No, no, ei liity asiaan, mutta mua on aina häirinnyt, että paasataan hyvivointiyhteiskunnasta, ja että missään muualla ei asiat ole niin hienosti järjestetty, miinus Ruotsi ja Norja. Vielä paremmin rahaa mä saisin jos asuisin toisessa kotimaassani. Siellä mielisairaat ja vammaiset nettoavat lähes tonnin enemmän kuin, mitä Suomessa maksetaan. Eikä kyseessä ole Ruotsi tai Norja, eikä tämä maa ole veloissa huolimatta paremmasta tukisysteemistä tuossa kohtaa. En lähde sen kummemmin lallattelemaan, mutta Suomella ois mallia otettavana.

Onhan tuosta tullut Suomelle huomautuksia ihan Euroopan neuvostoltakin: http://yle.fi/uutiset/euroopan_neuvosto ... ta/7797709

Toinen ongelma on se, että Suomessa on paljon käytännössä täysin invalidisoituneita ihmisiä, joita joku Kelan asiantuntijalääkäri pitää "täysin työkykyisinä" kertaakaan heitä oikeasti näkemättä ja sitten heidät pistetään ravaamaan Kelan, Sossun ja työkkärin luukkujen välillä keksimässä selityksiä sille miksi eivät ole töissä. Niin kuin olen Nnaanan kanssa ennenkin jutellut, esimerkiksi paniikkihäiriötä ei Suomessa pidetä työkyvyttömyyden perusteena, oli se sitten miten vakava-asteinen hyvänsä.
hilbert
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 19.4.2016 20:22:27

Kiitos Pohjattoman Nuiva, tuli hyvä olo ettet tarkottanut mitään. <3 Mä oon vaan niin herkkä nykyään :roll:

On tässä maassa osa asioista hyvin, mutta osa päin vittua kuten äsken mainitsemasi asia ja tuo Hilbertin esiin tuoma asia muun muassa.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 19.4.2016 21:04:30

^^ Minä ainakin tiedän vallan hyvin, millaista on olla yrittäjänä. Olin joskus sukulaisten firmassa töissä, ja kyllä, vitutti ja vituttaa edelleen täysin ilman syytä lusivat sossupummit. Ymmärrän molemmilta kanteilta katsottuna asiaa, tai pystyn samaistumaan. Suomessa oikeasti sairaat saavat liian vähän rahaa nähden siihen, että se "tuomio" saattaa olla elinikäinen. Kukaan ei pyydä sairastumistaan ja mielenterveysongelmiin ei itseään useimmiten kyllä sairastuteta. Toki päihteet saattaa psykoosia sun muuta laukaista, mutta enpä usko, että laittomien päihteiden käyttäjillä alunperinkään mikään häävi olo on, eli ne ongelmat on jo, mutta puhkeavat päihteiden käytön seurauksena. Suomessa myöskin on sairaseläkkeelle pääsy ylipäänsä tehty laittoman hankalaksi, näkeehän sen täälläkin. Syyttely, puoliin ja toisiin on junttia. Ne syylliset istuvat ihan jossain muualla kuin täällä plinkin äärellä.

Toki muualla maailmassa sitten suoranainen toimeentulotuki saattaa olla olematon Suomeen nähden, mutta pääsee helpommin, oikeista sairauksista eläkkeelle ja saa kohtuullisemman elintason kuin Suomessa. Ihan ilman, että se kostautuu tavan kansalaisille mitenkään. Eli kyllä, koen, että on oikeus valittaa. Etenkin, koska kuten hilbert tossa pistikin linkkiä, niin ei Suomikaan mikään lintukoto ole, josta eivät sairaat ihmiset saa poikkipuolista sanaa sanoa. Toki jossain on asiat huonommin aina.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 20.4.2016 06:46:07

Junttimaista on ammattivalittaminen. Totta hemmetissä epäkohdista saa puhua, eikä aina tarvitse kulkea väkisin hymy korvissa, jos asiat ovat päin persettä, mutta se, ettei koskaan mikään ole hyvin ja marinaa ja märinää vain riittää, niin voi vittu. Mun on toki helppo huudella taas, koska omat asiani ovat todella hyvin, vaikka syrjäytynyt ja köyhä paska olenkin, enkä todellakaan tarkoita, että esim. Lucrezian tai hilbertin tilanteessa tarvitsisi jaksaa ajatella niin helvetin positiivisesti, koska ainahan sentään jollakulla huonommin menee. Meinaan nyt näitä tapauksia, olivatpa hyväosaisia tai huono-osaisia, jotka vain valittavat valittamasta päästyään ja syyttelevät sitä ja tätä tahoa milloin mistäkin ja kaikesta. Sen energian, jota käyttää leipäläpensä heilutteluun, voisi suunnata vaikka konkreettisiin toimiin asioiden korjaamiseksi, jos niin pirusti vituttaa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hilbert » 20.4.2016 15:15:41

.
Viimeksi muokannut hilbert päivämäärä 2.2.2017 02:20:28, muokattu yhteensä 1 kerran
hilbert
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 21.4.2016 05:48:47

Hihhih, kun mua vähän huvitti ilmaisu "ansaita kuolla", jos on polttanut tupakkaa 50 vuotta, syönyt itsensä armottomaksi läskiksi tmv. Minä höpsö juntti kun olen tähän saakka luullut, että kuolema ei ole mikään palkinto/rangaistus, joka ansaitaan tietyillä elintavoilla, vaan ihan väistämätön ja luonnollinen asia, joka on jokaiikan kohtalona ennemmin tai myöhemmin, olivat sitten polttaneet tupakkaa tahi eivät :lol: :mrgreen: . Ja jos nyt onkin niin, että tupakoimattomat elävät ikuisesti, niin onneksi aloin aikoinani polttaa. Vaikkei mulla tässä mitään akuutteja kuoleman toiveita, saati itsetuhoisuutta olekaan, elämä pääosin hymyilee ja toivon sen jatkuvan vielä pitkään, niin ei mua sentään nappaa tippaakaan ajatus ikuisesta elämästä. Hui kauhistus :shock: !

