Lapsuutta olen koettanut penkoa laillani ihan kylliksi...ja,ja..vielä lienee tarvetta..
Tietyt epävarmuuden olot näet johtuvat sieltä, tuosta olen vakuuttunut...
Lapsuuden oloja tai ihmisiä en syytä tai ainakaan halua syyttää,koska se ei ketään auta...
lapsuudessa koetut tunnetilat, olot, ne vaikeat on vaan kai pakko elää uudelleen voidakseen
niistä vapautua...eli kohdata omat demoonit noin hienosti sanottuna...ja ne on kohdattava
yksin ainakin minun. Siinä mielessä yksin, ettei itselläni ainakaan ole keinoja työstää
vaikeimpia juttuja tai tunteita jonkun läsnäollessa,,,tai ehkä joskus harvoin...
Lupa on tuomita ihmisten väärät teot lapsuudessani, nuoruudessani ja tänä päivänä,
mutta ihmisiä ei tarvitse tuomita...tuossa on suuri ero...myös omat mokat on syytä
tuomita tuomitsematta itseä....
Se on syytä muistaa, että tunteet eivät tee minulle tai kenellekkän mitään. Olon ne saavat
usein helvetin hankalaksi, mutta vain ne kohtaamalla luulen voivani päästä eteenpäin.
Toinen vaihtoehto lienee koettaa sopeutua eli pyrkiä pärjäämään elämässä ilman asioiden
työstämistä. Tuo ei omalla kohdallani liene enää mahdollista vaikka useat käsittääkseni
noin pärjäävät enemmän tai vähemmän hyvin.
Kirjoitukseni ovat lähinnä arvailua tietyssä mielessä. Ainakin tänään, koska epävarmuus
on ollut viimeaikoina tosi pinnalla. Tiettyjä varmempia hetkiä välillä.
Sen kuitenkin tiedän varmaksi, että juomalla tai millään muullakaan aineella eivät ongelmani
ratkea, päinvastoin. En tähän lääkkeeseenkään kovin suuresti usko, mutta nyt on sitä koetettava
että jaksaisi jotenkin kasassa.
Noissa sinun lapsuuskokemuksissa on kyllä todennäköisesti paljon syitä turvattomuuteesi.
Mietihhän vähän. 10 vuotiaana olet tavallaan omillasi. 15 vuotiaana joudut lähtemään laitokseen.
Ei tuon ikäinen luultavasti tuollaisia voi kokea jälkiä jättämättä. Tai en usko, että voi.
Ja luulisin ettei äitisi ole kykenevä noita asioita käsittelemään oman syyllisyytensä vuoksi.
Sori jos alan neuvoa..mulla on semmoinen paha tapa...