Olet täällä

Migreeni, jännityspäänsärky ym.

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Migreeni, jännityspäänsärky ym.

ViestiKirjoittaja Chas » 7.3.2017 20:09:39

Nnaana kirjoitti:Käytitkö säkin sitä nenäsuihketta siis? Vai eiks mikään tsolmitriptaanivalmiste oo Kelakorvattava?

Eikun pyysin molemmat Zomigin myös nenäsumutteena silloin, mutta en ostanut sitä koska ei kasvata mun kelakattoa, kun mä joudun kaikista lääkkeistä maksamaan sen peruskorvauksen. Jos nyt yleensä ovat kelakorvattavia. Eli kyllä tsolmitriptaani on tabletteina ja suussa hajoavina sellaisina kelakorvattava.

Mun on tarkotus vihdoin suksia tällä viikolla opitkolle, tilata terkkarilääkäri sen jälkeen, saada mahdollisesti silmälääkärilähete ja parempia triptaaneja, esim. juuri noita mistä mainitsit - ainakin pitkävaikutteinen rinnalle. Tulostan ton sun laittaman linkin, ennen kun varaan lääkäriajan. Kiitos paljon siitä! Nyt en jaksa oikein keskittyä juuri mihinkään, mikä vaatsisi ameebaa laajemaa aivokapasiteettia..
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 10.3.2017 06:39:31

Eilen oli kyllä pahin migreeni, jännityspäänsärky & pahoinvointi pitkään aikaan. Ehkä pahempi kuin koskaan. En halua edes käydä sitä enää mielessäni lävitse. Ainakin sain nukuttua lopulta. Migreenilääkkeitä, pahoinvointilääkkeitä, tulehduskipulääkkeitä, huoh.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 10.3.2017 14:42:56

Chas kirjoitti:Eilen oli kyllä pahin migreeni, jännityspäänsärky & pahoinvointi pitkään aikaan. Ehkä pahempi kuin koskaan.

No voi harmi jos taas sait noin pahan migreeni kohtauksen... :(
Ihan ku ei jo tarpeeks olis ollu siinä muutaman päivän mittaisessa kohtauksessa, mikä oli sulla ihan täs vastoittain.!! :roll:
Mut koeta hani jaksaa ja toivotaan et jos ne uudet lääkkeet saat, et ne auttais..!
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 11.3.2017 08:35:28

Joo kyllä mä Zeus tästä nousen, kun pääsen sinne lääkäriin, saan mulle sopivat esto- jne. lääkkeet. Nyt ollaan vaan aika lähtöpisteessä siksi, kun on tullut takapakkia ja lääkitys ei ole mulle sopiva ja riittävän tehokas. Eli sitä samaa, tämä sopii jollekin hyvin, ei mulle. Vähän niin kuin kaikkien lääkkeiden kanssa, kyllä se parempi tai ainakin paremmin sopiva vielä löydetään.

Tässä on vaan meinannut usko loppua, kun joka päivä joutunut jotain perumaan. Ei voi elää normaalia elämää, sen lisäks kun sitä vaikeuttaa masennus, niin nyt tuo kamala kipu. Mies on nyt astunut eturintamaan täällä kotona hoitamaan asioita ja mua. Se on tosi hyvä, että saa ainakin apua. <3

Täytyy vaan käydä lävitse useampi estolääke ja valmiste, ennen kuin alkaa auttamaan. Vaikeamman kautta mennään asian ytimeen, mutta mennään eikös niin? Voimia muillekin päänsärky ym. särkyjen kanssa kamppailuun, voivat tosiaan olla todella elämää lamaavia sairauksia.!
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 13.3.2017 12:05:04

Ihan helvetillinen päänsärky.. Johtuu varmaan unettomuudesta..

Mun on pakko pyytää lääkäriltä niitä lääkkeitä jotka auttais kohtauksen aikanakin. :roll:
Minä olen läsnä aina. Minä olen kaikkialla. Jokaisessa hetkessä on minun varjoni paino. Hengitä minua. Taistele minua vastan. Taistele turhaan.

Sillä minä olen kipu. Minä olen kaikki.
Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 13.3.2017 12:06:23

Miten sen kandesartaanin kanssa kävi, Chas, jouduitko lopettamaan? Sori, jos luin puusilmäisesti.

