Olet täällä

Elämän tarkoitus

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja it was a trap » 1.9.2020 03:19:48

Live fast, die. Jotkut tekee sitten lisää niitä hellantelttuja ylikansoitettuun maapalloon siinä välissä ja osa itkee myöhemmin, kun Piri-Emiliasta tuli kräkkihuora, joka myy itseään saadakseen pulveripussinsa. Joka vie perintörahatkin diilerille.
Sit on niit, jotka itkee kun Emmasta ei tullut lääkäriä vaan eläinlääkäri, vaikka kirjoitti seitsemän laudaturia. Tai vielä pahempaa jos siivoojaksi!

Siksi olen tyytyväinen, etten voi lisääntyä vaikka kuinka yrittäisin ja yritänkin. Mutta ihan Raamatun -vastaisesta näkökulmasta, eli annan paholaiselle pikkurillin (se on samanlaisessa asennossa, kun teetäni juodessa, eli pikkurilli pystyssä!). Sen annan Saatanalle ja nautin antikristillisestä pahuudenpesäni tyydyttämisestä ilman lisääntymistarkoitusta ja vain siksi, että itsekkäänä ihmisenä saan hetken hekuman, kuten huumeista ja sen sellaisesta. Noi kaksi kun vielä yhdistää. Huumeet ja irstaan seksin! Ei Saatana ole paha vaan pyhäkoulutyyppi verrattuna noihin kaikenmaailman piruihin, joita Jumalaksi ja Jeesukseksi ja persesek... eikun Isäksi kutsutaan jossakin liturgistisessa kirjassa, joka muuttuu aina kun sivilisaatio muuttuu.

Se on minusta elämäntarkoitus. Tee kaikkiea kivaa, vaikket huumeita vetelisi tai harrastaisi irstauksia, mutta elä omaa elämääsi - ilman, että joku naapurin täti tai muu hullu tulee sanomaan sinulle, että olet häpeäksi koko ihmiskunnalle! Naura remakasti ja sano, että; "No niinpäs perkele olenkin, kjeh, kjeh, kjeh, mutta se on minun elämäntarkoitus ja nautin siitä viimeiseen hengenvetoon asti! :lol:
Jos tätillä ois munat, niin se ois setä, paitsi mun tapauksessa.. City: Kokkola, westside
it was a trap
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 5.9.2020 13:51:18

Hauskasti kirjoitettu ja tervetuloa päihdelinkkin nuori jäsen. Katso myös minun aiemmat postaukset elämän tarkoituksesta. Elämän tarkoitus on yleensä hyvin vaikea puuhenaihe koska mitään lopullista vastausta ei ole.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Junkie » 5.9.2020 20:32:08

Jaa-a. Kenen kannalta. Yksilön, yhteiskunnan, koko planeeta, biologian, evoluution, korkeamman voiman etc?

Ismo alanko ku kysy sano et elämän tarkotus o elää ja se o hyvä vastaus. Yhtä hyvä on, saattaa 2,7 kersaa maailmaan ja deippaa pois tieltä. Tai sitte, ihan vaan elää niin vähän epämukavasti ku mahollist. Valitsen viimeisen. Itsekästä, tottakai, sukunimikin kuolee, ainaki tää sukuhaara, mut äpärät jatkaa geeniperimää, joten evoluution kannalta oon nyt vaan sit turhaa jätettä ja perinnöllisil sairauksil se yrittääki jekuttaa mult henkiriepuu pois, mut ei kannata antaa pikkuasioiden masentaa.

ELETÄÄN, ja paskat muulle. (Kuha siin eläes ei vahingoiteta muita, ei ainakaan, ellei hyväl syyl ansainnu.)

Ja kyllä. Osaisin kirjoittaa ihan kirjakielelläkin, mutta en viitsi.
Mä meen ensin, vaikka tuleen.
Junkie
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Junkie » 5.9.2020 20:33:10

Jaa-a. Kenen kannalta. Yksilön, yhteiskunnan, koko planeeta, biologian, evoluution, korkeamman voiman etc?

Ismo alanko ku kysy sano et elämän tarkotus o elää ja se o hyvä vastaus. Yhtä hyvä on, saattaa 2,7 kersaa maailmaan ja deippaa pois tieltä. Tai sitte, ihan vaan elää niin vähän epämukavasti ku mahollist. Valitsen viimeisen. Itsekästä, tottakai, sukunimikin kuolee, ainaki tää sukuhaara, mut äpärät jatkaa geeniperimää, joten evoluution kannalta oon nyt vaan sit turhaa jätettä ja perinnöllisil sairauksil se yrittääki jekuttaa mult henkiriepuu pois, mut ei kannata antaa pikkuasioiden masentaa.

ELETÄÄN, ja paskat muulle. (Kuha siin eläes ei vahingoiteta muita, ei ainakaan, ellei hyväl syyl ansainnu.)

