Olet täällä

Päihdeongelmaisten piittaamattomuus sääntöjä ja normeja koht

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Päihdeongelmaisten piittaamattomuus sääntöjä ja normeja koht

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 23.8.2018 10:07:50

-
Viimeksi muokannut SpeedyG päivämäärä 1.12.2020 13:31:23, muokattu yhteensä 1 kerran
SpeedyG
Vahvasti panostava jäsen

Re: Päihdeongelmaisten piittaamattomuus sääntöjä ja normeja

ViestiKirjoittaja recklessroad » 23.8.2018 10:50:05

Hmm. Paha sanoa, ymmärrän riippuvuuskäyttäytymistä lähinnä nikotiinin ja alkoholin osalta mutta ihan mielenkiintoista pohdintaa.

Voi hyvinkin olla kyse piittaamattomuudesta yhteiskuntaa ja muita kohtaan. Tuo neulojenjättö saattaa toki johtua tämän lisäksi tutkalla pyörimisestä. Tägien väsäily taas on ymmärtääkseni enemmän kapinallisten teinien tai teinin tasolle jääneiden aikuisten touhua. Tai mistä minä tiedän.

Ja vähän kärjistetty mielipide: uskon että jos ihminen ei piittaa itsestään niin muidenkaan hyvinvointi ei välttämättä kiinnosta.
Siinä kaikki.
recklessroad
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 23.8.2018 10:56:04

Ei ole kokemukseni mukaan kyse niinkään päihteistä, vaan yhteiskuntaluokista. Keskiluokkaisen perheen lapsesta kasvaa suurella todennäköisyydellä asiansa hoitava kansalainen, vaikka toisinaan huumeita käyttäisikin.

Kaupungin vuokraslummien röökaavien ja dokaavien yh-mutsien lapsista kasvaa näitä röyhkeitä öykkäreitä, koska ovat kasvaneet sellaisen kulttuurin ympäröimänä. Millään ei ole mitään väliä, koska ei ole mitään menetettävää. Yhteiskunta on helppo vihan kohde, koska ei pystytytä tai haluta kohdata omaa tyhmyyttä, laiskuutta, osaamattomuutta ja näköalattomuutta.
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpushaukka » 23.8.2018 11:02:30

Hieno kysymys. Itse en töhri kaupanikkunoita, tai ryöstele mummoja rautatieasemien läheisyydessä ja käyn säännöllisesti lämpimässä suihkussa, mutta tietty epäluulo organisoitua ja niin sanottua "normaaliyhteiskuntaa" on muodostunut vuosien varrella, mikä usein kohdistuu esimerkiksi julkista terveydenhuoltoa kohtaan. Jos papereissa lukee että olet päihdeongelmainen kuten minulla, kohtelu on usein erittäin loukkaavaa ja tylyä. Yksityispuolella sama homma nykyään.
Tohtori Pentti Kejonen
Varpushaukka
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 23.8.2018 11:19:14

-
Viimeksi muokannut SpeedyG päivämäärä 1.12.2020 13:31:54, muokattu yhteensä 1 kerran
SpeedyG
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpushaukka » 23.8.2018 11:33:45

Takapöydän vävyehdokas kirjoitti:Ei ole kokemukseni mukaan kyse niinkään päihteistä, vaan yhteiskuntaluokista. Keskiluokkaisen perheen lapsesta kasvaa suurella todennäköisyydellä asiansa hoitava kansalainen, vaikka toisinaan huumeita käyttäisikin.

Kaupungin vuokraslummien röökaavien ja dokaavien yh-mutsien lapsista kasvaa näitä röyhkeitä öykkäreitä, koska ovat kasvaneet sellaisen kulttuurin ympäröimänä. Millään ei ole mitään väliä, koska ei ole mitään menetettävää. Yhteiskunta on helppo vihan kohde, koska ei pystytytä tai haluta kohdata omaa tyhmyyttä, laiskuutta, osaamattomuutta ja näköalattomuutta.

Köyhät yhteiskuntaluokat ovat nimenomaan merkki meidän kapitalistisen yhteiskunnan epäonnistumisesta.
Tohtori Pentti Kejonen
Varpushaukka
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 23.8.2018 12:07:38

[Poistettu asiatonta - Päihdelinkin moderaattori]
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpushaukka » 23.8.2018 12:17:01

Kenenkään ei tule onnitella itseään tästä tilanteesta kuten sinä juuri teit.
Tohtori Pentti Kejonen
Varpushaukka
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 23.8.2018 12:38:55

Mitähän asistonta tuossa tekstissäni oli? Lienee yksiselitteinen fakta, että kaikissa kansoissa on ihmisiä, joiden panos ei ole riittävä työmarkkinoille.
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 24.8.2018 01:43:40

Olen vähän samoilla linjoilla Vävyn kanssa sikäli, että mun nähdäkseni näillä piittaamattomilla öykkäreillä piittaamattomuus tulee ensin ja päihteiden käyttö on sen seurausta, joka sitten omalta osaltaan pahentaa piittaamattomuutta. Tämä toki kärjistäen sanottu, koska jokaisella on oma tarinansa, eikä näissä asioissa voi aina niin selkeästi järjestää syitä ja seurauksia. Johtuuko piittaamattomuus sitten kotona opitusta mallista vai mistä kenenkin kohdalla? Monilla se varmasti on ns. äidinmaidosta imettyä. Mitä tätä öykkäriporukkaa tunnen, melko paljonkin, niin löytyyhän sieltä monen taustalta kaikenlaista lasista lapsuutta, huostaanottoa ymv., mutta on näissä sellaisiakin tapauksia, joiden kohdalla ei mitenkään voi vedota paskaan lapsuuteen ja huonoihin kotioloihin.

Läheskään kaikki päihdeongelmaisethan eivät tällaisia huvikseen rettelöitsijöitä ole, mutta mainittu porukka toki edustaa tavikselle "kaikkia" päihdeongelmaisia, koska pistävät silmään aivan eri tavalla, kuin ne narkkarit, jotka maksavat kaupassa kiltisti ostoksensa, hymyilevätkin kassalle, eivät pidä meteliä itsestään ja muutenkin hoitavat asiansa, kuin aikuiset ihmiset.

Edit: Jos päihteiden käytön aloittaa hyvin nuorena ja nopeasti, niin totta kai siinä henkinen kehitys stoppaa tai ainakin hidastuu huomattavasti. Nämä lapsesta asti narkanneet sitten vellovat teiniangsteissaan vielä nelikymppisinäkin, etenkin, jos seura on pääasiassa samanlaista. Usein se on, koska aika harva "normaali" aikuinen jaksaa katsella pitkään jotakin kiukuttelevaa, rähjäävää ja typeriä keppostelevaa ikiteiniä. En suinkaan tarkoita, että jokainen alakouluikäisenä kännit riipaissut tai pilveä kokeillut on menetetty tapaus. Meinaan näitä, jotka hurahtavat sinne päihdemaailmaan heti kättelyssä niin syvälle, ettei elämässä jää tilaa muille mielenkiinnon kohteille. Miksi joidenkin kohdalla sitten käy niin, on kysymys erikseen. Paljonhan päihdeongelmaisissa on MT-ongelmista ja esim. ADHD:sta kärsiviä. Avunsaanti, varsinkin julkiselta puolelta, noihin ongelmiin on sitten vähän niin ja näin, jos ihminen on jo valmiiksi leimattu päihdeongelmaiseksi. Apua kuulemma saa sitten, kun on ollut selvinpäin vaikkapa vuoden, mutta eihän se niin helposti käy, jos/kun omia olojaan ei selvinpäin kestä. Sitten avun vastaanottamisessakin tulee usein aikamoisia vaikeuksia, jos ongelmaisen oma asenne on se, että kaikki on lähtökohtaisesti ihan paskaa, eli juuri tuo päälle jäänyt teiniangsti.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpushaukka » 24.8.2018 11:11:04

Takapöydän vävyehdokas kirjoitti:Mitähän asistonta tuossa tekstissäni oli? Lienee yksiselitteinen fakta, että kaikissa kansoissa on ihmisiä, joiden panos ei ole riittävä työmarkkinoille.