Mulle ei voitu tänään sitä kandesartaania alottaa, koska verenpaine on jo liian matala. :( Koitetaan sit Orlocia, jonka aloitus tosin menee jonnekin huhtikuulle, kun se testataan siellä allergiapuolella suun kautta, etten taas saa jotain lääkereaktiota kotona yksinäni. Toi lääkäri meinas, että kun Propral aiheuttaa mulle astman kaltaisia oireita, niin tod.näk myös tuo Orloc. Että vitun kiva. Testaavat nyt kuitenkin, kun ei se oo mikään kiveen hakattu sääntö, että jokaisesta beetasalpaajasta sais astmaa. Mut en mä liikaa toivoa lataa sen lääkkeen varaan kuitenkaan.

Rikkonainen, ehdottomasti suosittelen kysymään. Kyllä niitä pitäis helpolla saada.

Nyt on migreeni päällä ja unohdin kysyä siitä hemmetin Maxaltista, kun olen niin aivokuollut krapulan jälkimainingeissa.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 13.3.2017 13:49:19

Ei se kandesartaani auta riittävästi kuitenkaan, täytyy kokeilla jotain muuta.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 14.3.2017 06:43:06

Rikkonainen kirjoitti:Ihan helvetillinen päänsärky.. Johtuu varmaan unettomuudesta..

Mun on pakko pyytää lääkäriltä niitä lääkkeitä jotka auttais kohtauksen aikanakin. :roll:

Pyydä ihmeessä, se on ihan peruslääke migreenin hoidossa Käypähoito suosituksen mukainen, jos tulehduskipulääkkeet ei enää tehoa toivotulla tavalla, kuten mulla ja sullakin näköjään nykyään. Nimittäin migreenillä on paha tapa pahentua ja pahentua siinä vaiheessa, kun ei ole enää tehokasta lääkettä saatavilla. Tai näin ainakin mulla kävi. Sitten se pahoinvointi, mistä säkin muistaakseni kärsit, niin mulla se tosiaan vie välillä kokonaisia päiviä ja monia putkeen ettei voi enää tehdä mitään. Kamalaa kun joutuu senkin takia perumaan menoja koko ajan, jopa kauppaan meno on liian tuskallista. Ei pysty kun maata pimeässä huoneessa.

Tänä aamuna heti kun heräsin niin pää orasteli ja tuntui niitä, kohta on migreeni tulossa ja pahenemassa oireita. Täytyy lääkitä itsensä, ennen kun tää muuttuu pahemmaksi ja koittaa päästä pian lääkäriin uusien estolääkkeiden ja parempien kohtauslääkkeiden takia. Tarkoitan että lähiviiikkoina ainakin, katsotaan nyt miten tää särky etenee ja jatkuu vai katkeaako tähän. :?
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 14.3.2017 19:34:52

Oon kanssa huomannut, että rauhottavat auttavat kipuun hiukan. Tai sitten se unohtuu taustalle. :roll:

kun mä tunnen, että kohtaus on tulossa nappaan pari miranaxia, 1000 panadolin ja neijä opamoksia, tai vaihtoehtoisesti voi olla pannari-päivä. Ei nämä estä pahimpia migreenejä. Mutta toimii jotenkuten.

En taas nuku. Se on vaarallista kipujen kanssa ja bipon kanssa. Kohta mää flippaan.
8)
Minä olen läsnä aina. Minä olen kaikkialla. Jokaisessa hetkessä on minun varjoni paino. Hengitä minua. Taistele minua vastan. Taistele turhaan.

Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja grip » 14.3.2017 19:51:24

Eipä oo tätä ollut hetkeen. Niskat ja hartiat niin jumissa että pyörryttää, päätäkin toki särkee ja on hitusen etova olo. Pitää varmaan oikeasti nyt pitää pidempi tauko liikunnasta ja mennä fyssarille, pelkkä silmien auki pitäminen sattuu :evil:
grip

ViestiKirjoittaja Nnaana » 15.3.2017 00:01:07

Rikkonainen,
Onko sulla ihan diagnosoitu migreeni? Mietin vaan, että jos rauhottavat auttaa, niin se vois viitata enemmän jännityspäänsärkyyn, koska nehän relaksoi lihaksia. Suosittelen kyllä käymään lääkärin pakeilla, et saat kunnon tutkimukset tosta. Sirdalud ois sillon oikeempi troppi, jos kärsii jännityspäänsärystä (sen Miranaxin ohella), niin et turhaan kasvattele bentsotoleja. Oikeat kohtauslääkkeet migreenissä usein jäykistävät lihaksia sen serotoniinivaikutuksen takia ja voi näin ollen pahentaa jännityspäänsärkyä.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 15.3.2017 05:59:19

On mulla diagnosoitu migreeni. Luulen et noilla rauhottavilla on se vaikutus siihen, että syke vähän laskee ja niin ollen se kauhee pommi-fiilis päässä. Ja luulen että sillä on ihan plasebo-vaikutuskin. Tulee semmonen olo, että kyllä mä tästä viel elävänä selviän.

Mulla on myös "tavallista" päänsärkyä joka on hyvin helppo erottaa migreenistä. Siihen tuo sirdalud toimii melko hyvin. Mulla on sitä ihan lekurin määräämänä. Ärsyttävää sekin päänsärky on. :x

Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 17.3.2017 14:12:55

Jaahas, eli aloitetaan kandesartaani mulle sittenkin. Se jannu tk:sta soitti perään. Pyysin nyt myös sen pureskeltavan Maxaltin testiin, josko se ois yhtä hyvä apu äkilliseen migreeniin kuin Zomig, mutta halvemmalla. Lupaan sit infota, että miltä se lääke tuntuu.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 17.3.2017 23:56:05

Päivitystä: tulipa testattua tuo Maxalt heti kun hain sen. :roll: Ei oo pahan hintainen tosiaan ja ihan tehokaskin. En huomannut, että se olis merkittävästi Zomigia hitaampi. Nyt olen kivuton, eli nähtäväksi vielä jää, että päihittääkö tää Zomigin muuten. Kliinisissä testauksissahan nää on about samaa tasoa, Maxalt jonkun prosentin parempi kai verrattuna lumeeseen tai Zomigiin.

Toivon todella, et voisin tätä käyttää, koska nykyinen migreenitilanne ei salli tota Zomigia taloudellisesti. Migardia käytän edelleen kotona, kun on aikaa odotella vaikutusta. Nyt testasin Maxaltin ihan vaan testimielessä.

Jokatapauksessa kyllä mä nyt itken tätä tilannetta. Kaikin tavoin huono olo - migreeni usein, allergiatutkimukset, vai mikä lie tauti mulla onkaan taustalla. Ja psyykkinen tilanne... Pelottaa, et migreeni elämäntilanteen laukaisemana kroonistuu ja joillain se voi iänkin myötä sen tehdä. :( Se olis persemäistä, koska sit olis aivan täysin toimintakyvytön, koska ei triptaanejakaan voi joka päivä käyttää. Toivottavasti se kandesartaani ei saa mua pyörtymään matalilla paineilla tai, että en ole sille allerginen. Toivon, et migreeni vähenisi EDES pari kohtausta kuukaudessa, koska mulla alkaa olla jo ihan niillä rajoilla, et triptaaneja ei voi kohta käyttää. Mut en mä ihan hirveästi jaksa siihen uskoa, koska mikään muukaan lääke, jonka pitäis olla migreeniä estävä (Triptyl, Lamictal, Deprakine), ei ole estänyt tätä.

Ei vittu, itkeminen kyllä pahentaa tätä, kuten varmaan itse kukin tietää. Enkä mä tiedättekö koskaan aatellut, että tää tauti sais mut itkemään. No, joskus lapsena varmaan olen itkenyt. Ja osastolla, kun vittupäät ei antaneet lääkettä kerran. Mut luulin, että olisin ihan sinut tän kanssa, koska tosiaan, luulenpa syntyneeni tän vaivan kanssa, koska lapsena mulla ainakin särki myös pää usein. Vauvana olin kuulemma uneton, niin ehkä mua on särkenyt silloinkin. En mä siis edes tiedä, mitä on elämä ilman migreeniä, ja ajattelin, et helvetti, olen onnekas kun en joudu aikuisena yhtäkkiä sopeutumaan. Mutten mä tiennyt myöskään, että se voi kääntyä tällaiseksi helvetiksi. Eli kylläpäs joudun sopeutumaan. Tai tiennyt ja tiennyt, mutten varautunut. Ehkä osittain psyykkinen vointikin herkistää pillittämään... :roll:
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 18.3.2017 01:17:49

^ Voi Nnaana ku voisin jotenki jeesata sun paskaa oloa... :roll:
Ottaisin vaikka heti sun migreenis "lainaan" , jos sillä pystyisin sua auttaa, et saisit nukkuu ja olla ihan rauhassa ilman sitä paskaa oloa tai pelkoa siitä ja sen iskemisestä.... :wink:
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna