Olet täällä

Skitsofrenia ja amfetamiini

Lataamossa keskustellaan mielenterveyden pulmista ja päihteiden yhteydestä mielenterveyteen. Tervetuloa lataamaan akkusi vertaisten tuella! Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Skitsofrenia ja amfetamiini

ViestiKirjoittaja Tassukuono » 10.8.2022 18:48:29

Minulla on vakava amfetamiiniriippuvuus ja skitsofrenia.Sammakko suukottaa pupua, mummo paijaa possua, mitä kuuluu sanoa ku en ymmärrä.Kauhee olo, tuoli laulaa mulle ja pölynimuri käyttäytyy uhkaavasti..Miten pystyis sanomaan jotain suuttomalla suulla.Ootte kyllä kivoja, mut peitto savuaa, kyllä tikru haluaa lopettaa, ei piikitä enää tassuun.Oon ihan lopussa, miten pääsee eroon amfetamiinista.
Pupu paijaa tikrua
Tassukuono
Miedosti panostava jäsen

Re: Skitsofrenia ja amfetamiini

ViestiKirjoittaja Scubari » 11.8.2022 17:45:09

Tuskat on kovat. Lopeta vetäminen, mene hoitoon, hanki apua jos et yksin jaksa. Tolla menolla hankit itelles mahdollisesti loppuelämän kestävät mielenterveys ongelmat, jos et ole jo hankkinut, sekin tosin parempi vaihtoehto ku elää "ihmemaassa kaiken näkevän silmän alla" :shock:
en mää mitään tiedä. :roll: :cry: :shock:
Scubari
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Skitsofrenia ja amfetamiini

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.8.2022 00:16:37

^/^^ Eiköhän tuossa jo ihan riittävät mielenterveysongelmat ole, jos skitsofreniaa sairastaa. Ei pirin vetäminen sitä tietenkään paranna, mutta ihan ymmärrettävää sekin, että siihen on ryhtynyt.

Hankala tilanne sulla, Tassukuono. Itsekin heittäisin sen yksinkertaisen neuvon, että hae ammattiapua, jos ja kun et itse saa vetämistä katkaistua. Sulla, kuten myös tosi monella muulla, tuo MT-ongelmasi vaikeuttaa asiaa. Ei olisi ensimmäinen, eikä viimeinen kerta, kun "päihdetunnustuksen" jälkeen hoitotahot alkavat laiminlyödä alkuperäisen sairauden/ongelman hoitamista ja kaikki pistetään vain pirin(tai minkä tahansa muun emmeen) vetämisen piikkiin ja syyllistetään siitä. Toki on mahdollista, että ymmärrystä löytyy hoitotaholtasi, mutta ihan hirveästi en sen varaan laskisi. Jos voisit mennä hakemaan apua päihdeongelmaasi toiselta taholta, kuin missä sulla(oletettavasti) on hoitokontakti skitsofrenian vuoksi. Riippuu tietysti paikkakunnasta, kuinka paljon MT- ja päihdehoitoinstanssit toistensa kanssa keskustelevat.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Lataamo