Olet täällä

Lempparisanontoja ja sanoja, jotka tuovat hyvän tuulen osa 2

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Lempparisanontoja ja sanoja, jotka tuovat hyvän tuulen osa 2

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 26.5.2020 06:19:39

Ja tässä Saunan puolelle jatkoa exalkoholisti-Kale-Jorgin aloittamasta ketjusta (viewtopic.php?f=143&t=38480), joka niin ikään pakkosiirrettiin Olohuoneeseen ylläpidon toimesta.

Päihdepalvelu(t) ja päihdeammattilainen

Näillähän tarkoitetaan yleensä päihteistä vieroittautumiseen erikoistuneita hoitotahoja ja niiden henkilökuntaa, mutta kyllä nuo noin sanoina kuulostavat aikalailla päinvastaisilta :lol: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Re: Lempparisanontoja ja sanoja, jotka tuovat hyvän tuulen o

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 7.6.2020 06:21:32

Mageet releet! Kaikki mulle heti äkkiä!

Kuljimme tuossa hiljan ilta-aikaan kylillä isännän kanssa ja vastaan tuli sellainen vanhempi, reippaasti alkoholisoitunut nainen hyvässä nousukiidossa, joka huusi noin mut nähdessään. Mitä ilmeisemmin siis diggasi vaatteistani. Ei onneksi sentään ryhtynyt repimään niitä päältäni :lol: .

Arvoin ärsyttääkö vai huvittaako tämä minua, mutta laitetaan nyt tähän ketjuun:

Monien reseptivapaiden lääkkeiden pakkausselosteissa lukee: Aikuisille ja yli 12-vuotiaille. Eikös tuo aikuisille-sana ole siinä varsin turha, koska kaikki aikuiset ovat jokatapauksessa yli 12-vuotiaita.

Toinen juttu, joka lukee kaikissa lääkepakkauksissa: Ei lasten ulottuville, eikä näkyville. Ymmärrän toki varsin hyvin, ettei lääkkeitä saa jättää lasten ulottuville siten, että saavat ne käsiinsä, mutta ei kai siitä nyt mitään vahinkoa seuraa, jos joku ipana sen lääkepakkauksen sattuu näkemään.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 7.6.2020 12:23:08

Oliko sulla millaiset "releet" päällä kun se niin tahtoi niitä itselleen? oletko Punk-Tyyppiä?
Olen EX-ALKOHOLISTI kuulit OIKEIN.. EX..
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 7.6.2020 17:13:59

^ No, olen mä tavallaan punkkarityyppi, vaikken enää tässä iässä sitä ihan hirveästi viitsi ulkoisella habituksellani ilmi tuoda. Mulla oli tuolloin päällä rikkinäiset farkut(Ei revittyinä ostetut, vaan ihan ajastaan hajonneet), nahkatakki, sellainen bleiserityyppinen, ei mikään niitti- tai prätkärotsi, kesätoppi, Converset ja lätsä päässä. Ei mikään jenkkilippis, vaan enemmän sellainen naisten malli. En tiedä, miksi sitä virallisesti kutsutaan.

Lempparisanonta: Kokenut kaiken tietää, mutta vaivainen kaiken kokee. Jokin vanhan kansan sanonta tuo, joka IMO sopii hyvin lausua kaikille "mä tiedän elämästä enemmän, kuin sinä" -tyypeille.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.6.2020 03:59:45

Tulla vahingossa känniin

Juopot toki tuppaavat kusettelemaan itseään, mutta tähän törmää myös ihan mm. terveydenhuollon julkaisuissa, joissa kehotetaan pohtimaan omaa alkoholinkäyttöä. Mielenkiintoisia vahinkoja. Kyllä mä tiedän ihan omakohtaisen kokemuksen, yleisen elämänkokemuksen, sekä alkeellisen yleissivistyksen perusteella, että alkoholia juomalla tulee känniin. Alkoholia ei aikuinen ihminen tyystin tietämättään voi myöskään juoda kännin aiheuttavaa määrää, koska se maku nyt puskee läpi kaikesta. Okei, jos jollakulla on iso vika maku- ja hajuaistissa, niin sitten hyväksyn selityksen.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 21.6.2020 06:06:57

Kyllä suomalaisen miehen vartalo on sitten kaunis.

