Olet täällä

Hyviä vinkkejä kaivataan.

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Hyviä vinkkejä kaivataan.

ViestiKirjoittaja Väärä Elämä » 12.12.2019 10:13:52

Harkitsen tosissani päättää päiväni lähipäivien aikaan. Kirjotan puhelimella, niin txt voi olla epäloogista jne.
Oon koukahtamassa pitkästä aikaa subuun uudestaan. Viime viikot se on auttanu mua ihan helvetisti olemaan avoimempi, energisempi, "onnellisempi". Subun takia en mee niin vitun jengoille aivan normaaleista asioista, kuten tiskaamisesta tai toiselle ihmiselle puhumisesta.
No aika moni tääl hiffaa mitä meinaan.
En haluu tota paskaa riesaks, en vitus. Mut en myöskään haluu olla taas se pelokas, melkein 30 vuotias mies, jota pelottaa katsoa toista silmiin kun jutellaan. Jos joku hymyilee mulle, se automaattisesti kelailee must kaikenlaist epämiellyttävää. Olin tänä vuonna n. 5-6kk selvinpäin. Suurimmaks osaks se oli saatanan siistiä, mut se mun helvetin mielenvikasuus ja itsekeskeisyys oli niin iso osa mun tapaa toimia ja ajatella, että se oli helvetin raskasta.
Niin, ja sit se helvetin pakkomielle miellyttää muita, ihan liikaa. Monesti en osaa sanoa ei, ja muutenkin se oma toiminta on niin vitun kieroa mua itteeni kohtaan sillon kun se miellyttämisen tarve nostaa päätään. Yleensö sil on se pää aina vähä ylhäällä. Vihaan sitä, miten usein toimin myös tahtomattani sillain, et koitan "nuolla muiden persettä". Tiedän kyl suunnilleen, et miks mä toimin noin, johtuu lapsuudesta ja heikosta itsetunnosta. Mut oon myös omast mielest kiltti ja hyvän tahtonen ihminen, ja tuun hyvälle tuulelle ja onnelliseks, jos voin auttaa muita ihmisiä tai tehä jotain mikä tekee ne onnelliseks/tyytyväiseks jne.
Mut sitku se hyväksynnän hakeminen muista menee sairaaks, se on vitun rankkaa henkisesti.
Olipa vuodatus. Ja varmaa suht sekava.
Mut siis en haluis et jään toho vtn supuun koukkuun. Mut selvinpäin oleminen on vitun vaikeeta ja yksinäistä. Vaik kyl oikeesti haluun olla putsina. Mul ois ryhmä huomenna. Ajattelin mennä sinne vuodattaan, ja ehkä :oops: pyytään vähän apua tukea, mut pelkään et tä mun sairas pää ottaa liian kovan niskalenkin ja ei päästä sinne.
Ja sit mietin ihan tosissani vetästä pitkän piikin. Jää vaan liikaa ihmisiä suremaan, ja osa salettiin syyttää itteensö. Ja sitä en halua. Mut en vaan vittu jaksais näin n30 vuotiaana taistella näiden samojen paskojen kans kun 20-15 vuot sitten.
En ole menossa kitisemään päivystykseen ja huomenna voin ehkä soittaa klinikalle. Mut mä tiedän ennalta jo mitä "apua" kummatkin tarjoaa. Ja tän mun koti kaupungin katko on yhdistetty, anteeks mun sanavalinta, joidenkin vitun kehitysvammasten/kroonisten mielenterveys potilaiden jne kanssa. Hoitajat siel on ihan vitun tylyjä ja kylmiä meikää kohtaan. Et paluu ryhmiin ois varmaan se paras juttu mulle just nyt. Pitäis vaan löytää se "röyhkee", itsevarma ja rohkea minä sen toipuvan rinnalle. Inhoan ihan vitusti pelätä ja kammoksua lähes kaikkea ilman subua. Taviksille kun tosta sanois, moni ei varmaan edes uskois. Tai mistä minä tiedän.
Se mikä ei tapa - ahdistaa.
Väärä Elämä
Miedosti panostava jäsen

Re: Hyviä vinkkejä kaivataan.

ViestiKirjoittaja Väärä Elämä » 12.12.2019 10:46:47

Täs nyt puntaroin Na ryhmien ja itsemurhan välillä. Pelottaa et en pysty olla tarpeeks rohkee ryhmäs. Eikä toi im kyl ratkase mitää. Se vaan lopettas tän kaiken paskan.
Se mikä ei tapa - ahdistaa.
Väärä Elämä
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin moderaattori » 13.12.2019 16:35:01

Hei,

tilanteesi kuulostaa huolestuttavalta, apua on kuitenkin mahdollista saada! Joskus kun on keskellä merkittävää elämänkriisiä, saattaa tuntua että vaihtoehdot ovat vähissä, mutta akuuttiin kriisiin on mahdollista saada ammattilaisen apua ja tukea kunhan vaan sitä pyytää. Älä luovuta!

Jos tilanteesi menee nopeasti huonoon suuntaan, voit aina soittaa hätänumeroon 112 josta lääkäriambulanssi voi tulla arvioimaan tilanteesi. Voit myös soittaa valtakunnalliseen kriisinumeroon 010 195202

-Päihdelinkin moderaattori
Päihdelinkin moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Jokuvaan » 13.12.2019 21:35:07

Mikään ongelma ei ole sellainen, että pitäs päivänsä päättää. Kuten sanoit niin et ole yksin, on ihmisiä jotka jää kaipaan sinua.
Kyllä sinä tästä selviät :wink: Tämä yksi ainut elämä on muutenkin jo niin lyhyt, että turha sitä on ennen aikojaan päättää.
Jokuvaan
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 14.12.2019 15:07:33

Käsittääkseni ainakin Helsingissä on vain yksi lääkäriambulanssi eli sydänkirra (Kallion pelastusasema) joka on varattu henkeä uhkaaviin fyysisiin tapauksiin niin sanotulla Aarne tehtävällä. Yleensä kun on kysymys psyykkisestä kriisistä Suomen Punaisen ristin lanssi ja poliisi saapuu paikalle, odotusaika noin puolesta tunnista kahteen ja tarvittaessa konsultoidaan lääkäriä kohteessa puhelimitse. Näin siis yleensä. Landella voi (kehä kolmosen ulkopuoli) taas olla eri menetelmät.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 14.12.2019 15:50:05

Tuttava asuu Kymenlaaksossa ja kun hän oli suisidaalinen hätäkeskus lähetti paikalle päivystävän lääkärin rajavartiolaitoksen helikopterin kyydissä.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 14.12.2019 17:54:31

Varpusemo kirjoitti:Tuttava asuu Kymenlaaksossa ja kun hän oli suisidaalinen hätäkeskus lähetti paikalle päivystävän lääkärin rajavartiolaitoksen helikopterin kyydissä.

Hätäkeskus on tässä jutussa oleellisinta, vaikka asuisi Inarissa tai Pallastunturin kupeessa. Yksinkertaisesti ollaan akuutissa hengenvaarassa.
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Sauna