Olet täällä

Elämän tarkoitus

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 24.2.2017 10:52:05

^Täh :shock: ???

Mun tarkotus on olla tänään ilman bentsoja. On mulla ainakin tarkotuksia. Mulla ainakin on tarkotuksia.
Pööpää (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 24.2.2017 12:13:49

^ Etkö löytäny edellisestä sitä ns. punaista lankaa... :) :lol:

Pasuuna heittää aina välillä niin diippii juttuu, et ei ainakaan selvinpäin ollessa saa ihan aina "juonesta kiinni" :) :roll:
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 24.2.2017 12:22:57

Emmä ny tainnut kunnolla jaksaa keskittyä Pasuunan tekstiin-excuses, excuses, mää en vaa tajuuu, läl läl lää mää :P .
Pööpää (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 7.7.2020 19:44:12

Nosto. 8)

Beatles paasasi että all you need is love, ja kenties juuri tuosta syystä olen aina inhonnut Biitlesiä. :x

Rakkaus on pienestä pitäen ollut elämässäni hyvin vieras elementti, hylätyksi tulemisen tunne sen sijaan seuraa aina kaikkialle. :?

Ja sitten taas ihmetellään, että miksi Korkkis juo. :roll:
Huhut kuolemastani, uskoontulostani saatikka raitistumisestani ovat aiheettomia.
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 8.7.2020 04:27:42

^ Mä RAKASTAN Beatlesia <3 ! Kyseinen bändi on miltei elämäni tarkoitus :P .

Surulliseltahan tuo kuulostaa, eikä se helppoa ole lähteä kohti mahdollisia, vaan ei suinkaan kiveen kirjoitettuja :wink: uusia pettymyksiä, jos ikävät kokemukset, traumat ja pelot kovasti kummittelevat. Mikään ei kuitenkaan muutu, jos mikään ei muutu ja ainut mitä voi muuttaa, on oma toiminta. Ei se välttämättä auta mitään, mutta ainoastaan siihen voi itse vaikuttaa. Niinhän se vain on, että jotkut ovat oman onnensa seppiä enemmän, kuin toiset. Hitosti riippuu lähtökohdista, enkä tarkoita lähtökohdilla pelkästään lapsuutta pää patterin välissä, elämää yhteiskunnallisesti huonossa asemassa tai epävakaassa tilanteessa. Oma pää se pahin on ja nimenomaan pohjimmaisen luonteenlaadun kannalta, ei minkään mielenterveyden häiriön, joiden kanssa kyllä oppii pärjäämään, jos luonne antaa eväät siihen. Luonnettaan ei kaiketi saa mihinkään muutettua, vaikka erilaisen asenteen voi ottaa suht iisistikin.

Jos on tyytyväinen tai ainakin tyytynyt ja turtunut ja katsonut helpoimmaksi nykyisen asiantilan, niin ei siinä pysymisessäkään mitään väärää ole.

Edit: Elämällä ei mitään suurempaa tarkoitusta ole. Sattuman kaupalla täällä ollaan, eikä kenenkään olemassaolo ole mitenkään välttämätöntä tai olennaista suuremmassa mittakaavassa. Se ei silti tarkoita, etteikö oma elämä voisi olla sangen kivaa ja itselle merkityksellistä ja elämisen arvoista. Ihmislaji nyt on ihan järkyttävä hutilaukaus evoluutiolta, Suurelta Suunnittelijalta tai mihin nyt kukin uskoo. Eipä sillä väliä ole, koska vituiksi meni joka tapauksessa :mrgreen: . Aika pihalla saa olla, jos muuta ajattelee, mutta kyllä näitä pihalla oleviakin riittää. En ota kuitenkaan paineita siitäkään, että tätä paskalajia edustan. Syyttömänä tähän synnyin, joten mennään sitten iloisesti rallatellen loppuun asti.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 10.7.2020 18:03:26

Elämän tarkoitus pähkinänkuoressa.

Elämän tarkoitus täytyy olla jotain eettistä eli ei voida ajatella että esimerkiksi pahan teko olisi elämän tarkoitus.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 10.7.2020 18:49:21

Korkinkadottaja kirjoitti:Nosto. 8)

Beatles paasasi että all you need is love, ja kenties juuri tuosta syystä olen aina inhonnut Biitlesiä. :x

Rakkaus on pienestä pitäen ollut elämässäni hyvin vieras elementti, hylätyksi tulemisen tunne sen sijaan seuraa aina kaikkialle. :?

Ja sitten taas ihmetellään, että miksi Korkkis juo. :roll:

Iso Wee ei halua ymmärtää tällaisia tunteita.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 10.7.2020 21:03:02

Pööpää (poistunut käyttäjä) kirjoitti:^Täh :shock: ???

Mun tarkotus on olla tänään ilman bentsoja. On mulla ainakin tarkotuksia. Mulla ainakin on tarkotuksia.

Se on hienoa Pööpää että haluat olla ilman benzoja! Mutta elämän tarkoitusta et tule koskaan löytämään. Sitä aina mietitään mutta vastausta ei ole.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 11.7.2020 11:48:09

Kaikilla ihmisillä on oma mielipide siitä mikä on elämän tarkoitus mutta se ei ole vastaus kysymykseen, sillä kyse ei ole sinun elämän tarkoituksesta vaan elämän.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 12.7.2020 15:48:48

Nyt kun elimistö on täynnä benzoja ja alkoa ei oikein voi keskustella filosofiaa. Mutta seuraan tätä ketjua mielenkiinnolla ja toivon että vastauksia tulee enemmän. Kiitokset korkkiselle joka nosti tämän ketjun.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 12.7.2020 16:44:17

Ihme että Zeus ei sanonut että buprehoito on elämän tarkoitus.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 14.7.2020 21:13:08

Pööpää (poistunut käyttäjä) kirjoitti:^Täh :shock: ???

Tämä oli hyvin sanottu. Ehkä susta tulee filosfian tohtori joku päivä.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 24.7.2020 10:47:04

Elämän tarkoituksesta ei voi keskustella enempää koska vastaus on niin yleinen, että esimerkit eivät vie asiaa eteenpäin ollenkaan. :wink:
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 24.7.2020 11:27:51

NeuroKipu kirjoitti:Saa olla myös hieman itsekäs eli osa elämästä on oma asia, on kyllä usein vaikea keksiä sitä tarkoitusta. Meitä kaikkia varmasti tarvitaan johonki, toivon niin.

Hyvin filosofisesti sanottu. Tätä lähemmäksi vastautta emme ehkä koskaan tule.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 31.7.2020 12:48:32

Narkkitehti kirjoitti:Elämän tarkoitus on elää maailman paras elämä.

Sen hyvä toivoa niin mutta maailman parhaasta elämästä ei ole yhtään esimerkkiä. Anna esimerkki siitä mikä on maailman paras elämä.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna