Olet täällä

Mahdollinen ADD ja amfetamiini?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mahdollinen ADD ja amfetamiini?

ViestiKirjoittaja waremasteri » 9.4.2018 13:17:17

Eli: normaali perheellinen työssäkäyvä mies. Lapsena älyttömän ylivilkas, koulussa aina luokan pelle. Nykyään vaikka elämässä töissä ja parisuhteessa menee kaikki paremmin kuin koskaan on paljon vaikeuksia innostua mistään tai saada aloitettua jotain hommia. Ihan pikkujututkin jää viikoiksi painamaan kun ei saa aikaiseksi. Semmoista yleistä energiatason puutetta.

Elintavat laitoin remonttiin, laihduin helvetisti ja aloin urheilla. Nukun hyvin, siihen apuna on 9mg melatoniinia illassa. Testosteroni arvot tuplaantuneet aiemmasta suunnilleen. Nyt takana myös koko alkuvuosi täysin tipatonta. Viinaa menee jos ei ole tarkkana ni helposti aina vähän reilun överisti. Huono viinapää, tai siis olen aika perso alkolle ja sen tiedostan. En pidä kotona viinoja, ettei tule tissuteltua.

Päihdehistoriaa: Kannabista käyttänyt n. 10 vuotta, sitä menee nykyään noin 100g /vuosi. Koskaan en ole onnistunut kannabiksella vetämään mitään övereitä tai öyskeitä niin että laatta lentäis, siihen on aika kova toleranssi kasvanut. Kannabiksen avulla itse vähennän helvetisti alkoholin käyttöä. Vedän illassa max 3-5 annosta samalla kun olen samassa fiiliksessä kun muut kaverit vaikka baarissa. Tää on ollut varsin toimiva juttu, nimenomaan alkon vähentämisessä. Krapulat on ihan helvetillisiä. Uhkapelit olen saanut valtavalla mielentsemppauksella lopetetuksi.

Extaasia ja kidemuotoista MDMA:ta on tullut testattua useampaankin otteeseen. Se ei toimi minulla oikeastaan lainkaan. Ennätys on hyviksi tiedettyjä pinkkejä dominoita 10kpl vuorokauden aikana, tuloksena vain pirimäinen pirteys. Mitään euforiaa tai magiaa ei vaan tunnu irtoavan. Sama ihan laadukkaalla kristallilla. Samaan aikaan yhdestä napista kaveri vieressä on lentänyt kiertoradalle. Olen lopettanut MDMA:n rouhimisen täysin joutavana ja pirun kalliina. Leuat kyllä jumittaa muut mämmin tunnarit tulee, eli aine on ollut kyllä varmasti itseään. Mutta eniten noissa napeissa on varmaan pärissyt mukaan jatkettu piri tai joku muu.

Nyt testasin sitten ensimmäisen kerran amfetamiinia. Otin jälleen laadukkaaksi tiedettyä "vahvaa" n. 0.1g illan aikana veden kanssa max. Tuli tosi jees ja kirkas olo, sosiaalinen, keskittynyt, energinen eikä millään tavalla ylivilkas säksättäjä. Ensimmäisellä kerralla tuli myös ihan mukava euforinen olo, mitä ei ole koskaan sen jälkeen amfetamiinilla tuntunut. Nukuin sen jälkeen melatoniinin avulla ihan ok 4h unet, heräsin seuraavana päivänä virkeänä ja reippaana.

Viikko siitä sain 5g pussin "peruspiriä" jossa kuitenkaan ei tunnu olevan mitään paskaa jatkeena. Ei pärise eikä tunnu mitään rusheja, mutta semmoinen rauhallinen nousu ja loistava energiatason kasvu sekä yleinen reippaus. Muutun oikein super-versioks itsestäni. Silmät normaalit ja pystyn keskittymään ihan täydellisesti. Meni yö valvoessa, kannabis ei toiminut enää lainkaan ja tuli imaistua 5g pussillinen tuota peruspiriä yön aikana. Ei mitään överöintiä tai hikoilua tai mitään muutakaan. Samasta piristä kultivoitunut käyttäjäkaveri sai 0.5g illan ja yön kulumaan oikein kivasti. Eli on siinä ainakin jotain ollut. Seuraavana päivänä jemmassa ollu 1g "vahva" piri meni 3h redosettamalla kyllä iltaan mennessä kokonaan. Illalla melatoniini ja ihan hyvät 6h unet päälle. Ja tästä vahvemmasta kyllä jokainen viikkoa aiemmin veden kanssa ottanut pärähti aika hyviin.

Nyt alkanut pohdituttaa, että onkohan minulla jotenkin luontaisesti aivan järjetön toleranssi stimulantteihin ja diagnosisoimaton ADD? Tosipaljon oireet sopisi kyllä ja piristä en saa mitään nousua ja rusheja, euforiaa ei juuri tunnu mutta muuten se kirkastaa kaiken. Tosin helvetisti pitää himmata viihteilyssä tämän kanssa, ei ole mitään järkeä hakata 200e vuorokaudessa tähän.

Enivei, mites tästä eteenpäin? Semmoinen fiilis vähän on, että kannabiskin kannattaisi varmaan jättää vähemmälle. Jotenkin se pahentaa just niitä ADD-maisuuksia, eli vetämättömyyttä ja saamattomuutta ja velttoa oloa. Muutenkin siitä jonnebiksestä kyllä alkaa taika kans olemaan mennyttä, ei sillä.

Mutta pitäisikö käydä jossain lekurilla juttelemassa? Jotenkin semmoinen fiilis että Concertra tms saataisi olla ihan life-changing lääke meikälle. Ton laittoman pirin kanssa kuitenkin aina se riski saada vaikka mitä paskaa mukana, tai sitten loputtomasti jatkettua skeidaa.

Onneksi kärsin aivan järjettömästä piikkikammosta, niin IV hommat ei koskaan tule eteen. Jotenkin semmonen fiilis että amfetamiinia rännittämällä se olis omalla kohdalla laaki ja lapanen. Tykkään alkoholissakin siitä kouhahtavasta noususta.

Jos yksityispuolen neurologin kautta lähtee hommaa edistämään, niin kannattaako ylläolevaa douppaustarinaa kertoa? Eli että on huomannut omaavansa ihan episkopaalisen toleranssin amfetamiiniin, siitä ei tunnu tulevan edes mitään laskuja ja se lähinnä rauhoittaa ja auttaa keskittymään. Vai pitäisikö näistä pitää pää kiinni jopa yksityisen kanssa?
waremasteri
Miedosti panostava jäsen

Re: Mahdollinen ADD ja amfetamiini?

ViestiKirjoittaja waremasteri » 9.4.2018 14:49:22

Lisätään vielä, että LSD myös kokeiltujen psykedeelien joukossa ja siihenkin tuntuu olevan kohtuu hyvä sieto. Toimii kyllä 300ug annoksilla ja siitä ylöspäin.
waremasteri
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 10.4.2018 13:02:05

Kyllähän tuo jonkinsortin ADHD:lta/ADD:lta vaikuttaisi näin maallikolle ainakin ja toki kannattaa mennä tutkimuksiin, jos suinkin koet apua tarvitsevasi, mutta älä helvetissä mene kertomaan lekurille halaistua sanaa päihdehistoriastasi/pirikokeiluistasi. Riippuu tietty lääkäristä, mutta siinä voi hyvinkin käydä niin, että sen jälkeen ainut "apu", mitä saat on ikuinen narkkileima, kielto kaikkiin PKV-lääkityksiin, sekä vittuilut ja syyllistämiset siitä, että olet ihan itse aiheuttanut kaikki ongelmasi doussaamisillasi.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 10.4.2018 17:22:32

^^ Tossa(kin) komppaan kyl W:tä, et en ainakaan itse kertoisi kyllä mistään piri-kokeiluista, vaik kuin olisivatkin suuntaa antavia ja mahd. diagnoosia tukevia olleetkin..!
Se on nimittäin samantien kaputt AINAKIN julkisen-puolen hoidolle, jos yhtään buranaa kovempaa droppia sattuisit joskus tartteemaan.!

Ja niinku Winstoni totes, niin todennäköisesti vielä kaupan päälle syyttäisivät sinua, et itte oot sairautesi hommannu ku oot menny kokeilee "kaaauuuheeeiiita huuumehia". :lol:
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Juha » 10.4.2018 17:34:38

Melkoisia annoksia nuo mainitsemasi, muistathan huolehtia riittävästä nesteytyksestä ja siitä että elimistön suolojen tasapaino ei järky...? Kun käyttää suuren määrän amfetamiinia, on aina se riski että munuaisten toiminta häiriintyy jos elimistö pääsee kuivumaan kovasti vaikka varsinaista päihtymisen tilaa ei kokisikaan.

Adhd-tutkimuksiin on melko haastavaa päästä aikuisiällä, erityisesti aktiivisesti päihteitäkäyttävillä on vaikeuksia päästä palveluiden pariin koska arvioivat lääkärit usein kokevat että käytetty päihde saattaa peittää alleen mahdollisesti muita mielenterveysongelmia tai että "itselääkintä" tekee add:n tai adhd:n arvioimisen mahdottomaksi. Tietysti taustalla on usein myös tietty asenne, kun hoitava taho kuulee päihteidenkäytöstä...

