Olet täällä

Millä mut huumattiin?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Millä mut huumattiin?

ViestiKirjoittaja Apua123 » 20.2.2022 21:33:38

En oo puhunu tästä kauheesti mun läheisille tai luotettaville aikuisille koska musta tuntuu ettei mua uskota sekä haluun vaa unohtaa et tää tapahtu mulle. Mutta se vaivaa mua vieläkin..

Kerron tän niin tarkasti kun pystyn mutta en kaikkia yksityiskohtia henkilöllisyyden suojaamiseksi.

Enkä myöskää halua että tuomitsette tao haukutte tyhmäksi mua tän takia. Haluan vastauksia. Ihan syystä tulin tänne kirjottelee enkä esim vauva.fi tai suomi24.. tiedän täällä on ihmisiä jotka ehkä osaa auttaa.

Oon nuori tyttö mutta kerron nyt vähän mun päihdekäytön taustaa, koska tätä kuitenkin kysytään. Oon käyttäny erilaisia huumeita mm. piriä, ekstaasia, kannabista, bentsoja (ja muita kolmiolääkkeitä) sekä opioideja (en kuitenkaa vahvempia). Sekä kesällä maistu alkoholi ja se oli aika humalahakuista. Aina kun join, join väkeviä juomia sekä ihan kirkasta.

Tämä tapahtu joulukuun puolella. Olin sinä viikkona käyttäny vähän bentsoja, kerran 150mg tramadolia sekä juonut salmaria mutta en kuitenkaan samana päivänä kun tää tapahtu. Päivä oli torstai. Tarkotus oli mennä polttelee kannabista tuntemattoman miehen luokse, joka ei asunut kaukana. Tulin kämpälle ja tiesin heti minkälainen tää mies on ja mitä se haluu.. Olisi pitänyt juosta ja kovaa. No, päihdeongelmallisena halusin ilmaseks saada pään taas sekasin ja lähtee sit asunnolta. Huomasin et täl oli viskii jääkaapissa ja kaadoin sitä lasiin sekä redbullia joukkoon. En juonu paljoo kunnes hän alkoi käänellä jointtia jonne laitto tehdastupakasta puruja ja pöydältä kannabista. Kannabista oli pöydällä muutamia grammoja. Tämän jälkeen mentiin vessaan polttelemaan ja poltettiin molemmat yhdessä se jointti, hän vähän enemmän kuin mä. Sitten menin takas sohvalle istumaan ja jatkoin juoman juomista. Ehkä kaadoin lisää viskiä lasiin, en muista. Hän kuitenkin tulee vessasta mun jälkeen (ehti olla siel ainakin minuutin mun lähdettyä) ja pyytää mua nousemaan. Nousin sohvalta ja en nähnyt täs kohtaa mun lasia vaan katoin ihan eri suuntaa. Hän haluaa suudella mua ja niin tekee mut en anna sen suudella mua huuliin, vaan poskelle. Hän kuitenkin halaa mua kovaa ja ei anna mun kääntyä pois. Kun tää muutaman minuutin ällötys on ohi, juon mun juoman loppuun ja lähen asunnolta melkee heti sen jälkeen. Puen kengät jalkaan ja hyvästelen tän äijän, joka oli väh surullinen miks mun täytyy lähtee jo nyt. No, kaikki menee hyvin, lähen rapusta ja kävelen tietä kunnes se iskee. Ihan yhtäkkii. Kävelen ja tajuan et menetän ajankulun ja järjen. Alan vähän panikoimaan ja rauhoittamaan itteäni ja tajuan heti ettei tää mistää budista tai alkoholista tule. Mut on huumattu. Mutta keskityn olennaiseen: selviytymiseen. Hätäilen että millä mut on huumattu ja onko se vaarallista. Mikään ei tunnu todelliselta. Ulkona on pimeetä ja lumista ja mietin jatkanko matkaa vai pyydänkö apua. Katon taakseni ja nään kaupan ja mietin menenkö sinne.. siellä on ihmisiä. Mutta päätän jatkaa matkaa koska ei enää kauaa. Hoen ittelleni ääneen ”tajua, ymmärrä”. Oon ennen ollu iha kama päissään joten sen takia tiiän miten näis tilantees voi pitää järjen yllä ja no.. selviytyä. Kävelen suoraan eteenpäin koska siellä määränpää on. Nään autoja ja mietin pitäisikö niiden vieressä olla koska jos pyörryn niin joku edes sit näkee ja pelastaa mut. En oo tänä hetkenä kännykäl.. en pysty muuta kun checkkaan onko tää äijä estäny mut (en tiiä miks näin tein) ja sit näppäilen osotteen googleen, siirryn google mapsiin ja nään reitin..suoraan eteenpäin. Niinku sen pitiki olla.. eli en oo eksyny. Muistan sen et se näytti 10 min mutta tää koko paska tuntu et se kesti tunnilta! Tunnin taistelulta. Nään tutun rakennuksen ja suljen puhelimen ja laitan sen taskuun: ”tästä osaan määränpäähän, ei enää kauaa ja oon perillä.. turvassa” mietin. Myös lasken mielessä sekä ääneen kymmeneen.

Loppu ilta verenpaine oli nousussa. Oli ihan epätodellinen olo mutta pystyin keskittymään kerralla yhteen juttuun: pystyin selittämään mitä tapahtui sekä kirjoittamaan kännykälle ilman kirjotusvirheitä. Oli todella voimakas euforinen olo.. sen takia mietin et se ois jotain stimulanttia, mitä käytetään viihdekäytössä.. tosin vain paljaon pienemmällä määrällä ettei järki menis.

Seuraavana päivänä oli vähä heikko olo ja pupillit laajentuneet. Tosin ne on melkein aina koska mulla on SSRI-lääkitys. Mut silloin oli jotenki extra isot. Saman kokoset ku sillo ku oon piri- tai essopäissäni. Joten siitä päästään tähän: Eli kerron viel mun lääkkeet mitä vedän varmuuden vuoks, jos kuitenki kysytte. Aamusin essitalopraami (joka on tää ssri-lääke) sekä iltasin ketipinor depot (100mg) + ketipinor (50mg)

Laajat seulat otettiin ja niissä ei näkyny muuta kun nää mun sinä viikkona väärinkäytetyt lääkkeet ja mun omat lääkkeet.

Poliisipartio jututti mutta se ei oo edenny... tietenkää. Vaikka yritin kertoa että tuol asunnol on huumausaineita (jos ne vaikka siitä kiinnostuis) sekä että tällä on muita uhreja (näin kun se viestitteli nuorten tyttöjen kanssa ja pyys niitä sen kämppään ja houkutteli just ilmasil savuil ja juomal).

No mut mulla on paska olo täst tapahtumast koska mitä jos oisin jääny sinne ja se ois alkanu vaikuttaa siel? En ois varmaa pystyny tai tajunnu lähtee.. ja tää ois ainakin raiskannu mut. Ja entä nää muut uhrit? Ei kaikki tosta voi selviytyä varsinkin jos ei tiiä miten pitää järkeä edes vähän yllä, kun on ihan kamoissa.

Tää tekijä esti mut tapahtuman jälkeen kaikkialla someissa kun kyselin tästä.. sitten yhtenä iltana se soitti tuntemattomasta numerosta, koska halus varmaa yrittää uudestaan. Kysy haluunko käyttää vahvempia huumeita (koska hän tietää että oon niistä kiinnostunu) itseasiassa jos hän ois sillo tarjonu jotain vahvempaa.. oisin ottanu. Mutta miks sit se laitto sen mun juomaan? Koska tarkotus oli antaa vähän enemmän mulle.. jotta voisi...
En haluu ees ajatella. No mut kuitenkin, ei ollu hajuu mistä tää oli saanu mun numeron ja ei suostunu kertoo. No ihan sama. Kysyin viel puhelimessa oliko siinä juomassa tai budissa jotain ja kerto eka et budi oli vahvaa. Sit kierellen sano että ehkä juomas oli jotain. Ja sit se kerto et laitto mun juomaa puol grammaa kokaiinii. Bruh, (ei siis ollu seulojen mukaa) halus vaan kertoo varmaa että ”oon tuhlannu suhu näin harvinaist ja kallist ainetta”. Se myös kyseli mitä mulle tapahtu sinä iltana. Luuli että olin pyörtyny. Nii varmaa.. MÄ SELVISIN.

Mietin mitä ainetta tää mahtoi olla? Lakkaa? Sitä käytetään kai myös tyrmäystippana. Tuntuu siis et se ois jotain mitä käytetään pienempinä annoksina huumeena. Ja verenpaine oli siis korkea, alhainen!! Mietin kans voisko olla jotain sieniä? Niist kuulema menee järki ja minuutit tuntuu tunneilta.

Kiitos etukäteen vastauksista.
Apua123
Miedosti panostava jäsen

Re: Millä mut huumattiin?

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 22.2.2022 04:58:47

Moi.

Paha sitä on täältä käsin tietää, millä sut huumattiin. Mahdollista on tietysti monikin vaihtoehto. Onko sillä lopputuloksen kannalta edes juuri merkitystä?

Kertomasi perusteella voi olla kyse pelkästään siitä kannabiksesta. Itse olen nuorena ja vähän vanhempanakin onnistunut pössyttelemään itseni vastaavaan ja pahempaankin ajantaju sekoaa-koordinaatio häviää-kuolemanpelko iskee -tilaan, kun olen poltellut vahingossa liikaa vähän vahvempaa lajiketta. Mulla ei ollut kyse edes matalasta toleranssista. Joskus vain pärähtää niin maan perkeleesti. Mulla kannabis myös järjestäen nostaa verenpainetta, vaikka jollain muulla se toimii päinvastoin. Ei siis kuulosta mitenkään tavattomalta kannabisöverihommalta tuo kertomuksesi.

Se, että kokaiini ei näkynyt seuloissa, ei tarkoita, etteikö sitä olisi elimistöösi päätynyt. En tiedä, kuinka pian ne seulat otettiin tuon tapahtuman jälkeen, mutta kokaiini kertakäytöllä häviää kyllä virtsasta hyvin nopeaan.

Paljon puhutaan tyrmäystipoista ja mm. lakkaa voi käyttää siihen tarkoitukseen. Eiköhän yleisin tyrmäystippa Suomessa ole kuitenkin edelleen ihan alkoholi, joka on vieläpä ihan itse ja tietoisesti nautittu. Ei tietenkään sinun tapauksessasi, koska et tuon enempää juonut, mutta yleensä. Itse olen tyrmännyt itseni monen monituista kertaa, kun kylläpä on kivaa, kun menee päähän tämä Jallu/vodka/rommi/tequila ja seuraavaksi voikin ihmetellä, mitä sen blackoutin aikana tapahtui :roll: .

Yhtä kaikki; tosi ikävä tapaus, mutta hyvä, kun menit poliisille. En tiedä auttaako se lopulta suuriakaan, mutta periaatteellisella tasolla ainakin hyvä, että joku avaa suunsa tällaisista. Noita alaikäisille huumeita tyrkyttäviä lapsenraiskaajaäijiä oli jo silloin, kun minä olin nuori tyttö joskus sata vuotta sitten :evil: .

Paljon voimia <3.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Apua123 » 6.3.2022 20:21:59

Turmion kätilö. Mitä aiempia viestejä tarkotat?
Apua123
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Apua123 » 6.3.2022 23:30:43

Aa jos tarkotat noita sun kahta ensimmäistä vastausta niin ne oli ihania. Tuntuu ettei kukaan edes vähänkin luotettava aikuinen usko tätä. ”Se kaikki juotu alkoholi vaa nous päähän kerrallaan”. .. kai mä ite tiedän mikä on humalatila tai miltä tuntuu olla pilvessä kun oon niin monta kertaa sen kokenut ja käyttäny monia eri päihteitä. Tiedän mikä olotila on mistäkin. Ihanaa et joku edes kuulee mun tarinan ja se jotenkin koskettaa. Jopa täällä Suomessa tapahtuu ihan kamalia asioita naisille päihdemaailmassa..
Apua123
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Niilo » 4.3.2023 15:54:26

Moikka! Tästä viestistäsi on jo aikaa, mutta miten oot jaksellut ton tapahtuman jälkeen? ❤️
Niilo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Apua123 » 19.3.2023 18:54:39

Niilo kirjoitti:Moikka! Tästä viestistäsi on jo aikaa, mutta miten oot jaksellut ton tapahtuman jälkeen? ❤️

Moi! Ihan hyvin, kiitos kysymystä.
En haluu muistella koko asiaa niin en viitti ees lukee mitä kirjotin.
Tapahtuman tutkinta ei oo edenny oikeastaan mitenkää paitsi mut kutsuttiin viralliseen kuulusteluun joskus kesällä/syksyllä, eli yli puol vuotta tapahtumasta. Sekin sen takii ku olin laittanu poliiseil viestii et miks ne periaattessa jätti sen asian siihen. Mua kuulusteltiin kahteen ”kertaan”: toisessa olin uhri toisessa syytetty, koska siis olin kertonut poliiseil silloin et olin poltellu. Nii mu nyt syytettiin h-käyttörikoksesta. Enkä voinu oikeestaa valehdella.

Tää koko juttu on sekottanu mun päätä kun ei oo oikeestaan todisteita olisiko mua huumattu. Oon aatellu että ehkä mul tuli vaan siitä kannabiksesta pää niin sekasin. Mutta ne oireet mitä mul oli sen jälkeen, tän huumaajan soitot ja muutkin seikat kertoo toista.

Tää muutti kyl mun näkemystä ihmisistä koska en edes tienny et huumaaminen on niin yleistä. Nyt osaan olla paljon varovaisempi ja varoittaa muitakin. Poliiseihin menny vähä luotto.

En muista kerroinko mutta oon jutellu saman tyypin uhreille ja paljastu et ahistellu paljon just alaikäsiä. Ja yhen, mua 2v nuoremman mahdollisesti huumannut kanssa. Sen kertomuksen mukaan oli juonut alkoholia (tän tarjoomaa) ja yhtäkkiä mennyt niin sekasin ja tekijä oli raiskannu tän. Tästä ja parista muusta esille tulluista keisseistä ei oo ilmotettu poliiseille, tai jos on, poliisit keskeyttäny tutkimuksen tai jotain.

Joku just vuos sitten kun selvitin asiaa niin esiinty henkilön veljenä. Kertoi että saanut karkoituksen. En usko et oli totta, jos on niin ei oo vielä edes karkotettu. Varmaan siksi että tutkinnat kesken tääl. En tiedä.

Sain myös tietää huhuja et edellisessä kaupungissaan, jossa asui raiskannut jonkun ja saanut tuomion (?) tai ainakin oli monen tiedossa ja sitten muutti pois.
Apua123
Miedosti panostava jäsen

Paluu Sauna