Olet täällä

Rivatril ja toimitusvaikeudet.

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Rivatril ja toimitusvaikeudet.

ViestiKirjoittaja Eazy » 15.10.2022 12:47:54

Okei, onko täällä paljon Rivatrilin käyttäjiä? Asia on meinaan nyt niin, että kyseiseen lääkkeeseen tulee toimituskatkos 27.1.2023 voi seuraavan kerran odottaa saavansa Rivatrilia apteekista. Itellä on ollut se respalla 2006. Vähän ovat aikaseminki lekurit yrittäneet sitä saada pois, että vaihdettais diapamiin tai temestaan. Mutta nyt on pakko tyytyä johonkin toiseen bentsoon. Riva on ihan ykkönen, vähän kuumottelee että saako sitä enää takasin. Käsittämätöntä että näin pitkä toimitustauko voi tulla, itse en tunne ketään kenellä olisi Rivat respalla. Kyllä se on lähinnä nykyään linjaus että opamoksia kaikille ja vielä räkänen 2 x 15mg. Asiasta voitte lukea osoitteesta: https://www.fimea.fi/-/rivatril-valmist ... J2ll7xl--c
Hollywood Holocaust
Eazy
Vahvasti panostava jäsen

Re: Rivatril ja toimitusvaikeudet.

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 18.10.2022 18:07:34

^ Apteekista saa nyt toista, erityisluvallista klonatsepaamivalmistetta siihen saakka, että tämä Rivatrilin saatavuushäiriö loppuu. Siihen tosin tarvitsee erillisen reseptin, mutta ei kait tuon pitäisi olla mikään ongelma, jos ihmisellä on jo valmiiksi Riva-respa.

https://www.fimea.fi/-/rivatril-valmist ... lmisteille

Ei tässä hommassa ole nyt kyse siitä, että Valvira tmv. taho haluaisi estää ihmisiä käyttämästä Rivatrilia ja laittaa kaikki benzojen tarvitsijat syömään Opamoxia minimiannostuksella. Tässä nykyisessä maailmantilanteessa on lukuisten lääkkeiden saatavuudessa häiriöitä aivan ennätyksellinen määrä. Ko. häiriöt koskevat siis myös monia sellaisia lääkkeitä, joilla ei ole minkään valtakunnan väärinkäyttöpotentiaalia, ihan e-pillereistä lähtien. Fimean sivuilta löytyy myös saatavuushäiriölista ja se on tällä hetkellä pitkä, kuin nälkävuosi.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mietiskeliäinen » 19.11.2022 09:45:47

-
Viimeksi muokannut Mietiskeliäinen päivämäärä 17.12.2022 12:39:56, muokattu yhteensä 2 kertaa
Mietiskeliäinen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 20.11.2022 06:06:59

^ Aijaa. Itse sain tuota Clonazepam Tablets 2 mg -lääkettä viime viikon(viikko 45) tiistaina. Oikein soittivat apteekista ja ilmoittivat, että nyt sitä saa. Olin siis itse aktiivisesti kysellyt ko. lääkkeen perään. Toki se on voinut jo tässä välissä taas loppua tukusta, jos sitä kovin tipoittain tulee.

Ainakin mun lääkkeeni maksoivat tuon inan vajaa 50 € ja Kela-korvausta ei tosiaan saa. En minä tuosta konkurssiin mennyt, mutta ainahan se vähän vituttaa maksaa ylihintaa.

Jos en olisi saanut klonatsepaamia, olisin sitten käyttänyt Diapamia. Mulla on siis ollut Diapam reseptillä jo vuosia, vuosia ennen tätä Rivatrilin toimitusvaikeushässäkkää. Saman asianhan se käytännössä ajaa. Tykkään vain siksi käyttää mieluummin Rivoja, koska Diapam vähän väsyttää mua. Nykyisin nukun yöni yleensä sen verran hyvin, etten tarvitse mitään väsyttäviä lääkkeitä.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mietiskeliäinen » 20.11.2022 08:57:50

.
Viimeksi muokannut Mietiskeliäinen päivämäärä 20.11.2022 21:20:45, muokattu yhteensä 2 kertaa
Mietiskeliäinen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mietiskeliäinen » 20.11.2022 11:12:27

Apteekista ja farmaseutilta saatua tietoa: Korvaavaa valmistetta tuli hyvin pieni erä viikolla 43 ja lisää on tulossa tukkurille viikolla 49 ja sen saaminen apteekkeihin kestää 1-3pv.ää
Mietiskeliäinen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sir Jacques » 21.11.2022 12:19:44

Mietiskeliäinen kirjoitti:Siihen asti määrättiin temestaa 1-3 kertaa pv.ä eli max 3mg päivässä kun taas rivatrilin annos oli 3×2mg päivässä, pieni heitto koska yks temesta vastaa yhtä n. 10mg pamia ja rivatrilissa se oli 0.5mg=10mg pami eli tällä laskelmalla sain periaatteessa ennen 16 10mg.n pamia päivässä, koska yks kakkosen riva on noin 4 pamia. Nyt saan 3 pamia päivässä, koska 1mg temesta vastaa noin 10mg pamia.

