Olet täällä

Korvaushoito / lähihoitaja opiskelu

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Korvaushoito / lähihoitaja opiskelu

ViestiKirjoittaja Thatspecialsomeone » 20.3.2021 12:08:28

Hei

Olen uusi vanha. Kirjoittelin tänne joskus 2001-2008.

Olin korvaushoidossa joskus 2010-2020. Lopetin viime toukokuussa, mutta lopulta päädyin orvan pyörään, käytin 3kk, olin ilman 2kk, käytin taas 3kk jne. Tää oli kestämätön ratkaisu. Päädyin rahan menon ja velkojen nousun, ja läheisten takia palata korvaushoitoon, joka alkaa ensi kuun alussa.

Mulla on jo yksi toisen asteen ammatti, mutta se ei ole mun intohimo. Haluisin auttaa ihmisiä. Oon pitkään ajatellut lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi.

Onko korvaushoito este kouluun pääsemiseen? Jos ei ole mitään ohikäyttöä vaan resepti lääkkeet? Mites, voiko korvaushoidossa oleva erikoistua päihde ja mielenterveys puolelle?

Näihin jos saisin vastauksia olisin erittäin kiitollinen. Kun toiset sanoo että ei ole mikään este ja toiset taas sanoo että on este jne.

Kiitos

Edit. Niin ja onko PK seudulla missä mahdollista opiskella lähihoitajaksi? Onko jossain, helsinki, vantaa, espoo alueella lähihoitaja koulutusta?
"What do you get when you cross a mentally ill loner, to a society that abandoned him and treats him like trash. I'l tell you what you get, you get what you fucking deserve"-Joker
Thatspecialsomeone
Miedosti panostava jäsen

Re: Korvaushoito / lähihoitaja opiskelu

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 23.3.2021 19:15:30

^ No voihan ristus! Eiköhän Helsingin/Vantaan/Espoon kokoisesta kaupungista löydy lähihoitajakoulutusta, kun sitä löytyy huomattavasti pienemmistäkin tuppukylistä. Kirjoitapa Googleen hauksi vaikka "lähihoitajakoulutus Helsinki", niin saat paremmin vastauksia kysymykseesi, kuin Päihdelinkistä kyselemällä :roll: .

Korvaushoitokysymykseen en osaa mitään varmaa sanoa, mutta lähihoitajakoulutuksesta on nykyään tehty sellainen moniongelmaisten kaatokoulu, että vaikea uskoa korvaushoidon olevan kummoinenkaan este. Tämä nykymeininki on todella ikävää. Lähihoitajan homma on kuitenkin vastuullista duunia, jossa hyvin usein työskennellään tavalla tai toisella heikossa tilanteessa olevien, ihan elävien ihmisten kanssa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöllösetä » 14.4.2021 13:49:35

Susta tulisi varmaan hyvä perushoitaja, Thatspecialsomeone. Usein narkkarit/juopot tietävät enemmän lääketieteestä kuin normi hoitsu Äänekoskelta.
Pöllösetä
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöllösetä » 14.4.2021 18:33:46

Nyt korona aikana tarvitaan ennemmän hoitsuja kuin koskaan, emmä usko että Super tai Tehy jaksaa välittää jos vähän napostelee Buprea siinä sivussa. Suomen hoitoalalla olevat henkilöt ovat enemmän tai vähemmän PKV-koukussa, sen mä opin jo vuonna 1999 Marian sairaalassa missä toimin vahtimestari/lähettinä ebout vuoden.
Pöllösetä
Miedosti panostava jäsen

Paluu Sauna