plinkkailen tuolla Me Vähentäjät puolella, mutta silmiini sattui uudet kirjoituksesi täällä puolen.
sympatiseeraan valtavasti tuntemuksiasi. oletettavasti olen Sua paljon vanhempi, mutta itsekin kaihdan ihmisiä. en ole ujo, vaan tarvittassa aika sosiaalinenkin, mutta ilmiselvä ns introvertti. parhaiten viihdyn yksikseni.
sellaiset viikot, kun kalenteri näyttää pelkkää tyhjää eikä mitään velvoitteita ole, ovat parasta mitä tiedän. nautin niistä jo etukäteen.
en ole enää työelämässä, vaan olen ollut vakavan fyysisen sairauden takia reilu vuoden sairauseläkkeellä.
mainitset tuossa, että pidät kirjoittamisesta, ja sen huomaa. osaat kirjoittaa. iloitse siitä.
helppo sanoa, mutta mielenterveyden ongelmissa ei kerta kaikkiaan ole mitään häpeällistä.
itse sairastin nuorempana rajua depressiosairautta ja päätin jo silloin, mihin sittemmin sopeuduinkin, etten aio häpeillä enkä ainakaan salata sitä. tietenkin elämään kuuluu eri tilanteita sekä ihmisiä, joille ei ihan kaikkea kannata kertoakaan. miksi pitäisi? jokaisella on myös yksityisyys ja rajat pitää osata sovittaa itselleen sopivaksi.
minusta olet kykeneväinen käsittelemään ongelmiasi, ja se on jo tavattoman paljon. moni ei osaa.
kannustan sua jatkamaan kirjoittamista.
huumeista itselläni ei ole mitään kokemusta, enkä ihme kyllä ole koskaan jäänyt koukkuun edes lääkärin määräämiin bentsoihin, alkoholiin kylläkin. vaan liekö ihme tapahtunut kun sekin on nykyisin kontrollissa. osasyy juomattomuuteeni on toki sairauteni, joten en voi ottaa kaikkea kunniaa alkoholin vähentämisestäni "itselleni"

ei, et ole velkaa kenellekään siitä että elät ikiomaa elämääsi! ja voit ja ihmisen pitää saada olla oma itsensä.
en tiedä ikääsi, mutta ainakin nuoren aikuisen elämään monta kertaa kuuluu tarve miellyttää muita. sehän on kovin yleistä myös vanhemmalla iällä. se on jonkin verran myös alkukantainen selviytymismekanismi. kuvittelemme, että meidät hylätään laumasta kokonaan jos tuomme esiin nurjat puolemme, vaikka ne eivät olisi edes todellisia.
meistä kukaan ei ole täydellinen.
ja elämä ei ole lähes koskaan täysin ongelmatonta.
se meidän kaikkien tulee muistaa, muutoin me emme jaksa.
toivotan Sulle kovasti tsemppiä arkeesi, ja muutoinkin, ja parasta mahdollista uutta vuotta.
terveisin, Sylvia