Olet täällä

Migreeni, jännityspäänsärky ym.

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Migreeni, jännityspäänsärky ym.

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 8.4.2017 21:44:16

No voi perkele.. Ihanaa jos tää tästä pahenee.

Musta tuntuu, että tää unettomuus pahentaa migreeniä. Nää kivut alkaa jo kuormittaamaan mielenterveyttä. On ihan oikeesti suunnitelmia miten sais itsensä hengiltä. Oli pe lääkäri ja ma uudestaan. Lupasin, että oon elossa viikonlopun yli.

Sori offista!!
Minä olen läsnä aina. Minä olen kaikkialla. Jokaisessa hetkessä on minun varjoni paino. Hengitä minua. Taistele minua vastan. Taistele turhaan.

Sillä minä olen kipu. Minä olen kaikki.
Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 8.4.2017 22:01:56

^ Pahentaahan se unettomuus, totta. Mut sit unettomana kun koomaa niin helposti unohtaa juoda vettä, siitäkin tulee migreeni. Eli jos et oo tota muistanut, niin koita. Älä nyt itsellesi mene mitään tekemään. Migreeni on perseestä, mutta esimerkiksi sulla kun ei oo vissiin niitä kohtauslääkkeitä tai estolääkettä kokeiltu, niin toivoa on! Otitko noi kohtauslääkkeet puheeksi lääkärin kanssa? Miranaxin määrääminen pelkästään, IMO, on ihan vitsi vaan lääkäreiltä suurimmassa osassa migreenitapauksia. Oikeastaan en tiedän ainuttakaan, joka olis sillä vain pärjännyt koko migreenihistoriansa ajan. :?
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 9.4.2017 04:58:21

Joo ja sä toki vielä ilmeisesti totuttelet niihin laastareihin. Eihän nekään tietysti kaikille sovi, mutta buprea niissäkin on vaikuttavana aineena. Tai riippuu toki mikä laastari sulla on käytössä, mutta epäilen että Norspan, eikö? Kukaan lääkäri kun tosiaan tuskin hyppää bupren yli mihinkään vahvempaan.

Tosiaan kuten Nnaana sanoi, niin kun sulla ei ole tosiaan kohtauslääkkeitä kokeiltu niin todellakin toivoa vielä on.

Siihen pilleriasiaan. Mulla on siis vähähormoniset e-pillerit, jotka auttaa ihon kuntoon aika hyvin, finni tulee kerran kuussa jos on tullakseen. Mä en kuitenkaan aio suostua mihinkään minipilleripaskaan, jos vuotaisin kuin seula. En siksi ehkä haluaisi alkaa kokeilemaankaan. Ehkä vaan paras pysytellä näissä niin kauan, ennen kun lääkäri sanoo jotain. Nykyään jos ei polta, niin kevyesti niitä kai 40 + vuotiaaksi voi syödä. Tosiaan eihän lääkärit nykyään mitään sano, vaikka riskejä olisikin. :roll:

Edit: Niin joo ja heräsinhän mäkin tänä aamuna migreeniin joskus klo 04.00 :roll: Tosin sain se pois 5 mg Zomigia.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 9.4.2017 08:22:45

Joo, mä vasta totuttelen näihin norspaneihin.

Otin puheeks lääkärin kanssa, mutta se sano, että siihen migreeniasiaan tarvii ottaa ihan kokonaan oma aika. Nyt olin siellä tunnin ja vartin. Luulen, että se aika menee jonnekkin kuukauden päähän.

Nyt sain jonkin verran enemmän unta, toivotaan jos se auttas vaikka tän päivän yli. Ja ilman migreeniä.

Mulla on pillereistä käytössä cerazette, sopii kyllä erittäin hyvin hyvin mulle. En kyllä tiedä pahentaako se migreeniä vai ei..

Kiitos tsempeistä, kyllä tää varmaan tästä. ❤️
Minä olen läsnä aina. Minä olen kaikkialla. Jokaisessa hetkessä on minun varjoni paino. Hengitä minua. Taistele minua vastan. Taistele turhaan.

Sillä minä olen kipu. Minä olen kaikki.
Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 9.4.2017 10:57:25

Hyvä asia on, että se pisti sulle viimein kokeiltavaksi ton laastarin. Kannattaa tosiaan heti varata uusi aika migreeniasiaa varten. Joo toi on tosiaan huono, että lääkäreillä on rajatut ajat ja tollasessa kipulaastariasian selvittämisessä voi tosiaan mennä pitkä aika, ettei muuta ehdi.

Eli reippaaasti vaan uutta aikaa varmaan, jotta saat sun migreenilääkitysasiankin kuntoon. <3
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 9.4.2017 14:07:45

Lievä laastari ei ole mikään taikakeino, elimistö hiljalleen tottuu tasaiseen lääkemäärään ja sitten vasta kipu lievenee. Älä hosu vaan katso jokunen viikko, mun oli aluksi pakko ottaa lisäksi teemuista samaa ainetta mutta nykyisin ani harvoin.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 9.4.2017 14:54:13

Plus yks huono juttu ton norspanin kans (ja teemujen ym.) et se saa myös sitä päänsärkyä aikaan, ja tosi monelle ei käy bupre kivunhoitoon just sen takia, ku tekee sitä päänsärkyä ja laukoo sit myös migreeniä helpommin..!