Sellaista tulin tuossa myös miettineeksi että kun kerran koet että varsinaista päihtymistilaa ei edes noilla annoksilla tapahdu, mitähän kävisi jos käyttäsit pienempiä annoksia? Vai koetko kuitenkin että päihtymistila nousee annoksen noustessa?
Juha
Verkko-vinkki -hanke

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 11.4.2018 04:21:43

Winston-84 kirjoitti: mutta älä helvetissä mene kertomaan lekurille halaistua sanaa päihdehistoriastasi/pirikokeiluistasi. Riippuu tietty lääkäristä, mutta siinä voi hyvinkin käydä niin, että sen jälkeen ainut "apu", mitä saat on ikuinen narkkileima, kielto kaikkiin PKV-lääkityksiin, sekä vittuilut ja syyllistämiset siitä, että olet ihan itse aiheuttanut kaikki ongelmasi doussaamisillasi.

Täysin samaa mieltä ja aika vahvasti Add tai AD/HD jutuilta vaikuttaa. Sen verran täytyy saivarrella, että on olemassa myös tosiaan yksityisiä psykiatreja/neurologeja joille täysi rehellisyys palkitaan ja tämän jälkeen voi puhua mistä tahansa psykoaktiivista aina vaikka DMT:stä, haposta ja deksamfetamiinin kautta kannabikseen sekä vaikka cbd-öljyihin + kaikkiin mahdollisiin bentsoihin ja opioideihin/opiaatteihin :mrgreen: Minä löin ensivastaanotolla laitonta kukkaa tiskiin montaa eri sorttia analyysien kera ja sanoin niiden ongelmien olevan ihan jossain muualla kuin niissä tuotteissa :lol:

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ruusunensota » 3.7.2018 20:05:32

Mulla ollu paha päihdeongelma reilun vuoden ja sitä ennenkin toki meni, mutta mihinkään ei kerennyt tulla fyysistä riippuvuutta kun aineita vaihteli ja piti välipäiviä. Nohh,,, -18 loppuvuodesta aloin käyttää julkisia mielenterveyspalveluja lääkärin kehottamana, mutta en siellä mitään käytöstäni kertonut ennenkuin tulin katkolta 4vko sitten. Katkolta päästyäni menin jo aikasemmin varatulle ajalle mielenterveys polille jossa olin kerran jo käynyt (paikka vaihtui keväällä) ja sinne oli nyt pyynnöstäni lähetetty tieto päihteidenkäytöstöni, eikä sieltä mitään vittuilua saanut kuulla eikä myöskään muutakaan paskaa häröilyä. Otti siis ihan tosissaan vaikka olenkin käyttänyt.
Asiaan.. olin saanut ADHD/ADD laput täytettäväksi (en tiedä paljonko "pisteitä) ja ne annettuani ja tunnin juteltua mulle kerrottiin että ADHD lääkkeistä voisi olla apua vaivoihini, mutta AD(H)Dtä mulla ei uskota olevan. Olin kyl yllättynyt että mitähh??!
Onko muilla käynyt näin?

Kohta kysyn klinikalta jos pääsisin antamaan seuloja jotta voitais tutkia ja sit mahollisesti kokella. Nyt oon ollu täysin opamoxin varassa ja titraus menossa mun pyynnöstä. Muita lääkkeitä/hummeit ei nykyään mene niin se varmasti vaikuttaa tuohon maholliseen tulevaan psykotimulantti kokeiluun. En haluaisi niitäkään syödä, mutta jos auttaisi työssä käyntiä ja muuta sosiaalisointia niin kokeiluun menee vaikka usko siihen että auttaisi on pieni
Ruusunensota
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja aaaaaaa » 8.10.2021 08:11:53

toi piristä piristyminen ei vielä tarkota ADHD:ta, kannattaa vähän googlata "aikuisen ADHD" -oireita, yleisin lienee 100 ajatusta yhtäaikaa päässä.

ajat on muuttunu, nykyään myös aikuiset pääsee testeihin jopa julkisella ja voi saada lääkitykseen. julkista kannattaa ainakin yrittää ensin, koska toi voi tulla kalliiks. kuitenkin ADHD lääke on apteekkipiriä eli huumetta, ja ADHD testeihin kuuluu huumeseula, joten kaikki myös kannabis pitää lopettaa hyvissä ajoin ennen testeihin menoa. sanoisin, että näin myös yksityisellä, ei aivosairautta voi tutkia henkilöltä joka on jonkun vaikutuksen alaisena. mistään laittoman päihteen kokeilustakaan ei kannata mainita yhtään mitään.

ADHD altistaa päihteiden käytölle, jotta saa ne 100 yhtäaikaista ajatusta rauhoittumaan hetkeksi.
aaaaaaa
Miedosti panostava jäsen

Paluu Sauna