Meni vähän offiksi. Tai no, ehkä se voidaan laskea tietynlaiseksi junttimaisuudeksi, että kuolemasta on yhteiskunnassamme tehty tabu ja aivan sairas ja luonnoton asia, jonka kanssa saavat olla tekemisissä korkeintaan saattohoitoon koulutetut hoitajat ja lääkärit jossakin sairaalan seinien sisällä piilossa :? :roll: . Onhan se kerrassaan kauheaa, kun joskus joku kehtaa mennä kuolemaan sairauskohtaukseen keskellä katua tai kauppakeskusta. Silminnäkijät tarvitsevat kriisiterapiaa sen jälkeen, kun ovat joutuneet todistamaan niin kammottavaa asiaa, kuin että joku kahdeksankymppinen paappa sai viimeisen sydänkohtauksensa :roll: . Tarkoitan nyt sitten ihan tällaisia luonnollisia kuolemia. Jonkin verisen kirvesmurhan näkeminen toki voikin olla todella traumatisoivaa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pohjattoman nuiva » 21.4.2016 06:46:22

^Kuolin-tapaan ja elämän pituuteen voi hyvinkin vaikuttaa, ja niistä se palkinto/rangaistus muodostuu. Jokainen tietää keuhkosyövän ja ahtauman olevan äärimmäisen kivulias tapa lähteä. Tupakoimalla hyväksyt sen, että hyvin todennäköisesti kuolet ennen aikojasi kivuliaasti. Nuo "kaikki me joskus kuollaan"-höpinät ovat röökijunttien epätoivoista räpiköintiä.

Kuolema tosiaan on tabu. Eniten vituttaa lapsien "säästäminen" siltä. Perheen kissa kun kuolee, niin se "muuttaa papan luokse maalle" tai jotain vastaavaa. Misse oli hieno olento jolle oli tarkoituksensa tässä maailmassa, mutta nyt se on kuollut. Kuollut, kuten kaikki muukin elollinen aikanaan. Kyllä vaikka alakoulu ikäinen tuollaisen ymmärtää, kun selittää.
Pohjattoman nuiva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 21.4.2016 12:04:48

Tupakoimalla hyväksyt sen, että hyvin todennäköisesti kuolet ennen aikojasi kivuliaasti.

Ei voi sanoa kuin, itse sinä se tässä lähtösi nopeutusta kerjäät.
Pasuuna
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 21.4.2016 12:17:56

...
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä 10.5.2016 12:13:35, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pööpää (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Pohjattoman nuiva » 21.4.2016 20:13:29

^Taisi olla vähintää yhtä asenteellinen omakin purkaukseni. :roll:

Annetaan olla, minullehan ei ihmisten laiskuus tai pulskuus kuulu. On vaan kovasti tunteita herättävä aihe. Se, että koen oman viiteryhmäni olevan tässä yhteiskunnassa epäoikeudenmukaisessa asemassa ei parane vittuilemalla netissä.

Taidan nyt jättää tämän ketjun rauhaan.
Pohjattoman nuiva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 22.4.2016 20:21:23

^^ Mielenkiintoinen, ajatuksia herättävä kirjoitus aiheesta, josta piisaa vääntöä, isos maailmas kans.
Siinä oli monia seikkoja, jotka aihettivat tervettä kiinnostusta toisinaan aiheita liiallisella tunnekauhottulla tyylillä.
En nyt ala pilkkomaan tekstiä, en tee sitä juurikaan... siis se kirjoitettu on jo kertaalleen olemassa...

Otsakkeeseen en saa ladattua jotain merkityksellistä sisällöä, oon vähän väsy - ja patit vähis...

Jääkendo voi olla junttimaista, mutta peli oli käynnissä täydelle salille ja se auttaa käymään läpi katsomossa
alkukantaisten luolamies-naistunteiden ahdistuksen purkua sirkushuvin seurannan raa´an kokemisen kautta.

Mieilipideasioita, kuten missä vaatteissa kuljen ja mitä musaa lataan kulloinkin ilmoille...

Huhdin vikaa koknaista viikonloppuva - kohden parempaa eli mm-tason skodacupin kiihkeitä pelejä Venäjän mailla.

:D
Bentsoitta 2013 - 2015, ja 22.2.2017 alkaen,
selkeenä sulhasena since 8.1.2019, aye !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.11.2019 07:22:34

Isot, näkyvät tatuoinnit+häämekko -kombo. Yök!
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 30.11.2019 13:13:31

American Car Show
Monster Jam
Levis 501
Kampa tai lompakko takataskussa
Mora-buutsit
Kultaketju
Perussuomalaiset
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 30.11.2019 14:33:34

Jääkiekon nuorten MM-kilpailut ja ampuma-ase harrastus.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna