Olet täällä

Subutexin lopettamisesta

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Subutexin lopettamisesta

ViestiKirjoittaja ruttojuuri » 26.3.2021 14:52:02

Kaverin puolesta kyselen, ihan kirjaimellisesti siis. Iv-käyttöä on takana 3 v ja satunnaista käyttöä nelisen vuotta, tarkemmista määristä mulla ei ole tietoa. Asutaan eri kaupungeissa, joten mitään konkreettista apua en osaa tarjota, mutta kun yritys on ensimmäinen ja lopettaminen hänellekin uutta, niin aattelin että ihmisten kokemuksia/ajatuksia/ehdotuksia olis ihan hyvä kerätä. Siispä, tässä kysymyksiä:

Alkoholia ja helposti syötäviä eineksiä on jo varastossa, mitä muuta tuossa vielä olisi hyvä olla "apuna"? Kuinka pitkään pahimmat fyysiset oireet kestävät ja millaisia ne ovat? Entä henkiset oireet? Tai ne lievemmät fyysiset? Entä pitäisikö mun ystävänä pitää etäisyyttä/antaa vieroittautua rauhassa, vai säännöllisin väliajoin soitella ja tsekata että onhan kaikki okei? Mitä muuta olis hyvä ottaa huomioon?
ruttojuuri
Miedosti panostava jäsen

Re: Subutexin lopettamisesta

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 27.3.2021 02:03:14

ruttojuuri kirjoitti:
Alkoholia ja helposti syötäviä eineksiä on jo varastossa, mitä muuta tuossa vielä olisi hyvä olla "apuna"? Kuinka pitkään pahimmat fyysiset oireet kestävät? Entä henkiset oireet?

Bentsoja, Imodiumia, Catapresania, Gabrionia, Lyricaa, Sirdaludia, Lääkekannabista (Indicaa), Buranaa, Panadolia, +ehkä hitusen Kodeiinia tai Tramadolia alkuun laskevien annoksin sekä psykoosin uhkaan jotain neuroleptejä ja stressitön ympäristö. Alkoholia on syytä välttää tukilääkkeiden kanssa ihan vallan..

Oireet kestänee jotkut useita viikkoja ja jotkut jopa useita kuukausia mikäli todellinen riippuvuus on päässyt syntymään.

Oireina voi olla esim. voimakasta pahoinvointia/oksentelua, ripulia, kuuma/kylmä-hikoilua, voimakkaita kipuja ja särkyjä, ahdistusta, unettomuutta, syvää masennusta, migreeniä, keskittymiskyvyttömyyttä, voimattomuutta, aivosumua, kuumetta, tärinää, toivottomuutta, paniikkikohtauksia, painajaisia, levottomia jalkoja, silmien+nenän vuotamista, aivastelua, silmien valonarkuutta, aineen himoa, mielialan vaihteluita, kramppeja, ruokahaluttomuutta jne..
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 27.3.2021 05:52:32

Olen niin ziljoonaan kertaan kertoillut täällä opparivieroitukseni, siinä onnistumiseni, konstini, vieroitusoireeni ym., ym., että just nyt en jaksa taas uudelleen vetää läpi sitä liturgiaa. Tuossa mitä olen viimeksi täällä aiheesta vähän pidemmin rölöttänyt: viewtopic.php?f=34&t=41764

Alkoholia? Mitä vittua? Alkoholi on kaikista mahdollisista maailman aineista varmasti paskin vieroituslääke. Silkkaa housuun kusemista pakkasella. Hetkeksi voi helpottaa, mutta kohta olo on kahta kaameampi. Sitä oloa pitää sitten korjailla tavalla tai toisella ja tämä vie luonnollisestikin vain ojasta allikkoon. Tietenkin muidenkin vieroitukseen apuna käytettävien PKV-substanssien kanssa on mahdollista päätyä ojasta allikkoon ja moni on varomattomuuttaan/pöljyyttään päätynytkin. Alkoholin kanssa se on kuitenkin lähes satavarmaa. Tietty jos vakaana tarkoituksena on ryhtyä kokopäivätoimiseksi ammattilaisjuopoksi, niin sittenhän tuo on ihan okei :roll: . Se vain on ainakin fyysisen terveyden kannalta ihan objektiivisestikin huonompi vaihtoehto, kuin Subu-narkkaaminen. Itse olen ihan juoppo, mutta Subusta/oppareista vieroittautuessani ei tullut mieleenkään ryypiskellä. A) Sillä olisin sössinyt homman aivan täysillä ja B) ei olisi voinut vähempää kiinnostaa siinä vällyjen välissä palellessa, niiskuttaessa ja itkiessä.

Kysy kaveriltasi, kuinka paljon, usein ja millaista tukea hän haluaa. Ihan ihmisestähän tuo on kiinni. Voi tosin alkuun sanoa, että haluaa soitella ja jutella vaikka joka päivä, mutta jossakin vaiheessa ei sitten ymmärrettävästä syystä olekaan yhtään juttutuulella. Silloin voitte sopia, että laittaa joka päivä vaikka jonkin hengissä ollaan -tyylisen viestin, jos se siis kaverillesi sopii. Henkisenä tukena ja kuuntelevana korvana voit olla oman jaksamisesi mukaan. Muista kuitenkin, että kenenkään puolesta ei voi vieroittautua, eikä kukaan ole vastuussa toisen vieroituksista. Älä siis liikaa hössötä, tuppaa ja päsmäröi oman hyvinvointisi ja kaverisi mahdollisen vittuuntumisen kustannuksella.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Miuku 74 » 30.3.2021 21:58:56

Lyrikat ja panacod auttaa pahimpiin vääntöihin. Ruokaa ja juomaa säännöllisesti napaan. Ja lepoa.
Kun olo paranee niin ulos, happea haukkaan.
Jos ei lopetus onnaa, niin ammattiapua ja korvaushoitoon.
Itse olen buvidal-pistoskorvaushoidossa ja olen saanut elämäni takaisin. Enää ei tarvitse kaikkia rahoja pistää subuun ja olen työelämässäkin.
Tsemppiä sinne!
Nii minäki.. tykkään elää!
Miuku 74
Miedosti panostava jäsen

Paluu Sauna