Onneksi pärjäsin kyllä vain yhdellä 2mg.n rivalla koko päivän.

Voiko noita edes tuollalailla laskea, koska eri vaikutusmekanismi eri beneillä, mutta mielestäni sain liian vähän.

Mielestäni bentsojen vertailu kuinka paljon X vastaa diatsepaamia on miten tahansa katsottuna virheellinen. Bentsoilla on eri vaikutus mekanismit ja yksilölliset efektit ottaen huomioon vertailulla on hankala saada realistista kuvaa vahvuudesta.

Esim. Minulla 30mg diatsepaamia tolettomana laittaa aivan pöllyyn. Eli poistaa kyllä ahdistuksen, mutta laittaa hieman turhan pihalle tehdäkseen mitään järkevää. Ja sitten taas 6mg klonatsepaamia ei auta minulla juuri mihinkään, mikä on hieman yllättävää, taulukoiden vahvuus arviointiin nähden.

Toisaalta parempi vertailla normaaleja annoksia kuten esim. 10mg diatsepaamia on minulle optimaalinen poistamaan ahdistuksen, kun taas 2mg klonatsepaamia en edes huomaa kunnolla. Nämä on niitä kuuluisia yksilöllisiä eroja lääkkeiden toimivuuksissa.
Can it be so simply
Sir Jacques
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mietiskeliäinen » 7.12.2022 11:25:43

:evil:
Viimeksi muokannut Mietiskeliäinen päivämäärä 17.12.2022 14:38:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Mietiskeliäinen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Eazy » 7.12.2022 13:41:14

Winston 84: Kyllähän tässä näin kävi mitä olin uumoillut, lääkäri kirjottanut "Jatkoa ajatellen Rivatril kannattanee vaihtaa Opamoxiin klonatsepaamin saatavuusongelma ja ahdistuksen puuttuminen virallisista käyttöindikaatioista huomioiden." Mulla on siis ollut 4mg Rivatril/vrk. noin 17 vuotta. Olen testannut syödä pelkkää opamoxia, se ei annoksella 100-200mg/vrk peittänyt läheskään kaikkia Rivatrili vierotusoireta, siis noin viikon kokeilin itse tuota. Kaverin isälle myös oli vaihdettu rivatrilit opamoksiin ja siellä neljän seinänän sisällä tuskailee olojaan. Turha vedota tuommoiseen, etteikö Rivatrilia saisi, kysyin vähän aikaa sitten apteekista, naapuri kaupungissani oli korvaava tuotetta apteekissa.
Hollywood Holocaust
Eazy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 7.12.2022 14:44:44

^ En epäile hetkeäkään, etteikö sinulla ja kaverisi isällä olisi vaihdettu Rivoja Opamoxiin. Se ei silti tarkoita, että tuo olisi jokin yleinen linjaus. TK-puolella saattaa olla, mutta psykiatrian puolella tuskin. Itseltäni ei ole koskaan yritetty evätä Rivatrilia, eikä ole monelta muultakaan tuntemaltani Rivatrilin käyttäjältä.

Rivatrilia ei nyt luonnollisestikaan saa johtuen ihan muualtapäin maailmaa lähtöisin olevista toimitusvaikeuksista. Tämä asia puolestaan ei liity mitenkään suomalaisten lääkäreiden tai Valviran meininkeihin. Tyhjästä on vain paha nyhjäistä. Minä tosiaan sain tuota korvaavaa klonatsepaamivalmistetta viikolla 45, kuten ylempänä kerroin. Silloin sitä ilmeisesti oli tullut apteekkeihin, meni samantien ja nyt seuraavaa satsia saa taas odotella herra ties kuinka kauan.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mietiskeliäinen » 17.12.2022 11:35:17

Joo näköjään niitä tulee ihan pieniä tippoja silloin tällöin ja nyt arvio on viikko 51, eli ensiviikolla.
Mietiskeliäinen
Miedosti panostava jäsen

Paluu Sauna