Näin joskus aikoinaan tuollaisella tekstillä varustetun t-paidan sellaisen tyypillisen suomalaisen, paksun ja möhömahaisen, jo vähän vanhemman miehen päällä ja se kyllä nostatti hymyn huulille. Tuosta on jo vuosia aikaa, mutta se muistui mieleeni nyt, kun tässä on jälleen katsellut tyypillisiä suomalaisia kesävaatteissaan. Niin, ja pätee toki myös tyypillisiin suomalaisiin naisiin.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 23.6.2020 15:31:09

Höpönassu

Mun edesmennyt äiti kutsui mua aina sillä nimellä yli kakskymppiseks. Kai mä olin hänen oma pikku höpönassu aina. Ikävöin häntä. RIP.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 19.7.2020 06:16:43

Kuolleeksi julistaminen

Ikään kuin kuoleman toteamiseen kuuluisi olennaisena osana jonkin manifestin lukeminen suurella paatoksella :lol: . Vielä parempi oli, kun joku toimittaja oli JÄLLEEN kirjoitellut vähän omiaan ja jutussa luki "julistettiin kuoliaaksi". Tuo kuulostaa jo siltä, että tämä kyseinen vainaja olisi tapettu julistamalla/kuollut julistamisen seurauksena :lol: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 11.8.2020 06:07:48

Mietin sanaa motoristi. Sehän tarkoittaa moottoripyörällä ajelevaa ja muutenkin moottoripyöriä harrastavaa ihmistä, mutta onhan autossakin moottori :? . Autoharrastajia on perinteisesti kutsuttu mobilisteiksi, mutta nykyään tuo sana voi saada aivan uuden, autoihin liittymättömän merkityksen, kun kaikki on yhtä mobiilia :lol: .

Lukkoöljy on hauska sana, kun sitä oikein miettimään alkaa ja kirjoitettuna ryhtyy tuijottamaan. Kuulostaa lähinnä tanskalaiselta puhevialta. Tosin oikeastaan mikä tahansa sana alkaa kuulostaa/näyttää aivan hassulta, jos niitä vähänkin pidempään jää makustelemaan.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 25.8.2020 06:14:47

Kauniainen

Luen sen aina: Kaunainen :lol: . Johtuu ehkä siitä, että kannan kaunaa näille yhteiskunnan hyväosaisille, jotka eivät varmastikaan osta kaljaa maanantaiaamupäivisin.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 15.9.2020 06:12:51

Nimestä Ala-Tuuhonen tulee mieleen hyvin rehevänä rehoittava alapään karvoitus. Myös nimi Alametsä kuulostaa samalta.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 15.9.2020 17:45:30

Biologinen fakta on, että Päivi Räsänen on vitun idiootti.

Noin lohkaisi mieheni, kun Päivi Räsänen jälleen loihe lausumaan "biologisen faktan", että on olemassa vain kaksi sukupuolta; mies ja nainen.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.9.2020 05:53:26

Huvittavat nämä koronaohjeistukset, kuten: Älä tule apteekkiin sairaana.

Mä kun olen aina kuvitellut, että apteekin palveluita tarvitaan nimenomaan silloin, kun on jollain tapaa sairas. Yhdellä voi olla kyse kerran elämässä -antibioottikuurista tulehtuneeseen haavaan ja toisella kroonisesta sairaudesta, johon pitää noutaa lääkkeet kolmen kuukauden välein koko loppuelämän, mutta yhtäkaikki; jotakin sairautta tai vaivaa silloin yleensä potee, jos apteekissa tarvitsee asioida. En ole koskaan kuullut, että kukaan kävisi siellä shoppailemassa uusia kuteita tai vaikkapa bailaamassa.

Vielä parempi oli: Älä tule terveysasemalle sairaana :lol: .

Yleensäkin nyt on kielletty/suositeltu menemästä sairaana yhtään mihinkään. No, enpä minä(ja moni muukaan) näin kroonisesti sairaana ja sairauttani alituiseen oirehtivana voisi sitten käydä missään :| . Flunssan oireita mulla ei kyllä ole ollut koko korona-aikana, ellei lievää allergista nuhaa lasketa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 30.9.2020 22:07:30

Kuva

ONHAN näitä pukuja tehty sitä varten jo ajat sitten että voi kaupoissa käydä.. 2-aallon asusteet tässä, olkaatten hyvät
KÄNNISSÄ olet PÄÄLLIKKÖ - NETISSÄ olet ÄÄLIÖ!
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 16.11.2020 19:16:32

Ensin, pelkän nimen luettuani, luulin, että Kalevala Spirit Oy myy/valmistaa viinaa. Kauppaakin suomalaista elämysmatkailua tjsp. Tosin viinan kittaaminen sopisi kyllä hyvin Suomi-elämykseen, että eipä sillä :mrgreen: .

Poliisin tiedotteesta/uutisesta hiljan luettua: Poliisi tutkii henkirikosta, jonka uhri kuoli vammoihinsa. En muista menikö se aivan sanatarkasti noin, mutta olennainen pointti tuli tuosta selväksi. Henkirikoksen uhrin kuolema onkin niin poikkeuksellista, että siitä pitää erikseen kertoa :roll: :lol: :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna