Olet täällä

Mun IkiOmaOffTobicci..Kysy mitä tahansa seuraavalta..

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Mun IkiOmaOffTobicci..Kysy mitä tahansa seuraavalta..

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 24.2.2020 14:05:06

Vastaan silti alkuperäiseen kysymykseen. Olen onnekas että olin niin vanha että näin televisiosta World Trade Centerin tuhon. OIihan sen ikävää kun ihmiset hyppivät palavasta tornista alas mutta toisaalta USA:n oikeistolaiset ovat tuhoneet monia maita ja sen kansalaisia, tämä oli hyvä opetus heille joka varmasti jää monen amerikkalaisen mieleen.

Lempi eläin?
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 25.2.2020 21:27:31

Sammakko. 8)

Pelkäätkö Korona-virusta?
Maksa kestää koko elämän.

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 26.2.2020 08:54:43

En. Pidän sitä aikalailla vähiten pelottavana asiana maailmassa tällä hetkellä, enkä ymmärrä yhtään tätä hysteriaa perusflunssan vuoksi, joka on vähemmän vaarallinen, kuin ns. tavallinen kausi-influenssa :roll: . Liikaa porukkaa tällä pallolla muutenkin on, joten eipä tuo mikään ongelma ole, jos porukka vähän vähenisi.

Pidätkö tiiviisti yhteyksiä sukulaisiisi?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 26.2.2020 11:42:40

Vältän kaikkia sukutapaamisia. Eli en tapaa.

Jos tilaat kotiin ruokaa paikallisesta pizzeriasta niin mitä tykkäät tilata? Pizzaa, kebabia, pastaa vai kanaa?
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 27.3.2020 21:29:49

Olen jo moneen otteeseen tehnyt selväksi, että kokkaan aina itse omat safkani, joten saatatte jopa bongata minut seuraavassa Master Chef Suomessa. 8)

Oma kyssärini koskee tietysti kaikkein polttavinta aihetta eli tunnetko ketään joka kantaisi koronaa (poissulkien julkkikset)?

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 28.3.2020 06:02:50

En tietääkseni ja vielä.

Onko koronapoikkeustila vaikuttanut kuinka suuresti elämääsi ja arkeesi? Tunnetko jonkun, jolle tämä olisi aiheuttanut isompaakin harmia?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 30.3.2020 20:00:23

Tämä erakko jatkaa vaan ammatin harjoittamistaan käytännössä aina kuin ennenkin. 8)

Millaiset ovat aamurutiinisi?

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 3.4.2020 12:50:52

Normiaamuna, ts. silloin, kun en ryyppää, ensimmäisenä heti sängystä nousemisen jälkeen imaisen höyryt sähkötupakasta, koska paatuneena nikotinistina en pääse edes vessassa käymään ennen kun yön aikana vajunneet elimistön nikotiinivarastot on ladattu. Sitten napsautan kahvinkeittimen päälle, jonka yleensä olen ladannut valmiiksi jo edellisenä iltana, käyn vessassa ja pesen hampaat. Ruokin kissat ja siivoan heidän hiekkalaatikkonsa. Avaan tietokoneen ja aamukahvia hörppiessäni selaan läpi uusimmat uutiset ja monena aamuna myös kirjoitan jotakin tuubaa Plinkkiin. Sen jälkeen ryhdyn varsinaisiin päivän puuhasteluihin, jotka ovat mitä milloinkin.

Hamstrasitko ruokaa/vessapaperia/hygieniatarvikkeita/alkoholia/käsidesiä/lääkkeitä koronan vuoksi?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 7.4.2020 19:55:17

Netistä olen jo hyvissä ajoin hommannut kaapit täyteen viinaa kaiken maailman pandemiakriisejä varten. 8)

Kuinka tarkka olet puolentoistametrin turvavälistä?

Onko joku huomauttanut että olet liian lähellä tai oletko sinä joutunut huomauttamaan kanssaihmistä?

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 9.4.2020 02:37:06

Vielä ei ole kukaan huomauttanut. Ihan ilman koronaakin pyrin mahdollisuuksien mukaan pitämään vähintään metrin hajuraon kanssaihmisiin, poislukien kaikkein läheisimmät, kuten oma mies. Olenhan suomalainen :P . Joskus kiireessä tai muka-kiireessä on tosin tullut käytettyä kyynärpäätaktiikkaa tai kuroteltua tavaraa kaupan hyllystä jonkun edessä jumittajan ohitse/ylitse. Niissäkin tapauksissa kyllä yleensä sanon ensin "anteeksi, väistättekö" tms., mutta aina se ei mene perille niin nopeasti, kuin mielestäni pitäisi. Nyt olen vältellyt tätä kurottelua ja tuuppimistakin ja se on onnistunutkin ilman suurempia ongelmia, kun hirveitä ruuhkia ei enää ole.

Vaikken koronaa pelkääkään, olen joutunut useammankin kerran huomauttamaan kanssaihmisiä "turvavälistä" jo paljon ennen tätä virallista suositusta, kun joku puolituttu katsoo oikeudekseen hyökätä halaamaan ihan kysymättä, joku takatuuppari kuvittelee pääsevänsä kassajonossa nopeammin eteenpäin jyräämällä ostokseni tai joku limanuljaska käy persuksiin kiinni esim. baarissa :evil: .

Kuuluuko talouspaperi huushollisi vakiohankintoihin?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 9.4.2020 17:45:47

Hyvin harvakseltaan joutuu tähän talouteen talouspaperia ostamaan. :o

Keittiönurkkauksessani rulla aina törröttää, mutta sitä käytän kovin säästeliäästi. :)

Rapatessa roiskuu, joten jollain siivousfriikillä olisi varmasti asiasta huomautettavaa, mutta minulle on tärkeämpää saada hyvät safkat tulille kuin niuhottaa joistain tahroista. 8)

Harrastatko nallebongausta tai oletko itse asettanut pehmoleluja ikkunaan näytille?

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 10.4.2020 10:20:12

En koskaan käytä vessapaperia, ostan pelkkää talouspaperia se on paljon parempaa ja paksumpaa. En asettele pehmoleluja ikkunaan, asun ylimmässä kerroksessa ja toisia taloja ei ole vastapäätä. Lapsuusiän pehmoleluja pitäisi kyllä löytyä jostain kesämökkini varastosta.

Oletko koskaan kärsinyt juoppohulludeesta( Delirium Tremens) ja minkälaiset oireet ja hoito olivat?
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 12.4.2020 12:20:26

Korkinkadottaja kirjoitti:Harrastatko nallebongausta tai oletko itse asettanut pehmoleluja ikkunaan näytille?

Piti ihan googlettaa, mitä nallebongaus tarkoittaa. Tästä huushollista löytyy pikaisella laskennalla 27 erilaista pehmolelua, jotka on aseteltu sohville, sivupöydille, kirjahyllyyn ja sängylle. Nyt kun nallebongauksen tarkoitus selvisi minulle, laitoin muutaman pehmolelun ikkunalaudalle(Kissa kävi kyllä jo kertaalleen pudottamassa ne lattialle). Vielä en ole nallebongausta harrastanut, mutta pitänee alkaa kytätä ikkunoita sillä silmällä, kunhan tästä jälleen lähden ulkoilemaan.

Tiedätkö oman veriryhmäsi?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 15.4.2020 19:45:46

Tämähän on jännä topic kun pitää vastata kahteen kyssäriin joka kerta. :)

Varpusemo kirjoitti:Oletko koskaan kärsinyt juoppohulludeesta( Delirium Tremens) ja minkälaiset oireet ja hoito olivat?

Minä juon aina sivistyneesti ja kontrolloidusti, vaikka päivittäiset annosmäärät menevät kohtalaisen runsaiksi. Luokittelen siis itseni kohtuukäyttäjäksi enkä ole altis millekään överidokaamisen lieveilmiöille.

Winston-84 kirjoitti:Tiedätkö oman veriryhmäsi?

Tiedän tai siis tiesin. Ihan yleinen suomalainen veri näissä suonissa virtaa, en vaan enää muista että onko se A+ vai O+.

Kuinka suureksi arvioit taloutesi kuukausittaisen/vuosittaisen ruokahävikin euroissa mitattuna?

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.4.2020 05:35:12

Oletan, että ruokahävikiksi ei nyt lasketa sitä, että perunankuoria ei hyötykäytetä tai appelsiininkuorista ei tehdä pomeranssia, vaan ne lentävät biojätteeseen. Siinä tapauksessa aikalailla 0,00 € kuukaudessa ja usein vuodessakin, enkä henk.koht. kykene ymmärtämään, mikä siinä ruokahävikin välttämisessä niin pirun vaikeaa on. Useimmista kotitalouksista löytyy kuitenkin nykyään pakastin, jämien sijoittelu johonkin toiseen ruokaan ei ole mitään rakettitiedettä, jos ei syö paljoa, ei tarvitse ostaa paljoa, ainakaan sellaista, mikä säilyy vain vähän aikaa jne.

Joskus reilu vuosi sitten yksi juusto oli päässyt homehtumaan jostakin syystä, vaikkei ollut edes ohittanut päiväystä, eikä säilytetty mitenkään väärin, se piti heittää pois ja se taisi olla sellainen vähän vajaa 4 € paukku. N. pari vuotta sitä ennen marjakeitto pääsi pilaantumaan ja piti kaataa biojätteeseen. Sen rahallista arvoa en nyt tässä äkkiseltään osaa laskea. Suuresta summasta ei tietenkään ollut kyse, mutta kyllä se vain niin sielua raastaa aina, kun joutuu heittämään ruokaa pois :| . Aikoinaan "harrastin" bulimointia vähän aikaa, mutta sen lopetin pitkälti siitä syystä, että ruokaa/mässyä meni hukkaan ihan järjettömästi. Jos on pakko olla syömishäiriöinen, niin homman voi hoitaa kyllä ilman oksenteluakin. Sitten vähän useammin sattuu näitä, että juopotellesssa unohtaa puolilleen juodun kaljan jonnekin, luulee juoneensa sen, hakee uuden ja sitten usean tunnin päästä löytääkin sen avatun kaljan. Sitä väljähtänyttä litkua ei enää alas saa, vaikka kuinka nenästään kiinni pitelisi. Hyvin ikävää tuhlausta tuollainenkin ja olenkin miettinyt jotakin GPS-paikanninsysteemiä, jolla ehkäistä tätä. En vain vielä ole keksinyt, miten sen käytännössä toteuttaa.

Kuinka tärkeä internet on sinulle näin karanteeniaikoina? Jos nettiyhteytesi pätkäistäisiin, saisitko helpostikin ja miten itsesi viihtymään? Tässä skenaariossa kuitenkin saisit laskujenmaksun ja muut ns. elintärkeät asiat hoidettua jotenkin.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna