Olet täällä

jeesiä kusipää lekurin kans

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

jeesiä kusipää lekurin kans

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 29.11.2019 20:22:34

Eli mitenkäs noita benzoja pitäs laskee? Ystäväni pami annos oli laskettu ilman mitään varotusta 45mg->30mg. eikös tuosta pitäisi ohjeistaa? Ja oonko vääräs et yli 25% tiputus isoista määristä pitäisi tehdä laitosjaksolla?
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

Re: jeesiä kusipää lekurin kans

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 1.12.2019 06:56:05

^ Enpä ole koskaan kuullut, että neljänneksen tiputus annoksesta automaattisesti laitoshoitoon oikeuttaisi. Toki se voi tulla kyseeseen sitten, jos henkilö menee siitä niin huonoon kuntoon, ettei siviilissä selviä, mutta 25%:n pudotus nyt on ihan normi, jonka ihmisen kyllä pitäisi kestää, vaikka olisi pidemmänkin linjan ahkera jättidosejen käyttäjä. Nihkeä olo toki voi tulla ja todennäköisesti tuleekin, mutta ei se sentään hengenvaarallista ole.

Ei tuo 45 -> 30 mg -pudotus pahalta kuulosta, etenkin kun on kyse Diapamista, jolla on pitkä puoliintumisaika ja tasainen vaikutus. Itse olen pystynyt tiputtamaan benzoja tuollaisella ja jopa tiukemmallakin tahdilla, eikä se mitään ylitsepääsemättömiä ja äärimmäisen hankalia viekkareita aiheuttanut. Tosin mä teinkin homman aivan omasta halustani ilman lääkärin tai kenenkään muunkaan painostusta ja mulla kyseessä oli Rivatril, joka on tosi iisi benzo tiputella pitkän ja hyvin tasaisen vaikutuksensa vuoksi. Niin ja mä en tokikaan lopettanut kokonaan, laskin vain annosta, koska eipä niissä aiemmissa suurissa annoksissani enää mitään järkeä ollut :roll: .

Ainahan kaverisi voi vaihtaa lääkäriä, jollei meno miellytä. Valituksen tehtailu ei tällaisessa tapauksessa välttämättä johda mihinkään, kun kyse on vain suht maltillisesta annoksen laskusta, ei kaikkien lääkkeiden seinään stoppaamisesta.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 1.12.2019 15:52:38

Ai 1/3 osan tiputus maltillista :lol: sama ku tiputtas xanoriy 3mg 2mg.. vieroitus ohjelmassakun ei puhuta et eri benzot eri tiputustahti.. siel lukee 10-25% kertatiputuksesta.
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 1.12.2019 15:57:58

Ja ohjeis sanotaan et pitäs ohjeistaa kirjallisesti tai vastaanotolla.
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 1.12.2019 16:36:05

dexmex-cowboy kirjoitti:Eli mitenkäs noita benzoja pitäs laskee? Ystäväni pami annos oli laskettu ilman mitään varotusta 45mg->30mg. eikös tuosta pitäisi ohjeistaa? Ja oonko vääräs et yli 25% tiputus isoista määristä pitäisi tehdä laitosjaksolla?

Vaikuttaa hirveän pieneltä tiputukselta. :lol:
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 1.12.2019 19:23:38

Musta kuullostaa naurettavalta et joku vinkuu opiaatti refloistaan täällä. Muutamaan kerran koettu ja täysin liioteltuja oli sit subusta tai mopostaa :lol: mut pointti olikin siinä että ei mee hoitolinjausten mukaisesti.. ja mihin kannattaa valittaa ei sen takii et määrä ei muka ois iso vaan ei oo mitään ilmotusta saati ohjeistusta
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 2.12.2019 02:10:26

Joskus noiden lääkkeiden pudottaminen voi tuntua hankalalta, sillä niihin tulee henkinenkin riippuvuus.
Jos tuntuu isolta pudotukselta ja mietityttää, niin yhteys uudestaan lääkäriin ja pyydä kunnon ohjeistus.

Itse pudotin pois Rivatrilin, jota söin pidempään 2 tablettia ja 0,5 vahvuus. Yhteistuumin tehtiin suunnitelma, että hitaasti hyvä tulee. Pudotin ensin puolikkaan tabletin ja jopa neljäsosa tabletin ja näin vältin vieroitusoireet. Ja tähän meni piiitkä aika. Söin pienempää annosta pari-3 viikkoa ennenkuin pudotin taas vähän. Täytyy muistaa, että jokainen reagoi lääkkeisiin hyvin henkilökohtaisesti. Se mikä on toiselle iso pudotus, ei toiselle tunnu missään.

Kannattaa kysyä ohjetta ja pudottaa maltilla. Näin pääsee minusta lääkkeestä paremmin eroon. Kun ei kärsi oireista, lääkkeen poisto on helpompi ja ei niin helposti siihen enää ”turvaudu”.

Tää on siis mun henk kohtainen mielipide ja ajatus. Ei perustu mihinkään määriin, prosentteihin tai asiantuntijuuteen.
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 2.12.2019 07:49:36

dexmex-cowboy kirjoitti:Ai 1/3 osan tiputus maltillista :lol: sama ku tiputtas xanoriy 3mg 2mg.. vieroitus ohjelmassakun ei puhuta et eri benzot eri tiputustahti.. siel lukee 10-25% kertatiputuksesta.

No, on 1/3 tiputus maltillinen nimenomaan siinä vaiheessa, kun aloitetaan tiputus isoista annoksista. Sitten jos on tarkoitus lopettaa benzot kokonaan, niin nollaa lähestyessä tiputustahtia pitääkin himmata ja titrata tarkemmin, koska silloin ne vieroitusoireet kunnolla alkavat puskea ja tulee kipuraja vastaan. Turhaa se on siinä alkupäässä ryhtyä näpertelemään pikkupykälien kanssa, kun ei homma siinä vaiheessa vielä kipeää käy. Ihan omakohtaista kokemusta löytyy siitä, kun heitin kertalaakista 50% pois ja nyt puhun tällaisista oikeasti järjettömistä väärinkäyttöannoksista, eli 20 mg Rivatrilia päivässä ja sitä rataa :roll: . Tulihan siitä kaikenlaisia oireita, jotka eivät olleet kivoja, mutta ei nyt sentään mitään sellaista, että olisin sairaalahoitoa tarvinnut tai esim. tyystin toimintakyvyttömänä sängyn pohjalla tutissut. Noo, mutta mulla onkin korkea kipukynnys ja pirullinen luonne, eikä tarkoitukseni ollutkaan koskaan lopettaa kokonaan, vaan ainoastaan saada annokset sille tasolle, että niissä on edes jotakin järkeä. Toisekseen tein tuon ihan omasta halustani ja aloitteestani, koska alkoi tympiä niin pirusti se passivoiva ja tyhmentävä sumusta sumuun -meininki. Jos lääkäri tai joku muu olisi hengitellyt niskaan, niin se olisi toki tehnyt hommasta vaikeampaa. Niin ja olen käyttänyt benzoja yli 20 vuotta päivittäin ja tuohon on sisältynyt runsaasti väärinkäyttöä aivan mielipuolisilla annoksilla, joten mistään satunnaisesta viihdehölmöilystä ei kohdallani ollut kyse.

Xanor nyt on sahaavan vaikutuksensa vuoksi sellainen paskabenzo, että sen kanssa on aina huono olo, ihan sama mikä annos ja sen vuoksi sitä ei kannatakaan päivittäisbenzona käyttää. Tässä ei nyt kai puhuttukaan Xanorista, vaan pitkävaikutteisesta Diapamista. Jos Xanorin tilalle vaihtaa ekvivalentilta vahvuudeltaan vastaavan, mutta pitkävaikutteisen Rivan, niin se on kyllä muuten aivan sama, ottaako sitä 2 vai 3 mg/vrk.

Lääkäreiden pitäisi antaa kaikenlaista kirjallista ohjeistusta ihan niska-hartiajumpasta FODMAP-ruokavalioon, mutta eivätpä välttämättä anna. Silloin sitä pyydetään ihan itse. Kyllä suunsa saa lääkärillä(kin) avata :wink: .

Jos kaverillesi ei sovi tuo 45 -> 30 mg -tiputus, niin se on toki ihan okei, eikä siihen mikään pakko ole ryhtyä. Kuten jo ylempänä sanoin, aina voi vaihtaa lekuria, jollei meno miellytä.

Opparirefloista vinkumisesta olen täysin samaa mieltä. Jos asenne on kohdillaan, ts. haluaa oikeasti lopettaa, niin aika pikkujuttuhan ne ovat moneen muuhun kärsimykseen verrattuna. Vähän aikaa toki vituttaa, mutta antaa vituttaa. Ei siihen kuole.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 3.12.2019 16:19:50

Nimenomaan laitoksissa pudotustahti on aika rankka. Ne haluavat sut pois mahdollisimman pian ja seuraavaa taas sisään. Hyvä jos edes tapaat lääkärin kerran.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 3.12.2019 16:28:45

Laitoksissa olen yleensä kärsinyt pahimmat viekkarit.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 3.12.2019 16:51:09

Varjolilja kirjoitti:Joskus noiden lääkkeiden pudottaminen voi tuntua hankalalta, sillä niihin tulee henkinenkin riippuvuus.
Jos tuntuu isolta pudotukselta ja mietityttää, niin yhteys uudestaan lääkäriin ja pyydä kunnon ohjeistus.

Itse pudotin pois Rivatrilin, jota söin pidempään 2 tablettia ja 0,5 vahvuus. Yhteistuumin tehtiin suunnitelma, että hitaasti hyvä tulee. Pudotin ensin puolikkaan tabletin ja jopa neljäsosa tabletin ja näin vältin vieroitusoireet. Ja tähän meni piiitkä aika. Söin pienempää annosta pari-3 viikkoa ennenkuin pudotin taas vähän. Täytyy muistaa, että jokainen reagoi lääkkeisiin hyvin henkilökohtaisesti. Se mikä on toiselle iso pudotus, ei toiselle tunnu missään.

Kannattaa kysyä ohjetta ja pudottaa maltilla. Näin pääsee minusta lääkkeestä paremmin eroon. Kun ei kärsi oireista, lääkkeen poisto on helpompi ja ei niin helposti siihen enää ”turvaudu”.

Tää on siis mun henk kohtainen mielipide ja ajatus. Ei perustu mihinkään määriin, prosentteihin tai asiantuntijuuteen.

Tämä on se klassinen avovieroitus-hoito kaikille bentsoille. Ei mikään kidutus laitos jossain suomalaisessa persekylässä landella.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 6.12.2019 09:59:13

johtavalle lääkärille soityo nii sekin totes Et aika harppaus ja annos takas ennen kui on kaikki muut asiat kunnosssa. ohjeistus pitää tulla lekurilra ja sil on myös velvollisuus ilmottaa siitä eikä koheltaa itekseen eli ei tarvi avata suutaan lääkärissä etenkää ku ei ollu edes aikaa varannu mikä olisi suotavaa tai soittaa ja ilmottaa..
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 14.12.2019 18:44:05

dexmex-cowboy kirjoitti:Eli mitenkäs noita benzoja pitäs laskee? Ystäväni pami annos oli laskettu ilman mitään varotusta 45mg->30mg. eikös tuosta pitäisi ohjeistaa? Ja oonko vääräs et yli 25% tiputus isoista määristä pitäisi tehdä laitosjaksolla?

Helvetisti hitaammin. Jotain 5mg-2,5mg pois kuukauden välein tai jopa hitaammin jos käyttöä vuosia. Ja potilaan tulee saada keskeyttää vieroitus jos olo tuntuu liian pahalta. Jatketaan sitä sitten jonkin ajan kuluttua siihen mihin jämähdettiin mutta ei koskaan enään nosteta yhtään. Diapamissa annokset kannattaa jakaa n.4-5 osaan vuorokaudessa vaikka dosettiin ja viimeisillä metreillä sit 2mg pamit käyttöön.

Nuo bentsojen laskujutut on menny ihan hulluksi. Kuulin luotettavalta taholta lekurilta, että perus tk-lekureita on jopa kielletty kirjoittamasta ainuttakaan bentsoa jos ei akuuttihengenvaara osassa Suomea.
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Sauna