Ja kyllä. Osaisin kirjoittaa ihan kirjakielelläkin, mutta en viitsi.
Mä meen ensin, vaikka tuleen.
Junkie
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Peltohiiri » 13.9.2020 17:21:09

Elämän tarkoitus on umpikuja.
Peltohiiri
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Peltohiiri » 14.9.2020 12:36:44

Ainoa pitkä selostus elämän tarkoituksesta löytyy raamatusta, koska se on ainoa asia mikä on kirjoitettu aiheesta. Mutta siihen kirjaan ei tarvitse uskoa.
Peltohiiri
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hauki » 16.9.2020 14:38:10

it was a trap kirjoitti:Live fast, die. Jotkut tekee sitten lisää niitä hellantelttuja ylikansoitettuun maapalloon siinä välissä ja osa itkee myöhemmin, kun Piri-Emiliasta tuli kräkkihuora, joka myy itseään saadakseen pulveripussinsa. Joka vie perintörahatkin diilerille.
Sit on niit, jotka itkee kun Emmasta ei tullut lääkäriä vaan eläinlääkäri, vaikka kirjoitti seitsemän laudaturia. Tai vielä pahempaa jos siivoojaksi!

Siksi olen tyytyväinen, etten voi lisääntyä vaikka kuinka yrittäisin ja yritänkin. Mutta ihan Raamatun -vastaisesta näkökulmasta, eli annan paholaiselle pikkurillin (se on samanlaisessa asennossa, kun teetäni juodessa, eli pikkurilli pystyssä!). Sen annan Saatanalle ja nautin antikristillisestä pahuudenpesäni tyydyttämisestä ilman lisääntymistarkoitusta ja vain siksi, että itsekkäänä ihmisenä saan hetken hekuman, kuten huumeista ja sen sellaisesta. Noi kaksi kun vielä yhdistää. Huumeet ja irstaan seksin! Ei Saatana ole paha vaan pyhäkoulutyyppi verrattuna noihin kaikenmaailman piruihin, joita Jumalaksi ja Jeesukseksi ja persesek... eikun Isäksi kutsutaan jossakin liturgistisessa kirjassa, joka muuttuu aina kun sivilisaatio muuttuu.

Se on minusta elämäntarkoitus. Tee kaikkiea kivaa, vaikket huumeita vetelisi tai harrastaisi irstauksia, mutta elä omaa elämääsi - ilman, että joku naapurin täti tai muu hullu tulee sanomaan sinulle, että olet häpeäksi koko ihmiskunnalle! Naura remakasti ja sano, että; "No niinpäs perkele olenkin, kjeh, kjeh, kjeh, mutta se on minun elämäntarkoitus ja nautin siitä viimeiseen hengenvetoon asti! :lol:

Tämmöinen piri slangi ei menisi läpi millään filosofia kurssilla yliopistolla. Tällä postauksella ei ole mitään järkevää ajatusta elämän tarkoituksen kanssa. You are dismissed. Silti hauskasti kirjoitettu.
Hauki
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämän Valo » 24.9.2020 14:20:03

Jokaisella saa olla oma mielipide elämän tarkoituksesta mutta se on vaan mielipide ja on toinen asia jos henkilö on oikeassa.
He said he wanted heaven but prayin' was too slow
Elämän Valo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämän Valo » 28.9.2020 11:31:07

Eläimet ja vauvat eivät pysty ajattelemaan koska heillä ei ole tunnistettavaa kielitaitoa.
Elämän Valo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämän Valo » 28.9.2020 14:01:46

Mitä esim. pieni hirvenvasa miettii? Ei kai mitään vaan toimii vaiston varassa.
Elämän Valo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämän Valo » 5.10.2020 15:54:31

Monet filosofit kuten Russell ovat miettineet elämän tarkoitusta yli sata vuotta Cambridgen yliopistossa mutta eivät ole löytäneet vastausta.

Ja sitten tulee tämä leidari it was a trap joka muka tietää vastauksen. Surkuhupaisaa. :lol:
Elämän Valo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 24.3.2021 12:24:25

:arrow:

Lienee murheen karkoitus.

Tämä tärkeä ja olleellinen asia kerrottiin jo ammoin laulussa.

Ja Eput tulee Ylöjärveltä, jossa itsekin olen asunut joskus. Eput ei ole tamperelainen orkesteri,
kuten Juicekaan ei ollut mansesta ja tamperelainen kirjoitetaan pienellä, kuten stadilainen ja ruottalainen.

Olen viettänyt kyl märkää iltaa laulun sanoittajan, Martti Syrjän kanssa keväällä 1993 Tampereen keskustassa.
Tämä jäi siksikin mieleeni, että mulla oli jo tuolloin aikasta kova toleranssi tärpätin suhteen
ja olin käymässä Suomessa lomalla, ah ah !

Hällä oli vaimo vaihtunut, mutta naisen nimi ei (Tiina). No, Marttikin on ansiokkaasti jo raitistellut pitkän, pitkän aikaa. Onneksi.

Martti Syrjä ja viinankäyttö https://youtu.be/0he0GyyqrTg

Heräsin, katsoin aurinkoon
Juuri mailleen laskevaan
Hetken mietin kuka oon
Ja mistä herätä mä saan
Kuka tietää kuinka eilen lensinkään
Nyt päätä särkee miksi join ensinkään
Järki sanoo "kotiis meet!"
On juhlat loppuneet
Mä nousin ylös, astuin sekaan peikkojen
Mä muistan kuinka viime yönä kanssa veikkojen
Päättelimme että elämämme tarkoitus
Lienee murheen karkoitus
Kas, huomenta P.
Onko pääsi kipee
Vieläkö muistat eilisen
Katso peiliin, alien
On ilta tullut ja vieraat poistuneet
Niin monet kerrat on nää aamut toistuneet
Me ikävämme karkoitimme kauas Gruusiaan
On vanha riimi "muusiaan" siis joku muu sijaan
Me möyrimme ja kierimme ja kättä väänsimme
Ja ikävänkarkoitusloitsun äänsimme
Kas, huomenta Ä.
Ei maistu ilman ystävää
Aamukahvit, hyvä kun jäit
Pahaako unta näit
On aika sen nyt mennyt minkä muistoihini paan
Maailmamme pyörii, antaa pyöriä sen vaan
Heräsin, katsoin aurinkoon
Juuri mailleen laskevaan
Hetken mietin, kuka oon
Ja mistä herätä mä saan
Ei riitä edes olon vaikeus
Mieleni valtaa outo haikeus
Mutta minkäs sille teet
On juhlat loppuneet
Huomenta siis Pauno, joko päästiin järjestämme
Vaiko vielä yhdet kaunojuhlat järjestämme
Niin monet kerrat on nää aamut toistuneet
Nyt vieraat ovat poistuneet
Kas, huomenta Ä.
Ei maistu ilman ystävää
Aamukahvit, hyvä kun jäit
Pahaako unta näit
On aika sen nyt mennyt minkä muistoihini paan
Maailmamme pyörii, antaa pyöriä sen vaan

https://youtu.be/1TLWpmIKayc

Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Thatspecialsomeone » 26.3.2021 11:06:25

Tähän ei luultavasti ole mitään absoluuttista vastausta.

Oma subjektiivinen kokemukseni on luonut tarkoitukseksi elää hyvä elämä. Vähentää kärsimystä maailmassa ja varmistaa että maailma on hivenen parempi paikka(vähemmän kärsimystä) kuin ilman sua.

Sit lisääntyminen. Lisäänny ja tee maailmasta parempi paikka.

Pidän hyvin mahdollisena, että jonkun tyyppinen jumala on varmasti olemassa. (Joku joka luo kaiken energian, kirjoittaa luonnonlait ja lopuksi laittaa kaiken liikkeeseen). Nyt en tarkoita vanhaa miestä pilven päällä. Vaan abstraktia jumalaa, joku super-älykäs energia, voima tai ilmiö. Joka loi kaiken.

Sillä että pelaa korttinsa niin, että elää kuin tietäisi että jumala on olemassa, ei häviä mitään. Vaikka jumalaa ei olisi, niin se helpottaa elämää kun ei tule vanhemmalla iällä katkeraksi kun on niin paljon katumusta teoistaan.
"What do you get when you cross a mentally ill loner, to a society that abandoned him and treats him like trash. I'l tell you what you get, you get what you fucking deserve"-Joker
Thatspecialsomeone
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 26.3.2021 17:01:52

Harvalla ketjulla on tarkoitusta ja syvää ajatusta ja tämän kyseisen aihetta ei voi noin vain sivuuttaa,
sillä se pitää huomioida myös ns. huonosti elämisessä. Saunassa on muuten parhaat ketjut ja oli joskus
jopa pohdintoja ja lopettamossa juuri mikään matafaka-aihe koskaan oikein ketään ole kiinnostanut.

Huomasin kirjoittaneeni tähän ekan kerran yli kuusi vuotta sitten ja sepustellut jotain myös vajaa viisi vuotta sitten.
Vastaukset tai tilannetajuiset kommentit vaihtelevat, sillä olen itsekin vaihtuvalämpöinen ja muistan, mitä oli
pöydällä kulloinkin ja juuri 2016 se oli aikasta nuori beibe, joka sekoitti ajatuksen ja munan ihan lahjakkaasti.

Vanhan kertauksena: vain kaksi kohtaa koko elämän aikana: 1. omanlainen elämä. 2. oppia luopumaan kaikesta rakkaasta.

Ei oo silleen exaktia vastausta tai tavallaan väärää, sillä olemme enimmäkseen vastuussa vain tästä ainoastamme.
On aikoja, kun ei mieti koko asiaa ja tarviiko aina niin tietoinen kaikesta olla, etenkin kun asiat ovat sujuakseen.
Asioiden kyseenalaistaminen osuu toisinaan vahvemmin omalle kohdalle ja hyvähän juttuja on mietiskellä !
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Sauna