Eli kokeile rauhassa ja kato tekeekö sulle päänsärkyä, vai oletko niitä "joille ei tuu mitään" tollasia sivareita.
Mulle ei tuu päänsärky jos otan suht normaalin annoksen, MUT heti jos joskus tulee vähän ylitettyä annos reilumminkin, niin silloin tulee se ärsyttävä oppari-päänsärky joka varmaan kaikille ihmisille tulee, kun/jos turhan paljo ottaa... :roll: :oops:
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 9.4.2017 16:36:45

Mua rupes vituttamaan se nouse ja lasku ja sitten ihan sisätautien erikoislääkäri kirjoitti mulle punasen respan läpilyöntikipuun. OxyNormia joka blokkaa Bubren eli mentiin huonompaan suuntaan niin ja Bubre plokkaa Oxyt, luulis että vähän katsoisivat mutta ei kun nyt on verenpainelääke jonka Neurotol Slow blokkaa eli ei paineet laske, tämän kertoi apteekissa farmaseutti kun näki homman heti koneeltansa. En viitti lekuriin mennä ku on aika toukokuun alussa kun taitaa olla jo viides verenpainelääke joka ei toimi vaikka kahta sorttia syön, kolmannen jätin syömättä kun ei laskenut sekään yhdessä muiden kanssa paineita mutta kusetti niin saakelisti kun nimestä jo arvas Diureetti jotain.

Vähän sama tilanne kuin Nnaanalla, kaikkia vaan kokeillaan ja sanotaan että varmasti toimii kun verikokeesta näkee että maksa on sen metabolisoinut, painemittari ei vaan reakoi mitenkään kuin hieman yläpaineeseen ja ongelma on alapaineessa. Koekaniineja tässä ollaan, menin Mehiläiseen ja eriniminen lekuri piti olla mut tuo sama ukko mun nimen ovelta huusi.

Onneksi on kipuja niin paljon etten migreeniä lisäksi kaipaa, kaverilla helppas kun jätti alkon ja kahvin mutta eihän se kaikilla sama ole.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 9.4.2017 16:48:00

^ Siis toi on tosi outo juttu Neuro sun kohdalla, et se lekuri ei ole ollut tietoinen siitä, et bupre, olipa sit laastarina tai missä muodossa tahansa, blokkaa kaikki muut opiaatit (ns. Oikeat opiaatit) ihan sinne herskaan ja jopa itse fentanyyliin asti!!

Kyllä tollanen ainaki mun mielestä pirun oleellinen lääkkeiden yhteisvaikutus juttu, pitäis jokaisen lekurin joka yleensä saa lääkkeitä määrätä, niin tietää... :roll:

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 9.4.2017 17:04:26

Eikun äkkiä ulos ja uusi sisään, jospa aatteli et olen tyytyväinen ku ihan punasen respan sain, ennen sain 5 kpl ruiskuja lihakseen. En muista nimeä mutta nukkumatti tuli nopiaa, nyt ei enään saa itse pistää mutta naapuri on kotisairaanhoitaja joka saa pistää, ihankuin pistoshoitoinen diapeetikko ei osais lihahseen pistää. No jos kova hätä otan teemun kielenalle, onneksi harvoin kipu niin paha.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 9.4.2017 17:32:47

Onkohan ollut niin, ettei kyseinen lääkäri tiennyt buprelaastarista? Koska jos niillä on tieto lääkityksestä ja syötetty ne koneelle, niin samalla tavalla ne huutaa yhteisvaikutuksista kuin apteekissakin.

Yksityiset lääkäriasemat eivät voi automaattisesti tietää vielä ihmisen lääkitystä kunnalliselta tai muista lääkäriasemista ja toisinpäin. Suurin osa nykyään pelaa jo, mutta ei kaikki.

Onhan sen voinut olla vaan äärimmäisen huolimaton lääkäri myös, mutta kannatan pitämään listaa lääkityksestä (vaikuttavien aineiden nimellä) mukana, jos ei kaikkia ulkoa muista. Ne kannattaa samantien mainita lääkärille, koska kaikkialla ei vielä tosiaan näy kaikki... Vaikka siihen ei varmasti ole pitkä aika kun kaikkialla on kaikki tieto. :roll:
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 9.4.2017 17:49:18

Mä en tajua, mut noi lääkelistat on oikeasti usein ihan täysin päin persettä! Oonkin siks miettinyt, että pitäis pitää mukana jotain printattua lappua lääkityksestä. Mulla puuttuu virallisesta listasta vaikka ja mitä siellä koneella. Määrätkin oli väärin. Noita käy, kun ihmistä hyppyytetään paikasta toiseen. Pienikin informaatiokatkos jossain päässä, niin koko lääkelista on pielessä. En tiedä, ei niillä kai sit ole muka aikaa katsoa reseptikeskuksesta/Kannasta. Enkä tajua ylipäänsä, et miks toi lista voi olla ihan paskottu päivystyskäynin jälkeenkin.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 9.4.2017 19:05:32

Vuosien ajan olen aina antanut lääkärille printatun listan lääkkeistä ja tämä kyseinen lääkäri uusi kaikki mun lääkkeet vuodeksi. Laiskuutta ja välinpitämyyttä se vaan on eikä edes eka kerta, siksi kysyn aina apteekista jos jotain on muutettu.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 9.4.2017 19:16:17

^ Joo toi on ihan viisasta, kysyä siltä farmaseutilta ku ne kyllä tietää lääkkeistä todella paljon!
Ja mielellään neuvovat ja antavat ohjeita, just annostuksesta ym.

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 9.4.2017 19:18:51

NeuroKipu kirjoitti: Laiskuutta ja välinpitämyyttä se vaan on eikä edes eka kerta, siksi kysyn aina apteekista jos jotain on muutettu.

Todella idiottimaista lääkäriltä, mutta onneksi kysyt sitten apteekista. Ne kuitenkin kaiken näkee ja voi katsoa noita. :!: Sori, toi en tietenkään tiennyt sun tarkkuudesta, kuvittelin että lääkärillä olis edes sen verran aikaa, että lukis muutaman paperin ajatuksella. :roll:
Chas
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna