Olet täällä

Iso patti käsitaipeessa!

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Iso patti käsitaipeessa!

ViestiKirjoittaja Broses » 4.1.2020 12:53:46

Pistin amfetamiinia käsitaipeeseen liki samaan kohtaan kuin yleensäkin. Luulen että, lopussa osa aineesta meni ohi. Pistokohtaan alkoi ensin kutittaa ja sitten siihen nousi allergian näköistä punoittavaa kohoumaa. Se kasvoi nopeasti isoksi patiksi. Iho on vähän punainen ja ehkä tavallista kuumempi, muttei ollenkaan kipeä.
Desinfioin, laitoin rasvaa ja sidoin käsitaipeen.
Otin samaa ainetta myös eilen. Silloin en lyönyt ohi, mutta iho alkoi kutisemaan ja punoittamaan. Se kuitenkin meni ohi hetkessä.
Pari vuotta sitten olin sairaalassa verenmyrkytyksen vuoksi ja silloin oireena oli niin kipeä ja turvonnut käsi, ettei sitä voinut liikuttaa. Lisäksi seuraavana yönä minulle nousi yli 40asteen kuume, niim että aloin hourailla enkä pysynyt pystyssä jaloillani tai tekemään mitään. Onneksi en ollut yksin tällöin vaan sain nopeasti apua.
Tämän vuoksi säikähdin pattia kovasti, mutta voisikohan tämä johtua vaikka jonkin jatkeen aiheuttamasta allergisesta reaktiosta?
Broses
Miedosti panostava jäsen

Re: Iso patti käsitaipeessa!

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 5.1.2020 06:19:05

Broses kirjoitti:
Tämän vuoksi säikähdin pattia kovasti, mutta voisikohan tämä johtua vaikka jonkin jatkeen aiheuttamasta allergisesta reaktiosta?

Voi johtua, mutta tiedä sitten, onko allergisoivien jatkeiden rännittäminenkään pidemmän päälle mitenkään terveellistä.

Ei tuo nyt kuvauksesi perusteella(Siitä ei tosin selvinnyt, miten iso tämä iso patti oikeasti on) hirveän vakavalta kuulosta(Meinaan, että täällä ei keikkuisi kovinkaan montaa piikkinistiä, jos jokaisesta ohilyönnistä ja ärtyneestä taipeesta seuraisi jotakin hengenvaarallista), mutta kyllä tuollaiset silti kannattaa käydä lekurille näyttämässä, eikä odotella mahdollista verenmyrkytystä tmv. pahempaa seurausta. Näissä nk. nistikioskeissa(Ennen olivat nimeltään mm. Vinkkejä, mutta en mä niistä enää mitään tiedä, kun ei ole tarvetta ollut ja palvelujen järjestäjätkin vaihtuvat kaiken aikaa) saa ilmaiseksi ja anonyymisti terveysneuvontaa tällaisissa pulmissa, mutta eivätpä ne siellä voi mitään tehdä, jos kyse on jostakin vakavasta vauriosta.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Sauna