Oletko jo itse elääkkeellä jos saa kysyä? Jos et ole, olet todennäköisesti työtön koska vietät aikaa täällä jatkuvasti. Olet tullut tälle sivustolle sillä mentaliiteetillä "että minä olen parempi ihminen kuin sinä" mikä on erittäin hedonistinen, misogyyninen ja kapea elämänkatsomus.
Tohtori Pentti Kejonen
Varpushaukka
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Varpushaukka » 24.8.2018 11:36:58

Oho, tuplaviesti. Ehkä ylläpito voisi poistaa viimeisen. Kiitos.
Tohtori Pentti Kejonen
Varpushaukka
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja recklessroad » 24.8.2018 11:40:35

Komppailen Winstonia. Kyllä jo peruskouluaikana näki keiltä puuttui kaikki kunnioitus muita ihmisiä kohtaan, jos yhtälöön lisättiin myöhemmän iän narkkaaminen ja yleinen impulsiivisuus niin katastrofin ainekset olikin siinä. Onneksi ainakin pieni osa heräsi jossain kohtaa aikuisiässään kun alkoivat joutua lain edessä vastuuseen.

Niitä kilttejä kotinarkkareita ei tosiaan tilastoissa näy, minkä voi ajatella hyvänäkin asiana. Huumeidenkäyttöä kun joutuu yhteiskunnassa pysyäkseen piilottelemaan, on etu että huomio kiinnittyy niihin julkisesti perseileviin yksilöihin.

Varpushaukka kirjoitti:
Takapöydän vävyehdokas kirjoitti:Mitähän asistonta tuossa tekstissäni oli? Lienee yksiselitteinen fakta, että kaikissa kansoissa on ihmisiä, joiden panos ei ole riittävä työmarkkinoille.

Oletko jo itse elääkkeellä jos saa kysyä? Jos et ole, olet todennäköisesti työtön koska vietät aikaa täällä jatkuvasti. Olet tullut tälle sivustolle sillä mentaliiteetillä "että minä olen parempi ihminen kuin sinä" mikä on erittäin hedonistinen, misogyyninen ja kapea elämänkatsomus.

Aloittajalle anteeksi offiin liittymisestä, mutta nyt on ihan pakko kysyä miten misogynia liittyy mihinkään tässä?
Siinä kaikki.
recklessroad
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Takapöydän vävyehdokas » 24.8.2018 12:22:13

Varpushaukka kirjoitti:

Voi Varpushaukka. Tuo negatiivisuus ja pahansuopaisuus ei paranna lainkaan elämänlaatuasi, pikeminkin päinvastoin. Olet kertonut olevasi syrjäytynyt mt-ongelmainen, mutta eivät ne ongelmat poistu tuollaisella vittuilulla ja kiukuttelulla. Otat nyt ne sinulle annetut kortit käteen, ja yrität tehdä jokaisesta päivästä mahdollisimman hyvän.

Minä olen 35-vuotias yrittäjä, fysioterapeutti ja laillistettu urheiluhieroja. Jos terveyttä piisaa työelämää on edessä lähes 40 vuotta.

Ihmiset viettävät aikaa internetissä tuntikausia vuorokaudessa, koska netti on jokaisen taskussa. Näin se vaan on. Kyllä ihmistä tulee arvioida aikaansaannoksiensa perusteella, tosin itseäni en ole mielestäni millekään jalustalle korottanut. Vaikka toki olen ylpeä tietyistä aikaansaannoksistani.

Tämä on viimeinen kerta, kun keskustelen kanssasi persoonastani. Sinunkin olisi syytä keskittyä omiin asioihisi, koska töitä taitaa olla tehtävänä.

Olen kritisoinut täällä vuosia aikuisia ihmisiä, jotka sysäävät vastuun elämästään yhteiskunnalle ja lähipiirilleen. Tällaiset ihmiset ovat äärimmäisen haitallisia koko kansalla, jos et kestä sitä, etsi jokin muu foorumi.

Voimme jatkaa tätä keskustelua, jos olet jokseenkin järjissäsi. Sen ryynikännisen katkeran sössöttäjän kanssa en aio antautua minkäänlaiseen kanssakäymiseen
Takapöydän vävyehdokas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpushaukka » 24.8.2018 12:38:27

^

Koko viesti täynnä valheita ja kliseitä.
Tohtori Pentti Kejonen
Varpushaukka
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Seuraava

Paluu Sauna